Page 1 of 24
2.0 moci
Posted: Sun Feb 03, 2008 7:28 pm
by szszaby
A 2.0-es soros mociba hogyan lehet a 2,8-as dugókat befaragni, mit kel módosítani?
Ha jól tudom ilyenkor lesz 2100cm3.
Ha a veztengely kopott, felújítja valaki?
Re: 2.0 moci
Posted: Sun Feb 03, 2008 9:05 pm
by Blant
Veztengelyt ne újíttass! Vegyél újat. Nem olyan vészes az ára!
A motort meg kell fúrni!
Ha később esetleg turbós tervek vannak, akkor használd a 2,9i dugatyúit (abban van kis bemélyedés--> minusz sűrítés)
Ádámé a Szakál Metálnál készült!
Tudom őket ajánlani!
Többeknek csináltak már motort, én is oda viszem a 2,8-at.
http://www.szakalmetal.hu/
Nagyüzemben és ezért viszonylag olcsón dolgoznak és jóesélyel veztengelyt is tudnak szerezni. Vagy Süni.
Re: 2.0 moci
Posted: Sun Feb 03, 2008 9:06 pm
by DavidMolnar
-2.8 dugó és 1.6D hajtókar:
a fő probléma abból adódik, hogy a hajtókar nagyszeme kisebb mint a főtengelyé, ezért le kell szedni a főtengely csatlakozó átmérőjéből 3mm-t, viszont ezt érdemes offszett köszörüléssel megtenni, hiszen 3 mm-el nagyobb lesz a lökete a motornak.
A hajtókar szintén a nagy szemnél vastagabb, 26,95mm-ről le kell marni 24,9mm-re.
A hajtókar hosszabb mint a pinto karja, ezzel kompenzálja a dugótető alacsonyabb voltát. 9,2es alap pinto
blokknál a dugó felső holtpontban 0,2mm-re van a blokk tető síkjától, ezzel kell ki kalkulálni a sűrítési
viszonyt.(N4B blokk magasabb!)
A dugó és a kar a pinto gyári megoldásától eltérően lebegő(floating) csapszeget használ, amiből teflon
bevonatút érdemes használni.
Mindenképpen cserélni kell a szelepfedél alatt lévő olajfecskendező hidat (oil spray bar).
Tuningolt blokkhoz ajánlott erősebb hajtókarcsavarok használata(ARP)
Nagy nyitású/emelésű tengelynél fontos a gyakrabban cserélni a vezérlést, amiből kapható sélesebb,
erősített(Burton FT1045A)
-Lendkerék és kuplung:
A kétliteres gyárija nagyon erős, hátuljából le lehet szedetni, így a több mint hat kiló helyett kb. 4kg-os
lesz, bár az alapjárat romlik (85.o).
Az 1.6 lendkereke 1collal kisebb, ezért könnyebb is, szinterkuplunggal jól használható.
-Szelepek:
A 2 literes szelepeinél nagyobbat csak erős portolás mellett érdemes berakni, nagyobb nyomatékot
eredményez.
"Lash cap"-szelepsapka használata javalott, segít belőni a helyes himba beállítást.
50. és az 51. oldalon látható ábra a szelepek környékén alkalmazandó könnyítésnek.
-Tengely:
280/305ös tengelyhez 11-12,5mm szelepemelés tartozik, ettől 2000rpm felett fog jól működni a motor.
Ajánlott ehhez a tengelyhez 145-165pounds erejű szimpla szeleprugó.
Fokolókerék használata több mint ajánlott, komoly tengelygyártók alapvetően adják a tengely mellé a
beállítási adatokat(mivel a blokk/hengerfej síkolva lesz sima kerékkel elmászna a vezérlés a főtengelyhez
képest).
