Page 1 of 11
Poroszka
Posted: Mon Dec 30, 2013 1:20 pm
by paniperda
Szervusztok,
Megvettem első Caprimat, volt minek örülni, patakokban folyt az olaj, a benzin, de ideje szakemberekhez, azaz hozzátok fordulnom pár hirtelen kérdéssel.
1. Mennyi az MK3-as Caprik gyári alváz magassága. Az udvarba érve egy kisebb garázsbehajtónál felakadtak a V6 kipufogó csövei. Érdekelne, hogy ez már ültetve van, és vissza lehet alakítani/emelni, vagy törjem fel az aszfaltozást.
2. A mechanikus gyújtáselosztó helyett voltak az újabb szériákban elektromos szettek? Van valakinek ilyenhez alkatrésze, leírása?
3. Kalaptartó, és a kalaptartót rögzítő műanyag van valakinek fölös/eladó?
Előre is köszönet.
Re: Poroszka
Posted: Mon Dec 30, 2013 6:09 pm
by paniperda
Még egy dolog eszembe jutott. 2.0 V6 esetén a vízhőfok visszajelző gombának milyen az ellenállása? Milyen típus kel bele?
Re: Poroszka
Posted: Mon Dec 30, 2013 6:48 pm
by White Shark
Szevasz ,először is Gratulálok a vashoz ! Hogy mennyi a magassága gyárilag azt nem tudom ,én 59-61 cm közé szoktam állítani a magasságát a sárvédő alsó éléhez mérve a földtől ( természetesen az ív legfelső pontján ).A képen ha ez a vas van akkor erősen ül a fara ,ha így képről meg lehet ezt becsülni .Az első rugók általában nem ülnek meg ,de a hátsók sajnos még az állástól is .Könnyen javíthatsz rajta ,kiveszed és hideg kovácsolással kicsit megíveled ,5-8 évig megint jó lesz.Gyújtáselosztó biztosan van sok Caprisnak ,de sok Sierrásnak is ,várj türelemmel .Kalp tartó műanyag fogyóeszköz ,javíttasd meg ,így jársz a legjobban !
Re: Poroszka
Posted: Mon Dec 30, 2013 9:57 pm
by paniperda
Köszönöm a tippeket.

Igen, én is úgy néztem a képekhez mérve, hogy lent van a feneke. Egyik hétvégén nekiesek.
Még írom a listát azokkal az alkatrészekkel, amiket elsőre cserélni/javítani kell.
Kalaptartó nincs benne, illetve fából faragtak bele, ami nehéz és zörög, a kalaptartót tartó műanyagot is megvágták itt-ott, mellesleg mindenhol lötyög, abba is keresek majd csavart.
Karburátorhoz felújító szettet, illetve vízhőfok gombát, ecetera honnan rendeltek? Elsőre néztem a Unixot, de hiányos a kínálat. Találtam az ebay-en, de gondoltam rákérdezek nálatok is.
Re: Poroszka
Posted: Mon Dec 30, 2013 10:10 pm
by White Shark
Karbi felújító szettet valószínű kapsz ,keresd Sünit ,vízgomba meg attól függ milyen színű,de ha megvan a színe ,akkor is keresd Sünit,nem kell ezekkel rögtön az ebay-ra gondolni ,kapni itthol mindent ,csak be kell azonosítani ,ezért van a Fórum ,kérdezz !Mások is biztos segítenek .
Re: Poroszka
Posted: Mon Dec 30, 2013 10:28 pm
by gridoux
Az enyémben amikor vettem, sárga gyűrűs volt, de Bogyó ajánlására fehérre tértem át.
Saját mérés:
a fehér gyűrűs szenzor 20°C-on 230 ohm, 90°C-on 60 ohm 100°C-on 25 ohm.
Re: Poroszka
Posted: Mon Dec 30, 2013 10:58 pm
by paniperda
levél ment Süninek. Köszönet az infókat.
White Shark wrote:Gyújtáselosztó biztosan van sok Caprisnak ,de sok Sierrásnak is ,várj türelemmel .
Az elektromos gyújtásvezérlő ugyanaz a Sierrán és a Caprin? Néztem, hogy a Capri kódja NYK a 2.0 V6 motorra, a Granada NYP, a Taunus NYR, a Sierra NYT, de a motor, gyújtás (már ha mechanikus vagy épp tranzisztoros), karbi ugyanaz, ugye?
Re: Poroszka
Posted: Mon Dec 30, 2013 11:40 pm
by daytona
Gratula a vashoz! Igen, a tranzisztoros gyujtas ugyanaz, tehat jo a sierra is.
Re: Poroszka
Posted: Tue Dec 31, 2013 9:05 am
by White Shark
paniperda wrote:
levél ment Süninek. Köszönet az infókat.
White Shark wrote:Gyújtáselosztó biztosan van sok Caprisnak ,de sok Sierrásnak is ,várj türelemmel .
Az elektromos gyújtásvezérlő ugyanaz a Sierrán és a Caprin? Néztem, hogy a Capri kódja NYK a 2.0 V6 motorra, a Granada NYP, a Taunus NYR, a Sierra NYT, de a motor, gyújtás (már ha mechanikus vagy épp tranzisztoros), karbi ugyanaz, ugye?
A karbi is alapjaiban megegyező ,a sallangok változhatnak ( vákuumrendszer ,elektromos szivató .stb) de beépíthatő .A legegyszerűbb a 2,8 i teljes gyújtásrendszerét átrakni egyben ,és ez a legmegbízhatóbb is ,és még korhű is .
Re: Poroszka
Posted: Tue Dec 31, 2013 11:12 am
by Tibi
Üdv itt, kitartás !
Re: Poroszka
Posted: Tue Dec 31, 2013 11:41 am
by Bogyo28
Üdv itt!
Sierra, scorpio gyujtás nem teljesen egyforma a caprival. A capri elektromos gyujtása az indukciós jeladós, ilyen csak a legelső xr4i sierrákban volt, ami igen ritka. A kèsöbbi sierra/scorpio v6-okban hall jelados eloszto van vákum nèlkül, ezèrt önmagában nem alkalmas a capriba, csak programozható gyujtásvezèrlövel. A capriba beèpithető akár a legmodernebb mozgo alkatrèsz nèlküli DIS gyujtás is, de a legegyszerübb a gyári indukciós gyujtás belepakolása, csupán 3 vezetèket kell bekötni. Van hozzá leírás is.
Re: Poroszka
Posted: Wed Jan 01, 2014 4:22 pm
by Bubor
Gratulálok Poroszkához!
Mire megjön a tavasz az említett problémákat simán megoldod és ne add fel, ha találsz még
Néhány hét (- év

) és tökéletes lesz.
BÚÉK !
A farát ha túlemeled max. Moonwalker-es lesz
Re: Poroszka
Posted: Thu Jan 02, 2014 11:16 am
by paniperda
BUUUÉÉÉÉK sok benzin a motorba mindenkinek!
Süni aztat írta, hogy már nem nepperkedik Capri alkatrészekkel.
Erre kerestem a neten, és olyat olvastam, hogy a 38 EEiT Pierburg karbi felújító szettje, ami a 2.8ba megy megegyezik a 32-essel, ami a 2.0-é.
Aztán találtam a Unixnál 905416 cikkszámon Granadába való 38 EEiT Pierburg szettet. Meg tudja valaki erősíteni, hogy a felújító szettek kompatibilisek?
Köszönet!
Re: Poroszka
Posted: Thu Jan 02, 2014 4:46 pm
by Bogyo28
paniperda wrote:Süni aztat írta, hogy már nem nepperkedik Capri alkatrészekkel.
Ez kb már egy fél éve így van, de annyira belerögződött az emberek fejébe, hogy mindenki még a mai napig is Sünit ajánlja. Süni helyett Molnár Dávid-ot tudod keresni:
davidmolnar.ford@gmail.com
Re: Poroszka
Posted: Fri Jan 03, 2014 8:50 pm
by paniperda
Köszönöm a tippeket!
Az természetes, hogy a postaláda kulcsommal nyitom/zárom az autót? Tudom, hogy öreg, de minden zár ilyen könnyen adja magát ebben a korban?