Page 1 of 3

inyektorból karbi

Posted: Wed Apr 18, 2007 9:24 pm
by offroadpeti
A V6 2.8-as FI-s motorra felszerelhető-e 2.8-as karburátor szívocsonkal? A motoron nics Ac-nak helye, lehet helyettesíteni elektromos Ac-val vagy benzinpumpával? Az átalakítás után veszít a teljesítmémyéből?

Re: inyektorból karbi

Posted: Wed Apr 18, 2007 10:10 pm
by Bogyo28
offroadpeti wrote:A V6 2.8-as FI-s motorra felszerelhető-e 2.8-as karburátor szívocsonkal? A motoron nics Ac-nak helye, lehet helyettesíteni elektromos Ac-val vagy benzinpumpával? Az átalakítás után veszít a teljesítmémyéből?
simán rámegy a szivosor, és szerintem van helye az ac-nak, csak le van dugozva (legalábbis ami nekem van 2.8 EFI az olyan). de persze lehet elektromossal helyetesíteni, kérdezd meg a http://www.ac-pumpa.hu oldalon hogy karbihoz van e ac-jük

Posted: Fri Jul 06, 2007 1:54 pm
by Hattyu
Kérdésem lenne drága barátaim!
Scorpiobol származó 2.9 EFI-s motorból szeretnék csinálni karbisat,elvileg minden megoldható,csak az a kérdés hogy mennyire szop*s a dolog és mennyire fosztja le az ember pénztárcáját?
Megéri e megcsinálni karbisra vagy nem? :roll:
Iylenről van szó:
Image

Posted: Fri Jul 06, 2007 3:31 pm
by szszaby
Hattyu wrote:Kérdésem lenne drága barátaim!
Scorpiobol származó 2.9 EFI-s motorból szeretnék csinálni karbisat,elvileg minden megoldható,csak az a kérdés hogy mennyire szop*s a dolog és mennyire fosztja le az ember pénztárcáját?
Megéri e megcsinálni karbisra vagy nem? :roll:
Iylenről van szó:
Image
Én is ezt az utat kezdtem el.

Posted: Fri Jul 06, 2007 3:32 pm
by Hattyu
szszaby wrote:
Hattyu wrote:Kérdésem lenne drága barátaim!
Scorpiobol származó 2.9 EFI-s motorból szeretnék csinálni karbisat,elvileg minden megoldható,csak az a kérdés hogy mennyire szop*s a dolog és mennyire fosztja le az ember pénztárcáját?
Megéri e megcsinálni karbisra vagy nem? :roll:
Iylenről van szó:
Image
Én is ezt az utat kezdtem el.
És eddig hogy haladsz?

Posted: Fri Jul 06, 2007 3:51 pm
by szszaby
A szívósor már megvan de még nem raktam rá, nem tudom még mit kell rajta faragni.
Az elektromos gyúlytással még nem tudom mit kell kezdeni hogy működjön a dolog, és még kell hozzá egy AC mert ezen még a helye sincs meg.

Posted: Fri Jul 06, 2007 4:14 pm
by Hattyu
szszaby wrote:A szívósor már megvan de még nem raktam rá, nem tudom még mit kell rajta faragni.
Az elektromos gyúlytással még nem tudom mit kell kezdeni hogy működjön a dolog, és még kell hozzá egy AC mert ezen még a helye sincs meg.
Na akkor majd ha már itthon lesz a moci akkor majd én is megvizslantom jobban és majd rákérdezek egy két hozzáértő barátomtól hogy mit is lehet pontosan kezdeni vele?
Sajnos a moci még nincs itthon meg még anyámnak is ki kellesz fizetnem következó hónapban és csak következő hónapban tudom hazahozatni,de legalább már megvan és ez a lényeg!
Csak valahogy el kell hoznom Lábatlanról és ennyi!
Remélhetőleg erre is meglesz a megoldás!
Esetleg ha valaki jön Miskolc felé Komárom közeléből akkor szólhatna és elhozhatná nekem persze nem ingyen :wink:
Jó tett helyébe jót várj :lol:

Posted: Sun Jul 08, 2007 10:14 pm
by Bogyo28
Hattyu wrote:Kérdésem lenne drága barátaim!
Scorpiobol származó 2.9 EFI-s motorból szeretnék csinálni karbisat,elvileg minden megoldható,csak az a kérdés hogy mennyire szop*s a dolog és mennyire fosztja le az ember pénztárcáját?
Megéri e megcsinálni karbisra vagy nem? :roll:
Iylenről van szó:
Image
a kérdésem: Minek?

a jó kis EFI-t ledobni és szenvedni az átalakítással?

