Page 1 of 2

Pinto vs. Kent

Posted: Mon Jun 25, 2012 12:17 pm
by gridoux
Elmondaná nekem valaki, hogy a Pinto és a Kent motorok között mi a különbség? Melyik, miről híres?

Re: Hirdetések a Netről

Posted: Mon Jun 25, 2012 12:50 pm
by Bogyo28
gridoux wrote:Elmondaná nekem valaki, hogy a Pinto és a Kent motorok között mi a különbség? Melyik, miről híres?
szerintem a leglényegesebb különbség a vezérlés, a kent lökörudas, a pinton meg felül van a veztengely.

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Pinto_engine" onclick="window.open(this.href);return false;

http://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Kent_engine" onclick="window.open(this.href);return false;

hogy miről híres azt nem tudom, én nem nagyon rajongok egyikért se, kevés henger, kis teljesítmény. ha már választani kell, akkor szerintem pinot 2.0, abban azért van lehetőség, meg van hozzá alkatrész is.

Re: Hirdetések a Netről

Posted: Mon Jun 25, 2012 1:00 pm
by gridoux
Akkor ha jól gondolom,
a KENT az OHV, alul vezérelt, felül szelepelt, szeleprudazatos. (az enyém ilyen)
A Pinto OHC: felül vezérelt, felül szelepelt. vezérműszíjas/láncos.

Re: Hirdetések a Netről

Posted: Mon Jun 25, 2012 3:23 pm
by tomtom
gridoux wrote:Akkor ha jól gondolom,
a KENT az OHV, alul vezérelt, felül szelepelt, szeleprudazatos. (az enyém ilyen)
A Pinto OHC: felül vezérelt, felül szelepelt. vezérműszíjas/láncos.
pontoszán!

Re: Hirdetések a Netről

Posted: Mon Jun 25, 2012 5:04 pm
by Süni
gridoux wrote:Akkor ha jól gondolom,
a KENT az OHV, alul vezérelt, felül szelepelt, szeleprudazatos. (az enyém ilyen)
A Pinto OHC: felül vezérelt, felül szelepelt. vezérműszíjas/láncos.
Pinto szíjas.

Kent motor elég bajos. Én nagyon szeretem, mert egy jó 1.6 nagyon nyomatékos és imádom a hangját. De általános hibájuk, hogy hordósra kopnak. A 4 új dugattyú meg annyiba kerül, amennyiből felújítasz és belógatsz egy 2.0 Pintot.

Re: Hirdetések a Netről

Posted: Mon Jun 25, 2012 5:15 pm
by gridoux
Süni wrote: Kent motor elég bajos. Én nagyon szeretem, mert egy jó 1.6 nagyon nyomatékos és imádom a hangját. De általános hibájuk, hogy hordósra kopnak. A 4 új dugattyú meg annyiba kerül, amennyiből felújítasz és belógatsz egy 2.0 Pintot.
Nekem 1,6-os 71LE, Haynes szerint ez az erősebbik motor. Ráférne a felújítás, mert kicsit döcögősen jár, és a kompresszió 6,6 7,2 7,6 8,8 bar. De marad a felújítás, nem akarok motorcserét. OT-s. Így a szép, azonos a motorszám és az alvázszám.

Re: Hirdetések a Netről

Posted: Mon Jun 25, 2012 5:33 pm
by Süni
gridoux wrote:
Süni wrote: Kent motor elég bajos. Én nagyon szeretem, mert egy jó 1.6 nagyon nyomatékos és imádom a hangját. De általános hibájuk, hogy hordósra kopnak. A 4 új dugattyú meg annyiba kerül, amennyiből felújítasz és belógatsz egy 2.0 Pintot.
Nekem 1,6-os 71LE, Haynes szerint ez az erősebbik motor. Ráférne a felújítás, mert kicsit döcögősen jár, és a kompresszió 6,6 7,2 7,6 8,8 bar. De marad a felújítás, nem akarok motorcserét. OT-s. Így a szép, azonos a motorszám és az alvázszám.
1.6 71 LE???? Nem szabták erősre....

Nem kétlem de Escortban:
1.3: 50, 54, 70LE
1.6: 84LE.

A felújítást minél előbb ejtsd meg, ameddig lehet. Találkoztunk már felújíthatatlan Kent-el (5mm-t lógott hosszirányban a főtengely, gyári túlméret feletti dugattyú). Van Kent tuning könyvem, ha érdekel kölcsönadom.

