Bioetanol???
Posted: Thu Nov 25, 2010 12:44 am
Bioetanolt rakott már valaki V6-ba?
Aha...A Technikai kérdések közt van valamilyen oktánszámos topic...abban fejtegetik a témát.Blant wrote:Bioetanolt rakott már valaki V6-ba?
Én a Capriba 50-50% aránnyal kb. 5000 km-t mentem, de azon kívül, hogy hidegben kicsit nehezebben indult, nem igazán éreztem különösebb változást. Anya Mondeóját szintén ilyen arányban tankolom egy éve, de a tapasztalat ugyanaz.Natalie Driver Gabe wrote:Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.
Tehát csak a pénztárcában látszik a különbség?!vasparipa wrote:Én a Capriba 50-50% aránnyal kb. 5000 km-t mentem, de azon kívül, hogy hidegben kicsit nehezebben indult, nem igazán éreztem különösebb változást. Anya Mondeóját szintén ilyen arányban tankolom egy éve, de a tapasztalat ugyanaz.Natalie Driver Gabe wrote:Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.
Mondanám, hogy igen...Szerintem fele-fele arányban nyugodtan tankolhatod, ez még nem igényel semmiféle állítgatást a mocin. Kb. 100 forinttal olcsóbb litere, mint a benzin ( Olyan 40km-enként spórolsz vele így egy doboz sörtPudva wrote:Tehát csak a pénztárcában látszik a különbség?!vasparipa wrote:Én a Capriba 50-50% aránnyal kb. 5000 km-t mentem, de azon kívül, hogy hidegben kicsit nehezebben indult, nem igazán éreztem különösebb változást. Anya Mondeóját szintén ilyen arányban tankolom egy éve, de a tapasztalat ugyanaz.Natalie Driver Gabe wrote:Tisztán még nem.
De 80% 98as és 20% bioetanol már volt s tetszett neki.
Viccelsz? Az teljesen jóvasparipa wrote: Olyan 40km-enként spórolsz vele így egy doboz sört![]()
Hallottam olyat de nem számoltam utána, hogy attol hogy olcsóbb , még többet eszik meg belőle s így nem nagyon tudsz sporolni rajta.Zacy wrote:Tisztán vigyázni kell vele, el lehet menni 30% benzin 70% bioetanol keverésig, 9 fokos előgyújtással. De felesben szereti nagyon :)
és nehéz megoldani hogy ha nincs etanol a közelben, tiszta benzinnel hogy mész...SONI wrote:A karburátoros szakamber azt mondta, hogy bioetanolhoz nagyobb fuvóka kell és nagyobb elő gyújtás.
Jól hallottad, ez így van, picit többet kajál, de ha a karbidat nem állítod akkor csak felesben lehet. 30-70 aránynál már át kell fúvókázni. Mi felesben használjuk, semmi hidegindítási gond nem volt vele, és nem is kajált belőle lényegesen többet ( max pár decivel, de mivel még nem volt tele a tank nem tudtuk lemérni).Natalie Driver Gabe wrote:Hallottam olyat de nem számoltam utána, hogy attol hogy olcsóbb , még többet eszik meg belőle s így nem nagyon tudsz sporolni rajta.Zacy wrote:Tisztán vigyázni kell vele, el lehet menni 30% benzin 70% bioetanol keverésig, 9 fokos előgyújtással. De felesben szereti nagyon :)
mondjuk karbistól hallottam.
Az hagyján hogy a szelep elég, de képes átlukasztani a dugattyútetőt.VipeR-T wrote:Én egy ideje ilyen átalakításokat csinálok, de a Caprinak nem álltam neki. Tisztán elméleti tehát a következő pár sor. Véleményem szerint, mivel az etanol üzemhez teljesen és merőben más hidegindítási és hideg üzemi dúsítás tartozik, ezért karburátoros autókat igen körülményes 100%-osan átalakítani erre. Példaként, ha a meleg üzemhez képesti dúsítás mondjuk 0 °C hőmérsékleten benzin esetében +30%, etanol esetében +200%. Egy üzemmeleg motort feltételezve elegendő az etanolhoz a kb +20% dúsítás, ami karburátor esetén is megoldható, de szaktudás hiányában nem tudnám megmondani, hogy egy karbit hogy kellene ahhoz belőni, hogy a bemelegedési időszakban is viszonylag normális etanol-levegő keveréket állítson elő. Injektoros autóknál egyszerű, az átalakító szettben levő kütyüvel minden hőmérsékletre beállítható hidegindítási illetve hideg üzemi dúsítás. Egyszóval a fő probléma, hogy nem ugyanolyan arányú plusz dúsítás kell az etanolnak minden hőmérsékleten, és ezt nem tudom hogy karbin hogy lehet elérni, hogy meleg üzemben 20%-ot dúsítson, hidegindításkor meg 200%-ot. Szerintem rendesen sehogy. Egyébként már kis mennyiségű benzin is nagyban javítja az etanol hidegindítási paramétereit, ezért a tapasztalatok alapján 50-50%-al a legtöbb motor problémamentesen elmegy. Probléma lehet, hogy a lambda-szonda hiánya miatt nehezebben észlelhető, ha elszegényedik a keverék, ami hosszú távon a kipufogószelepek elégésével fenyegethet. (Bocs ha esetleg tévesek az információim, a legjobb tudásom szerint szedtem össze ezeket)