2.9i motor kérdések

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Post by Árpi »

CAPRI-3 wrote:
Hattyu wrote:
Köszi a segítséget,elírtam mert type9-ről van szó :oops:
az meg nem volt scorpioban
A 2.8ik azzal voltak nem? :roll:
Granada 1977 2.0i V6
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Árpi wrote:
CAPRI-3 wrote:
Hattyu wrote:
Köszi a segítséget,elírtam mert type9-ről van szó :oops:
az meg nem volt scorpioban
A 2.8ik azzal voltak nem? :roll:
automatával 85-87 között, 88-tól meg már MT75 volt néhány 2.9i-ben... fehér hollók jubileumi találkozóján az öregek mesélnek ilyesmiket :)
Árpi
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 326
Joined: Mon Jan 31, 2005 4:26 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakanyar
Contact:

Post by Árpi »

CAPRI-3 wrote:
Árpi wrote:
CAPRI-3 wrote: az meg nem volt scorpioban
A 2.8ik azzal voltak nem? :roll:
automatával 85-87 között, 88-tól meg már MT75 volt néhány 2.9i-ben... fehér hollók jubileumi találkozóján az öregek mesélnek ilyesmiket :)
Lehet de sierrában volt xr4 ben meg 4X4 ben azért gondoltam ,hogy scorpioban is meg ugye a granadákban is eszt rakták a 2.8 cak hoz. :D :wink:
Granada 1977 2.0i V6
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Post by CapriTurbo »

Árpi wrote:
CAPRI-3 wrote:
Hattyu wrote:
Köszi a segítséget,elírtam mert type9-ről van szó :oops:
az meg nem volt scorpioban
A 2.8ik azzal voltak nem? :roll:
Nekem volt egy '86 októberi 2.8 EFI Scorpióm type-9-es váltóval. Azt a váltót használom, a motorja meg Blantnál van, de tényleg ritka.
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Post by Kenny »

Amit Jatis szerzett 2.8EFI Scorpio az is Type9-es volt. Tudja tököm mikori kivitel.
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by levelboss »

Sziasztok!

Fontos kiderítendő infóra lenne szükségem!

Ma kitisztítottuk a suliban a 2.9 injektorokat, de 3-at illene lecserélni a tanár szerint. Egyik nem szór jól, inkább pisil... legalábbis kicsit jobban, mint a többi... de hát ő tudja. De mértünk tekercs ellenállást, és a legtöbbnek 14,5 ohm körül volt, viszont kettőnek 15,5 ohm volt az értéke. Na most azokkal mi van? Mennyinek kéne lenni elvileg? Mekkora a tűrése vajon? Azt mondta a tanár, h még az is előfordulhat, h a nagyobb ellenállású ki se nyit... :roll:

Szóval? Mi lehet az igazság?

Lehet, h kéne még egy garnitúra 2.9 injektor...
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

levelboss wrote:Sziasztok!

Fontos kiderítendő infóra lenne szükségem!

Ma kitisztítottuk a suliban a 2.9 injektorokat, de 3-at illene lecserélni a tanár szerint. Egyik nem szór jól, inkább pisil... legalábbis kicsit jobban, mint a többi... de hát ő tudja. De mértünk tekercs ellenállást, és a legtöbbnek 14,5 ohm körül volt, viszont kettőnek 15,5 ohm volt az értéke. Na most azokkal mi van? Mennyinek kéne lenni elvileg? Mekkora a tűrése vajon? Azt mondta a tanár, h még az is előfordulhat, h a nagyobb ellenállású ki se nyit... :roll:

Szóval? Mi lehet az igazság?

Lehet, h kéne még egy garnitúra 2.9 injektor...
aki nem ért hozzá tanítja az itt is látszik....az ellenállás 13-18 ohm között tök jó, ez nagy impedanciás injektor. a 15,5 is simán kinyit, faszságot beszél a tanár. ha pisil, ultrahangos tisztitás, és át kell járatni ethanollal vagy petroleummal, aztán megnézni hogy milyet szór. ha nem boldogulsz velük, vidd el tisztittatni, van rá pár cég.a lényeg egyébként nem a tekercs ellenállása, hanem hogy mennyi anyag megy át rajta x (általában 3 bar) nyomáson, ezt szokták megmérni tisztitás után, hány ml jön át rajta x másodperc alatt, ez legyen kb egyforma....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: 2.9i motor kérdések

Post by szszaby »

Nekem van 2,9 injektorom ha esetleg kell.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Machine »

Ha már ki van szedve az injektor, pláne ha sokat állt, ajánlott minden esetben az
ultrahangos tisztítás (de nem csak beledobom a löttybe és bekapcsolom a készüléket!)
A tisztítás előtt az injektorokból ki kell szedni a szűrőt majd cserélni.
Amikor ezekkel megvagy, akkor érdemes mérni Bogyó által leírt módon...
"The highway still leads to hell"
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

ilyet lehet kapni, én anno az enyémekbe vettem a szűrő miatt:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fuel-inj ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by levelboss »

:-D :-D Köszi srácok!

