túrbós motorok

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

Post Reply
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Nagyon komoly! :twisted:
Két és fél éve volt a Drive-ban egy eladó '84-es 290 lovas verzió. 2000 km-el, fekete bőrrel, sperrel, 13"-as BBS felnivel 6200 euróért.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Hello
http://www.capri.pl/assorted/turbo-tech ... 8i%20TURBO
volt még 1 másik cikk csak lengyelből elég gyenge vagyok, sanos nem találtam meg.
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Capripower wrote: Azt nem sikerült kiderítenem, hogy ehhez a kitthez is kell-e másik gyújtásmodul, mert a 230 lovashoz már kell. Az eladó nem kínált hozzá, és ezen a képen sincs, de valszeg ehhez is kell.
Ignition

The standard high energy electronic ignition is retained, with a modified characteristic incorporating a vacuum advance / pressure retard capsule. Wide heat-range spark plugs are employed, with silicon high tension leads.

Köszi!
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Elvis
márokosanistudnézni
Posts: 54
Joined: Sun Jan 02, 2005 6:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dabas
Contact:

Post by Elvis »

Ezt érdemes megnézni!
szakadt kombi taunus turbóval! :lol:
http://wse77486.ta27.talkactive.net/upload/fordfilm.WMV
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Állat!!! :twisted:
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Szerintetek mibe kerülne ezt egy Capriba beépíteni?

Image

Már csak azért is, mert az ebay-en egy csomó ilyet vesztegetnek olcsó pénzért.
Sajna nem nagyon értek a kompresszorokhoz. Egyik vége karbi, másik vége szívótorok 'oszt kész? Szeleprugót talán még nem kellene cserélni, mert asszem ez "csak" 0.6.al tölt. :?
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Na, nem ellopni az ötletemet! :)
Dartonit wrote:Szerintetek mibe kerülne ezt egy Capriba beépíteni?
Konzolt kellene gyártani hozzá, szerezni hozzá még egy ékszíjtárcsát, ékszíjat, feszítőt is, +megoldani az elhelyezését, csövezés, nagyjából ennyi.
Dartonit wrote:Már csak azért is, mert az ebay-en egy csomó ilyet vesztegetnek olcsó pénzért.

Mi az az olcsó pénz?! - mer' én még 50-60 k alatt igen ritkán láttam.
Dartonit wrote:Sajna nem nagyon értek a kompresszorokhoz. Egyik vége karbi, másik vége szívótorok 'oszt kész?

Esetleg nem árt közbeiktatni egy intercoolert, de igen.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Capripower wrote:Na, nem ellopni az ötletemet! :)
Mi az az olcsó pénz?! - mer' én még 50-60 k alatt igen ritkán láttam.
Most van fent az ebay-en kettő. Az egyiknél 56, a másiknál 37 fontnál tart a licit. Azt én sem gondoltam, hogy 10 Ft-ból megvan, csak hát mindenki, akit kérdeztem, azt mondta hogy a nem úsznám meg fél milla alatt. :cry:
Ahhoz képest... :wink:
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Lehet, hogy ők komolyabb kompresszorra gondoltak. Én is láttam alighasznált Paxton-t 300-ért, ami 0.8-at tölt.
Az M62-est (Merci) 2.5-4 Literes mocikhoz ajánlja a gyár, és 69kPa nyomásnál tölt 37 LE-t. Amit te néztél ki, az a Mini kompresszora (M45), és amit 2-3 L-s mocikhoz ajánl a gyár, és 26-LE-t dob rá. Persze az sem rossz, főleg ha tényleg "olcsó pénzért" meg lehet szerezni!
Itt az Eaton oldala, http://www.automotive.eaton.com/ de olyan mintha már nem foglalkoznának superchargerrel, mert nem lehet megtalálni. Pedig egy fél éve én onnan szedtem az adatokat. :?
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Ja, én is csak két email címet, és telszámot találtam. Pedig ott lenne a a szeren! Csak győzném gumival!
:twisted:
Márcsak az élettartam miatt sem raknák rá a mocimra egy "komolyabb" sűrítőt. Igaz, ilyen 12 szelepes Scorpio mocit elég olcsón lehet szerezni, de azért mégsem cserélnék szivesen mocit évente.
Nem is beszélve a váltómról, ami szintén gatya.
:(
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Ja igen, van még valami, ami nem tiszta.
A főtengelyről lehajtjuk a kompresszot (-10% le, állítólag), ami a sűrített levegőt nyom a karbiba, amit előtte egy intercooleren vagy lehűtesz (még +20% szintén csak állítólag) vagy nem.
Most a Mini kompresszoránál a 26+ lóerőból még lejön a kompresszor meghajtása miatti veszteség, vagy még ezen felül számoljak? És ez a 26+ visszahűtött töltőlevegővel, vagy anélkül értendő.