De a lényegre térve: a szivosor felrakásához csak 4 lukat kell oválosra reszelni, és felrakható a szivósor. Viszont mint gondolom feltünt, a gyujtotörzsön nem sok vákum van. A TFI gyujtásnál a computer vezérli az előgyujtást, nem kell hozzá vákum. Ráadásul a veztengely itt az ellenkező irányba forog, tehát a gyujtás is. Azt meg lehet próbálni, hogy a mezei 2.0, 2.3 vagy 2.8 gyujtásról leszedni a fogaskereket, és a 2.9-es gyujtásáról rárakni a másikat, mert különben ledarálódik a fogaskerék, ezt a Fekete Lacinak sikerült kipróbálnia anno. Ha átforgatható a moci rendesen ugy hogy benne van a mokolt gyujtás, akkor jó lehet a dolog. Bár az ellentétes forgásirány okozhat még gondot, a megszakítós gyujtás ezért szerintem felejtős, inkább elektromossal próbálkoznék. V

Vagy megoldás lehet még keresni valami külső gyujtáselektronikát, ami tudja vezérelni vagy a TFI modult, vagy a TFI-t leszedve csak a jeladót használni...

Posted: Sun Jul 08, 2007 10:48 pm
by szszaby
Akkor ennek nem fogaskerekes a vezérműtengely hajtása? Vagy miért forog ellenkező irányba?

Posted: Sun Jul 08, 2007 11:09 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:Akkor ennek nem fogaskerekes a vezérműtengely hajtása? Vagy miért forog ellenkező irányba?
me lánc hajtja (értem hogy gőzgép, de mi hajtja :?: :lol: ), azé forog másik irányba....

Posted: Sun Jul 08, 2007 11:43 pm
by szszaby
bogyo28 wrote:
szszaby wrote:Akkor ennek nem fogaskerekes a vezérműtengely hajtása? Vagy miért forog ellenkező irányba?
me lánc hajtja (értem hogy gőzgép, de mi hajtja :?: :lol: ), azé forog másik irányba....
A francnak variálnak mindig, sose jó ami bevált?

Posted: Mon Jul 09, 2007 12:43 am
by Hattyu
szszaby wrote:
bogyo28 wrote:
szszaby wrote:Akkor ennek nem fogaskerekes a vezérműtengely hajtása? Vagy miért forog ellenkező irányba?
me lánc hajtja (értem hogy gőzgép, de mi hajtja :?: :lol: ), azé forog másik irányba....
A francnak variálnak mindig, sose jó ami bevált?
Amit lehet bonylítanak sajnos :roll:

bogyo: azért akarom átalakítani karbisra hogy ne kelljen csomó pénzt elbaszni villamossági emberkére hogy bekössön nekem minden izét.
És hogy a jó öreg karburátor megmaradjon és ne legyen nagyon típusidegen amikor ránéz az ember a motorra(tudom ez már ott hülyeség hogy 2.9es motort akarok betenni :D)
De majd meglátjuk hogy alakulnak a dolgok.
Addig is majd elpihen itthon csak tudjam hazahozni következő hónapban!

Posted: Mon Jul 09, 2007 8:30 am
by Süni
Bogyó beköti neked vazz ! :wink: :lol:

Posted: Mon Jul 09, 2007 8:31 am
by Hattyu
Süni wrote:Bogyó beköti neked vazz ! :wink: :lol:
Neki inkább fizetnék elhiheted!
Miskolcról pestre felvinni nem egy egyszerű dolog :roll:
Meg sajna a kábelek nincsenek meg hozzá,csak a moci van váltóval.
De majd ha már ott járok majd kiderülnek a dolgok hogy mi és hogyan legyen!

Posted: Mon Jul 09, 2007 8:41 am
by szszaby
Hattyu wrote:
Süni wrote:Bogyó beköti neked vazz ! :wink: :lol:
Neki inkább fizetnék elhiheted!
Miskolcról pestre felvinni nem egy egyszerű dolog :roll:
Meg sajna a kábelek nincsenek meg hozzá,csak a moci van váltóval.
De majd ha már ott járok majd kiderülnek a dolgok hogy mi és hogyan legyen!
Ami nálam van az meg moci, váltó, kompletten a szívósor, mocin lévő kébelköteg és a computer, ahoz lévő kábel nincs sajna.