Page 1 of 2
vezermutengely
Posted: Wed Jun 21, 2006 7:42 pm
by gigford
Cserelt mar valaki V motorban veztengelycsapagyat? A Hayes azt irja, hogy kell hozza vmi speci szerszam.
Posted: Wed Jun 21, 2006 9:50 pm
by balagecapri
Igen kell hozzá! :D A belsőt elég nehéz beütni nélküle!
Posted: Wed Jun 21, 2006 11:33 pm
by gigford
Lehet konnyen rendelni 2.8hoz otthonrol vagy inkabb vegyem meg itt? Ha meg arat is tudnal mondani akkor vegkepp halas lennek. :)
Posted: Thu Jan 25, 2007 11:00 am
by Dartonit
Valami hozzáértő tudna abban nyilatkozni, hogy teljesítményben, a motor járásában és fogyasztásban mi különbség van a gyári vezérműtengely elfokolása, és egy sportveztengely (mondjuk 286fokos) között?
A v8-on szeretnék valami hasonlót elkövetni (köszörülést), és mondták a szakik, hogy vigyázzak vele, mert el sem tudom képzelni, hogy egy ilyen motor mit meg bir enni. Jobb ötletnek tartják a gyári elfokolását.
Mi a véleményetek?
Posted: Thu Jan 25, 2007 11:31 am
by Bogyo28
Dartonit wrote:Valami hozzáértő tudna abban nyilatkozni, hogy teljesítményben, a motor járásában és fogyasztásban mi különbség van a gyári vezérműtengely elfokolása, és egy sportveztengely (mondjuk 286fokos) között?
A v8-on szeretnék valami hasonlót elkövetni (köszörülést), és mondták a szakik, hogy vigyázzak vele, mert el sem tudom képzelni, hogy egy ilyen motor mit meg bir enni. Jobb ötletnek tartják a gyári elfokolását.
Mi a véleményetek?
elöbb szereld be a mocit és próbáld ki hogy milyen. te otthon ugysem tudod elfokolni, fizetni meg látatlanba valamiért nem tul okos. Ha már megy minden, és kevés az erő és jöhet még fogyasztás, akkor kezdj el vezérműtengelyel gondolkodni. Itthon sokan vannak akik mesélni tudnának a leköszörüljük a bütyköt aztán arrébb felhegesztjük és megedzük tengely borzalmas minőségéről, van akinek 1500 km alatt lekopott egy Gaál tengely, amit persze javítottak garanciába, de megint szétszedni összerakni macera. Krisznek az esexben sem vált be az itthon készített tengely, az lett jó amit az angoloktól szerzett be.
Posted: Thu Jan 25, 2007 2:02 pm
by gigford
Dartonit wrote:Valami hozzáértő tudna abban nyilatkozni, hogy teljesítményben, a motor járásában és fogyasztásban mi különbség van a gyári vezérműtengely elfokolása, és egy sportveztengely (mondjuk 286fokos) között?
A v8-on szeretnék valami hasonlót elkövetni (köszörülést), és mondták a szakik, hogy vigyázzak vele, mert el sem tudom képzelni, hogy egy ilyen motor mit meg bir enni. Jobb ötletnek tartják a gyári elfokolását.
Mi a véleményetek?
Az +ero abbol van ha tobb naftat tudsz elegetni...a sportveztengelyek is ugyanugy a gyari alapjan vannak elfokolva meg a max szelepemelest novelik. Olyanrol nem hallottam meg, hogy a max szelepemeles ugyanannyi lenne egy gyari es a sporttengelynel es csak a nyitvatartasi idovel jatszananak
Ha a gyari tengelyt csak elfokoljak, annak is az az ertelme hogy tobb keverek tudjon bejutni az egesterbe, tehat a fogyasztasod mindenkeppen noni fog. Nincs olyan sporttengely amivel ugyanannyi lesz a fogyasztas, ez gondolom egyertelmu.
Attol ne felj, hogy a "gyari tengely elfokolasa es a sporttengely" kozott tobb liter kulonbseg lenne. Amugy ezt az elfokolasos dolgot felreertetted sztem, max szelepemeles egyutt jar az elfokolassal.
A Kentcams honlapjan ha barmelyik motorhoz keszult kulonbozo tengelyek adatait osszehasonlitod, mindenutt novekszik a max szelepemeles.
Mindenkeppen azt dontsd el, mennyit bir el a penztarcad benzin ugyileg a jovoben, mert ha mar most ettol tartasz hogy sok lesz a fogyi akkor nincs sok ertelme ilyen valtoztatasoknak
Posted: Thu Jan 25, 2007 3:51 pm
by Dartonit
Tisztában vagyok vele, hogy csak több benzin-levegőből lesz több energia. Ez fizika. Asszem a szelepösszenyitás növelt mértékének is az a szerepe, hogy a kiáramló kipuffgáz még több keveréket szívjon az égéstérbe.
A fogysztás 1 pár liternél nem is lenne probléma, de olyan hihetetlen adatokat hallottam, mint pl:
- ahány % le, annyi plussz liter benya
- meghogy egy olyan veztengelynél, ahol már kicsit hullámzik a motor alapjáraton, könnyedén megeszik 30-40 litert(!) is sima tempóban
Én ettől dobtam hátast.
Ebből igaz valami?
Posted: Thu Jan 25, 2007 3:52 pm
by Dartonit
Szóval értem én, hogy Non-stop, de meddig van nyitva?

Posted: Thu Jan 25, 2007 6:37 pm
by gigford
Dartonit wrote:Tisztában vagyok vele, hogy csak több benzin-levegőből lesz több energia. Ez fizika. Asszem a szelepösszenyitás növelt mértékének is az a szerepe, hogy a kiáramló kipuffgáz még több keveréket szívjon az égéstérbe.
A fogysztás 1 pár liternél nem is lenne probléma, de olyan hihetetlen adatokat hallottam, mint pl:
- ahány % le, annyi plussz liter benya
- meghogy egy olyan veztengelynél, ahol már kicsit hullámzik a motor alapjáraton, könnyedén megeszik 30-40 litert(!) is sima tempóban
Én ettől dobtam hátast.
Ebből igaz valami?
Atlagos sporttengely kb 10%kal noveli a teljesitmenyt, nem tudom elkepzelni, ehhez 10liter + fogyi jarulna...
Egy alap 2.8ivel le lehet nyeletni 15+, tengelytol fuggoen biztos felmehet 20 fole is. 3.5liternel elkepzelheto 30liter,de ahhoz komoly tengely kene mar.
Posted: Thu Jan 25, 2007 7:01 pm
by Dartonit
A kentcams lapján a kedvencem Torque-sport névre hallgat. 1000-4500-ig dolgozik, 262 fokos és kb 22 lóerőt mondanak rá.
Ez nem hiszem, hogy 2-3 liternél többet jelentene.
Posted: Thu Jan 25, 2007 8:32 pm
by Pudva
Dartonit wrote:Szóval értem én, hogy Non-stop, de meddig van nyitva?

Értem én hogy gőzgép! de mi hajtja?

Posted: Sat Feb 24, 2007 12:53 pm
by Blant
Sziasztok!
Ha minden jól megy kedden meglesz a 2,8 EFI

A motornak annyi baja van, hogy az egyes hengerben valamiért nem emel ki az egyik szelep rendesen. Valószínüleg a veztengellyel van baj. Az lenne a kérdésem, hogy ha az ember vezérműtengelyt szeretne cserélni azon túl, hogy minimum síkba huzatja a tőkéket mi a teendőlye? A vezérműtengely siklócsapágyas, ha jól tudom. Egy ilyen siklócsapágynál milyen hézag a megengedett és hogy lehet ezt megmérni?
Üdv
Bence
Többek véleményét is várom!
Üdv
Posted: Sat Feb 24, 2007 3:40 pm
by gigford
0.15 a megengedett kopas, indikatororaval merik. Az en motoromnal meg 0.1et sem erte el, ritkan kopik tul altalaban.
Posted: Sat Feb 24, 2007 6:32 pm
by Blant
Köszi az infót
Kiszedtem a veztengeylt a régi motoromból. Az elülső végénél 41,9et mérte, a hátsóknál 40,7 körül. a köztesek hátrafele fokozatosan csökkennek!. Normális ez? Mekkorák a csapágyak gyárilag elölről hátra?
Posted: Sat Feb 24, 2007 8:33 pm
by gigford
Azert csokken a meret, hogy konnyen be lehessen csusztatni a tengelyt.
Nem tudom pontosan mekkorak, de ez nem is lenyeges.
A mellso a lenyeg 41.9 vagy 43.9 a tobbi ugyanaz maradt.