Page 1 of 11

gigford Mk3 5.0

Posted: Sat Mar 03, 2012 11:26 pm
by gigford
Pár szót írok mielőtt belevágok a lényegbe, 2002-ben vettem a drágát 2.3 V6-ként.
Ez az egyetlen digit képem van még igy gyönyörű postászöld színben pompázott.
caprim.jpg
Majd rá egy vagy két évre driver kollágánál új szívet kapott egy 2.8 k-jet formájában.

Változott az évek során mind motorikusan mind külsőleg, költöttem rá rendesen, Kentcams tengely, alu vezérműkerék, erősebb kuplung, nitró stb.

2007-ben 90%-ban ki lett lakatolva és új festést kapott. Szándékosan nem irok fényt, mert lakkozva nem lett. Akkoriban ez a patkány matt stílus jött be, még ma is tetszik, de ahogy öregszik az ember változik. Ki volt belezve, nitró, olyan streetracinges idöszakomat éltem :-)
P1010576b.jpg
Aztán 2010-ben csak le lett lakkozva, vékonyan újrafújva szürkével, csizmisz és rá a lakk. Belső tér is visszakerült, gyári elemek, ülések, hangszigetelés stb.
S6000130.jpg
Nemrégiben új gazdára talált a motor-váltó, és úgy voltam vele, hogy most vagy soha alapon V8 menjen bele, lesz ami lesz.
Szabit bíztam meg az átépítéssel, mondanom se kell, hogy viszkető tenyérrel fogott vagyis vágott a dolgok közepébe. :-)

Motor egy Ford 302, fúrva, főtengely köszörülve, új alu dugók. Escort régi alu hengerfejét(51.3mm szívó/40.6 kipuff szelepek) kapja meg amivel a tavalyi 10es idöt mente, alu szívósor, 4 torkos 650es Demon karbi, és egy lájtos utcai Lunati hidrós tengely.
Kb 300-310ló körül fog tudni.
P1060726b.jpg
hfejszelepek.JPG
hfejszelepek.JPG (146.24 KiB) Viewed 14294 times
Már bele is lett próbálva:
P1060751b.jpg
Váltó pedig egy Borg Warner T5 world class felújított darab egyenesen USA-ból, alu ház, harang.
Erösített kivitel, szénszálas szinkrongyűrűk, erősebb ötvözetű fogaskerék tengely, acél nyelestengely hüvely.
P1060620.JPG
P1060620.JPG (155.93 KiB) Viewed 14294 times
P1060664b.jpg
P1060755b.jpg
Jelenleg szépen rendbetéve a motortér, várunk még pár apróbb alkatrészre.
P1060838.jpg
Folyt köv.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 12:12 am
by Tibi
:-D

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 12:21 am
by proteus
Nem vagytok normálisak! :ru: :ru: :ru:

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 1:41 am
by Peti
Ez aztán szép "kis" meglepetés.. :shock: :twisted: Gratulálok a projekthez! 8-) Mikor fog gurulni kb?

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 10:07 am
by szszaby
Remélem minél hamarabb, van ami még nem jött meg és ettől is függ.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 7:56 pm
by Bogyo28
fék marad gyári? Hűtő milyen lesz benne? kardán és hátsó híd szintén gyári? hirtelen nincs több kérdésem... :mrgreen:

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 9:50 pm
by gigford
Első fék 2.8i hűtött tárcsa volvo 4 dugós nyereggel, éppen elfér 13as felni alatt. Nem mókolásmentes, de Szabi szerint megoldható.
P1060844b.jpg
volvo 4 dugósk.JPG

Váltóhoz való mustang kardán lesz, le kell szedni belőle, mert hosszú és utána közbetéttel kapcsolódik a hídhoz.

Híd marad gyári, sperr bennt van ugye, az bírni fogja, sztem féltengelyek is...de elválik majd úgyis.

Képek lesznek folyamatosan.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 9:57 pm
by gigford
Hűtőből ez passzolt méretre a legjobban, hasonló mint az escorté, 7.5 centis betétvastagság.
P1060775b.jpg

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 10:09 pm
by Bogyo28
gigford wrote:Hűtőből ez passzolt méretre a legjobban, hasonló mint az escorté, 7.5 centis betétvastagság.
P1060775b.jpg
ez custom vagy pedig valamilyen autó gyárija?

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 10:11 pm
by Süni
Fékhatást sem a hűtött tárcsával, sem a 4 dugós nyereggel nem lehet növelni sztem. Ahhoz átmérőt kell növelni.

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 10:12 pm
by Bogyo28
gigford wrote:Első fék 2.8i hűtött tárcsa volvo 4 dugós nyereggel, éppen elfér 13as felni alatt. Nem mókolásmentes, de Szabi szerint megoldható.
P1060844b.jpg
volvo 4 dugós.JPG

Váltóhoz való mustang kardán lesz, le kell szedni belőle, mert hosszú és utána közbetéttel kapcsolódik a hídhoz.

Híd marad gyári, sperr bennt van ugye, az bírni fogja, sztem féltengelyek is...de elválik majd úgyis.

Képek lesznek folyamatosan.
ez a volvo fék kisértetiesen hasonlít a régi fajta transit 4 dugattyúsra amit a Tibivel szereztünk. neked marad a 23-s főfék meg a rásegítő vagy abból is szereztél valami komolyabb darabot (elfér egyáltalán a rásegítő a moci melett?)? Qalife sperr van neked bent? bocs ha sok a kérdés hirtelen...

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 10:15 pm
by Bogyo28
Süni wrote:Fékhatást sem a hűtött tárcsával, sem a 4 dugós nyereggel nem lehet növelni sztem. Ahhoz átmérőt kell növelni.
nekem a tapasztalat az volt, hogy a gyárival sem a fékerővel volt a gond, hanem hogy 2 keményebb fékezés után rágogumi lett a fék. ezen a nagyobb betéttel bíró nyereg meg a hűtött tárcsa segít. és mivel gondolom Lórinál is marad a 13-s felni, ezért szerintem ebben a méretben ez a 4 dugattyús nyereg a legjobb, mert elfér, és nagyobb betét fér el benne mint a granadáéban...

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 10:21 pm
by Süni
Bogyo28 wrote:.... nagyobb betét fér el benne mint a granadáéban...
:lol: :lol:
Pont ugyanaz a betét kell bele, mint amit a Granada nyereg/Saxo tárcsa párosításhoz használtok. ;-)

Igen, ha a 13-as keréknek maradni kell, akkor nincs mese....

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 10:37 pm
by Bogyo28
Süni wrote:Pont ugyanaz a betét kell bele, mint amit a Granada nyereg/Saxo tárcsa párosításhoz használtok. ;-)
lehet már rég néztem ilyet... azt hittem hogy a Krisz amit vett volvo betét az nem a 4 dugattyúsé... a transité is ugyanaz?

Re: gigford Mk3 5.0

Posted: Sun Mar 04, 2012 10:41 pm
by gigford
Bogyo28 wrote:
gigford wrote:Hűtőből ez passzolt méretre a legjobban, hasonló mint az escorté, 7.5 centis betétvastagság.
P1060775b.jpg
ez custom vagy pedig valamilyen autó gyárija?
Így lehet kapni méretre, univerzális.
http://www.summitracing.com/parts/GRI-1-26241-XS/" onclick="window.open(this.href);return false;