Nem írtam le részletesen, de ultrahangos tisztítást végeztünk... igaz, szétszedés nélkül. Aztán egy fordított irányú mosást csináltunk egyenként mindegyiken, aztán meg megnéztük a szórási képet, ezzel együtt a szállítási teljesítményt is. Az egyik nem szórt annyira szépen, ahogy írtam is, mármint nem volt olyan nagy a porlasztott "köd" vagy permet a fő sugár mellett, mint a többinél. Viszont a szállítási teljesítmény nagyon hasonló volt mindegyiknél, tehát abból a szempontból jók.

Mondjuk, én nem láttam akkora durva nagy különbséget a szórási képben, ugyh én szívem szerint nem foglalkoznék vele tovább, ha csak az egyik szórakozik egy kicsit. :roll:

A tanár meg egyébként nem annyira hülye, mint amilyennek látszik... csak hát nem érthet mindenhez típusspecifikusan... sztem.
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
Machine
nemleszgondhasegítis
Posts: 159
Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dunakeszi

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Machine »

levelboss wrote::-D :-D Köszi srácok!

Nem írtam le részletesen, de ultrahangos tisztítást végeztünk... igaz, szétszedés nélkül. Aztán egy fordított irányú mosást csináltunk egyenként mindegyiken, aztán meg megnéztük a szórási képet, ezzel együtt a szállítási teljesítményt is. Az egyik nem szórt annyira szépen, ahogy írtam is, mármint nem volt olyan nagy a porlasztott "köd" vagy permet a fő sugár mellett, mint a többinél. Viszont a szállítási teljesítmény nagyon hasonló volt mindegyiknél, tehát abból a szempontból jók.

Mondjuk, én nem láttam akkora durva nagy különbséget a szórási képben, ugyh én szívem szerint nem foglalkoznék vele tovább, ha csak az egyik szórakozik egy kicsit. :roll:

A tanár meg egyébként nem annyira hülye, mint amilyennek látszik... csak hát nem érthet mindenhez típusspecifikusan... sztem.
Önmagában az ultrahangos tisztítás jó, de akkor hatásos, ha nyit az injektor- vezérelni kell. Ehhez készítettem (egy kollégámmal) vezérlést- szabályozni lehet a két nyitási időt és nyitvatartást.
…azt meg nem olvasom sehol, hogy a tanár hülye lenne… :nem:
"The highway still leads to hell"
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Blant »

Sziasztok!

2.8 EFI-nél mennyire fontos, hogy a 2 szívócső, ami a 2 légtömegmérőre megy egyforma hosszú legyen? Gyárilag sem egyforma...
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: 2.9i motor kérdések

Post by Bogyo28 »

Blant wrote:Sziasztok!

2.8 EFI-nél mennyire fontos, hogy a 2 szívócső, ami a 2 légtömegmérőre megy egyforma hosszú legyen? Gyárilag sem egyforma...
szerintem semennyire...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: 2.9i motor kérdések

Post by levelboss »

Szarakszik a verda, hallelúja! :-D

Reggel be akartam indítani és ő nem akarta... csak a sokadik indítózásra, gázpedál nyomogatással indult be nagy nehezen, aztán ahogy elengedtem a gázt, lefulladt. Ezt eljátszottam mégegyszer, lefulladt, nem volt alapjárat. Sztem valószínű a kinti hőmérséklettel lesz összefüggésben a dolog, mert eddig mindig melegebb volt, amikor járattam... de így két dologra gondolhatok. Az egyik, h vmelyik hőmérsékletérzékelőm nem kóser, vagy esetleg az alapjárati szelep, de az működött eddig is... vagy lehet, h az alacsony hideg üzemi kompressziót nem bírja az efi? A K-jettel télen pöcc-röff indult sokszor... :roll:
Ford Capri 1978 2600 GT :D
Post Reply