Page 7 of 17

Re: elektromossag

Posted: Wed Jan 30, 2008 10:49 pm
by szszaby
Ez negyon szuper leírás, akkor már csak egy ilyen kell.

Re: elektromossag

Posted: Wed Jan 30, 2008 11:00 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:Ez negyon szuper leírás, akkor már csak egy ilyen kell.
most adtam el az utolsót... de szerintem Grancinak van ilyene...

Re: elektromossag

Posted: Thu Jan 31, 2008 9:04 am
by Nitrobuster
szszaby wrote:Ez negyon szuper leírás, akkor már csak egy ilyen kell.
Meg talán egy új elosztó.

Re: elektromossag

Posted: Thu Jan 31, 2008 9:25 am
by szszaby
Elosztó az lenne.

Re: elektromossag

Posted: Thu Jan 31, 2008 5:25 pm
by Iván
ÉN PONT MULT PÉNTEKEN CSINÁLTAM MEG AZ ENYÉMET ILYEN ELEKTRONIKUS GYUJTÁSRA.asszem ez a hal ic-s ha jol tévedek.csak én nem motorcraftal szereltem hanem boschal.

Re: elektromossag

Posted: Thu Jan 31, 2008 5:39 pm
by szszaby
Akkor már sokkal jobb így a verda.

Re: elektromossag

Posted: Thu Jan 31, 2008 7:16 pm
by Nitrobuster
szszaby wrote:Elosztó az lenne.

Talán pinto-é, mert gondolom essex hez ilyet nem nagyon csináltak?

Re: elektromossag

Posted: Thu Jan 31, 2008 7:48 pm
by szszaby
Nitrobuster wrote:
szszaby wrote:Elosztó az lenne.

Talán pinto-é, mert gondolom essex hez ilyet nem nagyon csináltak?
Ja.

Re: elektromossag

Posted: Thu Feb 14, 2008 6:45 pm
by Tibi
Némi tákolást véltem felfedezni.Annyit tudok róla, hogy elvileg ez a világításnak valami reléje. És hogy finoman meg van patkolva. Ez most miért? :smt089 Szar a relé vagy nem vagy mi szar?
tibi_headlight.jpg
tibi_headlight.jpg (80.46 KiB) Viewed 6257 times

Re: elektromossag

Posted: Thu Feb 14, 2008 10:34 pm
by Bogyo28
Tibi úr: ez az ön fényváltóreléje. Az átkötés valószínüleg azért van, mert vagy el van oxidálodva az egyik oldala, vagy csak spontán kiment az egyik bizti, és nem kap delejt. Érdemes szétszedni az egészet, leperemezni a fémházatr és megnézni belül is. ha nincs szétrohadva, akkor szépen lepucolva és összerakva még sokáig elműködhet. Ha nagyon szar ki lehet váltani 2 mezei relével és 4 biztosítékkal, bár az eredeti szebben néz ki...

Re: elektromossag

Posted: Sat Feb 16, 2008 7:19 pm
by Tibi
Főnököm:szétszedtem, belül szép mintha új lenne, a csatikat megpucoltam a gumi burkolat alatt. Majd lesz valahogy. Valami méréses témát lehet alkamazni, hogy kiderítsük hol a baj ? Ha igen mi a módja ? Ha hosszú inkább majd felhívlak. Csak mondd, hogy hosszú :)

köszi

Re: elektromossag

Posted: Sun Feb 17, 2008 3:03 pm
by szszaby
Egy kapcsolási rajzon megtaláltam ezt a kütyüt. Onnan lehetne bogozni a dolgokat.

Re: elektromossag

Posted: Sun Feb 17, 2008 10:10 pm
by Bogyo28
Tibi wrote:Főnököm:szétszedtem, belül szép mintha új lenne, a csatikat megpucoltam a gumi burkolat alatt. Majd lesz valahogy. Valami méréses témát lehet alkamazni, hogy kiderítsük hol a baj ? Ha igen mi a módja ? Ha hosszú inkább majd felhívlak. Csak mondd, hogy hosszú :)

köszi
nem egy nagy varázslat. itt egy fém dobozban van 2 db relé. a nagy piros kábelen jön be a delej, a barna kábellel pedig a kasztnihoz van testelve. a maradék 2 kábel középen kapcsolgatja a két relét, az egyik a tompitott a másik a refi. a relé kimeneti részénél van 2-2 darab biztosíték, onnan megy tovább 2-2 db fehér/sárga vezeték a lámpákhoz. Tesztelés: Meg kell nézni hogy a nagy piros kábelen van egy 12V, ha kapcsolod a lámpát/refit akkor a két középső kábelen kell lennie 12V-nak. A testkábelt érdemes körmös alátéttel felrakni, ugy sokal jobb a kontaktus. Ezután fel lehet szerelni a relét a helyére, ugy hogy a biztik már be vannak rakva a helyükre. Csak a 2 fehér és 2 sárga vezeték ne legyen a helyére dugva. ha felkapcsolod a lámpát/refit, a lehuzott csatikon kell 12V-ot mérned, attol függ mi van bekapcsolva. A relé ellenörzése: a behuzótekercs ellenállását kell megmérni, ez olyan 72 ohm körül szokott lenni, valamint az érintkezőpogácsákat kell megnézni, ha be van égve akkor polirpapirral felcsiszolni, és ezután ellenállásmérővel rövidzárat kell mérni ha kézzel összetolod az érintkezőket.

ennyi...

Re: elektromossag

Posted: Wed Feb 20, 2008 8:39 pm
by gizmo
Tibi wrote:Főnököm:szétszedtem, belül szép mintha új lenne, a csatikat megpucoltam a gumi burkolat alatt. Majd lesz valahogy. Valami méréses témát lehet alkamazni, hogy kiderítsük hol a baj ? Ha igen mi a módja ? Ha hosszú inkább majd felhívlak. Csak mondd, hogy hosszú :)
köszi
aztán csak óvatosan, kollégának egy ilyen relé kocoktatása után olvadt el a kábelkötege... :?

Re: elektromossag

Posted: Wed Feb 20, 2008 10:21 pm
by Bogyo28
gizmo wrote:
Tibi wrote:Főnököm:szétszedtem, belül szép mintha új lenne, a csatikat megpucoltam a gumi burkolat alatt. Majd lesz valahogy. Valami méréses témát lehet alkamazni, hogy kiderítsük hol a baj ? Ha igen mi a módja ? Ha hosszú inkább majd felhívlak. Csak mondd, hogy hosszú :)
köszi
aztán csak óvatosan, kollégának egy ilyen relé kocoktatása után olvadt el a kábelkötege... :?
már ha azt kocogtatásnak lehet nevezni amitől a fényváltó relének a fémháza ráhajlik a benne levő relére és attól lesz zárlat... :roll: