
Alapból 2 altipusa van ezeknek a föfékhengereknek, angliában és europában a V6 cosworth modellekben helyhiány miatt a 8 ABS mágnesszelepegység külön van elhelyezve, nem a föfékhengerre van rácsavarozva mint a szimpla europai modellekre. Ha külön van a föfékhenger és az abs modul, akkor a két kütyüt 3 fékcsö köti össze, a két szélsö vékony az elsö ill. hátsó fékkör, a középsö vastagabb pedig a visszafolyo ág, ami akkor kell amikor az ABS müködik és te hiába nyomod a pedált az elektronika visszaengedi a fékfolyadékot a tartályba, ezzel elveszi a fékeröt a kerékröl. De mivel a capriba nem építünk teljes ABS-t, ezért erre nem is lesz szükség. Sima mezei modellnél is vastagabb a középsö csö hollandere, de itt ez a hátsó kör csöve, míg a két vékonyabb szélső a két első fékhez megy, mig ha coswort föféket pakolunk át, akkor ott az elsö kört is egy T idommal ketté kell osztani. (ez vehetö autosboltban, de minden egyes sierra vagy scorpio hátsó fékkörében van, onnan letermelhetö).
Az egész müködési elvéról a hozzászolás végén levö linken találsz komplett leirást magyar nyelven, amiben a légtelenítés is le van rva, mert persze nem ugy kell légteleníteni mint egy sima fékrendszert.
A capriba való beszereléshez elsöször szükség van egy ilyen lemezre:

Én ezt 4mm-es lemezböl szoktam kivágatni, hogy birja ha rátaposol a fékre

Ha normál motorod van (van hely dögivel), akkor nem kell leszedni az ABS egységet, és a gyári fékolajtartály is elfér. Ha cosworth mocit épitesz a vasba, akkor szükség van másik fékolajtartályra, és ha nem az angol fajta föféked van, akkor le kellcsavarozni az ABS egységet is mert az sem fér el, és oda is kell egy külön legyártott kis alkatrész hogy fel tudd csatlakoztatni a féket (késöbb rakok fel róla képet, de még csak most van gyártás alatt...).
Ennek az ABS föfékhengernek a használata azért is jó, mert a rásegítést nem a motor vákumja adja, hanem egy elektromos moci pumpálja a nyomást egy nyomástárolóba, ahonnan te amikor megnyomod a pedált csak egy szelepet nyitsz meg, és a nyomás már megy is a fékek felé, magyarul sokkal könnyebb és erösebb lesz a féked. Ez azoknak is megoldást jelenthet, aki pl granada nagy szervót tett az autóra sor4 mocival, és a nagy szervódob miatt elment az alapjárat. Mivel ez a cucc nem vákumos, a mocit nem kell a beszerelés után állítgatni. Racingolós embereknek külön élmény lehet, hogyha van hely fennhagyni vagy valahova külön felszerelni az ABS egységet, akkor egy kapcsolóval a 3 fékkör bármelyike lekapcsolható, tehát egy jó kis gumifüsthöz a kapcsoló átbillentésével le tudjuk kapcsolni a hátsó kört, kimélve ezzel a technikát...
Az elektromos motor bekötéséhez itt van néhány rajz:


Ha nincs meg a gyári ABS köteg, akkor is pár madzaggal megoldható az egész. Gyárilag 2 relé és 2 nyomáskapcsolóval van megoldva a rendszer, igy egy esetleges elektromos hiba után is van egy biztonsági tartalék, magyarul ha az egyik relé vagy kapcsoló beszarik még mindig van egy másik és meg tudunk állni rendesen. Ezt illik akkor is igy megtartani, ha mi magunk csinálunk hozzá köteget. Nagy elönye az elekrtomos dolognak, hogy ha nem megy a motor is teljes értékü fékünk van, lehet vontatni nyugodtan. Viszont érdemes ugy bekötni, hogy csak gyujtásról üzemeljen a rendszer, különben álló helyzetben is bekapcsol a motor ha leesik a nyomás a nyomástárolóban, és ez egy hosszu állás után lemerült aksit eredményezhet. A motor nem ki áramot vesz fel, gyárilag 30 amperes bizti van benne, ezért illik szép combos kábelböl csinálni a motor vezetékét.
Ha valaki kicseréli a föfékhnger ilyenre, készüljön fel arra is (ami egyébként sem árt egy 25-30 éves autonál) hogy a fém fékcsöveket is cserélni kell, mivel a caprin használt hollanderek tul rövidek, nem tudod velük rendesen rögzíteni a fékcsövet. Vagy ha más nem pár centi toldatokat kell használni.
Itt tölthetök le a képek és a leirások zip-ben:
http://www.fordcapri.hu/anyagok/abs.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Ha valakinek van még kérdése ne kiméljen....