Pinto vs. Kent
Posted: Mon Jun 25, 2012 12:17 pm
Elmondaná nekem valaki, hogy a Pinto és a Kent motorok között mi a különbség? Melyik, miről híres?
szerintem a leglényegesebb különbség a vezérlés, a kent lökörudas, a pinton meg felül van a veztengely.gridoux wrote:Elmondaná nekem valaki, hogy a Pinto és a Kent motorok között mi a különbség? Melyik, miről híres?
pontoszán!gridoux wrote:Akkor ha jól gondolom,
a KENT az OHV, alul vezérelt, felül szelepelt, szeleprudazatos. (az enyém ilyen)
A Pinto OHC: felül vezérelt, felül szelepelt. vezérműszíjas/láncos.
Pinto szíjas.gridoux wrote:Akkor ha jól gondolom,
a KENT az OHV, alul vezérelt, felül szelepelt, szeleprudazatos. (az enyém ilyen)
A Pinto OHC: felül vezérelt, felül szelepelt. vezérműszíjas/láncos.
Nekem 1,6-os 71LE, Haynes szerint ez az erősebbik motor. Ráférne a felújítás, mert kicsit döcögősen jár, és a kompresszió 6,6 7,2 7,6 8,8 bar. De marad a felújítás, nem akarok motorcserét. OT-s. Így a szép, azonos a motorszám és az alvázszám.Süni wrote: Kent motor elég bajos. Én nagyon szeretem, mert egy jó 1.6 nagyon nyomatékos és imádom a hangját. De általános hibájuk, hogy hordósra kopnak. A 4 új dugattyú meg annyiba kerül, amennyiből felújítasz és belógatsz egy 2.0 Pintot.
1.6 71 LE???? Nem szabták erősre....gridoux wrote:Nekem 1,6-os 71LE, Haynes szerint ez az erősebbik motor. Ráférne a felújítás, mert kicsit döcögősen jár, és a kompresszió 6,6 7,2 7,6 8,8 bar. De marad a felújítás, nem akarok motorcserét. OT-s. Így a szép, azonos a motorszám és az alvázszám.Süni wrote: Kent motor elég bajos. Én nagyon szeretem, mert egy jó 1.6 nagyon nyomatékos és imádom a hangját. De általános hibájuk, hogy hordósra kopnak. A 4 új dugattyú meg annyiba kerül, amennyiből felújítasz és belógatsz egy 2.0 Pintot.
1970.Süni wrote: 1.6 71 LE???? Nem szabták erősre....
Nem kétlem de Escortban:
1.3: 50, 54, 70LE
1.6: 84LE.
A felújítást minél előbb ejtsd meg, ameddig lehet. Találkoztunk már felújíthatatlan Kent-el (5mm-t lógott hosszirányban a főtengely, gyári túlméret feletti dugattyú). Van Kent tuning könyvem, ha érdekel kölcsönadom.
motorfelújítás ügyben:gridoux wrote:1970.Süni wrote: 1.6 71 LE???? Nem szabták erősre....
Nem kétlem de Escortban:
1.3: 50, 54, 70LE
1.6: 84LE.
A felújítást minél előbb ejtsd meg, ameddig lehet. Találkoztunk már felújíthatatlan Kent-el (5mm-t lógott hosszirányban a főtengely, gyári túlméret feletti dugattyú). Van Kent tuning könyvem, ha érdekel kölcsönadom.
Escort 1,6 84LE még az MK1 vagy későbbi?
A forgalmimban 47kW, az osztrák típusjóváhagyási végzésben 64LE szerepel.
A Kent-tuning könyvre ugyan kíváncsi vagyok, de fontosabb lenne egy megbízható műhely, aki felújítaná a motort.
Ha megrendelő kéri extrákat is csinálnak üzem órás motortBogyo28 wrote:
motorfelújítás ügyben:
.
MK1 és MK2 is.gridoux wrote: 1970.
Escort 1,6 84LE még az MK1 vagy későbbi?
Szerintem csak ősszel fogom megbontatni a motort... 500, max1000 km-t még akarok élvezkedni a nyáron. A belső állapotokról nyilván csak akkor lehet tudni, ha le van véve a hengerfej. Onnan meg csak egy út létezik: amit kíván azt meg kell adni neki.Blant wrote:Ha a dugók nem nagyon kopottak, akkor perselyeztesd meg a hengerhüvelyt. nem kell új dugót, csak gyűrűt venni.
MK1 Capri 1600 GT ami 88LE,Süni wrote:Escort 1,6 84LE MK1 és MK2 is.
Utánanéztem.
Tiédhez képest:
-más hengerfej (nagyobb csatornák és szelepek)
-más veztengely
-más szívócsonk és karbi
Escort/Capri KENT viszonylatban igen. Illetve az Escort karbi 32/32DGV (második torok is 32-es, és nem automata szivatós). Taunusban meg Capriban, illetve korai sierrákban volt 32/36DGAV.Blant wrote:Az egyik fomoco, a másik WEBER 32/36DGAV. nem, Süni Úr?