karburátor

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Iván

Re: karburátor

Post by Iván »

máma voltam bontóba és találtam egy régi sierrát 2.0-es motorral.olyan tipusú karbi volt rajta mint az enyémen csak nem 32/36 hanem sima 32...de DGAV.hozzáértőket kérdezem hogy megér e ez 15 ezer magyar forintot illetve össze lehet e hozni a ketőből eggyet ami faxa működőképes?
amugy a karbi nem volt összerohadva a gázkar forditására szépen nyitott nem akadt sehol se.az autó évjáratából kiindulva lehet hogy jobb állapotban van mint az enyém.vagy mégsem? :?
User avatar
holecz
rengetegetirogatide
Posts: 1599
Joined: Thu Mar 22, 2007 10:45 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Gyöngyös-Szücsi

Re: karburátor

Post by holecz »

Iván wrote:máma voltam bontóba és találtam egy régi sierrát 2.0-es motorral.olyan tipusú karbi volt rajta mint az enyémen csak nem 32/36 hanem sima 32...de DGAV.hozzáértőket kérdezem hogy megér e ez 15 ezer magyar forintot illetve össze lehet e hozni a ketőből eggyet ami faxa működőképes?
amugy a karbi nem volt összerohadva a gázkar forditására szépen nyitott nem akadt sehol se.az autó évjáratából kiindulva lehet hogy jobb állapotban van mint az enyém.vagy mégsem? :?
Alkudj!!!Én vettem bontóban Sierrából 2.0V6 karbit 8000.Ft ért, és egy 2.3 V6-ot (ez is Sierráé volt) ezutóbbi 10000.péz vót! :laza:Mindkettő tökéletesen működött tömítés felújító szett csere után.Ja és ez egy drága bontó volt!
Last edited by holecz on Mon May 05, 2008 11:10 am, edited 1 time in total.
'89 Sierra 2,0 DOHC Sedan
+36 70 503 79 54

"Intercars Autóalkatrészek"
(nálam)..
Iván

Re: karburátor

Post by Iván »

én is arra gondótam hogy megpróbálom lenyomni olyan tíz körülire az árat....mégis csak jobban hangzik hogy 10........mint 15.nameg ha arab lenne a tulaj akkor kötelező lenne alkudni....de sajna nem az :(
User avatar
Marco
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Újpest, Rákospalota

Re: karburátor

Post by Marco »

Sziasztok!!! Az szokott lenni néha a probléma hogy néha ingadozik az alapjárat és amikor odalépek neki (persze melegen) akkor befullad....aztán pár óra múltán beindítom akkor nem csinálja ezt! Kérdésem hogy karbi probléma ez vagy más estleg??? :roll:
1979 Sárgaság 2.0 v6
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: karburátor

Post by Blant »

Kb a legszokásosabb karbis jelenség!
SZedd szét, áztasd ki nitrhigítóban az összes fémalkatrészt, vegyél egy felújítót hozzá (ha lehet kapni), rakd össze, állíttasd be és fasza lesz meglátod :D
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: karburátor

Post by Süni »

Ha ez afbalint exvasa, akkor az már kapott karbifelújítót ! (Tőlem)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: karburátor

Post by Bogyo28 »

Süni wrote:Ha ez afbalint exvasa, akkor az már kapott karbifelújítót ! (Tőlem)
de tisztítást és beállítást nem biztos :wink:
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: karburátor

Post by tomtom »

Marcocapri wrote:Sziasztok!!! Az szokott lenni néha a probléma hogy néha ingadozik az alapjárat és amikor odalépek neki (persze melegen) akkor befullad....aztán pár óra múltán beindítom akkor nem csinálja ezt! Kérdésem hogy karbi probléma ez vagy más estleg??? :roll:
pontosítsunk!
hol csinálja- hol nem?

vagy

cak melegen csinálja?
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Marco
márokosanistudnézni
Posts: 57
Joined: Tue Aug 14, 2007 10:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Újpest, Rákospalota

Re: karburátor

Post by Marco »

Melegen csinálja a fulladást az alapjárat ingadozást pedig mindkét esetben!!!
1979 Sárgaság 2.0 v6
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: karburátor

Post by tomtom »

fulladás:
vizsgáld meg, hogy nincs-e a szivató beragadva/beállva, vagy vmi ilyesmi!
sztem sok anyagot kap melegen (így látatlanban mondom).
a.járat ing.:
nézd meg, hogy nem kotyog-e a pillangószelep tengelye! (kézzel próbáld megmozgetni a helyén!)
ha minden stimt, akkor kapd szét, és állítsd be az úszószintet, nézd meg, hogy nem cserélték-e ki a fúvókákat, ha igen tedd vissza az oridzsiket (szerezzél)!
pucold ki az egészet, és rakdd össze.
nitrót, ro55-t csak az összes gumi, és egyéb membráncucc eltávolítása után alkalmazz. sztem.
jó legózást!
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
User avatar
Töcs
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 472
Joined: Mon Jun 04, 2007 4:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: karburátor

Post by Töcs »

Sziasztok,

elvittem a bébim szakemberhez (XIII Szőnyi út) mivel egyrészt a legjobbat szeretném kihozni mindenből, így nem akartam próbálkozni egy ilyen finomabb alkatrészzel mint a karbi, másrészt gyökér vagyok hozzá :mrgreen: A lényeg h mikor elvittem nem voltak a problémák, mikor elhoztam (másodszori próbálkozásra...) már DE. :?

Szóval 1000es és 1500as fordulat között köhög. És magas forulaton (4500) 3ban és 4ben 3/4es gázadásnál mintha elfogyna a benya, majdnem lefullad. Ha szép fokozatosan nyomom neki nem haldoklik magas fordulaton.
A fazon kipucolta a karbit, minden membránt (és a hideginditófedelet) is cserélte, + beállította karburátor kódszám alapján a gyári értékre (solex 35/35 79es évjárattal - 130as fuvúka, stb), majd azt finomította. És nem érti ő sem mi a baj :shock:
Benzinnyomás jó.

Hol lehet a baj? :?:
Èn sosem iszom rèszegen...

1980 Ford Capri 2.3
1980 Ford Taunus Turnier 2.0
User avatar
Zacy
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 216
Joined: Sun Jun 08, 2008 3:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zala megyében bárhol

Re: karburátor

Post by Zacy »

Marcocapri wrote:Sziasztok!!! Az szokott lenni néha a probléma hogy néha ingadozik az alapjárat és amikor odalépek neki (persze melegen) akkor befullad....aztán pár óra múltán beindítom akkor nem csinálja ezt! Kérdésem hogy karbi probléma ez vagy más estleg??? :roll:
Nekem ugyanez volt a gondom, hidegindító rendszer nem működött (a sok kosztól már nem tudta a hidegindítást szabályozó tekercsrugó zárni a felső két pillangót, és nem volt beállítva a hideg alapjárat sem--tisztítás, takarítás, és hetente WD-40 minden rudazatra és forgó alkatrészre a karbinál)
Melegen is volt ilyen gondom, hullámos alapjárat, megtorpanás (alsó pillangószelep tengely perselyezés, alsó karbi tömítéscsere, teljes mosás, karburátor tömítés és beállítás)

Most már minden ok, ha meg melegen lepadlózod és megtorpan akkor a gyorsítófúvóka nem ad neki elég benzint, vagy hamar kiszopja az uszóházból a benyát és nem megy elég utána. Én megnézném a gyorsítófuvóka membránját és az AC pumpát is.

Nem akartam okoskodni, nekem ezek voltak a nyűgjei, de megoldottam egyedül meg egy karbibeállító műszerrel :laza: :laza:
Ford Capri MkII 1977 2.0V6
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: karburátor

Post by szszaby »

Hogy néz ki egy ilyen karbi beállító műszer?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Kenny
nemleszgondhasegítis
Posts: 127
Joined: Sun Feb 11, 2007 11:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest
Contact:

Re: karburátor

Post by Kenny »

szszaby wrote:Hogy néz ki egy ilyen karbi beállító műszer?
Szeritem CO mérőre gondolt. Álltalában azzal kell beállítani, de tuti nem a gyári adatokhoz lőném be a 30éves karbit egy 30éves motoron. :wink:
www.pfb.hu

Ha nem tetszik, ahogy vezetek, akkor tünés a járdáról!
User avatar
tomtom
egyedülisszerelhet
Posts: 779
Joined: Tue Jan 25, 2005 1:58 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Kaposvár

Re: karburátor

Post by tomtom »

Töcs wrote:Sziasztok,

elvittem a bébim szakemberhez (XIII Szőnyi út) mivel egyrészt a legjobbat szeretném kihozni mindenből, így nem akartam próbálkozni egy ilyen finomabb alkatrészzel mint a karbi, másrészt gyökér vagyok hozzá :mrgreen: A lényeg h mikor elvittem nem voltak a problémák, mikor elhoztam (másodszori próbálkozásra...) már DE. :?

Szóval 1000es és 1500as fordulat között köhög. És magas forulaton (4500) 3ban és 4ben 3/4es gázadásnál mintha elfogyna a benya, majdnem lefullad. Ha szép fokozatosan nyomom neki nem haldoklik magas fordulaton.
A fazon kipucolta a karbit, minden membránt (és a hideginditófedelet) is cserélte, + beállította karburátor kódszám alapján a gyári értékre (solex 35/35 79es évjárattal - 130as fuvúka, stb), majd azt finomította. És nem érti ő sem mi a baj :shock:
Benzinnyomás jó.

gyújtást hozzálötte az ürge?
mert, ha tevékenységével szegényített a keveréken (ami nem baj), akkor az előgyújtást is állítani kell, mert szegény keveréknek lassabb a gyulladási ideje.
csak tipp.

amúgy a gyáriértékpreferáló vagyok, de prefect gépét csak kisérletezéssel tudtuk belőni (figyeltük milyen fúvóka mérettel lehetett jó alapjárati co-t produkálni, majd az úszószint finom hangolgatásával az emelt fordulatohoz tartozó co-t is belőttük. kb 70-szer vettük le-fel a fedelet, és semmi köze a gyári adatokhoz, viszont most jó.)

Hol lehet a baj? :?:
- capri mkII '76 2.3
- tau tcII '79 1.6 GT
Post Reply