Page 1 of 4
Posted: Fri Jan 12, 2007 11:47 am
by levelboss
Hello. Nem teljesen a témához tartozik, de egy kicsit mégis. Szóval engem, mint autók, főleg Caprik után érdeklődőt, érdekelnek ezek a dolgok, de (még) kevésbé értek hozzájuk sajnos. Csak érdeklődve megkérdezném itt az okosoktól, hogy az ilyen "cső", vagy "trombita" szerű izék a tuning motorokban azok mire szolgálnak? Mért vannak, mihez kapcsolódnak, hogyan növelik a teljesítményt, és mennyire? Csak érdeklődás képpen, mert nekem nagyon tetszenek az ilyen megoldású motorok, mert szépek, és erősek és ha lesz pénzem, akkor ilyet szeretnék majd látni a Caprimban! :D Nem túl olcsó, de annál erősebb 100 vagy 130 lóerős ladákban is láttam ilyeneket a használtautón. Szóval??? :)
renélem sikerül a képet is feltöltenem
Köszönöm a segítőkész válaszokat! 8)
Posted: Fri Jan 12, 2007 4:55 pm
by Dozer
Ezek a csövek arra hivatottak hogy a levegő gyorsan nagy sebességgel áramoljon be a hengerekbe...de mivel ezen esetben nincs megszűrve a levegő igen sűrű vendég leszel a motorgenerálosoknál..

Posted: Fri Jan 12, 2007 5:08 pm
by Tibi
levelboss wrote:Hello. Nem teljesen a témához tartozik, de egy kicsit mégis. Szóval engem, mint autók, főleg Caprik után érdeklődőt, érdekelnek ezek a dolgok, de (még) kevésbé értek hozzájuk sajnos. Csak érdeklődve megkérdezném itt az okosoktól, hogy az ilyen "cső", vagy "trombita" szerű izék .....
Köszönöm a segítőkész válaszokat! 8)
http://www.ford-klub.hu/cikkek/technika ... motor6.php
Posted: Fri Jan 12, 2007 5:47 pm
by proteus
levelboss wrote:Hello. Nem teljesen a témához tartozik, de egy kicsit mégis. Szóval engem, mint autók, főleg Caprik után érdeklődőt, érdekelnek ezek a dolgok, de (még) kevésbé értek hozzájuk sajnos. Csak érdeklődve megkérdezném itt az okosoktól, hogy az ilyen "cső", vagy "trombita" szerű izék .....
Köszönöm a segítőkész válaszokat! 8)
http://zsiguli.hu/index.php?action=cikk&id=50
Posted: Fri Jan 12, 2007 7:18 pm
by levelboss
Köszönöm a válaszokat! Asszem mindkettőt sikerült felfognom (mondjuk a fordklubos sztorinál párszor visszaugrott a szemem pár sort). 8)
És akkor ez most azt akarja jelenteni, hogy ezen a lada motoron frankón nincs szűrő, egyszerűen csak ott beszívja azt csá?
Egyébként ha ismertek még hasonló cikkeket a témában, kérlek osszátok meg velem! MINDENT TUDNI AKAROK!

Posted: Fri Jan 12, 2007 9:39 pm
by proteus
Ezen a motoron tényleg nincs légszűrő, de azért utcára erre is szerkesztenek valamit. pl.: 300D mercik légszűrőházát volt, hogy emlegették.
Posted: Sat Jan 13, 2007 2:02 am
by Tibi
Na nehogy teletoljuk Ladával az oldalt ;) Ezen tényleg nincs szűrő de FORDokon láttam már ilyet szűrővel. Itt egy kép, ez talán hatástalaníthatja a negatív energiát:D:D:D Ez V6 Cossie-ra való. Sajna a linket nem találom volt az oldalon pár okosság még...

Posted: Sat Jan 13, 2007 12:45 pm
by levelboss
Naggyon csinos!! :D
Posted: Sat Jan 13, 2007 3:17 pm
by szszaby
Ez nagyon szép.

Posted: Sat Jan 13, 2007 3:37 pm
by Tibi
innen van
http://www.dtafast.co.uk/Throttle%20bod ... engine.htm
Azt azért még megmondhatja nekem valaki, hogy ha a fent mutatott cuccot felrakjuk a v6-ra akkor a légtömegmérő hová kerül, ha kerül valahová?
Posted: Sun Jan 14, 2007 10:20 am
by FEFE
Ezeket a trombita szerű izéket kuegelfisher-nek(ejtsd: kűgelfiser)(ha jól tudom így írják de nem biztos) hívják, nem tudom mit tud de már láttam ilyet
Posted: Sun Jan 14, 2007 10:28 am
by driver
Neem ezeket "tüte" k nek hivják!
A mire te gondolsz, az egy mechanikus benzinbefecskendező rendszer,
hasonlit a régebbi tipusu diesel rendszerhez.
Ezeket a tütéket alkalmazzák a kugelfisher motoroknál is de semmi közük egymáshoz. :D
Posted: Sun Jan 14, 2007 10:36 am
by Bogyo28
driver wrote:Neem ezeket "tüte" k nek hivják!
A mire te gondolsz, az egy mechanikus benzinbefecskendező rendszer,
hasonlit a régebbi tipusu diesel rendszerhez.
Ezeket a tütéket alkalmazzák a kugelfisher motoroknál is de semmi közük egymáshoz. :D
Pontosan... Bár egy ilyen 6 tütés nyitott befecsi jól nézne ki a kozén...
Posted: Sun Jan 14, 2007 10:48 am
by Bogyo28
kár volt beirnod a linket, megnéztem, és ültömben elmasszíroztam egy infarktus... 1 kütyü ára 1258 font, az 482.000 HUF!!!!!! ujraélesztés indul....
Posted: Sun Jan 14, 2007 11:11 am
by Tibi
bogyo28 wrote:
kár volt beirnod a linket, megnéztem, és ültömben elmasszíroztam egy infarktus... 1 kütyü ára 1258 font, az 482.000 HUF!!!!!! ujraélesztés indul....
tényleg vicc amugy, hogy milyen drágák ezek a cuccok vagy mi vagyunk csórók :( különben meg porszívócsőből faragunk egyet
Láttam egy ilyet, nézdd végig az elejétől, van itt is fartagás de hátha olcsóbb, mert tényleg jópofa. Mondom én már beszereztem a porszívócsövet, már csak bele kéne építni valamibe :D :(
http://forenking.de/cgi-bin/forum/foren ... 146&page=6