Page 1 of 4
2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Thu Dec 05, 2013 12:25 pm
by White Shark
Már régóta készülök erre ,Tibivel egyetemben ,de neki közben más ötlete támadt ,szóval most érkezett el az idő arra hogy ebbe is belevágjak ,azok az alkatrészek amik a fő nyomvonalat adják most jöttek össze . A recept a következő : Megint végy egy szar blokkot ( amiből itt azért nem kevés van ) hozd használható állapotba (ez folyamatban ) fejben tervezd meg ,és kezdd el összerakni . Miből ? Ugye 2,9 blokk ,2,8 hoz gyártott turbós leömlők (másolt )savállóból átalakítva három leömlősre (folyamatban ),1,6 escort RS vízhűtéses turbó ,1,8 T audi lefújó , dugattyúk még nem eldöntve ,ARP hajtókarcsavarok ,168 -as injektorok ,mechanikus tőkék ,stb . Elvárás ,szerény ,max 8:1 sűrítési arány ,kb 200 paripa ( póni ) Legalább 1-napot menjen úgy hogy ne hulljon szét . Rövidesen szétvágok egy hengerfejet ,megnézem hogy áll össze ,hol lehet kivenni belőle .
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Thu Dec 05, 2013 1:27 pm
by Tibi
Szétvágott fejről vannak képek, holnapra talán elő is tudom túrni ha kell.
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Thu Dec 05, 2013 4:40 pm
by Bogyo28
mi fogja vezérelni?
injektor lehet kicsi lesz
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Thu Dec 05, 2013 4:55 pm
by szszaby
Az 1,6 turbó nem lesz kicsi? Esetleg oldalanként lesz belőle egy-egy?
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Thu Dec 05, 2013 5:39 pm
by White Shark
szszaby wrote:Az 1,6 turbó nem lesz kicsi? Esetleg oldalanként lesz belőle egy-egy?
Válasz mindkét kérdésre ,két hete budaörsön jártam lendkerekeket könnyíttetni ,a Havasi motorsport műhelyében ,kicsit elbeszélgettem a mesterrel ,átbeszéltük mit miből szeretnék .Javaslata szerint ,ha gyári szemétből építek motort ,sokra ne számítsak ,vagy lájtosat építsek arra talán jók ezek a cuccok .Elképzelése szerint 8,5 .1 arány ,gyári tengely és kicsi turbó nem okozhat bajt első lépésben ,feltéve ha az nem diesel . Ezért esett a választás az 1,6 rs-re ami szemre kb egy 20-as turbónak felel meg ,és benzines .Max 1-bar amit ez a rendszer elbírhat ,valószínű közepes fordulat felett elkezd csökkenni a töltőnyomás ,de már alapjárat után hamar elkezd tölteni ,és nekem pont ez kell . Vezérlés a jövő kérdése ,ha már jár kiderül mekkora injektort igényel .

- DSCF3343.JPG (113.45 KiB) Viewed 21883 times

- DSCF3344.JPG (112.95 KiB) Viewed 21883 times

- DSCF3345.JPG (91.64 KiB) Viewed 21883 times

- DSCF3346.JPG (104.33 KiB) Viewed 21883 times

- DSCF3347.JPG (109.53 KiB) Viewed 21883 times

- DSCF3348.JPG (111.14 KiB) Viewed 21883 times
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Thu Dec 05, 2013 9:37 pm
by Tibi
Egy másik májsztró - akinek jelen esetben osztom a véleményét tudományos alátámasztás nélkül - azt mondta, hogy ő inkább nem töltené alacsony fordulaton a gyári mocit, hanem inkább eltolná abba a fordulatszám tartományba ahol már nagyobb vagy a legnagyobb nyomatékot adja le a motor. Neked talán 3000-től. Szakvélemények ?
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Thu Dec 05, 2013 9:38 pm
by Tibi
Amúgy meg ez egy garrett T3 ?
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Thu Dec 05, 2013 10:38 pm
by Pudva
Mivel a témához nem tudok hozzászólni (még

