Page 1 of 2

Teljesitménymérés

Posted: Sun Jun 06, 2010 2:08 pm
by SONI
Voltam az autóval teljesítménymérésen.
Az eredmény lehangoló.
Számoltunk itt mindenféle LE elméletben.
Na hát az nem ér semmit.
A tények:
- amit tudunk az autó jobban megy mint előtte
- a gyorsuláson javítottunk 1 másodpercet
- a fogyasztása kicsi (nincs elegendő teljesítmény)
- a motorban 6000km
- a hely korrekt ahol a mérést végezték
- tudjuk , hogy merre induljuk a javítás terén(gyújtás és üzemanyag)

A mérési eredmények:

Re: Teljesitménymérés

Posted: Sun Jun 06, 2010 7:07 pm
by Pudva
Nem értem... mi mit jelent, és miért olyan kevesek az értékek...
Te ültél benne vagy az ottani ember?

Re: Teljesitménymérés

Posted: Sun Jun 06, 2010 7:10 pm
by Tibi
Pudva wrote:Nem értem... mi mit jelent, és miért olyan kevesek az értékek...
Forgasd benne, ne kíméld ! :twisted: :twisted: :twisted:

:mrgreen:

Re: Teljesitménymérés

Posted: Sun Jun 06, 2010 7:27 pm
by szszaby
Akkor lehet a gyári érték se annyi mint amit megadnak.

Re: Teljesitménymérés

Posted: Sun Jun 06, 2010 7:33 pm
by TÉCSÉ
szszaby wrote:Akkor lehet a gyári érték se annyi mint amit megadnak.
A gyári érték "szent" - Sonié pedig ennyit tud naaah :twisted: :twisted: :twisted:

Re: Teljesitménymérés

Posted: Sun Jun 06, 2010 7:58 pm
by SONI
Pudva wrote:Nem értem... mi mit jelent, és miért olyan kevesek az értékek...
Te ültél benne vagy az ottani ember?
A CO-nak 3700 fordulat után is 1-2 között kéne lennie de itt nagyon kevés ami azt jelenti, hogy onnantól kevés üzemanyagot kap.
Az ottani emberke ült benne.
TÉCSÉ wrote:
szszaby wrote:Akkor lehet a gyári érték se annyi mint amit megadnak.
A gyári érték "szent" - Sonié pedig ennyit tud naaah :twisted: :twisted: :twisted:
A gyári érték szent?????

Re: Teljesitménymérés

Posted: Sun Jun 06, 2010 8:22 pm
by TÉCSÉ
SONI wrote: A gyári érték szent?????
Ezesetben mindenképp ... :smt064

Re: Teljesitménymérés

Posted: Sun Jun 06, 2010 9:21 pm
by levelboss
A gyári értéket nem a motor kimenő tengelyén mérik? :roll:

Re: Teljesitménymérés

Posted: Sun Jun 06, 2010 9:26 pm
by proteus
levelboss wrote:A gyári értéket nem a motor kimenő tengelyén mérik? :roll:
DIN szabvány szerint ott, a segédberendezésekkel együtt.

Re: Teljesitménymérés

Posted: Mon Jun 07, 2010 12:22 am
by daytona
:shock: :shock:

Re: Teljesitménymérés

Posted: Mon Jun 07, 2010 8:27 am
by gigford
Soni, sokat ne adjál ilyen pados mérésekre...ahány pad annyi félét mér, fötengely lőeröt csak
következtetik, kb 25%-os hajtáslánci veszteséget szoktak számolni hátsós autónal, de lehet 21 vagy 23, 26% stb...

A másik, hogy a guminyomás is sokat jelent. Nem tudom neked mennyi volt mérés alatt, de 3 bárra is felfujják mérés elött, hogy nagyobb érték jöjjön ki.

Ha meg szegényedik magas fordulaton, akkor ott egyértelműen erötlenebb lesz az autó.


Kicsit későn szólok, de aki akar csináltasson egy O2 szenzor menetes adaptert a leömlőjébe és
majálison szívesen megmérjük a szélessávúval kinél mi a szitu. Szabitól kérdezzétek milyen menetes kell(remélem nem collos), esztergályos megcsinálja hamar.