Re: Hirdetések a Netről

Posted: Mon Jun 25, 2012 6:02 pm
by gridoux
Süni wrote: 1.6 71 LE???? Nem szabták erősre....

Nem kétlem de Escortban:
1.3: 50, 54, 70LE
1.6: 84LE.

A felújítást minél előbb ejtsd meg, ameddig lehet. Találkoztunk már felújíthatatlan Kent-el (5mm-t lógott hosszirányban a főtengely, gyári túlméret feletti dugattyú). Van Kent tuning könyvem, ha érdekel kölcsönadom.
1970.
Escort 1,6 84LE még az MK1 vagy későbbi?
A forgalmimban 47kW, az osztrák típusjóváhagyási végzésben 64LE szerepel.
A Kent-tuning könyvre ugyan kíváncsi vagyok, de fontosabb lenne egy megbízható műhely, aki felújítaná a motort.

Re: Hirdetések a Netről

Posted: Mon Jun 25, 2012 10:33 pm
by Bogyo28
gridoux wrote:
Süni wrote: 1.6 71 LE???? Nem szabták erősre....

Nem kétlem de Escortban:
1.3: 50, 54, 70LE
1.6: 84LE.

A felújítást minél előbb ejtsd meg, ameddig lehet. Találkoztunk már felújíthatatlan Kent-el (5mm-t lógott hosszirányban a főtengely, gyári túlméret feletti dugattyú). Van Kent tuning könyvem, ha érdekel kölcsönadom.
1970.
Escort 1,6 84LE még az MK1 vagy későbbi?
A forgalmimban 47kW, az osztrák típusjóváhagyási végzésben 64LE szerepel.
A Kent-tuning könyvre ugyan kíváncsi vagyok, de fontosabb lenne egy megbízható műhely, aki felújítaná a motort.
motorfelújítás ügyben:

http://www.bejomotor.hu/" onclick="window.open(this.href);return false;

normálisak, reális áron, és megbízhatóan dolgoznak...

Re: Hirdetések a Netről

Posted: Tue Jun 26, 2012 6:54 am
by SONI
Bogyo28 wrote:
motorfelújítás ügyben:
.
Ha megrendelő kéri extrákat is csinálnak üzem órás motort :twisted: :twisted: :mrgreen:

Re: Hirdetések a Netről

Posted: Tue Jun 26, 2012 8:26 am
by Süni
gridoux wrote: 1970.
Escort 1,6 84LE még az MK1 vagy későbbi?
MK1 és MK2 is.

Utánanéztem.
Tiédhez képest:
-más hengerfej (nagyobb csatornák és szelepek)
-más veztengely
-más szívócsonk és karbi

Re: Pinto vs. Kent

Posted: Wed Jun 27, 2012 1:25 pm
by Blant
Ha a dugók nem nagyon kopottak, akkor perselyeztesd meg a hengerhüvelyt. nem kell új dugót, csak gyűrűt venni.

Re: Pinto vs. Kent

Posted: Wed Jun 27, 2012 4:34 pm
by gridoux
Blant wrote:Ha a dugók nem nagyon kopottak, akkor perselyeztesd meg a hengerhüvelyt. nem kell új dugót, csak gyűrűt venni.
Szerintem csak ősszel fogom megbontatni a motort... 500, max1000 km-t még akarok élvezkedni a nyáron. A belső állapotokról nyilván csak akkor lehet tudni, ha le van véve a hengerfej. Onnan meg csak egy út létezik: amit kíván azt meg kell adni neki.
Süni wrote:Escort 1,6 84LE MK1 és MK2 is.

Utánanéztem.
Tiédhez képest:
-más hengerfej (nagyobb csatornák és szelepek)
-más veztengely
-más szívócsonk és karbi
MK1 Capri 1600 GT ami 88LE,
a sima 1600-as csak 69v.71.

Re: Pinto vs. Kent

Posted: Wed Jun 27, 2012 5:22 pm
by Blant
A 69 és a 88 az nem pinto? Az egyik fomoco, a másik WEBER 32/36DGAV. nem, Süni Úr?

Re: Pinto vs. Kent

Posted: Wed Jun 27, 2012 5:30 pm
by Süni
Blant wrote:Az egyik fomoco, a másik WEBER 32/36DGAV. nem, Süni Úr?
Escort/Capri KENT viszonylatban igen. Illetve az Escort karbi 32/32DGV (második torok is 32-es, és nem automata szivatós). Taunusban meg Capriban, illetve korai sierrákban volt 32/36DGAV.