Page 1 of 1

könnyített acél lendkerék

Posted: Tue Feb 01, 2005 6:15 pm
by gigford
Találtam vidéken egy szakit, aki vállalna acél lendkerék készítést.
Könnyíteni és kiegyensúlyozni is tudna igény szerint.
Aki esetleg nem tudná,mire jó: ellenállóbb az öntöttvasnál,könnyebben felpörgeti a motort,viszont veszít a nyomatékból.

Több darab gyártása esetén olcsóbb is lenne,de még nem mondott konkrét árat egy darabra sem.
Várom az ellenérveket is

Posted: Tue Feb 01, 2005 6:40 pm
by CAPRI-3
ellenerv kell?:)

""viszont veszít a nyomatékból. ""

te magad meg is mondtad:)
ezek a fajta motorok, de foleg a V-k erossege a nagyobb nyomatek, ebbol veszteni nagy hiba. loeroben amugy sem allunk jol, atlagosan 50-60Le/1000ccm ezzel igencsak hatulra szorulunk a sportautok teren.
2 verzio van, vagy turbositani a V6-ot, vagy a sorosoknak duplakarbi, tengelyek, es akkor jonnek a lovak... akkor mar nem rossz egy lendkerek, de hidd el, szivesebben veszel surubben gumikat a hatso tengelyre:)))

amugy jo dolog, de egy caprin annyi mindent tudsz javitani, hogy sztem ez egy listan igencsak keves prioritassal rendelkezne:)

acél lendkerék

Posted: Tue Feb 01, 2005 7:52 pm
by driver
Nagyon örülök annak, hogy a másik verziot( eredeti lendkerék szétgányolás) elvetetted. A acélbol valo legyártás megfontolando, de a lényeget Capri-3 már elmodta róla.Talán valami kompromiszumos megoldás kellene, leszedetni de csak egy kicsit ,kérdes megéri e .Még nemvezettem ilyen autot amiben ilyen lenne, igazábol nem tudni,hogyan müködne a gyakorlatban.

Posted: Wed Feb 02, 2005 1:40 pm
by gigford
Én is olyanra gondoltam,hogy csak annyit könnyíteni az acélból,hogy lényegesen ne veszítsen a nyomatékból.
Egy ladás oldalon van fenn egy történet arról hogy az öntöttvas lendkerék berepedezett és szétszállt,úgy hogy a lábpedáloknál szakította át a kasznit,majdnem levitte a faszi lábfejét...képekkel illusztrálva.
Kérdés az hogy ez csak orosz szomszédunknál fordulhat elő vmiféle gyártási hiba következtében vagy más márkánál is megtörténhet ilyen.

Én azért gondolok erre a tuninglehetőségre,mert ezek a V motorok lomhábbak soros társaiknál. Azt kéne megtudni,hogy pl. a 80-120ra gyorsuláskor mennyivel rövidebb az idő könnyített lendkerékkel mint simával,ha nem számottevő akkor nem érdemes,de ha igen akkor főleg előzésnél előnyt jelenthet.
Kérdés az, hogy mennyiért vállalná az ürge,ha elfogadható akkor lehet belevágok.
Talán még a ladásoktól megkérdezem,hogy ők mit tapasztaltak.

Posted: Wed Feb 02, 2005 11:12 pm
by taunus73sw
80-120 ra?????

Szerintem alapból is kurv@ jól gyorsul!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Nekem mindenesetre élmény minden Caprizás, feltéve ha V6-ból jön 3000-től a hang. :D

A ladás oldalon több lendkereket is mutatnak, azt bizonyítva, hogy a gyári orosz lendkerék bizonyos idő után repedezik.
Azért ez nem jellemző a Ford-ra :!:
Talán azért, mert nekünk AUTÓNK van, HMM Vagyis az AUTÓ a mienk :twisted:

Posted: Fri Feb 04, 2005 2:34 pm
by Elvis
Srácok nekem könnyített lendkerekem van, ami a gyáriból lett lefaragva.
Tapasztalatot nem tudok mondani, mert én egyből így raktam bele.
Úgyhogy ennyi, fingom nincs, hogy jobb, vagy nem jobb! :lol:
A lábfejem még megvan! :lol:

Posted: Wed Oct 11, 2006 6:07 pm
by gigford
Meg nincs kesz, de keszul, ugyhogy ne toroljetek a topikot :)

A kerdes:

A pinto sohc meg a v6 lendkerek ha jol tudom 6 ponton csatlakozik a fotengelyhez.

Ha vki tutira megerositene, hogy a ket motortipusnak azonos meretu,csereszabatos lendkerekcsavarjai vannak akkor annak :ru: