Page 1 of 3

első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 9:57 pm
by Bogyo28
véleményekre és tapasztalatokra lennék kiváncsi. gyárilag ugye ha tekered a kormányt, akkor a rugót is tekered, mivel a felső rugótányér fix, az alsó meg a golyalábbal együtt forog. a rugo igy segít egyenesbe állítania kereket ha elengeded a kormányt. mivel már caprihoz való toronyszilentet nem nagyon lehet szerezni, scorpio toronycsapágyat próbálunk behekkelni a capriba. Ha fixen rakjuk be, nincs is gond, de akkor maga a csapágy tök felesleges bele, hiszen ha a felső rugotányér fix, akkor a csapágy felesleges, nem forog el egymáson semmi. ekkor a kormány rendesen viselkedik, nem lesz könnyebb, de legalább vagy toronyszilent. Viszont ha ugy rakjuk össze, hogy a felső rugotányér is mozogjon, tehát van értelme a csapágynak, akkor a rugot nem kell tekernünk, jóval könnyebb lesz a kormányzás, de nem jön magától vissza, ami borzasztó zavaró vezetés közben (ma ki lett próbálva). a scorpio és a sierra futoműve is roppant hasonló, viszont toronycsapágy van benne, a felső rugotányér is mozog, mégis viszajön a kormány. van valakinek ötlete, tapasztalata hogy mit rontunk el? akinek van régebben behekkel toronycsapágy, annak mi a tapasztalata?

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 10:04 pm
by szszaby
A kormány hogy visszajöjjön azért az utánfutás a felelős. Ez ahoz hasonlatos mint a gurulós szék kereke, az is mindig beáll a helyes irányba. A rugónak elvileg nem sok köze kellene hogy legyen a dologhoz.

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 10:17 pm
by Bogyo28
szszaby wrote:A kormány hogy visszajöjjön azért az utánfutás a felelős. Ez ahoz hasonlatos mint a gurulós szék kereke, az is mindig beáll a helyes irányba. A rugónak elvileg nem sok köze kellene hogy legyen a dologhoz.
ezt én is igy gondoltam, de a mai tapasztalatok nem ezek. az tuti, hogy gyárilag a rugó is besegít, mivel ha elfordítod a kormányt akkor a rugót is tekered. e nélkül viszont nekünk most nem igazán jön vissza a kormány. ezért lennék kiváncsi mások tapasztalatára akinek már át lett építve csapágyasra a vas. lehet hogy csak a futoművön kellene még állítani valamit...

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 10:23 pm
by capriv6
Jé pont ma raktam be a sunyának! Ugyanezt tapasztaltuk :D

A rugonak igen is van köze ahozzá!
Meg kéne nézni a capri utánfutását meg a sieráét oszt összehasonlitani..
lehet azért nem tekeredik vissza mert kicsi az utánfutás?

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 10:27 pm
by capriv6
pedig lehet kapni ilyet is...

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 10:44 pm
by Süni
capriv6 wrote:pedig lehet kapni ilyet is...
Most csináltatok. 8)

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 10:51 pm
by capriv6
Süni wrote:
capriv6 wrote:pedig lehet kapni ilyet is...
Most csináltatok. 8)
Kicsit butábbat de hasonlot :mrgreen:

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 10:52 pm
by capriv6
Ezt találtam:
-az utánfutás értéke túlságosan nagy (pozitív): nagy kor­mány­zási erő-szükséglet,

- az utánfutás értéke túlságosan kicsi (negatív): rossz kormány-visszatérítő hatás, gumiabroncs élettartam csökkenés,

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 10:54 pm
by Süni
capriv6 wrote:
Süni wrote:
capriv6 wrote:pedig lehet kapni ilyet is...
Most csináltatok. 8)
Kicsit butábbat de hasonlot :mrgreen:
Nemnem !! Pont olyat, mint a felső kép. Kell a beméretezett műszaki rajz ?

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 11:03 pm
by Bogyo28
Süni wrote:
capriv6 wrote:
Süni wrote: Most csináltatok. 8)
Kicsit butábbat de hasonlot :mrgreen:
Nemnem !! Pont olyat, mint a felső kép. Kell a beméretezett műszaki rajz ?

nekem kellene... de ha nem tul drága ahol csinálják neked, akkor inkább egy pár kellene...

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 11:03 pm
by Bogyo28
capriv6 wrote:Ezt találtam:
-az utánfutás értéke túlságosan nagy (pozitív): nagy kor­mány­zási erő-szükséglet,

- az utánfutás értéke túlságosan kicsi (negatív): rossz kormány-visszatérítő hatás, gumiabroncs élettartam csökkenés,
neked is ezt az oldalt dobta a google az utánfutás szóra 8) :lol: :lol: :lol:

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 11:08 pm
by Süni
Bogyo28 wrote:
nekem kellene... de ha nem tul drága ahol csinálják neked, akkor inkább egy pár kellene...
Rendben ! Gyártatok. Lemérné valaki a Capri toronyszilent 3 csavarjának az osztókörét ? Csak mert más mint az Escort....

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 11:22 pm
by capriv6
Süni wrote:
Bogyo28 wrote:
nekem kellene... de ha nem tul drága ahol csinálják neked, akkor inkább egy pár kellene...
Rendben ! Gyártatok. Lemérné valaki a Capri toronyszilent 3 csavarjának az osztókörét ? Csak mert más mint az Escort....
Kimentem a garagéba és lemértem:68mm
Pü mondj egy árat azt jöhat nekem is ha megfelel:)

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 11:29 pm
by Süni
jó a sima vas, vagy rozsdamentes legyen ?

Re: első "toronycsapágy"

Posted: Thu Feb 28, 2008 11:30 pm
by capriv6
Süni wrote:jó a sima vas, vagy rozsdamentes legyen ?
Jo a vas majd kap valami bevonatot...