), ezért megdicsérem a fotókat: Látod tud az a masina éles képeket is csinálni!
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Fri Dec 06, 2013 7:33 am
by White Shark
Tibi wrote:Amúgy meg ez egy garrett T3 ?
Hogy t3-e azt nem tudom ,t4 talpa van ,vízhűtéses ,és egy escort rs turbóról származik .Első lépcsőben megpróbálom az én verziómat ,és ha bírják az anyagok ,majd a tieddel még szétdurranthatom .Kis fordulaton ahol még kicsi a terhelés had töltsön ,de gyorsan reagáljon ,ahogy nő a fordulat úgy csökken a levegő ,nő az üzemanyag ,nem szegényedik túl ,nem ég el a szar dugó,nem melegíti túl ,tán nem fújja el .
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Sat Dec 07, 2013 11:49 am
by Bogyo28
White Shark wrote:Tibi wrote:Amúgy meg ez egy garrett T3 ?
Hogy t3-e azt nem tudom ,t4 talpa van ,vízhűtéses ,és egy escort rs turbóról származik .Első lépcsőben megpróbálom az én verziómat ,és ha bírják az anyagok ,majd a tieddel még szétdurranthatom .Kis fordulaton ahol még kicsi a terhelés had töltsön ,de gyorsan reagáljon ,ahogy nő a fordulat úgy csökken a levegő ,nő az üzemanyag ,nem szegényedik túl ,nem ég el a szar dugó,nem melegíti túl ,tán nem fújja el .
vezérlés: azért modnom, mert a gyári ecu alacsony fordulaton, ahol tölteni akarod, nagy előgyujtást fog adni, ami töltőnyomáson nem jó, tehát ha erre nem figyelsz oda akkor a túl nagy előgyujtás miatti kopogásos égés lesz, amit töltőnyomáson nem tartozik a dugó kedvenc állapotai közé.
csiga méret: jól gondolom hogy az a terv, hogy kb 3500 fölött elkezd elfogyni a nyomás és a mociból az erő? mondjuk az biztos, hogy így nem fog szétesni.
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Sun Dec 08, 2013 9:40 am
by White Shark
Bogyo28 wrote:White Shark wrote:Tibi wrote:Amúgy meg ez egy garrett T3 ?
Hogy t3-e azt nem tudom ,t4 talpa van ,vízhűtéses ,és egy escort rs turbóról származik .Első lépcsőben megpróbálom az én verziómat ,és ha bírják az anyagok ,majd a tieddel még szétdurranthatom .Kis fordulaton ahol még kicsi a terhelés had töltsön ,de gyorsan reagáljon ,ahogy nő a fordulat úgy csökken a levegő ,nő az üzemanyag ,nem szegényedik túl ,nem ég el a szar dugó,nem melegíti túl ,tán nem fújja el .
vezérlés: azért modnom, mert a gyári ecu alacsony fordulaton, ahol tölteni akarod, nagy előgyujtást fog adni, ami töltőnyomáson nem jó, tehát ha erre nem figyelsz oda akkor a túl nagy előgyujtás miatti kopogásos égés lesz, amit töltőnyomáson nem tartozik a dugó kedvenc állapotai közé.
csiga méret: jól gondolom hogy az a terv, hogy kb 3500 fölött elkezd elfogyni a nyomás és a mociból az erő? mondjuk az biztos, hogy így nem fog szétesni.
Nem ennyire kockásan ,de kb ez az irány .Ha már jár ,és tudom követni a fordulattal arányos töltést ,akkor látom ez a turbó mennyire ideális ,hol dolgozik ,már és még ,akkor jössz te ,az elektronikával .Nem olyan kicsi ez a turbó ,ha úgy háromnegyed fordulatig még rásegít ,akkor pont jó,onnan már lehet dús a keverék ,sőt ez a hütésnek javára is válhat.
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Mon Dec 09, 2013 9:43 am
by Bogyo28
White Shark wrote:onnan már lehet dús a keverék ,sőt ez a hütésnek javára is válhat.
kiváncsi leszek rá, mert szerintem ha elfogy y nyomás, akkor nem csak dús lesz a keverék, hanem drasztikusan csökken is az erő, hiszen több nyál lesz bent és kevesebb levegő, el tud e majd égni? de majd a vallatáson kiderül...
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Mon Dec 09, 2013 1:05 pm
by szszaby
Ha injektoros úgyis lesz valami légmennyiség mérő az meg érzékeli ha kevesebb a levegő és kevesebb benyát kell majd benyomnia.
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Mon Dec 09, 2013 8:52 pm
by White Shark
Légmennyiségmérő az nincs ,de van oldalanként egy -egy lambda szonda ,ami ugyanazt a célt szolgálja ,vagyis a vallatásnál úgyis kiderül .Igaz az új rendszernél már csak egy lesz ,a közösített részen .
Re: 2,9 efi turbó ( első kísérleti motor )
Posted: Mon Dec 09, 2013 9:10 pm
by Bogyo28
White Shark wrote:Légmennyiségmérő az nincs ,de van oldalanként egy -egy lambda szonda ,ami ugyanazt a célt szolgálja ,vagyis a vallatásnál úgyis kiderül .Igaz az új rendszernél már csak egy lesz ,a közösített részen .
a gyári 2.9 EFI vezérlésnél a MAP szenzor felel ezekért a dolgokért, mivel légtömegmérő nincs, és a sima keskeny sávú lambda ekkora változást nem képes szabályozni/lekövetni. de ezzel csak még egy érdekes kérdés merül fel, hogy mit fog szolni a gyárilag szivóra felkészített szenzor meg az ECU a töltönyomáshoz? még akár müködhet is, de lehet teljes kudarc is. maga a szenzor szerintem képes valamekkora nyomást is mérni, csak nem tudom hogy az a gyári ECU-nak már hibajel, vagy még értelmezi. ezt ki kell próbálni. a gond ott lesz, hogy nehéz lesz eldönteni, hogy a gyári vezérlést használva mi a baja a cuccnak, mert az biztos, hogy elsőre nem lesz fasza. csak nehéz lesz megmondani, hogy mi ami nem megfelelő erre, mi az ami nem jól müködik, mert elég sok a kérdőjel. Nem akarok vészmadár lenni, de szerintem normális müködés nem lesz elérhető a gyári vezérlővel. bizonyos tartományokban jó lesz, de mindenhol biztos hogy nem.