Page 1 of 6
Szervós kormánymű
Posted: Wed Mar 21, 2007 2:38 pm
by Blant
Na kiszedtem a Capri alól a nem Capri szervós kormányművet.
Ford logót TALÁLTAM rajta, tehát tuti, hogy Ford. Így néz ki:
Az a vicces, hog y a jobb oldali tartóbilincs nem fix, nehezen bár, de csúszkál rajta
Normál Capri szervós bölcsőre van feltéve. Valaki tudja esetleg mi ez? Volt rajta egy szám. Az egyik képen látszik is a logval együtt:
34001663 LH
Re: Szervós kormánymű
Posted: Sat Apr 25, 2009 10:50 am
by capriv6
Sziasztok
Szükség lenne egy kis help..
A problémám a következő:
A caprim alatt scorpio szervos kormánymű van,hozzá való punpával!
Magasabb fordulaton (3500 felett) bekeményedik a kormányom és ha hagyom kicsit alapjáraton ketyegni akkor minden megjavul visszajön a szervó hatás.
Mikor hideg az olaj télen induláskor akkor pedig hangosan zummög pedig a pormányt nem is tekerem majd utánna elhalgat.
Már kicseréltem a pumpát ujra kb fél éve ami azóta alig ment kb.20 órát.
Cseréljek olajat? (lehet hogy behabosodik?)
CSeréljek koránymüvet?
Mingyárt itt a majális ugyhogy ott kell majd tekergetni a kormányt
Szerintetek???
Re: Szervós kormánymű
Posted: Sat Apr 25, 2009 1:38 pm
by holecz
capriv6 wrote:Sziasztok
Szükség lenne egy kis help..
A problémám a következő:
A caprim alatt scorpio szervos kormánymű van,hozzá való punpával!
Magasabb fordulaton (3500 felett) bekeményedik a kormányom és ha hagyom kicsit alapjáraton ketyegni akkor minden megjavul visszajön a szervó hatás.
Mikor hideg az olaj télen induláskor akkor pedig hangosan zummög pedig a pormányt nem is tekerem majd utánna elhalgat.
Már kicseréltem a pumpát ujra kb fél éve ami azóta alig ment kb.20 órát.
Cseréljek olajat? (lehet hogy behabosodik?)
CSeréljek koránymüvet?
Mingyárt itt a majális ugyhogy ott kell majd tekergetni a kormányt
Szerintetek???
Ha "zümmög" akkor olyasmit hallottam erről, hogy a szervoszivattyú rossz, azt kell cserélni..

(az lenne a pumpa??)

Re: Szervós kormánymű
Posted: Sat Apr 25, 2009 1:42 pm
by capriv6
Na ne....
kb 20h van benne..
holecz wrote:capriv6 wrote:Sziasztok
Szükség lenne egy kis help..
A problémám a következő:
A caprim alatt scorpio szervos kormánymű van,hozzá való punpával!
Magasabb fordulaton (3500 felett) bekeményedik a kormányom és ha hagyom kicsit alapjáraton ketyegni akkor minden megjavul visszajön a szervó hatás.
Mikor hideg az olaj télen induláskor akkor pedig hangosan zummög pedig a pormányt nem is tekerem majd utánna elhalgat.
Már kicseréltem a pumpát ujra kb fél éve ami azóta alig ment kb.20 órát.
Cseréljek olajat? (lehet hogy behabosodik?)
CSeréljek koránymüvet?
Mingyárt itt a majális ugyhogy ott kell majd tekergetni a kormányt
Szerintetek???
Ha "zümmög" akkor olyasmit hallottam erről, hogy a szervoszivattyú rossz, azt kell cserélni..

(az lenne a pumpa??)

Re: Szervós kormánymű
Posted: Mon Apr 27, 2009 10:18 am
by holecz
Sajna attól még lehet valami geb@sz. Mikor beszámoltam egy OFF haszn. autót újba, és megtörtént az állapotfelmérés, zümmögött a szervó ha tekertem a kormányt.Kicserélték a szivattyút és jó lett.......

Re: Szervós kormánymű
Posted: Mon Apr 27, 2009 10:38 am
by capriv6
holecz wrote:Sajna attól még lehet valami geb@sz. Mikor beszámoltam egy OFF haszn. autót újba, és megtörtént az állapotfelmérés, zümmögött a szervó ha tekertem a kormányt.Kicserélték a szivattyút és jó lett.......

