Page 7 of 35

Posted: Sat Oct 07, 2006 8:11 am
by Tibi
Kriszitán, akinek a szélesített "Lauda" Caprija van? Mert neki Essex van/volt nem? Olvasgattam angol fórumokat meg mindenféle tuning lapokat ( nem háccsódob+direktszűrő :) )és úgy tünik, hogy a Cossie a legolcsóbb alternatíva a tuningra. Valaki ( pl Bogyó rád gondolok ;) ) fel tudná sorolni, hogy mivel jár egy átalakítás? Előny, hátrány, mi fér el , mi nem, milyen váltók jók mögé, honnan érdemes a kozét szerezni, külföldröl, törötten...blabla egyszóval minden. A közeljövöben még nem esedékes semmi, de ami visszatart, hogy csak jó lenne "gyári motorból" kihozni amit lehet, viszont ennek a költésgei vetekednek egy második autóéval, a másik meg a papír :( Szóval ennyire lennék kíváncsi, hogy könnyebb legyen a döntés ha eljön az ideje.

Posted: Sat Oct 07, 2006 10:32 pm
by CAPRI-3
azért tegyük hozzá, hogy Lasti caprija nem V6, csak érdekességképpen 8)

Posted: Sun Oct 08, 2006 9:35 pm
by Nitrobuster
Azért arra kiváncsi lennék, hogy a 24V-s mocihoz is olyan olcsó az alkatrész, mint a 16V cossihoz.

Posted: Sun Oct 08, 2006 9:43 pm
by Tibi
CAPRI-3 wrote:azért tegyük hozzá, hogy Lasti caprija nem V6, csak érdekességképpen 8)
De cosworth nem? ;) Az övé az s4 turbo, ha jol emlékszem.

Posted: Sun Oct 08, 2006 9:46 pm
by Nitrobuster
Tibi wrote:
CAPRI-3 wrote:azért tegyük hozzá, hogy Lasti caprija nem V6, csak érdekességképpen 8)
De cosworth nem? ;) Az övé az s4 turbo, ha jol emlékszem.

Kizárásos alapon :wink:

Posted: Sun Oct 08, 2006 10:13 pm
by Bogyo28
Nitrobuster wrote:Azért arra kiváncsi lennék, hogy a 24V-s mocihoz is olyan olcsó az alkatrész, mint a 16V cossihoz.
24V-hez egész baráti áron vannak cuccok, mármint a sierra kozéhoz képest. Utánnajártam a dolgoknak, 6500 a vezérműlánc, 2000 egy hidrotőke. Ha az összeset cseréli az ember, akkor sincs 50 papir. Ez még tartható. Szereztem róla Fordos tréning videót, hogy kell szét és összerakni, tehát ha kell cserélni bármit, akor nem lesz gond. Szerencsére az e-bay-en is szinte minden van hozzá, és itthon is sok minden kapható. Nekem már kicsit kopognak a hidrotökék, de egyenlőre kapp másik olajat meg adalékot, aztán ha nagyon szol majd cserélek.

Posted: Sun Oct 08, 2006 10:20 pm
by Bogyo28
Tibi wrote:Kriszitán, akinek a szélesített "Lauda" Caprija van? Mert neki Essex van/volt nem? Olvasgattam angol fórumokat meg mindenféle tuning lapokat ( nem háccsódob+direktszűrő :) )és úgy tünik, hogy a Cossie a legolcsóbb alternatíva a tuningra. Valaki ( pl Bogyó rád gondolok ;) ) fel tudná sorolni, hogy mivel jár egy átalakítás? Előny, hátrány, mi fér el , mi nem, milyen váltók jók mögé, honnan érdemes a kozét szerezni, külföldröl, törötten...blabla egyszóval minden. A közeljövöben még nem esedékes semmi, de ami visszatart, hogy csak jó lenne "gyári motorból" kihozni amit lehet, viszont ennek a költésgei vetekednek egy második autóéval, a másik meg a papír :( Szóval ennyire lennék kíváncsi, hogy könnyebb legyen a döntés ha eljön az ideje.
Krisz most vett egy mocit, a télen figyel bele az autóba.

Elöny:
Viszonylag egyszerü az átépítés
Jóval korszerübb motor mint a mostaniak (az egészet véve)
200 LE :lol:
EFI rendszer

Hátrány:
akksi nem fér el elöl
a gyári fék nem fér el, ebböl is az elektromos szervós kell
tankot át kell műteni injektorosra
sose lesz lepapirozva :cry:
EFI rendszer

Motort szerezni viszonylag egyszerü, most is van pl komplett auto 140-ért. Az aproságok amik még kellenek az átfaragáshoz azért meg tudják dobni az árat pár 10-essel. Ha valaki az ujabb kozét veszi, ahoz még kell pár cucc, amit még nem tudok biztosra, mivel még Driveré nem müködik. Ha beindul leirjuk mi a tuti recept...

Posted: Sun Oct 08, 2006 10:27 pm
by gizmo
Azért az egész jól hangzik, hogy durván számolva 200e-ből megvan minden anyag, + a munkaidő. Cserébe lesz egy korszerübb motor, >200Le főtengelyen, ami elmegy 95ös benyával... a kérdés hogy amiket árulnak Cossikat, milyen állapotban vannak? Egyszer beülnék melléd egy körre, hogy mit is tud egy ilyen Capri! :burn:

Posted: Mon Oct 09, 2006 3:00 pm
by gigford
Krisz rengeteget belelapatolhatott abba az essexbe, mer csereli le?

Posted: Mon Oct 09, 2006 6:50 pm
by Nitrobuster
gigford wrote:Krisz rengeteget belelapatolhatott abba az essexbe, mer csereli le?
Gondolom nem tudja legyorsulni Bogyó kozéját.

Posted: Mon Oct 09, 2006 7:22 pm
by gigford
Nitrobuster wrote:
gigford wrote:Krisz rengeteget belelapatolhatott abba az essexbe, mer csereli le?
Gondolom nem tudja legyorsulni Bogyó kozéját.

Nem minden a gyorsulas :) Pont en mondom :smt003

Posted: Mon Oct 09, 2006 9:48 pm
by Tibi
gigford wrote:Krisz rengeteget belelapatolhatott abba az essexbe, mer csereli le?
íííííííííííííííííííííííííígen ez engem is foglalkoztat!!!!!! Aszonta az is 200 ló körül vann. Jó lenne ha megosztódnának a tapasztalatok... persze ha nem a hadititok kategóriába tartoznak...

Posted: Tue Oct 10, 2006 9:35 pm
by Bogyo28
Tibi wrote:
gigford wrote:Krisz rengeteget belelapatolhatott abba az essexbe, mer csereli le?
íííííííííííííííííííííííííígen ez engem is foglalkoztat!!!!!! Aszonta az is 200 ló körül vann. Jó lenne ha megosztódnának a tapasztalatok... persze ha nem a hadititok kategóriába tartoznak...
A pontos dolgokat én is csak sejtem, de nagyjából:

Az essex már a végletekig hegyezve volt annyi, mint a kozé nem teljesen összerakva. Ráadásul az essexbe nagyon sok pénzt kellet volna még beleölni hogy kicsit még többet kihozzon belöle, állandóan utána kellett állítani a gyujtást és a szelepeket. A himbákat le kellett volna cserélni valami más tipusra, mert elég hangosak, gyárilag csak megszakítós gyujtás van hozzá, meg ilyen dolgok. Ha most belerakja a kozét, akkor 200 LE-röl indul, és van még hova hegyezni...

Posted: Tue Oct 10, 2006 9:36 pm
by Bogyo28
És a legfontosabb indok: már kész volt az auto, nem volt mit csinálni rajta :lol: :lol: :lol:

Posted: Thu Oct 12, 2006 7:00 pm
by Tibi
Hello
gyakori itthon a 24V ? Nagyon még nem merültem bele de nem nagyon találtam olcsóért.. persze kinek mi az olcsó, de gondolom erőátmentés céljára papírnélküli lehetőleg seggén telibezúzott esetleg külföldi példány lenne jó! Vagy nem? Várnék néhány tippet, ötletet egyre jobban foglalkoztat a dolog, aztán meglátjuk, hogy mi lesz :burn:
köszi ;)