Page 1 of 6

Motorcsere

Posted: Sat Jan 13, 2007 2:00 am
by Iván
Heló Mindenki!

Cserélt már valaki '73-as MK1 Capriba motort?
Az enyébe 1.6 Dohc van.Ki akarm cserélni valami nagyobb kütyüre mint azt már emlitettem.Mit kell még átépitenem benne vajon?Nem muszály hogy valami böhöm nagy motor legyen csak jó állapotú legyen és ne kelljen sokat babrálni vele!

Posted: Sat Jan 13, 2007 10:46 am
by proteus
1.6-os dokk? '73-as Capriban? Hivatalosan?? Mivan??? :smt017

Re: Motorcsere

Posted: Sat Jan 13, 2007 3:14 pm
by Bogyo28
Iván wrote:Heló Mindenki!

Cserélt már valaki '73-as MK1 Capriba motort?
Az enyébe 1.6 Dohc van.Ki akarm cserélni valami nagyobb kütyüre mint azt már emlitettem.Mit kell még átépitenem benne vajon?Nem muszály hogy valami böhöm nagy motor legyen csak jó állapotú legyen és ne kelljen sokat babrálni vele!
a tiedben pinto van, legalábbis ha azota nem cseréltek benne motort mióta én láttam....

nagyobbra cserélés esetén a motoron kivül kell még min. cserélni váltó, kipuff, esetleg krdán, meg pár apró motyesz... bár ha sima 2000-es pintót raksz bele, akkor szinte semmit csak a motort...

Posted: Sun Jan 14, 2007 2:20 am
by Iván
Lehet hogy pinto van benne de ugy emléyem dokk.majd holnap délután megnézem mert valami nagy fehér felirat van a légszűrőmön ami erről árulkodik.A váltót má megbuherálták 5 seb. sziréna váltó van rajta,ezért a kardán is megvan röviditve egy kicsit.
Azta az a 2 lityis pintó elhúzza nekem a szekeret rendesen?120 ló alatt nem akarok megállni!!!!

Posted: Sun Jan 14, 2007 9:05 am
by proteus
Iván wrote:Lehet hogy pinto van benne de ugy emléyem dokk.majd holnap délután megnézem mert valami nagy fehér felirat van a légszűrőmön ami erről árulkodik.A váltót má megbuherálták 5 seb. sziréna váltó van rajta,ezért a kardán is megvan röviditve egy kicsit.
Azta az a 2 lityis pintó elhúzza nekem a szekeret rendesen?120 ló alatt nem akarok megállni!!!!
2.0 Efi dokkot bele, azt örülhecc a fejednek! 8) Ha sokat mész a géppel, akkor tényleg az lenne a legjobb.

Posted: Sun Jan 14, 2007 10:10 am
by Bogyo28
Iván wrote:Lehet hogy pinto van benne de ugy emléyem dokk.majd holnap délután megnézem mert valami nagy fehér felirat van a légszűrőmön ami erről árulkodik.A váltót má megbuherálták 5 seb. sziréna váltó van rajta,ezért a kardán is megvan röviditve egy kicsit.
Azta az a 2 lityis pintó elhúzza nekem a szekeret rendesen?120 ló alatt nem akarok megállni!!!!
Nézegetheted sokáig, de 1.6 DOHC szerintem nem is volt, tehát az inkább pintó lesz. Egy 2000 pintóból elég egyszerüen ki lehet hozni 120 lovat, de Nirto-nak erről több tapasztalata van. És ha 2000 pintót raksz bele, külsőre a jó isten se mondja meg neked hogy az 1.6 vagy 2.0, tehát a vizsgán, rendörnél stb sem lesz vele gond. A 2000 DOHC is belefaragható, de akkor kell másik kuplung, motortartó, át kell alakítani a tankot, elektromos AC, EEC-IV motorvezérlő computer egy rakás vezetékkel és át kell faragni a váltót vagy másik váltó kell bele. És ha valaki belenéz a motorteredbe, egyből látszik hogy nem az eredeti motor van benne. Szóval egyszerübb a 2000 pintó, mert az csak egy motorcsere. A pintó is volt EFI-vel sierrában és scorpióban, tehát ha egy kicsit modernebb üzemanyagrendszert szeretnél mint a karbi akkor azt érdemes belerakni, igaz ahoz megint képbe jön a tankmokolás, AC, EEC-IV meg a kábelezés...

