Sierra/Scorpio ABS föfékhenger Capriba
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Sierra/Scorpio ABS föfékhenger Capriba
A régebbi scorpiokban és a sierrákban az ATE ITT TEVES II ABS föfékhenger található, ami igen alkalmas arra, hogy a Capri gyárilag igencsak gyenge fékjét kissé megerösítsük, hiszen egyre nehezebb ma már granada nagy fékszervót és 23-as föfékhengert szerezni, ebböl meg van rogyásig, ráadásul méretre kicsi, ami nem hátrány pl egy 2.8 V6 esetén ha a 6-os hengerböl akarjuk kiszedni a gyertyát. Igy néz ki és ezekböl a darabokból áll az ABS-es föfékhenger:
Alapból 2 altipusa van ezeknek a föfékhengereknek, angliában és europában a V6 cosworth modellekben helyhiány miatt a 8 ABS mágnesszelepegység külön van elhelyezve, nem a föfékhengerre van rácsavarozva mint a szimpla europai modellekre. Ha külön van a föfékhenger és az abs modul, akkor a két kütyüt 3 fékcsö köti össze, a két szélsö vékony az elsö ill. hátsó fékkör, a középsö vastagabb pedig a visszafolyo ág, ami akkor kell amikor az ABS müködik és te hiába nyomod a pedált az elektronika visszaengedi a fékfolyadékot a tartályba, ezzel elveszi a fékeröt a kerékröl. De mivel a capriba nem építünk teljes ABS-t, ezért erre nem is lesz szükség. Sima mezei modellnél is vastagabb a középsö csö hollandere, de itt ez a hátsó kör csöve, míg a két vékonyabb szélső a két első fékhez megy, mig ha coswort föféket pakolunk át, akkor ott az elsö kört is egy T idommal ketté kell osztani. (ez vehetö autosboltban, de minden egyes sierra vagy scorpio hátsó fékkörében van, onnan letermelhetö).
Az egész müködési elvéról a hozzászolás végén levö linken találsz komplett leirást magyar nyelven, amiben a légtelenítés is le van rva, mert persze nem ugy kell légteleníteni mint egy sima fékrendszert.
A capriba való beszereléshez elsöször szükség van egy ilyen lemezre:
Én ezt 4mm-es lemezböl szoktam kivágatni, hogy birja ha rátaposol a fékre . Erre rá kell csavarozni a capri szervodobról leszerelt tartólemezeket, a kettöt össze kell hegeszteni, majd a felesleges részeket kifurni/levágni. (ha rá akarod tenni az ABS föfékhengert, ki fogod tudni találni mire gondoltam...).
Ha normál motorod van (van hely dögivel), akkor nem kell leszedni az ABS egységet, és a gyári fékolajtartály is elfér. Ha cosworth mocit épitesz a vasba, akkor szükség van másik fékolajtartályra, és ha nem az angol fajta föféked van, akkor le kellcsavarozni az ABS egységet is mert az sem fér el, és oda is kell egy külön legyártott kis alkatrész hogy fel tudd csatlakoztatni a féket (késöbb rakok fel róla képet, de még csak most van gyártás alatt...).
Ennek az ABS föfékhengernek a használata azért is jó, mert a rásegítést nem a motor vákumja adja, hanem egy elektromos moci pumpálja a nyomást egy nyomástárolóba, ahonnan te amikor megnyomod a pedált csak egy szelepet nyitsz meg, és a nyomás már megy is a fékek felé, magyarul sokkal könnyebb és erösebb lesz a féked. Ez azoknak is megoldást jelenthet, aki pl granada nagy szervót tett az autóra sor4 mocival, és a nagy szervódob miatt elment az alapjárat. Mivel ez a cucc nem vákumos, a mocit nem kell a beszerelés után állítgatni. Racingolós embereknek külön élmény lehet, hogyha van hely fennhagyni vagy valahova külön felszerelni az ABS egységet, akkor egy kapcsolóval a 3 fékkör bármelyike lekapcsolható, tehát egy jó kis gumifüsthöz a kapcsoló átbillentésével le tudjuk kapcsolni a hátsó kört, kimélve ezzel a technikát...
Az elektromos motor bekötéséhez itt van néhány rajz:
Ha nincs meg a gyári ABS köteg, akkor is pár madzaggal megoldható az egész. Gyárilag 2 relé és 2 nyomáskapcsolóval van megoldva a rendszer, igy egy esetleges elektromos hiba után is van egy biztonsági tartalék, magyarul ha az egyik relé vagy kapcsoló beszarik még mindig van egy másik és meg tudunk állni rendesen. Ezt illik akkor is igy megtartani, ha mi magunk csinálunk hozzá köteget. Nagy elönye az elekrtomos dolognak, hogy ha nem megy a motor is teljes értékü fékünk van, lehet vontatni nyugodtan. Viszont érdemes ugy bekötni, hogy csak gyujtásról üzemeljen a rendszer, különben álló helyzetben is bekapcsol a motor ha leesik a nyomás a nyomástárolóban, és ez egy hosszu állás után lemerült aksit eredményezhet. A motor nem ki áramot vesz fel, gyárilag 30 amperes bizti van benne, ezért illik szép combos kábelböl csinálni a motor vezetékét.
Ha valaki kicseréli a föfékhnger ilyenre, készüljön fel arra is (ami egyébként sem árt egy 25-30 éves autonál) hogy a fém fékcsöveket is cserélni kell, mivel a caprin használt hollanderek tul rövidek, nem tudod velük rendesen rögzíteni a fékcsövet. Vagy ha más nem pár centi toldatokat kell használni.
Itt tölthetök le a képek és a leirások zip-ben:
http://www.fordcapri.hu/anyagok/abs.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Ha valakinek van még kérdése ne kiméljen....
Alapból 2 altipusa van ezeknek a föfékhengereknek, angliában és europában a V6 cosworth modellekben helyhiány miatt a 8 ABS mágnesszelepegység külön van elhelyezve, nem a föfékhengerre van rácsavarozva mint a szimpla europai modellekre. Ha külön van a föfékhenger és az abs modul, akkor a két kütyüt 3 fékcsö köti össze, a két szélsö vékony az elsö ill. hátsó fékkör, a középsö vastagabb pedig a visszafolyo ág, ami akkor kell amikor az ABS müködik és te hiába nyomod a pedált az elektronika visszaengedi a fékfolyadékot a tartályba, ezzel elveszi a fékeröt a kerékröl. De mivel a capriba nem építünk teljes ABS-t, ezért erre nem is lesz szükség. Sima mezei modellnél is vastagabb a középsö csö hollandere, de itt ez a hátsó kör csöve, míg a két vékonyabb szélső a két első fékhez megy, mig ha coswort föféket pakolunk át, akkor ott az elsö kört is egy T idommal ketté kell osztani. (ez vehetö autosboltban, de minden egyes sierra vagy scorpio hátsó fékkörében van, onnan letermelhetö).
Az egész müködési elvéról a hozzászolás végén levö linken találsz komplett leirást magyar nyelven, amiben a légtelenítés is le van rva, mert persze nem ugy kell légteleníteni mint egy sima fékrendszert.
A capriba való beszereléshez elsöször szükség van egy ilyen lemezre:
Én ezt 4mm-es lemezböl szoktam kivágatni, hogy birja ha rátaposol a fékre . Erre rá kell csavarozni a capri szervodobról leszerelt tartólemezeket, a kettöt össze kell hegeszteni, majd a felesleges részeket kifurni/levágni. (ha rá akarod tenni az ABS föfékhengert, ki fogod tudni találni mire gondoltam...).
Ha normál motorod van (van hely dögivel), akkor nem kell leszedni az ABS egységet, és a gyári fékolajtartály is elfér. Ha cosworth mocit épitesz a vasba, akkor szükség van másik fékolajtartályra, és ha nem az angol fajta föféked van, akkor le kellcsavarozni az ABS egységet is mert az sem fér el, és oda is kell egy külön legyártott kis alkatrész hogy fel tudd csatlakoztatni a féket (késöbb rakok fel róla képet, de még csak most van gyártás alatt...).
Ennek az ABS föfékhengernek a használata azért is jó, mert a rásegítést nem a motor vákumja adja, hanem egy elektromos moci pumpálja a nyomást egy nyomástárolóba, ahonnan te amikor megnyomod a pedált csak egy szelepet nyitsz meg, és a nyomás már megy is a fékek felé, magyarul sokkal könnyebb és erösebb lesz a féked. Ez azoknak is megoldást jelenthet, aki pl granada nagy szervót tett az autóra sor4 mocival, és a nagy szervódob miatt elment az alapjárat. Mivel ez a cucc nem vákumos, a mocit nem kell a beszerelés után állítgatni. Racingolós embereknek külön élmény lehet, hogyha van hely fennhagyni vagy valahova külön felszerelni az ABS egységet, akkor egy kapcsolóval a 3 fékkör bármelyike lekapcsolható, tehát egy jó kis gumifüsthöz a kapcsoló átbillentésével le tudjuk kapcsolni a hátsó kört, kimélve ezzel a technikát...
Az elektromos motor bekötéséhez itt van néhány rajz:
Ha nincs meg a gyári ABS köteg, akkor is pár madzaggal megoldható az egész. Gyárilag 2 relé és 2 nyomáskapcsolóval van megoldva a rendszer, igy egy esetleges elektromos hiba után is van egy biztonsági tartalék, magyarul ha az egyik relé vagy kapcsoló beszarik még mindig van egy másik és meg tudunk állni rendesen. Ezt illik akkor is igy megtartani, ha mi magunk csinálunk hozzá köteget. Nagy elönye az elekrtomos dolognak, hogy ha nem megy a motor is teljes értékü fékünk van, lehet vontatni nyugodtan. Viszont érdemes ugy bekötni, hogy csak gyujtásról üzemeljen a rendszer, különben álló helyzetben is bekapcsol a motor ha leesik a nyomás a nyomástárolóban, és ez egy hosszu állás után lemerült aksit eredményezhet. A motor nem ki áramot vesz fel, gyárilag 30 amperes bizti van benne, ezért illik szép combos kábelböl csinálni a motor vezetékét.
Ha valaki kicseréli a föfékhnger ilyenre, készüljön fel arra is (ami egyébként sem árt egy 25-30 éves autonál) hogy a fém fékcsöveket is cserélni kell, mivel a caprin használt hollanderek tul rövidek, nem tudod velük rendesen rögzíteni a fékcsövet. Vagy ha más nem pár centi toldatokat kell használni.
Itt tölthetök le a képek és a leirások zip-ben:
http://www.fordcapri.hu/anyagok/abs.zip" onclick="window.open(this.href);return false;
Ha valakinek van még kérdése ne kiméljen....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
- csúcsnigger
- Posts: 12
- Joined: Thu Nov 09, 2006 11:07 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budakeszi
Szia Bogyo28!
Nagyon zsír leírás. Egy darabig elidőztem volna
a kábelköteg fölött mire ennek a negyedére rájövök (rosszul)!
A következőket kérdezném:
Ha jól értettem az ABS egységben van 6 mágnesszelep, 2jobb elöl, 2bal elöl, és 2hátul.
Van a szelepeknek alaphelyzetük? (ahová feszko nélkül visszaállnak)
Hogyan lehetne kideríteni, hogy a 7 pólusú csatin melyik láb melyik szelepé?
A mágnesszelepek 12v-osak, vagy a computerből kisebb feszültség érkezik?
