Page 7 of 32

Posted: Thu Mar 23, 2006 10:37 am
by gizmo
köszönöm, beszélek velük. "lista-tag" alatt Caprisokat értesz? :roll:

Posted: Thu Mar 23, 2006 5:20 pm
by proteus
gizmo wrote:köszönöm, beszélek velük. "lista-tag" alatt Caprisokat értesz? :roll:
Ladásokat... :roll: Ez meg egy idézet volt a zsiguli.hu-ról.

Posted: Thu Apr 27, 2006 9:32 am
by Dartonit
Nem igazán idevaló, de nem találtam megfelelő topicot, újat meg nem akartam nyitni.

K-jetronickal minden V6-os mocit meg lehet oldani?
Csak azért mert kínáltak jópár 3.8-as mocit computer nélkül (kb harmadannyiban van mint computerrel), sőt még cossie-t is, és nem tudom a karbinak mennyire lenne értelme.... :?

Posted: Thu Apr 27, 2006 10:03 am
by CAPRI-3
nem igazán.

a 3.8 egyik nagy hátránya, hogy borzalmasan széles, talán be sem férne a capriba... másik, hogy borzalmasan gyenge (140Le) SZVSZ totális zsákutca.
a cossie24v Jetronic-osítása pedig felesleges szenvedés, a gyújtás csak EDIS-ként kivitelezhető, emellé vagy az EFI EEC-IV vagy a saját elektronikája ajánlott, esetleg elveteműlt tunereknek a karbizás.

nálunk Balázs adta fel épp a cossieról a Kjet-et éa a mechanikus gyújtást majd 1 év szenvedés után (ebben sok időhiány volt) és a fent említett megoldások egyikével lesz megcsinálva a kocsija.

ettől még a Kjet jó, csak épp megvannak a saját motorjai (2.8 és ugye a 2.3)

Posted: Thu Apr 27, 2006 10:17 am
by Dartonit
Aha. Értem.
Mondjuk a 3.8-asból a 190 lovas Mustang moci lett volna, de komplett elektronikával 320ezer... :(

Ezért gondolkodtam volna valami olcsóbb megoldáson, mondván, hogy ha a Scorpio mocit is sikerült átalakítanom karbisra, ez sem lesz bonyololtabb. Ez úgy látszik nem igy van.
Egyébként ha sikerül beszereznem egy komplett computeres megoldást, valaki tud nekem a bekötésben segíteni? A computer és injektor mizériában teljesen láma vagyok!

Posted: Fri Apr 28, 2006 9:00 am
by Dartonit
Dartonit wrote: Egyébként ha sikerül beszereznem egy komplett computeres megoldást, valaki tud nekem a bekötésben segíteni? A computer és injektor mizériában teljesen láma vagyok!
Senki? :cry:

Posted: Fri Apr 28, 2006 10:48 am
by CAPRI-3
Dartonit wrote:
Dartonit wrote: Egyébként ha sikerül beszereznem egy komplett computeres megoldást, valaki tud nekem a bekötésben segíteni? A computer és injektor mizériában teljesen láma vagyok!
Senki? :cry:
dehogynem, többen is... de mit?
majd ha lesz konkrét project, vagy csak kilátásban vmi, sztem akkor térj vissza erre a kérdésre.

Posted: Fri Apr 28, 2006 11:09 am
by Dartonit
Csak ennyit akartam tudni. :wink:

Posted: Fri Apr 28, 2006 7:48 pm
by Bogyo28
CAPRI-3 wrote:nem igazán.

a 3.8 egyik nagy hátránya, hogy borzalmasan széles, talán be sem férne a capriba... másik, hogy borzalmasan gyenge (140Le) SZVSZ totális zsákutca.
a cossie24v Jetronic-osítása pedig felesleges szenvedés, a gyújtás csak EDIS-ként kivitelezhető, emellé vagy az EFI EEC-IV vagy a saját elektronikája ajánlott, esetleg elveteműlt tunereknek a karbizás.

nálunk Balázs adta fel épp a cossieról a Kjet-et éa a mechanikus gyújtást majd 1 év szenvedés után (ebben sok időhiány volt) és a fent említett megoldások egyikével lesz megcsinálva a kocsija.

ettől még a Kjet jó, csak épp megvannak a saját motorjai (2.8 és ugye a 2.3)
a 3.8-ast mi is nézegettük, szélességében még épp elférne, de hosszban már nem.... hacsak nem tudod összerakni hűtő nélkül...

Posted: Fri Apr 28, 2006 7:51 pm
by Bogyo28
Dartonit wrote:
Dartonit wrote: Egyébként ha sikerül beszereznem egy komplett computeres megoldást, valaki tud nekem a bekötésben segíteni? A computer és injektor mizériában teljesen láma vagyok!
Senki? :cry:
Nem vagy kicsit türelmetlen? kemény egy napot se vártál a válaszra...

Egyébként én tudok segíteni....

