bogyo28 wrote:a fémreszelék az ott szerintem nem gyári tartozék. én holnap melozom, de van nálam egy komplett elektromos gyujtás, ami ugyan a Pudváé, de egy próba erejéig biztos kölcsön adja. tehát ha kell trafo, doboz, kábel vagy osztofej hivj fel és szállítom.
Mert a régi önindító befolyásolja a gyujtást is de ha scorpióé van rajta akkor nem ott lessz a gond.(a régi gyujtótekercs előtt van előtét ellenállás azt zárja rövidre a behúzómágnes az inditózás alatt,ez gyakran meghibásodik de akkor a tied nem ilyen)
Bár nem ismerem a Capri-motor felépítését, de nem ugorhatott át a vezérlésed? Vagy csak a gyújtás jeladód? Ha igen, akkor adhatja jóval előbb a szikrát - mikor még talán le sem zárt a szívóoldal - és amiatt lőhet vissza.
Láncfeszítő szorosan tarja a láncot? A csattanás indokolhatja az átugrást, valamint a húzás közben beindulás is alátámasztja rossz helyen lévő gyújtást. El-elkapja, de nincs elég erő benne ahhoz, hogy "életben" is maradjon.
Remélem tudtam segíteni!
Geree:
A Capriban nem láncos a vezérlés, hanem fogaskerekes (a főtengelyen van egy bakelit kerék, az hajtja a vezérművet ha jól tudom). De lehetséges ez a hiba is. Bogyó is erre gyanakodott az előző oldalon lévő hozzászólásában. Ha ez van, az elég nagy gáz úgy tudom, mert akár teljesen tönkre is mehet a motor :(
Nekem már szakadt szét a bakelit vezérkerék,nem lett semmi baja a motornak,az új beszerelése után hibátlanul működött. Legtovább az tartott amíg kipecáltuk a karterból a fogakat.(2,8i)
trafo2000 wrote:Nekem már szakadt szét a bakelit vezérkerék,nem lett semmi baja a motornak,az új beszerelése után hibátlanul működött. Legtovább az tartott amíg kipecáltuk a karterból a fogakat.(2,8i)
Azért ezt jó hallani, hogy nem vág oda túl nagyot ha elszáll a dolog :) (bár így sem lehet kellemes élmény). A Burton Power katalógusában láttam, hogy árulnak ilyen kereket fémből is (valéami könnyű ötvözetből készült). Nemtom mennyit javíthat a dolgon, bár lehet, hogy ha valami hiba miatt törnie kellene a bakelitnek és nem törik mert fémből van, akkor mi az ábra.
Ui: a krómos cuccok miatt írtam a másik topicba. Megnéznéd légyszíves?
Zool wrote:Geree:
A Capriban nem láncos a vezérlés, hanem fogaskerekes (a főtengelyen van egy bakelit kerék, az hajtja a vezérművet ha jól tudom). De lehetséges ez a hiba is. Bogyó is erre gyanakodott az előző oldalon lévő hozzászólásában. Ha ez van, az elég nagy gáz úgy tudom, mert akár teljesen tönkre is mehet a motor :(
A Capri még abból az időszakból való, amikor én még Matchbox-okkal sem játszottam, és nagyon utána sem jártam a Caprik motorjainak a felépítésének, szal buktam a láncot!
Viszont egy fogaskerék nem nagyon fog tudni átugrani, ha pedig igen, akkor ott már nem sok minden csinálnivaló van... :?
De ez a karbiba való visszalövöldözés nagyon vezérlés és/vagy gyújtás elugrás-szagú. (Ne nekem legyen igazam!!!)
- kipróbáltuk másik karbival (Terka Caprijából, még meleg volt),
- másik osztófej, rotor, modul
de semmi , a gyújtás is nagyon el volt mászva, de nagyjából beállítva sem röffent be picit sem...
Holnap elvontatjuk egy közeli szerlőhöz, ő jobban megnézni majd a gyújtást, leszedi a szelepfedelet, hátha a szelepekkel van gond...
Addig is, ha van valakinek hirtelen eladó 2.8as motorja, szóljon bátran...
fent írtam, semmire :(
karbi, gyújtás csere, de ugyanaz, visszaég a karbiba, akár kolbászt is lehetne sütni rajta. Mindenesetre sikere van este a parolóban
Ma este vontatom át a közelbe egy műhelybe, ahol normálisan meg lehet nézni, holnapra szerintem ki is derült mi a gond.
- kipróbáltuk másik karbival (Terka Caprijából, még meleg volt),
- másik osztófej, rotor, modul
de semmi , a gyújtás is nagyon el volt mászva, de nagyjából beállítva sem röffent be picit sem...
Holnap elvontatjuk egy közeli szerlőhöz, ő jobban megnézni majd a gyújtást, leszedi a szelepfedelet, hátha a szelepekkel van gond...
Addig is, ha van valakinek hirtelen eladó 2.8as motorja, szóljon bátran...
hát remélem nem lesz rá szükség, de amit irtam az eladó Capri topikba MKI-et, azt mondta az ember hogy van hozzá 2 plusz moci, amiböl az egyik 2.8-as. hivd fel esetleg, hogy mi az ábra, lehet hogy azt külön is eladja, nagyon sürgös lenne neki hogy elmenjen az autó.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
a szerelő még nem tud semmit, át akarja vinni valahova ahol diagnosztikát csinálnak, vagy visszaadja :?
Szerintem még a vezérlést sem nézték meg, majd beszélek velük délután...
kompressziot mertetek????
mert ha az rendben, akkor a motorodnak semmi baja, vezerles vagy gyujtas lesz.
es szet ne kapjatok a vezerles fedelet!!!!
kossetek ki a motortarto bakokat, emeljetek meg a motort, olajat es kartert le es onnan meg tudjatok nezni a vezerles kereket, atforgatjatok a mocit, esetleg kozben vki nezi a gyujtas rotorjat, rendesen forog-e.