Re: elektromossag
Posted: Wed Jan 30, 2008 10:49 pm
Ez negyon szuper leírás, akkor már csak egy ilyen kell.
most adtam el az utolsót... de szerintem Grancinak van ilyene...szszaby wrote:Ez negyon szuper leírás, akkor már csak egy ilyen kell.
Meg talán egy új elosztó.szszaby wrote:Ez negyon szuper leírás, akkor már csak egy ilyen kell.
szszaby wrote:Elosztó az lenne.
Ja.Nitrobuster wrote:szszaby wrote:Elosztó az lenne.
Talán pinto-é, mert gondolom essex hez ilyet nem nagyon csináltak?
nem egy nagy varázslat. itt egy fém dobozban van 2 db relé. a nagy piros kábelen jön be a delej, a barna kábellel pedig a kasztnihoz van testelve. a maradék 2 kábel középen kapcsolgatja a két relét, az egyik a tompitott a másik a refi. a relé kimeneti részénél van 2-2 darab biztosíték, onnan megy tovább 2-2 db fehér/sárga vezeték a lámpákhoz. Tesztelés: Meg kell nézni hogy a nagy piros kábelen van egy 12V, ha kapcsolod a lámpát/refit akkor a két középső kábelen kell lennie 12V-nak. A testkábelt érdemes körmös alátéttel felrakni, ugy sokal jobb a kontaktus. Ezután fel lehet szerelni a relét a helyére, ugy hogy a biztik már be vannak rakva a helyükre. Csak a 2 fehér és 2 sárga vezeték ne legyen a helyére dugva. ha felkapcsolod a lámpát/refit, a lehuzott csatikon kell 12V-ot mérned, attol függ mi van bekapcsolva. A relé ellenörzése: a behuzótekercs ellenállását kell megmérni, ez olyan 72 ohm körül szokott lenni, valamint az érintkezőpogácsákat kell megnézni, ha be van égve akkor polirpapirral felcsiszolni, és ezután ellenállásmérővel rövidzárat kell mérni ha kézzel összetolod az érintkezőket.Tibi wrote:Főnököm:szétszedtem, belül szép mintha új lenne, a csatikat megpucoltam a gumi burkolat alatt. Majd lesz valahogy. Valami méréses témát lehet alkamazni, hogy kiderítsük hol a baj ? Ha igen mi a módja ? Ha hosszú inkább majd felhívlak. Csak mondd, hogy hosszú :)
köszi
aztán csak óvatosan, kollégának egy ilyen relé kocoktatása után olvadt el a kábelkötege... :?Tibi wrote:Főnököm:szétszedtem, belül szép mintha új lenne, a csatikat megpucoltam a gumi burkolat alatt. Majd lesz valahogy. Valami méréses témát lehet alkamazni, hogy kiderítsük hol a baj ? Ha igen mi a módja ? Ha hosszú inkább majd felhívlak. Csak mondd, hogy hosszú :)
köszi
már ha azt kocogtatásnak lehet nevezni amitől a fényváltó relének a fémháza ráhajlik a benne levő relére és attól lesz zárlat...gizmo wrote:aztán csak óvatosan, kollégának egy ilyen relé kocoktatása után olvadt el a kábelkötege... :?Tibi wrote:Főnököm:szétszedtem, belül szép mintha új lenne, a csatikat megpucoltam a gumi burkolat alatt. Majd lesz valahogy. Valami méréses témát lehet alkamazni, hogy kiderítsük hol a baj ? Ha igen mi a módja ? Ha hosszú inkább majd felhívlak. Csak mondd, hogy hosszú :)
köszi