Posted: Sun Jan 14, 2007 10:37 am
by Nitrobuster
Köszi Bogyókám! (legalább keveset kell írnom) :D

A főnöknek igaza van. Ha maradsz a pintonál, akkor egy szöget sem kell változtatnod a motortérben, de érdemes egy kicsit megfésülni. :D Akkor még faszább lesz. Ha esetleg gondolkoznál egy pinto efi átépítésen még arról is lebeszélnélek, tapasztalat szerint egy jó karbis semmivel sem rosszabb mint egy befecsis. Ráadásul nem úgy van, ahogy sokan mondják, hogy CSAK berakod és kész. Efi pintonál is rendesen kell hekkelni.

Posted: Sun Jan 14, 2007 10:40 am
by Bogyo28
Nitrobuster wrote:Ráadásul nem úgy van, ahogy sokan mondják, hogy CSAK berakod és kész. Efi pintonál is rendesen kell hekkelni.
ez igy van. ugyanannyit kell majdnem faragni mint egy DOHC átépítésnél, csak a váltó és a motortartó bak uszható meg...

Posted: Sun Jan 14, 2007 6:11 pm
by Iván
oké,meggyőtetek!halgatok a zapasztaétabbakra...meg az öregekre:)
és mennyit kóstál most egy 2000-es pintó?maradnék a karbisnál mert azt én is megtudom bütykölni,nem kell hozzá soxerszám.
120 Le-t simán ki lehet hozni?mennyi a teteje?

Posted: Sun Jan 14, 2007 6:56 pm
by proteus
15-20 környéke, neked úgysem kell papír...

Posted: Sun Jan 14, 2007 6:58 pm
by Iván
a papir mit is takar?tipus módositást?

Posted: Sun Jan 14, 2007 7:11 pm
by proteus
Azt, hogy a motor nem lopott, forgalomból kivont autóból származik stb. De hivatalosan valószínű úgysem tennéd bele a kocsidba a fizetendő regisztrációs adó miatt.

Posted: Sun Jan 14, 2007 7:32 pm
by Iván
az tuti!!!!ahogy Pádre Bogyótol hallotam nem olcsó!!!
de biztos nem bukok be vele vizsgán vagy a rendőröknél vagy valami?

Posted: Sun Jan 14, 2007 7:39 pm
by Nitrobuster
Iván wrote:az tuti!!!!ahogy Pádre Bogyótol hallotam nem olcsó!!!
de biztos nem bukok be vele vizsgán vagy a rendőröknél vagy valami?
Max gondod ami lehet az a motorszám, pinto mocik kivülről egyformák.

Posted: Sun Jan 14, 2007 7:54 pm
by Nitrobuster
Iván wrote:oké,meggyőtetek!halgatok a zapasztaétabbakra...meg az öregekre:)
és mennyit kóstál most egy 2000-es pintó?maradnék a karbisnál mert azt én is megtudom bütykölni,nem kell hozzá soxerszám.
120 Le-t simán ki lehet hozni?mennyi a teteje?

Hát én nem mondanám, hogy 15-20 pénzből jó pintot kapsz, de lehet szerencséd. A pöpec motorok inkább 30-40 papír. Sajnos a pintokból is egyre ritkábban lehet jót kapni. Akárcsak a régi cologne mocikból. Tehát anyagilag rá lehet készülni egy generálra. Ha 120 paripát szeretnél akkor érdemes előtte gatyába rázni a motort. Egyébként ha már kérdezted a gyári karbi 140le-ig jó. A max szívóban 190le. turboval + nagyon sok csak akkor már az ára se a low cost kategoriába esik az élettartalma + pláne.