Re: Teljesitménymérés

Posted: Mon Jun 07, 2010 7:05 pm
by SONI
gigford wrote:Soni, sokat ne adjál ilyen pados mérésekre...ahány pad annyi félét mér, fötengely lőeröt csak
következtetik, kb 25%-os hajtáslánci veszteséget szoktak számolni hátsós autónal, de lehet 21 vagy 23, 26% stb...

A másik, hogy a guminyomás is sokat jelent. Nem tudom neked mennyi volt mérés alatt, de 3 bárra is felfujják mérés elött, hogy nagyobb érték jöjjön ki.

Ha meg szegényedik magas fordulaton, akkor ott egyértelműen erötlenebb lesz az autó.
Nem volt gumi nyomás mérés. Szerintem kb 2. körül lehetett a nyomás.
Hát igen az biztos, hogy csak saccolták a fötengely végi lóerőt.

Amit ma kideritettünk szelepet kellet állitani. Nem volt jó a szelephézag.

Holnap meg megyek a karburátoroshoz.

Re: Teljesitménymérés

Posted: Mon Jun 07, 2010 7:42 pm
by Hattyu
SONI wrote:
gigford wrote:Soni, sokat ne adjál ilyen pados mérésekre...ahány pad annyi félét mér, fötengely lőeröt csak
következtetik, kb 25%-os hajtáslánci veszteséget szoktak számolni hátsós autónal, de lehet 21 vagy 23, 26% stb...

A másik, hogy a guminyomás is sokat jelent. Nem tudom neked mennyi volt mérés alatt, de 3 bárra is felfujják mérés elött, hogy nagyobb érték jöjjön ki.

Ha meg szegényedik magas fordulaton, akkor ott egyértelműen erötlenebb lesz az autó.
Nem volt gumi nyomás mérés. Szerintem kb 2. körül lehetett a nyomás.
Hát igen az biztos, hogy csak saccolták a fötengely végi lóerőt.

Amit ma kideritettünk szelepet kellet állitani. Nem volt jó a szelephézag.

Holnap meg megyek a karburátoroshoz.
Meglesznek a pacik, csak biztos kiszökött egy pár de miután befoltozod a kerítést utána már nem szökik el egy sem ;-) :burnout:

Re: Teljesitménymérés

Posted: Mon Jun 07, 2010 9:13 pm
by Bogyo28
gigford wrote:Soni, sokat ne adjál ilyen pados mérésekre...ahány pad annyi félét mér, fötengely lőeröt csak
következtetik, kb 25%-os hajtáslánci veszteséget szoktak számolni hátsós autónal, de lehet 21 vagy 23, 26% stb...

A másik, hogy a guminyomás is sokat jelent. Nem tudom neked mennyi volt mérés alatt, de 3 bárra is felfujják mérés elött, hogy nagyobb érték jöjjön ki.

Ha meg szegényedik magas fordulaton, akkor ott egyértelműen erötlenebb lesz az autó.


Kicsit későn szólok, de aki akar csináltasson egy O2 szenzor menetes adaptert a leömlőjébe és
majálison szívesen megmérjük a szélessávúval kinél mi a szitu. Szabitól kérdezzétek milyen menetes kell(remélem nem collos), esztergályos megcsinálja hamar.
a lambda menete M18x1.5

de Soninál szerintem a gyujtás se jó, mert az a vákumcsatlakozás nem véletlenül van ott a pintó moci gyujtáselosztoján. ha elég lenne a benne levő röpsuly, nem raktak volna rá vákumot is SZVSZ. de egy programozható gyujtásvezérlő egy huszas, annyit még megérne a dolog ha már ennyire ki van hegyezve a moci.

a mérés szerintem pedig annyira nem gáz, ha nem is tizedre pontosan tudod hogy mennyi lóerő, hanem van összehasonlítási alap. főleg ez akkor lesz majd jó, ha ugyanazon a padon több caprit is mértek már (tervbe van véve). meg az igazi egy előtte-utánna mérés lenne, max megspékelni egy mostani autoval (pl céges vasam vagy bármi 1 évnél fiatalabb), és már lehet is tudni hogy a gyárihoz képest mennyit mutat a pad

Re: Teljesitménymérés

Posted: Tue Jun 08, 2010 8:22 pm
by SONI
Na ma voltam a karbisoknál :smt023
Ugyérzem, hogy visszajött a ménes.
De majd szombaton kiderül.

A teljesitménymérésnek szerintem is van értelme csak előtte ellenőrizni kellett volna mindent, hogy jók-e a beállitások.