Page 1 of 5
szorított difi
Posted: Sun May 15, 2005 2:55 pm
by gigford
Elkészült a szorított difim,csekély 4 óra alatt be is szereltem egymagam,akna nélkül, csak két bakon volt emelve a hátulja.
Ez a műtét péntek este történt,mert tegnap voltam nyíregyházán gyorsulási versenyen és kellett a kétkerékhajtás 8)
A korábbi versenyeken elért legjobb időm 11.5 volt, most ezzel a difivel meg kb 185ös 13 slickel 10.6 os nettó időt mentem.
Ha valakit érdekel ilyen szorított difi, akkor szóljon mert olyan 10ezerért megcsinálja az, aki a hefejemet újította. Azért mondom, hogy kb 10ezer, mert nekem haveri alapon fele ennyibe volt, de másnak drágábban csinálja.
Aki nem ismeri mi az a szorított difi:
-egy hézagoló (szorító) karikával oldják meg a kétkerékhajtást.
-lehetővé teszi a hagyományos difi funkcióját, vagyis kanyarban a két kerék közt fellépő fordulatszám különbséget, azonban úgy viselkedik mint egy lamellás sper, tehát utcán is teljesen használható.
-hátránya hogy kb 8-10ezer km után teljesen elkopik ez a szorítás és visszaáll hagyományos difivé.
Posted: Sun May 15, 2005 5:55 pm
by trafo2000

És hova megy a fémforgács?tesztek be mágnest v.mi?
Posted: Sun May 15, 2005 9:12 pm
by gigford
trafo2000 wrote:
És hova megy a fémforgács?tesztek be mágnest v.mi?
Azért "forgács"-ról itt nem lehet beszélni szerintem, inkább szemcsékről.
Nincs semmi mágnes, oda megy a kopott fém ahova akar :)
De amúgy a mágnes, nem is rossz ötlet, habár kérdés az hogy érdemes-e annyira óvni mágnessel a kopástól egy pár ezer forintos difit.
Posted: Mon May 16, 2005 2:17 pm
by Nitrobuster
Önzárási tényezője 3 és 5% között van.
Posted: Mon May 16, 2005 8:17 pm
by trafo2000
gigford wrote:trafo2000 wrote:
És hova megy a fémforgács?tesztek be mágnest v.mi?
Azért "forgács"-ról itt nem lehet beszélni szerintem, inkább szemcsékről.
Nincs semmi mágnes, oda megy a kopott fém ahova akar :)
De amúgy a mágnes, nem is rossz ötlet, habár kérdés az hogy érdemes-e annyira óvni mágnessel a kopástól egy pár ezer forintos difit.Óvni mindenképp érdemes.Pár ezer ft?Ha újítod a csapágyak darabja 10000ft és a difiben van 4.Ha bontott hidat raksz be az is munka,a szimmering nem olcsó és a bele való olaj is 4ropi.Mágnes pl van a Chevykben is,ez tetszett úgyhogy én raktam a hídjaimba.
Posted: Mon May 16, 2005 8:19 pm
by trafo2000
Ezt nemtom hogy csináltam.Nem látszik az idézet.
Posted: Mon May 16, 2005 8:41 pm
by taunus73sw
De azért érthető

A mágnest a csavarra raktad? Hogy rögzítetted?
Posted: Mon May 16, 2005 9:44 pm
by Nitrobuster
Megfúrod az olajleeresztő csavart és beletolsz egy henger alakú mágnest.A többit a fizika elintézi.
Posted: Mon May 16, 2005 10:07 pm
by taunus73sw
Nitrobuster wrote:Megfúrod az olajleeresztő csavart és beletolsz egy henger alakú mágnest.A többit a fizika elintézi.
Értem én, de mi az a fizika?? Csavar netán

Posted: Tue May 17, 2005 12:01 am
by Nitrobuster
A mágnes nem csak a fogaskerék darabokat vonza hanem a csavart is.
Ezért ha betolod valószínüleg ott is marad.Egyébként ezt motor restaurátor létedre tudhatnád.

Posted: Tue May 17, 2005 7:03 am
by taunus73sw
Nitrobuster wrote:A mágnes nem csak a fogaskerék darabokat vonza hanem a csavart is.
Ezért ha betolod valószínüleg ott is marad.Egyébként ezt motor restaurátor létedre tudhatnád.

Utoljára a Moszkvicsunknál volt mágnes a leeresztő csavarban, de fizika ott sem volt benne.
Azt meg nem is tudtam, hogy a csavar ilyen vonzó is lehet :P

Posted: Wed May 18, 2005 9:16 am
by driver
Mutassa már meg valaki nekem hogy a Capri diffin holvan a leeresztöcsavar?
Posted: Wed May 18, 2005 7:38 pm
by Bogyo28
hát ha a hátulján kicsavarod azt a pár csavart, akkor az olaj leeresztődik...

Posted: Wed May 18, 2005 9:24 pm
by Nitrobuster
Hát ha az Atlas diffire gondolsz azon persze nincs gyárilag, de ha a szakik speert is tudtak bele rakni, akkor gondolom egy csavar már nem okoz nagy gondot.Egyébként akárcsak az angol váltón az angol diffin is van olajleeresztő csavar.
Posted: Fri May 20, 2005 10:00 am
by trafo2000
Az olajcseréhez le kell szedni a hátsó fedelet így ennek a belsejére csavaroztam a mágnest.