Page 7 of 17

Posted: Tue Jun 13, 2006 7:41 pm
by balagecapri
Jé Sanca még él! :D

Posted: Fri Jun 16, 2006 10:06 pm
by proteus
Dartonit wrote:Mit nekünk drága turbósítás, és mechanikus feltöltés? Csak be kell szerezni egy elektromos levélfúvót!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

http://videos.streetfire.net/hottestvid ... CA9564.htm
Egyszer meséltem haveromnak a turbó működéséről, erre az arc hazament, kiszedte a gépéből a hűtőventilátort és felszerelte az ETZ-jén a karbira. Bekötötte szépen direktbe azt rakenró! Onnantól az egyes meghalt, kettesben épphogy el tudott indulni. :laza:

Posted: Thu Nov 23, 2006 1:51 pm
by Pudva

Posted: Thu Jan 25, 2007 3:35 pm
by guriga
Aki turbót akar, annak elengedhetetlen:

http://not2fast.wryday.com/turbo/maps/

Posted: Thu Jan 25, 2007 10:04 pm
by Nitrobuster
guriga wrote:Aki turbót akar, annak elengedhetetlen:

http://not2fast.wryday.com/turbo/maps/
Hát legalább 2 éve bróbálok rájönni, hogy működik egy csigás térkép, de lehet, hogy 2 év kell még, hogy rá is jöjjek. :D

Posted: Fri Jan 26, 2007 12:32 pm
by guriga
Nitrobuster wrote:Hát legalább 2 éve bróbálok rájönni, hogy működik egy csigás térkép, de lehet, hogy 2 év kell még, hogy rá is jöjjek. :D
Nekem erre ezt mondta egy tunning guru:
"Ha sokat nézegetsz ilyen grafikonokat, akkor előbb utóbb megérted."
:-)
Amit tudok:
Az y tengelyen van a nyomás (pressure ratio)
Az x tengelyen pedig a légszállítás (air flow lbs/min-ben)
A kettő metszetében pedig az, hogy adott nyomáson és légszállításon mekkora hatásfokkal üzemel a turbó.

A turbóval elérhető teljesítmény értelemszerűen a vízszintes tengellyel arányos.
Van egy olyan általánosan elfogadott képlet, hogy lóerő = 10xlbs/min
Persze ez csak közelítő...

"...és természetesen a turbó kompresszor-oldaláról van szó és arról, hogy mennyi levegőt, mekkora nyomáson tud szállítani és ebből kb mekkora teljesítmény nyerHETő
Ehhez még Hozzá kell venni a turbó turbinaoldalának karakterisztikáját, a motor lökettérfogatát, fordulatszámát, volumetrikus hatásfokát, a külső hőmérsékletet, az intercooler hatásfokát és még kb 150 paramétert..."

..szóval majd mania, capri3 vagy valami szaki (aki már csinált is ilyet) elmondja a nagytutit. :-)

Addig is, ha jól bírod az angolt:
http://www.turbomustangs.com/turbotech/ ... ressormaps

Posted: Fri Jan 26, 2007 7:32 pm
by Nitrobuster
Hát ezzel csak az a baj, hogy nincs rá keret, hogy csak úgy válogassak a turbok között, főleg ha egy felújítás költségét is nagy nehezen köhögöm ki. Ráadásul már képben vagyok, hogy mekkora turbicsek kell mondjuk egy 2lityós motorra. És általában a turbokban amit éppen használok rettenetesen sok tartalék van. Legalább is az összes turbinám ami volt és még lesz is mindegyik 300 le- feletti max teljesítményre képes. Csak akkor jön a többi sallang hozzá. Pl: injektor, dugó, hftömítés, hogy a moci bírja is ne csak csörögjön.
Egyébként szerintem kis hazánkban közel 0 az esélye annak, hogy valaki turbo térkép alapján turbosítson autót.

Posted: Tue Mar 20, 2007 7:58 am
by szszaby
Olvasgattam itt a topikot de nem igazán találok választ arra, hogy lehet építeni egy túrbót karbival.
Kell ehozzá valami spec karbi vagy sem?
A karbi a túrbó elé vagy mögé kell? Túrbó előtt lévőt már hallottam.

Posted: Tue Mar 20, 2007 8:05 am
by proteus
szszaby wrote:Olvasgattam itt a topikot de nem igazán találok választ arra, hogy lehet építeni egy túrbót karbival.
Kell ehozzá valami spec karbi vagy sem?
A karbi a túrbó elé vagy mögé kell? Túrbó előtt lévőt már hallottam.
Kell a speckó karbi. Gyárilag turbós gépekről lehet leműteni. A turbót jobb a karbi elé rakni, bár lehet mögé is, csak nem a legbiztonságosabb. A Mustangokban a korai 2.3T, '79-'81 között ilyen volt, aztán egy időre leálltak vele és áttervezték...

Posted: Wed Mar 21, 2007 6:39 am
by szszaby
proteus wrote:
szszaby wrote:Olvasgattam itt a topikot de nem igazán találok választ arra, hogy lehet építeni egy túrbót karbival.
Kell ehozzá valami spec karbi vagy sem?
A karbi a túrbó elé vagy mögé kell? Túrbó előtt lévőt már hallottam.
Kell a speckó karbi. Gyárilag turbós gépekről lehet leműteni. A turbót jobb a karbi elé rakni, bár lehet mögé is, csak nem a legbiztonságosabb. A Mustangokban a korai 2.3T, '79-'81 között ilyen volt, aztán egy időre leálltak vele és áttervezték...
Fordnak volt ilyen karbija?

Posted: Wed Mar 21, 2007 6:45 am
by proteus
A Capri 2.8 turbot leszámítva nem tudok ilyenről, de neked inkább olyat kellene keresned ami 2.0-es motoron volt. Vagy mondjuk a Lancia Delta HF turbo donorként?

Posted: Wed Mar 21, 2007 6:46 am
by szszaby
proteus wrote:A Capri 2.8 turbot leszámítva nem tudok ilyenről, de neked inkább olyat kellene keresned ami 2.0-es motoron volt. Vagy mondjuk a Lancia Delta HF turbo donorként?
Erről még nem is hallottam, nem egy sűrű darab lehet.

Posted: Wed Mar 21, 2007 6:49 am
by proteus
Azért akad néhány. Az 1.6-os volt.

Posted: Wed Mar 21, 2007 6:52 am
by szszaby
proteus wrote:Azért akad néhány. Az 1.6-os volt.
Köszönet!

Utánnaolvasok.

Posted: Wed Mar 21, 2007 5:13 pm
by taunus73sw
szszaby wrote:
proteus wrote:Azért akad néhány. Az 1.6-os volt.
Köszönet!

Utánnaolvasok.
Inkább nézz SAAB felé. 2000ccm sor 4 karbi-turbó, illetve kjet-turbó.
Kb 3 bontóst ismer minden saabos( saab900.hu). Biztos van nekik.