Tuning lengőkar

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Szerintem se volt itt haboru, nekem az jott le Capri-3 utobbi hozzaszolasaibol, hogy vissztert a regi kerekvagasba, ugy postol ahogy szokott. (ezt szeretjuk :) :ba:
Jo neha(inkabb minel ritkabban) az ilyen jellegu EGESZSEGES vita.
Itt most nehanyan eszrevettunk valamit, ami eltert a megszokottol, velemenyeztuk, jott ra a kontra azt kesz. Ez a forum se a menyorszag, mint a valo vilag sem az, itt is tortennek nagativ dolgok.

Capri-3,

nem ertek hozza, amirol szszaby + Te probaltatok dulore jutni, ez a tugorgos megoldas a lengokarban :) (azt tudom mi az a tugorgos csapagy+a lengokar,csak mernok vagyok elvegre is) itt reszemrol nem is a technikai resze volt az ami szemet szurt, hanem az amilyen hangnemben szoltal oda. Nekem ha kb 4 ember irna, hogy gigford, szerintunk most nem valami korrekten valaszoltal, akkor EN erre:koszi sracok hogy szoltatok es tudomasul veszem, most rossz napom van vagy valami.
Semmire nem utasitottalak, hogy legkozelebb ne igy valaszolj, vagy valtoztasd meg mostantol a szemelyisegedet.
Azt meg tenyleg nem ertem,miert irtad hosszu sorokon keresztul(ha visszanezed a postjaid nagy reszet az teszi ki, hogy te ilyen tapasztalt vagy meg olyan amit SOHA SENKI MEG NEM KERDOJELEZETT), hogy aki bizonyitani akar jojjon ki a versenypalyara,+ a monitor mogul ne oktasson ki teged senki sem. Nevezd mar meg azt aki teged kioktatott itt vagy ketsegbevonta,hogy te eddig mit ertel el,milyen tudas birtokosa vagy? A vita nem abbol indult ki,hogy neked van e igazad vagy szszabynak,hanem ahogy azt beirtad ide es valaszoltal az otletere.

Ez nem a drag racing forum,hogy itt az a jani akinek ilyen kurvajo futomuve van a gepe alatt vagy olyan halalratuningolt motor van a gepeben es ott vannak ezek a hozzaszolasok,hogy gyere ki a stripre es mutasd meg mit tudsz, azt akkor beszelj...itt szerintem mindenki egyenlo nem belepo a 300lovas auto, nem attol valaki itt hogy milyen motorja van, hany millioja van az autojaban vagy milyen regi motoros. En nem abban merek valakit,hogy mennyire speci az autoja,hanem milyen ember.
Te a legtobbunknel idosebb vagy(mar kopaszodsz is :D :D ) joval nagyobb tapasztalatod van mint itt parunknak osszesen, de en ugyanugy kezellek , mint azt aki sosem szerelt caprit vagy akarmi,tokmindegy.

Be is fejezem,remelem nem vagyok szalka a szemedben, a jovoben kikernem a tanacsaidat egy ket dologban ha nem gond, ugyhogy nem szabadulsz tolem! :D 8)
Azt meg kifejezetten nehezmenyezem, hogy kihagytatok ebbol az angliabolrendelos puszilentes bulibol :D :D :D

ui.:a cosworth kuplung nagyon olcson ment el amit irtam meg neked msnen,(£26ert),majd legkozelebb...
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

fuu bazzeg gigford, mennyit birok irni miota igy raerek :D :D :D
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

gigford wrote:fuu bazzeg gigford, mennyit birok irni miota igy raerek :D :D :D
így jártál... sajna nem tudtam mindenkit megkérdezni, de te amúgy is tűzközelben vagy.
a ford-klubról rendel egy srác, ő tette fel a kérdést, hogy kinek kell-e még vmi, ennyi.

soxor meg lettem már kérdőjelezve, semmi gondom ezzel, nem tudhatok én sem mindent.
sőt, olvass figyelmesebben, én azon keltem ki magamból, hogy a hozzáállás nem teccik szabytól. nem első esetben, finoman is tudok szólni, most nem sikerűlt, ennyire módosult a hangulatom a beírástól.
de ez -mint ahogy mindannyian és állandóan- változóban van.
a versenypálya meg csak arra vonatkozik, hogy ott lehet tapasztalatokat szerezni, amik nagyon fontosak.
én is sokat tanulok a monitor mögött, de azt kamatoztatni az autón kell.

illetve nem kell, ahogy írtad, nem kötelező a tuning, sőt, ezek a kocsik mindenhogyan szépek és kész.
de azt is meg kell érteni, hogy a capri sajnos nem a legjobb futóművel rendelkezik, ha az ember többre vágyik, hozzá kell nyúlni, radikálisan.
és másban is, pl a tank is lebutul durva kanyarokban, a hátsó futómű "mászkál" stb stb, ki mit tapasztal...

mellesleg mindössze 30 vagyok, a kopaszodás nemtom honnan jön :)
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

"így jártál... sajna nem tudtam mindenkit megkérdezni, de te amúgy is tűzközelben vagy.
a ford-klubról rendel egy srác, ő tette fel a kérdést, hogy kinek kell-e még vmi, ennyi."