Posted: Sat Apr 29, 2006 8:32 pm
by Dartonit
bogyo28 wrote: Nem vagy kicsit türelmetlen? kemény egy napot se vártál a válaszra...
Egyébként én tudok segíteni....
Úgy néz ki kicsit túlpörögtem magam... :oops:

Posted: Mon May 01, 2006 2:04 pm
by gizmo
Megint szórakozik a karbim: az alapjárat fennakad 1500-2000es fordulaton, és ottmarad... ha direkt úgy megyek, hogy a fordulat leessen 1000alá, akkor az alapjárat is ott marad, de pörgetés után megint kiakad... :? kb 1 hete kezdte, a régi 2.3as karbim is csinálta egy időben. Esetleg volt valakinek hasonló tapasztalata?

Posted: Mon May 01, 2006 6:05 pm
by szszaby
gizmo wrote:Megint szórakozik a karbim: az alapjárat fennakad 1500-2000es fordulaton, és ottmarad... ha direkt úgy megyek, hogy a fordulat leessen 1000alá, akkor az alapjárat is ott marad, de pörgetés után megint kiakad... :? kb 1 hete kezdte, a régi 2.3as karbim is csinálta egy időben. Esetleg volt valakinek hasonló tapasztalata?
Nekem akkor csinált ilyet amikor ki volt kopva a pillangószelep tengelye.

Posted: Mon May 15, 2006 10:33 pm
by Zool
Nekem is szarakodik a karbim mostanság. Azt csinálja, hogy nagyon ingadozik az alapjárat, azaz nem is ingadozik, hanem leesik annyira, hogy leállna már a motor, és utána felpörög olyan 1100-1200-ig, aztán megint le és így megy. Van amikor olyan 800 és 1000 között csinálja ezt, aztán van amikor teljesen sima az alapjárat. Emellett kis gázadáskor nagyon rángat a motor. Ahogy próbálgattam, a gázpedál egy adott állásánál (kb. 1-2 cm-t lenyomva) csinálja ezt, ha több gázt adok, akkor semmi rángatás nincs és az autó is gyorsul ahogy kell. Ha hideg a motor és megy a szivató, akkor ez az egész nem jelentkezik.

Szerelő faszi azt mondta, hogy ki van kopva a pillangószelep tengelye azért csinálja ezt (ezt már Capri-3 is megjegyezte nekem, amikor újraélesztették az autóm). Okozhatja ez a gondot?

Ha valóban ez a hiba, akkor 2 megoldás lehetséges: szerezni új pillangószelep-tengelyt, vagy pedig dörzsárazni a házát, perselyt bele és beleköszörülni a tengelyt. Én inkább az első megoldásra gondoltam, mert a második megoldástól fázok kicsit, meg ki tudja milyen képtelen összeget találna ki rá a szerelőm.

Megvan még a 2.0-s motorhoz való karbim, ennek a tengelye jó lehet a 2.8-as karbihoz?

Mind a kettő Solex gyártmány (a 2.0-s úszóház fedelén Pierburg Neuss felirat van a 2.8-ason Deutsche Vergaser), de vannak eltérések a kettő között így külső ránézésre is. Ha esetleg képek segítenek a dolog eldöntésében, akkor tudok feltölteni párat.

Posted: Wed May 17, 2006 1:20 pm
by Bogyo28
Zool wrote:Nekem is szarakodik a karbim mostanság. Azt csinálja, hogy nagyon ingadozik az alapjárat, azaz nem is ingadozik, hanem leesik annyira, hogy leállna már a motor, és utána felpörög olyan 1100-1200-ig, aztán megint le és így megy. Van amikor olyan 800 és 1000 között csinálja ezt, aztán van amikor teljesen sima az alapjárat. Emellett kis gázadáskor nagyon rángat a motor. Ahogy próbálgattam, a gázpedál egy adott állásánál (kb. 1-2 cm-t lenyomva) csinálja ezt, ha több gázt adok, akkor semmi rángatás nincs és az autó is gyorsul ahogy kell. Ha hideg a motor és megy a szivató, akkor ez az egész nem jelentkezik.

Szerelő faszi azt mondta, hogy ki van kopva a pillangószelep tengelye azért csinálja ezt (ezt már Capri-3 is megjegyezte nekem, amikor újraélesztették az autóm). Okozhatja ez a gondot?

Ha valóban ez a hiba, akkor 2 megoldás lehetséges: szerezni új pillangószelep-tengelyt, vagy pedig dörzsárazni a házát, perselyt bele és beleköszörülni a tengelyt. Én inkább az első megoldásra gondoltam, mert a második megoldástól fázok kicsit, meg ki tudja milyen képtelen összeget találna ki rá a szerelőm.

Megvan még a 2.0-s motorhoz való karbim, ennek a tengelye jó lehet a 2.8-as karbihoz?

Mind a kettő Solex gyártmány (a 2.0-s úszóház fedelén Pierburg Neuss felirat van a 2.8-ason Deutsche Vergaser), de vannak eltérések a kettő között így külső ránézésre is. Ha esetleg képek segítenek a dolog eldöntésében, akkor tudok feltölteni párat.
Kovi autoján is teljesen beszart a karbi. Balage javasolt egy karbis embert a XIII ker-ben, ő meg tudja orvosolni ezeket a bajokat. Elvileg ma lesz kész a Koivé, utánna tudok irni tapasztalatokat. Valószinüleg a 25 év körüli kabik esetén egy ilyen fullos felujítás már elkerülhetetlen...