Page 1 of 1
Overdrive
Posted: Wed Feb 29, 2012 7:07 pm
by White Shark
Skorpió autómata váltónál mi kapcsolja és hogyan a negyedik fokozatot?Mennyivel hosszabb mint a harmadik ami az egy az egyben fokozat?
Re: Overdrive
Posted: Thu Mar 01, 2012 4:51 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Skorpió autómata váltónál mi kapcsolja és hogyan a negyedik fokozatot?Mennyivel hosszabb mint a harmadik ami az egy az egyben fokozat?
milyen tipusu automata?
Re: Overdrive
Posted: Thu Mar 01, 2012 6:27 pm
by Blant
Ha A 4 Ld, akkor automatikusan a szivattyúnyomás növekedésével. volt ilyenem. egész jó cucc, ha jól műxik.
Re: Overdrive
Posted: Thu Mar 01, 2012 6:52 pm
by White Shark
Igen a4ld .de azt hallottam a 4. fokozatba valami elektronika is játszik.
Re: Overdrive
Posted: Thu Mar 01, 2012 11:35 pm
by Bogyo28
ha ez ugyanaz a fajta, mint ami a kozé v6 mögött van, ott van egy olyan cucc ami a 3/4 sebesség tekercs névre hallgat, a képen 17-s számmal jelölt:
szóval nem lehetetlen hogy az ECU kapcsolná a 4.-et...
Re: Overdrive
Posted: Fri Mar 02, 2012 9:06 am
by White Shark
89 -es 2.9 efi motoros skorpióból való ,feltűnően sok a csati a váltón , 2,9 karbis ( 3db 44.es dcnf) emelt kompressziós (2.8 dugó) motorhoz tervezem mechanikus gyújtással vagy 2.8 motocrafttal fordulatszám szabályzás nélkül. Igen ,tudom hogy ez mind üti egymást,főleg a motor-váltó kombináció,de mi van ha bejön ? Az emelt kompressziót csökkenti egy nagyobb tengely ,a hidrótőkéket kihagyom a fordulat miatt megy bele a mechanikus .Ha a v motor miatt irreális lesz a fordulat még szabályozhatom egy rotorral . Szabi szerinted hol a gyenge pont ? Ha ez a Bogyó leírása szerinti váltó ( az én értelmezésem szerint ) akkor valami módon a negyediket egy gombbal is tudnám vezérelni .
Re: Overdrive
Posted: Fri Mar 02, 2012 11:44 am
by Bogyo28
White Shark wrote:89 -es 2.9 efi motoros skorpióból való ,feltűnően sok a csati a váltón , 2,9 karbis ( 3db 44.es dcnf) emelt kompressziós (2.8 dugó) motorhoz tervezem mechanikus gyújtással vagy 2.8 motocrafttal fordulatszám szabályzás nélkül. Igen ,tudom hogy ez mind üti egymást,főleg a motor-váltó kombináció,de mi van ha bejön ? Az emelt kompressziót csökkenti egy nagyobb tengely ,a hidrótőkéket kihagyom a fordulat miatt megy bele a mechanikus .Ha a v motor miatt irreális lesz a fordulat még szabályozhatom egy rotorral . Szabi szerinted hol a gyenge pont ? Ha ez a Bogyó leírása szerinti váltó ( az én értelmezésem szerint ) akkor valami módon a negyediket egy gombbal is tudnám vezérelni .
mit jelent a fordulatszám szabályozás nélkül?
ha elektromos az automata, akkor ott a visszaváltást is egy elektromos tekercs végzi, amit egy relé rángat. ezt a részét talán meg lehet oldani mechanikusra, de mindenképp érdemes odafigyelni rá...
Re: Overdrive
Posted: Fri Mar 02, 2012 12:42 pm
by White Shark
White Shark wrote:mit jelent a fordulatszám szabályozás nélkül?
Arra gondoltam,ha megszakítós gyújtással rakom össze és normál rotorral ,nem kell megelégednem a 2.9 efi autómatikus leszabályzási fordulatával ami a gyári ECU-val és gyújtással 6250 körül leszabályoz,nem vagyok tisztában viszont azzal hogy ez az ECU -nak köszönhető vagy a gyújtásnak (esetleg a kettő összefügg-e) .Ha pedig jó irányba gondolkodok a szabályzós rotor rugóinak (egymásba csúsztatott kicsi és nagyobb) nyújtásával mechanikusan + 5-600 fordulat/ perccel elért fordulatszám már több mint elég ,ennél magasabbat a megszakítós gyújtás már nem tud pontosan lekövetni És a v motor sem biztos hogy sokáig tolerálná .
Re: Overdrive
Posted: Tue Mar 06, 2012 11:58 am
by Blant
Amire szerintem érdemes lehet még figyelni!
Majdnem biztos, hogy csak akkor szabad kapcsolni az overdrive-ot ha 3. ban van a váltó, tehát meg kéne keresni azt a lábat a váltó csatijai közül, ami akkor kap feszültséget, ha 3. ban van a váltó és azon keresztül egy 2 állású kapcsolórelével megvezérelni az overdrive-ot. ha kikerül 3. ból, akkor az overdive is old. az összes régi Triumphon, meg Volvon is így van megoldva. Amúgy nekem volt full mechanikus overdrivos A4LD-m, tehát biztos lehet olyat találni.