Page 1 of 3
Generátor bekötés
Posted: Wed Dec 24, 2008 9:16 am
by noko01
Nem tudna valaki felteni képet 2.9 Efi scorpio generátorának hátuljáról, hogy a vezetékek bekötése jól látszódjon?? Érdekelne továbbá, hogy a motoron lévő vastag fekete testkábelből (ez. kb. 80 cm hosszú) hová megy a leágazott vékonyabb, szintén fekete.
Üdv. F
Re: képek
Posted: Wed Dec 24, 2008 12:47 pm
by szszaby
Ha testkábel nem megy külön a kasztnira akkor oda kell kötni.
Re: képek
Posted: Wed Dec 24, 2008 12:51 pm
by noko01
Nem ennyire egyszerű, mert a motor ki lett szerelve és másik gépre kerül. Egyelőre semmi kábel, mindent újra kellhúzni. A régi köteg megvan, a nehezen érthető dolgok felcimkézve, de ez kimarat, és az idő homályába veszett a megoldás. A legjobb egy fénykép lenne, aról rögtön látnám mi a helyzet.
Azért köszi, üdv.: f
Re: képek
Posted: Thu Dec 25, 2008 11:29 pm
by Bogyo28
ehhez tök fölösleges kép, bár csak mocsokságom teszi hozzá

hogy akit ez megakaszt az hogy fogja a teljes efi-t átkábelezni egy másik autóba?
a megoldás: a akksi test-jéről 2 kábel megy minimum, az egyik (a vastagabb) a motorra (bárhova lehet kötni ahol fém van), a másik (álltalában rövid és vékonyabb), az a kasztnira. A generátprra legtöbbször 2 kábel megy, egy vastagabb piros és egy vékony kék. a gyári capri cuccnál a piros 2 részre van osztva, és ott egy ilyesmi csatival van megoldva:

- ap.jpg (10.72 KiB) Viewed 28751 times
az ujabb generátorok, mint ami a 2.9 efi-n is van 2 szemes csatival csatlakozik. a vastagabb csavarra megy a vastag piros kábel, ami az akku pozitiv részéhez csatlakozik. ha több vastag csavar is van, akkor azt kell hasnálni amin látszik hogy tiszta, a tök koszoson maradt csavaron valószinüleg nem volt semmi. a kisseb átmérőjü csavarra megy a kék vezeték ami a generátor gerjesztése, ami a műszerfal töltésvisszajelző lámpájától jön. Ha a capri féle csati van a jövöbeli autón, azt le kell cserélni 2 db szemes csatira:

- R6.jpg (2.97 KiB) Viewed 28750 times
egy kissebbet a kékre, egy nagyobbat meg a 2 pirosra...
Re: képek
Posted: Fri Dec 26, 2008 10:26 am
by capriv6
Re: képek
Posted: Fri Dec 26, 2008 1:06 pm
by Zacy
Bogyo28 wrote:ehhez tök fölösleges kép, bár csak mocsokságom teszi hozzá

hogy akit ez megakaszt az hogy fogja a teljes efi-t átkábelezni egy másik autóba?
a megoldás: a akksi test-jéről 2 kábel megy minimum, az egyik (a vastagabb) a motorra (bárhova lehet kötni ahol fém van), a másik (álltalában rövid és vékonyabb), az a kasztnira. A generátprra legtöbbször 2 kábel megy, egy vastagabb piros és egy vékony kék. a gyári capri cuccnál a piros 2 részre van osztva, és ott egy ilyesmi csatival van megoldva:
ap.jpg
az ujabb generátorok, mint ami a 2.9 efi-n is van 2 szemes csatival csatlakozik. a vastagabb csavarra megy a vastag piros kábel, ami az akku pozitiv részéhez csatlakozik. ha több vastag csavar is van, akkor azt kell hasnálni amin látszik hogy tiszta, a tök koszoson maradt csavaron valószinüleg nem volt semmi. a kisseb átmérőjü csavarra megy a kék vezeték ami a generátor gerjesztése, ami a műszerfal töltésvisszajelző lámpájától jön. Ha a capri féle csati van a jövöbeli autón, azt le kell cserélni 2 db szemes csatira:
R6.jpg
egy kissebbet a kékre, egy nagyobbat meg a 2 pirosra...
Ez igaz, egy Efit átvezetékelni még úgy is raccos ha megvan a köteg....nemhogy anélkül
Re: képek
Posted: Fri Dec 26, 2008 5:33 pm
by noko01
Nem ennyire gáz a helyzet. Íme néhány fotó a projectről és a kérdésben szereplő generátorról. A motort sajnos nem én bontottam ki, ezért van az, hogy a egyes helyeken bizonytalan vagyok. A bekarikázott vezetékeknek nem tudom a helyét, de egy részük biztosan a generátorhoz megy. De hogy ott melyik pólusra, azt nem tudom. Amúgy a project egy airboat volt, és remélem lesz is még. A vékonyabb (éstöbbségben lévő) vezetékek jól fel voltak cimkézve, de a vastagak nem (gondolom aki a bontást végezte, annak egyértelműek voltak, de én nem szeretném hazavágni az elektronikát egy mellényúlással.
Ennek tükrében kérem a segítségeteket.
Re: képek
Posted: Fri Dec 26, 2008 5:34 pm
by noko01
Berikázva a kérdéses pontok és vezetékek
Re: képek
Posted: Fri Dec 26, 2008 5:34 pm
by noko01
..
Re: képek
Posted: Fri Dec 26, 2008 5:35 pm
by noko01
..
Re: képek
Posted: Fri Dec 26, 2008 5:38 pm
by noko01
És a már működő gép
Re: képek
Posted: Fri Dec 26, 2008 5:40 pm
by noko01
Hát a V8 azért mégiscsak tekintélyt parancsol. Főleg így , karbival 450 lóerőnél.
Re: képek
Posted: Fri Dec 26, 2008 5:41 pm
by noko01
Próbajáratás közben. Ma.
Re: képek
Posted: Fri Dec 26, 2008 8:02 pm
by noko01
..és újra a ford
Re: képek
Posted: Sat Dec 27, 2008 7:10 pm
by Bogyo28
a fent leírtaknál egyszerübben nem tudom leírni... lehet egyszerübb ha elviszed egy villamosságis emberhez és összedrótozza neked 3 perc alatt...