Nagyon zsír leírás. Egy darabig elidőztem volna
a kábelköteg fölött mire ennek a negyedére rájövök (rosszul)!
A következőket kérdezném:
Ha jól értettem az ABS egységben van 6 mágnesszelep, 2jobb elöl, 2bal elöl, és 2hátul.
Van a szelepeknek alaphelyzetük? (ahová feszko nélkül visszaállnak)
Hogyan lehetne kideríteni, hogy a 7 pólusú csatin melyik láb melyik szelepé?
A mágnesszelepek 12v-osak, vagy a computerből kisebb feszültség érkezik?
-
- csúcsnigger
- Posts: 12
- Joined: Thu Nov 09, 2006 11:07 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budakeszi
Egyenlőre csak asztalon de úgy tűnik működik a ketyere.
Amikor ráadtam a gyújtást (a 15ös kábelre +12v-ot adtam),
Kb. 30-40 mp-re bekapcsolt a motor. Majd a 3.- 4. pedálnyomásra
megint ment 5-6 mp-et. Szerintem ez így rendben van.
[img]http://kepup.extra.hu/?asztalon.jpg[/img]
Amikor ráadtam a gyújtást (a 15ös kábelre +12v-ot adtam),
Kb. 30-40 mp-re bekapcsolt a motor. Majd a 3.- 4. pedálnyomásra
megint ment 5-6 mp-et. Szerintem ez így rendben van.
[img]http://kepup.extra.hu/?asztalon.jpg[/img]
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
ugy tudom 12v-rol megy a cucc. alaphelyzetben minden fékkörnél 2 szelep van, az egyik nyitva, igy sima fékként müködik a dolog, a másik meg zárva van, ez engedné vissza a nyomást a tartályba. ha nincs vezérlés, az egész sima fékként müködik. én nem foglalkoztam azzal hogy a csatin melyik melyik, mivel az egész le lett dobva, de ha leszeded a 3 csavart, akkor elötünik mind a 6 szelep, szép könnyen szakadó foliakábelekkel, és akkor meg tudod nézni hogy mit hova kell kötni ha használni akarod...Goris wrote:Szia Bogyo28!
Nagyon zsír leírás. Egy darabig elidőztem volna
a kábelköteg fölött mire ennek a negyedére rájövök (rosszul)!
A következőket kérdezném:
Ha jól értettem az ABS egységben van 6 mágnesszelep, 2jobb elöl, 2bal elöl, és 2hátul.
Van a szelepeknek alaphelyzetük? (ahová feszko nélkül visszaállnak)
Hogyan lehetne kideríteni, hogy a 7 pólusú csatin melyik láb melyik szelepé?
A mágnesszelepek 12v-osak, vagy a computerből kisebb feszültség érkezik?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
- csúcsnigger
- Posts: 12
- Joined: Thu Nov 09, 2006 11:07 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budakeszi
...hát, használnám, bár nem ABS-ként hanem arra amit már te is ecseteltél. Vagyis a fékkörök ki-be kapcsolására.
Már megvannak a kábelek.
Csak azt nem értem, hogy miért van két márnesszelep körönként,
egy nyomáscsökkentő és egy nyomásnövelő.
A hátsó fékkör kikapcsolásához 2 mágnesszelepet kell bekapcsolni?
Már megvannak a kábelek.
Csak azt nem értem, hogy miért van két márnesszelep körönként,
egy nyomáscsökkentő és egy nyomásnövelő.
A hátsó fékkör kikapcsolásához 2 mágnesszelepet kell bekapcsolni?
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
azért van kettö, mert ha te taposod a féket ezerrel, és csak lezárnád az egyik fékört, akkor:Goris wrote:...hát, használnám, bár nem ABS-ként hanem arra amit már te is ecseteltél. Vagyis a fékkörök ki-be kapcsolására.
Már megvannak a kábelek.
Csak azt nem értem, hogy miért van két márnesszelep körönként,
egy nyomáscsökkentő és egy nyomásnövelő.