-Karbi:
nem ír konkrétumot, de már a húzott kétlitereshez is 45-ös dupla Dellorto DHLA-t ajánl:
38mm szivató szelep
150es főfúvóka
7772.6 "emulsion tube" -ez nemtommelyikalkatrész a karbiban
190es levegő kiegyenlítő
40-45ös gyorsító fúvóka
8011.1 "auxiliary venturi"
15mm,25mm úszó fennt, lennt
Re: 2.0 moci
Posted: Sun Feb 03, 2008 9:07 pm
by szszaby
Tengelyt tudok szerezni azzal nincs gond, csak a dugóra lettem volna kíváncsi, hogy a csapszegfurat meg a dugótető magassága megfelelő e. Síkba lesz e a blokk tetejével ilyesmi.
Re: 2.0 moci
Posted: Sun Feb 03, 2008 9:10 pm
by SONI
Nincs sikba a motr tetejével kb.1.5mmrel lentebb van ezért irják az 1.6D hajtókart.
Re: 2.0 moci
Posted: Sun Feb 03, 2008 9:17 pm
by Blant
Ádám motorjában tuti nincs 1,6 D hajtókar!!!
Szerintem sima Pinto hajtókar van benne,, vagy talán az 1,6-os pintóé... Holnap majd megkérdezem. Nitro, te nem emlékszel, hogy a Cs. hogy oldotta meg?
Re: 2.0 moci
Posted: Sun Feb 03, 2008 9:22 pm
by DavidMolnar
Blant wrote:Ádám motorjában tuti nincs 1,6 D hajtókar!!!
Szerintem sima Pinto hajtókar van benne,, vagy talán az 1,6-os pintóé... Holnap majd megkérdezem. Nitro, te nem emlékszel, hogy a Cs. hogy oldotta meg?
Fordításból írtam be.
Re: 2.0 moci
Posted: Sun Feb 03, 2008 9:23 pm
by szszaby
És ha a blokkból lenne leszedve ez a kevés?
Re: 2.0 moci
Posted: Sun Feb 03, 2008 9:24 pm
by SONI
szszaby wrote:És ha a blokkból lenne leszedve ez a kevés?
Én valoszinű , hogy ezt az utat fogom választani 1X-üb.
Re: 2.0 moci
Posted: Sun Feb 03, 2008 9:28 pm
by szszaby
Egy fokolható kerék az elmászó vezérlés miatt, és kész, nem?
Re: 2.0 moci
Posted: Sun Feb 03, 2008 9:30 pm
by SONI
szszaby wrote:Egy fokolható kerék az elmászó vezérlés miatt, és kész, nem?
Igen az kell mert egyébként is sport tengely lesz benne.
Re: 2.0 moci
Posted: Sun Feb 03, 2008 10:26 pm
by szszaby
SONI wrote:szszaby wrote:Egy fokolható kerék az elmászó vezérlés miatt, és kész, nem?
Igen az kell mert egyébként is sport tengely lesz benne.
Mikor csinálod a tiedet?
Re: 2.0 moci
Posted: Sun Feb 03, 2008 10:38 pm
by Nitrobuster
Ha jól emlékszem az Ádám mocijából elég sokat levetettünk, talán egy picit túl is van járatva. A gyári pinto hajtókar nem teljesen jó a 2,8-as dugóhoz, mert a pinto hajtókar felsőcsapja szélesebb mint a 2,8-as-é. De ki lehet gyalulni a dugattyút a csapszegnél. ha esetleg valaki meg akarja úszni a fokolókerék beszerzését, meg lehet próbálni 1,6-os pinto vezszíjal mert 1 foggal kissebb. Vagy a sima gyárival szoktuk összehozni, hogy egy picit siessen a veztengely, nekem a turbon bevált.
Re: 2.0 moci
Posted: Sun Feb 03, 2008 10:42 pm
by Nitrobuster
DavidMolnar wrote:Blant wrote:Ádám motorjában tuti nincs 1,6 D hajtókar!!!
Szerintem sima Pinto hajtókar van benne,, vagy talán az 1,6-os pintóé... Holnap majd megkérdezem. Nitro, te nem emlékszel, hogy a Cs. hogy oldotta meg?
Fordításból írtam be.
Látom te legalább forgatod a pinto bibliát.

Re: 2.0 moci
Posted: Mon Feb 04, 2008 8:40 am
by Iván
én is forfatom......már vagy a 3. fejezetig eljutottam de amugy má átböngésztem az egészet.

8)