Ok akkor veszek mégegyet aztán meglátjuk

Re: Szervós kormánymű
Posted: Thu Apr 30, 2009 2:07 pm
by Blant
Milyen olaj van benne? Az autodata szerint ESP-M2C-166-H olaj kell bele... Ez valami spéci Fordos olaj is lehet, ami fura, mert általában sima piros ATF olja szokott bele menni. Ez is lehet baj, persze lehet, hogy ez kb ugyanolyan olaj és semmi jelentősége.
Milyenek az ékszíjtárcsa méretek? Nem lehet, hogy rossz az áttétel és túl kicsi/nagy a fordulata a pumpának?
Re: Szervós kormánymű
Posted: Thu Apr 30, 2009 5:42 pm
by capriv6
Köszi a tippeket...
Az ékszijtárcsa maradt a régi
Tegnap ugyan nem sokat haladtam a dologgal de változtattam pár dolgot..
Észrevettem hogy a szevo csövek olyan melegek hogy nem lehet megfogni öket alapjáraton öt perc járás után 65Cfok :(
Elsönek szétszedtem a kormánygépet darabikra és kitakaritottam (semmit sem találtam ami rossz lenne Ugye BOGYO

) kapott uj olajat persze ATF Dexron II.
Szereztem közben (CAPRI-3 köszönhetöen

) kolcsön egy másik koránygépet amit becsatlakoztattam de semmi nem változott..
Nekiáltam leszedni a pumpát hogy negnézzem mi a f.sz van vele és látom hogy 130bar-t nyom a régi pedig csak 110bár-os.
Kiszedtem a régiböl a nyomáshatáriló szelepet és összecserélten a kettöt (persze méretben ugyanolyan mindkettő).
Még mindig meleg az olaj és keményebb is lett a kormány (ami még nem olyan zavaró) de a teszt alatt egyforma kemény volt.
Még a héten belecsavarok a capriba 150Km-t tesztként és meglátom hogy milyen lett...
Re: Szervós kormánymű
Posted: Fri Sep 10, 2010 8:42 am
by tomtom
tudna mondani vki egy ékszíjméretet/cikkszámot duplatárcsás szervós 2.0 pintora?
(bár az asszem mindegy, hogy 2.0 v. 1.6)
Re: Szervós kormánymű
Posted: Fri Sep 10, 2010 8:54 am
by Süni
tomtom wrote:tudna mondani vki egy ékszíjméretet/cikkszámot duplatárcsás szervós 2.0 pintora?
(bár az asszem mindegy, hogy 2.0 v. 1.6)
11.9x1171
2db
Re: Szervós kormánymű
Posted: Fri Sep 10, 2010 9:41 am
by tomtom

thx
Re: Szervós kormánymű
Posted: Sat Sep 11, 2010 10:47 am
by Blant
Sziasztok!
Béka Scorpio szervós kormánymű lesz fent az autómon hamarosan. Menni fog az szerintetek a Capri gyári szervó pumpájával?
Re: Szervós kormánymű
Posted: Sat Sep 11, 2010 8:50 pm
by capriv6
Igen
Blant wrote:Sziasztok!
Béka Scorpio szervós kormánymű lesz fent az autómon hamarosan. Menni fog az szerintetek a Capri gyári szervó pumpájával?
Re: Szervós kormánymű
Posted: Mon Sep 13, 2010 9:01 am
by Blant
THX
Re: Szervós kormánymű
Posted: Mon Sep 13, 2010 2:13 pm
by tomtom
Blant wrote:Na kiszedtem a Capri alól a nem Capri szervós kormányművet.
Ford logót TALÁLTAM rajta, tehát tuti, hogy Ford. Így néz ki:
Az a vicces, hog y a jobb oldali tartóbilincs nem fix, nehezen bár, de csúszkál rajta
Normál Capri szervós bölcsőre van feltéve. Valaki tudja esetleg mi ez? Volt rajta egy szám. Az egyik képen látszik is a logval együtt:
34001663 LH
taunus
épp most bűvölöm az új kissz drágaszágomat belefelé a helyére. ugyanez, csak a csúszkálós kis gumi beljebb van kb 10 centivel.