A hátsó fékkör kikapcsolásához 2 mágnesszelepet kell bekapcsolni?
1, nem tudnád nyomni tovább a föfékhengert, mivel a folyadék nem összenyomható, nincs hova mennie, ezért nem tudod tovább nyomni a pedált, pedig lehet hogy a többi kerékre még kellene fékerö, de mivel az egyik kört lezártad, nem megy tovább a dolog.
2, ha lezártad a fékkört, akkor a féknyeregnél még megmarad a nyomás, tehát megmarad a fékhatás is, ahoz hogy el tudd venni a féket a fékfolyadékot vissza kell engedni a tartályba.
Na most a computer ezeket kapcsolgatja jó gyorsan, ezért rugdos vissza a pedál pl. a te esetedben egyszerübb a dolog, mert ha nyugalmi helyzetben elzárod a hátsó kört, akkor nem lesz gond a hátsó körben nem marad nyomás, nem kell visszaengedni. De mivel üzemszerüen a szelepek csak nagyon rövid ideig vannak bekapcsolva, ezért ki kell próbálni hogy a visszaengedö szelepet ki kell nyitnod (ilyenkor a hátsó körre dolgozó nyomás egyenesen megy vissza a tartályba, ami azt eredményezi hogy a pumpa is egyfolytában fog menni, és lehet hogy nem marad elég nyomás az elsö körökre) vagy hagyni kell bezárva, ilyenkor nem megy vissza nyomástól a fékfolyadék a tartályba, viszont lehet hogy brutál kemény lesz a pedál. Ezt sajnos ki kell próbálni, hogy melyik a jobb megoldás...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
-
- csúcsnigger
- Posts: 12
- Joined: Thu Nov 09, 2006 11:07 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budakeszi
....ahaaaa...
Még annyit, hogy a leírásban amit feltettél szó volt az EDS-ről is.
Fordhoz létezik ilyen upgrade?
Már beszereltem a főfékhengert. Kicsit ostobán állnak a fékcsövek
de amíg nem vagyok benne biztos, hogy faszán műkszik nem akartom a gyáriakat elhajtogatni. Maradtak az uborkák.
Ja még valami a hátsó fékkörön az első doblemezre fel van csavarozva valami nyomás tároló vagy csökkentő ezt én kiiktattam baj?
Még annyit, hogy a leírásban amit feltettél szó volt az EDS-ről is.
Fordhoz létezik ilyen upgrade?
Már beszereltem a főfékhengert. Kicsit ostobán állnak a fékcsövek
de amíg nem vagyok benne biztos, hogy faszán műkszik nem akartom a gyáriakat elhajtogatni. Maradtak az uborkák.
Ja még valami a hátsó fékkörön az első doblemezre fel van csavarozva valami nyomás tároló vagy csökkentő ezt én kiiktattam baj?
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Mint a leírásban is szerepel, az nem ford-os update, tehát a fordnál nem találsz olyat. a késöbbi kocsikban más tipusu ABS van, pl béka scorpio cosworth föfékhengere már megint vákumos, 25-ös hengerrel, az ABS teljesen külön van szedve töle. De a vákumdobja nem annyira böhöm mit a granadájé, az is feltehetö caprira, Sunyának az van fönn, az is igen jól vizsgázott...Goris wrote:....ahaaaa...
Még annyit, hogy a leírásban amit feltettél szó volt az EDS-ről is.
Fordhoz létezik ilyen upgrade?
Már beszereltem a főfékhengert. Kicsit ostobán állnak a fékcsövek
de amíg nem vagyok benne biztos, hogy faszán műkszik nem akartom a gyáriakat elhajtogatni. Maradtak az uborkák.