Na ezt jól megasszontam', remélem érthető. :wink:
User avatar
Peti
egyedülisszerelhet
Posts: 931
Joined: Tue Jul 12, 2005 5:28 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Post by Peti »

Az oldalon ahonnan az adatokat szedtem sem veszteségről, sem intercoolerről nem volt szó. Tehát sztem a 26 LE tisztán értendő!
Van konkrétan egy '98-as leírásom egy akkori ilyen kompresszoros autóról.:

A MB SLK 2 literes motorján, az Eaton gyártmányú Roots-feltöltő 25%-al növelte meg a motor teljesítményét, amely levegőhűtő használatával meghaladta a 29%-os teljesítmény- és az ugyanilyen mértékű legnagyobb nyomatéknövekedést. A jármű gyorsítási igénye 0-ról 100-as tempóig 9.7-ről 7.5-re (23%-kal) csökkent. A jármű fogyasztása eközben mindössze 2.5%-al növekedett úgy, hogy az emissziós jellemzői 15-20%-al javultak.

A cikkben nem esik szó arról, hogy konkrétan mennyit veszít a motor a hajtás miatt a tiszta teljesítményéből, de ha viszonyítasz az adatokból, akkor a +26, vagy a +37 LE reálisnak tűnik.
Itt +4-5%-ra jön ki az intercooler hatása, de elég kis méretű a hűtője. A +20% sztem túlzás, én +10%-ról hallottam, ami egy normális méretű hűtővel sztem reálisnak is tűnik.
'81 Capri 3.0 SHO X-Pack project
'83 Granada 2.8i Ghia X project
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

chargernél nem igazán használnak karbit. (és nincs is rajtuk eleve)
nagyrészt injektorosak.
ha megelégedsz ennyi lóerőtöbblettel, akkor egyszerűbb út a turbo kis nyomáson... de legegyszerűbb venni egy nagyobb vagy erősebb motort, mert idővel ez is az is kevés lesz:D

de ahogy írtad, előbb a jó váltó és társai, mit sem ér az erő, ha nem uralod.

én most vettem aki a sierrából az 5-ös váltót és ment bele az "angol" 4-es. gátlók is betonkemények, ültetve is lett és egy rossz sperr után most belekerül egy jó is. azután újraméretjük a timeslip.hu-n, mennyit is számítanak az ilyen "apróságok"...

de hamarabb tennék bele egy 24v-t, mintsem kompresszor vagy turbo.
User avatar
Dartonit
egyedülisszerelhet
Posts: 505
Joined: Wed Sep 21, 2005 4:00 pm

Post by Dartonit »

Vagy egy 24v kompresszorral!
:twisted:

Egyébként az injektor esetén komolyan bele kell nyúlni az elektronikába is. Az a sok sz*r szonda, meg légmennyiségmérő stb. kiakadna egy kompresszortól, nem?
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

nem, mivel nem forró a levegő és nem olyan mértékű, mint a turbósnál... okosabb cuccok utánamennek, butábbak utánahangolhatóak, chip és egyebek. egyszerű megoldás nincs, sem így, sem úgy.
Post Reply