:) Azert volt ott a sok szmajli, nem kellenek azok meg nekem, csak irtam,hogy oldjam a hangulatot 1kicsit :)
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Itt egy újabb variáció a lengőkar megtámasztására.

Image
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

nem rossz, de nálunk ez sztem az első nyúlványok miatt nehezen lenne megoldható, hacsak nem helyezzük át a stabilizátor felfüggesztését alacsonyabbra és felette a támasz.
de akkor már eccerűbb hátulról, igaz, ott meg hegeszteni kell a lengőkart...
vmi mindíg megbonyolítja :)
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

ez a futómű melyik autó alatt van? én mintha láttam volna már ilyet egy toyota alatt de ez nem biztos. ezt nem lehetne valamilyen formában ötvözni a Capri alatt? állítható lenne az utánfutás ami tudtommal fix.
a stab helyére bekötni a stab tengelyt pedig hátra rakni?
Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

szszaby wrote:ez a futómű melyik autó alatt van? én mintha láttam volna már ilyet egy toyota alatt de ez nem biztos. ezt nem lehetne valamilyen forbában ötvözni a Capri alatt? állítható lenne az utánfutás ami tudtommal fix.
talán MK4 escort ha jól látom.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Szerintem a régi fajta stabkarral könnyebben megoldható ( csak sajna nincs belőle 24-es). Mondjuk tényleg le kell tenni a stabkar felfogatást és
akkor talán elfér.

Ja és RS turbo.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

ahogy filóztam rajta a gond az lenne amit CAPRI-3 is mondott hogy útban lenne az első nyúlvány emiatt hajlítani kellene a kítámaszton ami gyengítene rajta vagy lejjebb rakni ami viszont felakadna mindenben ---- szerintem.
a lengőkar és a kitámasztó szöge is kissebb lenne mint a képen látható autóé szerintem azért van azon is hátrébb a bekötési pont mint a tengelyvonal hogy közel derékszögü legyen
Kívácsi vagyok ezek után CAPRI-3 véleményére is
Ford Capri MkI Essex
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

alánéztem az autónak és arra jutottam hogy nem lehet egyenes kitámasztóval megcsinálni mert a kormányösszekötő útban lenne a képen láthatón meg a kormánymű hátul van
Ford Capri MkI Essex
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

egyenes (régi) vagy hajlított az mindegy, hiszen új konzol kéne hozzá, azon a 2 felfüggesztő furat helyzete már nem oszt nem szoroz.

a másik probléma inkább, hogy a elől van a kormányösszekötő és a stabkarban van egy "S" alak, egy "sikán" is, amit reprodukálni a támasszal nehéz lenne. gyengíteni talán nem gyengíti, ez csak anyag kérdése.
ezért logikusabb hátulról csinálni a támaszt.
mert akkor nem kell bele a görbítés, és ugye caprimania is írta régebben, hogy a stabkar a túlzott ültetésnél nem dolgozik jól, ezzel ezt is kiküszöbölnénk, mert a hegesztett szem lejjebb van. így az nem az ültetett lengőkarban, hanem alatta lenne felfogatva.
az erőhatásokkal nincs gond, mert feszítő, csavaró erő nem éri a hegesztett szemet, csak nyomó és húzó. persze ettől még nem fogjuk tudni a sufniban meghegeszteni, de nem lehetetlen.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Ez a capri is húzza a csápjait a földön. Még is működik.

Image

De van egyszerű megoldás is a már jól ismert anti dive kit.

Image
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

nem-nem, pont ezt mondtam, az a nemjó (legalábbis CM is ezt mondta) ha nagyon vízszintesen vagy felfelé állnak a lengőkar és a stabkar, akkor kóvályog az autó (másképp feszűl a stabi)
de itt alatta van, igaz alacsony a kocsi emiatt, de a stabkar szinte normálisan vagy alig ültetetten áll, tehát normálisan működik.

az anti dive kit sztem egy pofonegyszerű és hatásos megoldás, még a kitámasztás mellett is elgondolkodtató a használata.
-gyári
-PU szilentek
-anti dive kit
-"G támasz"
-totál brutál versenyfutómű :)

vhog így képzelem el a lépcsőket tuningban.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Nitrobuster »

Szerintem ha már megtámasztod felesleges az anti dive kit.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Post Reply