Árpi wrote:Az 1.6 ohc on van egy nagyon fasza motorcraft karbi

és szeretném megtudni h a vakum csövei , hogy helyezkednek el , meiket hova csatlakoztassam ? Pár cső hiányzik stb szóval egy rajz vagy fénykép sokat segítene elöre is köszönet

(tudom dobjam ki a motort karbistol

)
A karbi hátuljában lent van egy vákuumkivezetés, azt kell rádugni a gyújtás
vákummdobjára. Ha kétirányban húzó a dob, akkor a hátsóra, vagyis arra,
ami az elosztótól távolabb helyezkedik el.
Ha kétirányú dob van rajta, akkor az elosztóhoz közelebbi kivezetést pedig
a szívócsőre kell dugni, de ez nem szükségszerű, elhagyható, csak emissziót
javítani hivatott. Ha
Ha egy 30 év feletti ilyen karbi esetében ettől már szépen járna a motor,
erősen meglepődnék, ettől nyűgösebb állatfajta. A leggyengébb pontja a
szivató, abból is az automata változat. A bimetál elgyengül és ebben az
esetben a szivató hidegben nem nyit ki teljesen, ellenben legalább melegen
nem zár el teljesen. Tehát hidegen nem lehet beindítani, de legalább sokat
eszik. Ezt egy mechanikus szivatóval lehet orvosolni. A nagyobb baj, ha a
szivatót egyszer már szétszedte valaki. Na az szép művelet még egyszer
jól beállítani, mert külön tűs megoldás adagolja a szivatóüzemi plusz benzint,
és egy külön megoldás a plusz levegőt. És ha a kettő nem úgy áll egymáshoz
képest, ahogy kell, akkor vagy olyan dús lesz a szivató, hogy megfullad a
motor, vagy pedig olyan szegény, hogy be sem képes indulni. Ezt leszámítva,
ha a szivató jó, akkor az autó ezzel a karbival szépen megy, jól fogyaszt,
nyomatékos jelleget ad az autónak, szerethető karakterű tőle. Magában a
karburátorban sok minden nincs, ami tönkre tud menni. Két darab membrán,
meg egy parafatömítés. Ha gond van a működéssel, az szinte biztos, hogy
a szivatótól ered. Meg ha el tekergetik a súbertűt, esetleg a vákuumvezérelt
nyelvet az őt mozgató membrán tengelyétől, vagyis megváltozik a rugóerő,
ami a nyelvet mozgatja. De ha minden jó rajta, akkor szerethető karbi...