Ja még valami a hátsó fékkörön az első doblemezre fel van csavarozva valami nyomás tároló vagy csökkentő ezt én kiiktattam baj?
amit te lehagytál az valószínüleg a hátsó kör fékeröszabályzója...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Szelei Szilard
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 133
- Joined: Mon Mar 12, 2007 8:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Simontornya
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
hát ABS-t elég nehéz lenne átrakni, mert ahoz kell a komplett első hátsó kerékagy is, abban vannak az érzékelők, azt elég macerás lenne átműteni. ha csak a föfékhengert akarod lecserélni, arra jo a kiszemelt donor...Szelei Szilard wrote:Én is szeretném megcsinálni abs-re a Caprimat. '92es scorpiómról át lehetne szerelni az abs-t? Tárcsa meg nyereg marad a régi, vagy milyet kell rárakni? Üdv.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Szelei Szilard
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 133
- Joined: Mon Mar 12, 2007 8:18 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Simontornya
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
a lukak szélei lette megjelölve, de nem direkt, hanem azért mert az volt egyszerübb a programban, kaptam is a fejemre amikor elvittem kivágatni, hogy melyik idiota jelöli a furat széleit.... de ha kell 1 pénzért szerintem van készen...Tibi wrote:Ezen a képen direkt a lyukak szélei vannak jelölve vagy csak elcsúszott a középpont?
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Re: Sierra/Scorpio ABS föfékhenger Capriba
Szevasztok!
Talán ez lesz az első hozzászólásom ezért fűzök hozzá némi bemutatkozást is, h ne legyek annyira idegen. Büszke scorpio tulaj vagyok 91es 2.0DOHC-m van 5ajtós kasztniban , a scorpioklub boldog tagja vagyok ahol aktívan szakártek (persze szigorúan szakértelem nélkül) és mindenhez hozzászolok még ahhoz is amihez nem értek.. na ez itt nem fog előfordulni igérem..
Tehát KÉRDÉSEM:
az én gépezetemben is ilyen fékrendszer dolgozik. Van e már aki kivitelezte a hátsó fékkör lekapcsolását, és ha igen akkor mennyire bonyolult a dolog. Ha még nem csináltátok meg akkor én szerintem belevágok mert hát eléggé gyengus a Dokk ahhoz hogy eltekerjen hátul 2db 205ös gummát és még a fékkel is küzdjön igy nem áll meg szegényke egy helyben... csak nagyritkán sokadik probálkozásra. a gumifüst pedig kell.. mert hát hátsó kerék.. annak biza füstölnie kell... főleg hogy jóbarátom gumis, és szinte kimeríthetlen a füstölni való gumik tárháza meg a dugóban is el kell ütni valamivel az időt
Válaszotok előre is köszönöm.
üdvözlettel: Balu
Talán ez lesz az első hozzászólásom ezért fűzök hozzá némi bemutatkozást is, h ne legyek annyira idegen. Büszke scorpio tulaj vagyok 91es 2.0DOHC-m van 5ajtós kasztniban , a scorpioklub boldog tagja vagyok ahol aktívan szakártek (persze szigorúan szakértelem nélkül) és mindenhez hozzászolok még ahhoz is amihez nem értek.. na ez itt nem fog előfordulni igérem..
Tehát KÉRDÉSEM:
az én gépezetemben is ilyen fékrendszer dolgozik. Van e már aki kivitelezte a hátsó fékkör lekapcsolását, és ha igen akkor mennyire bonyolult a dolog. Ha még nem csináltátok meg akkor én szerintem belevágok mert hát eléggé gyengus a Dokk ahhoz hogy eltekerjen hátul 2db 205ös gummát és még a fékkel is küzdjön igy nem áll meg szegényke egy helyben... csak nagyritkán sokadik probálkozásra. a gumifüst pedig kell.. mert hát hátsó kerék.. annak biza füstölnie kell... főleg hogy jóbarátom gumis, és szinte kimeríthetlen a füstölni való gumik tárháza meg a dugóban is el kell ütni valamivel az időt
Válaszotok előre is köszönöm.
üdvözlettel: Balu