váltók

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Nitrobuster »

Árpi wrote:
Nitrobuster wrote:
S.Zoli wrote:Ténleg, el is felejtettem, hogy a sierrába is az van. :)
Ne a sierráét mérd meg, mert az mt75 váltó :!:
Miért is? Papa , 2db sierrra van az egyik pintács na meg a 2.9 mögöt is t9 ücsörög . ;-)
Emlékeim szerint DOHC-d volt. Még az aláírásodban is szerepel. Talán még vezettem is. Igaz az se tegnap volt.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
patuha
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Ercsi

Re: váltók

Post by patuha »

Üdvözlet a kedves Capris uraknak. Nekem Sierrám van, viszont van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa. Amiért idearcátlanodtam kérdezni az az, hogy akar venni tőlem egy T9 váltót a gépbe. Az ötlet nem teljesen elrugaszkodott, miután a Capriba egy karbis Pinto dolgozik, amie gy Sierrából származik, ellenben a váltóval, ami maradt az eredeti. Én még nem láttam ezt a váltót, így azt sem tudom milyen. A kardán már faragva van neki, vágtak belőle, meg hegesztés is volt. A kérdés, hogy ha ő erre a motorra ráakaszt egy T9 váltót, akkor a kardánt hogyan tudja megoldani? A Capri hídja van alatta. Ha alátesz egy Sierra kardánt kompletten és hozzáfaragja a difihez, az járható út? Vagy esetleg létezett Capriba az a config, hogy Pinto T9-el?

Bocsi a tudatlanságért, de minden kezdet nehéz :)
Köszönet
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: váltók

Post by szszaby »

Legegyszerűbb a sierra kardánt belefaragni egy kis rövidítéssel, bár attól függ milyen a mostani váltója.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
patuha
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Ercsi

Re: váltók

Post by patuha »

szszaby wrote:Legegyszerűbb a sierra kardánt belefaragni egy kis rövidítéssel, bár attól függ milyen a mostani váltója.
Köszi!

Szerintem valamikor alámászunk annak a gépnek, és megmérjük a váltóját.
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: váltók

Post by Tibi »

S.Zoli wrote:Lemértem a váltó hosszát, kocsi alatt hanyatt fetrengve centivel a kézben :) .

Szóval Hossz: 77cm
Váltó tartó bak 46cm
Valakinek van infója Type9-ről?
Megmértünk egy pár váltót, harang első síkjától a váltóház végéig, tehát nem a pucu végéig. A váltótartó a harang első síkjától a váltóházon lévő furatközéppontig mérve :

Type 9 : 770 mm hosszú, váltótartó 550 mm.

Type 5 : 770 mm hosszú, váltótartó 550 mm.

Type E : 770 mm hosszú, váltótartó 470 mm. ( ez aminek hátul a vékony pucuja van. )

Nem NASA laborban mértük de nagyjából ez a helyzet. Ezek alapján lehet agyalni, a gyártáshoz úgyis az autón kell lemérni mindent.
1980 Capri MK3
User avatar
daytona
egyedülisszerelhet
Posts: 798
Joined: Mon Jan 26, 2009 5:45 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Zseliz, SK - Budapest III.ker
Contact:

Re: váltók

Post by daytona »

Szia Patuha! :pia:
Ford Taunus Knudsen 1975
Ford Sierra XR4i 1983
Fiat 125P 1977
Volvo V70 1998
Renault Clio 1.2 8v 2004
Honda CB500T 1976
User avatar
patuha
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Ercsi

Re: váltók

Post by patuha »

daytona wrote:Szia Patuha! :pia:
Juhéjj :) :ba: :burnout: :drive: :metla:
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
User avatar
S.Zoli
szerszámadogató
Posts: 21
Joined: Sun Nov 14, 2010 9:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szentendrei sziget
Contact:

Re: váltók

Post by S.Zoli »

Tibi wrote:
Type 9 : 770 mm hosszú, váltótartó 550 mm.

Type 5 : 770 mm hosszú, váltótartó 550 mm.

Type E : 770 mm hosszú, váltótartó 470 mm. ( ez aminek hátul a vékony pucuja van. )

Nem NASA laborban mértük de nagyjából ez a helyzet. Ezek alapján lehet agyalni, a gyártáshoz úgyis az autón kell lemérni mindent.
Köszi, ezek értékes infók számomra. :-) :ru:
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: váltók

Post by Pudva »

patuha wrote:... van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa...
Szia Patuha 8-)
Lehet tudni eről a Capriról többet is?
Mikori, milyen motorú, milyen színű stb.
Képek is jöhetnek!
Köszi
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
patuha
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Ercsi

Re: váltók

Post by patuha »

Pudva wrote:
patuha wrote:... van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa...
Szia Patuha 8-)
Lehet tudni eről a Capriról többet is?
Mikori, milyen motorú, milyen színű stb.
Képek is jöhetnek!
Köszi
1980-as évjárat, piros. Nemrég lett lefényezve, miután le lett koccolva. A gazdája a kollégám, állítása szerint nem igazán mozog semmilyen autós klub környezetében. Az, hogy milyen motorja volt azelőtt nem tudom, most egy karbis kétezres Pinto van benne, ami Sierrából származik. Túl sokat ezeken felül nem tudok róla, csak amit így kintről láttam és nagyon tisztán van tartva! (felnyitotta a gépházat és kisütött a nap :))
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: váltók

Post by Pudva »

patuha wrote:
Pudva wrote:
patuha wrote:... van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa...
Szia Patuha 8-)
Lehet tudni eről a Capriról többet is?
Mikori, milyen motorú, milyen színű stb.
Képek is jöhetnek!
Köszi
1980-as évjárat, piros. Nemrég lett lefényezve, miután le lett koccolva. A gazdája a kollégám, állítása szerint nem igazán mozog semmilyen autós klub környezetében. Az, hogy milyen motorja volt azelőtt nem tudom, most egy karbis kétezres Pinto van benne, ami Sierrából származik. Túl sokat ezeken felül nem tudok róla, csak amit így kintről láttam és nagyon tisztán van tartva! (felnyitotta a gépházat és kisütött a nap :))
Jól hangzik! :)
a rendszámát el tudod küldeni akár 1 priviben is?
Mert csinálgatok egy Mo.-i Capri regisztert és hátha még nincs benne a "vas"
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
patuha
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Ercsi

Re: váltók

Post by patuha »

Pudva wrote:
patuha wrote:
Pudva wrote: Szia Patuha 8-)
Lehet tudni eről a Capriról többet is?
Mikori, milyen motorú, milyen színű stb.
Képek is jöhetnek!
Köszi
1980-as évjárat, piros. Nemrég lett lefényezve, miután le lett koccolva. A gazdája a kollégám, állítása szerint nem igazán mozog semmilyen autós klub környezetében. Az, hogy milyen motorja volt azelőtt nem tudom, most egy karbis kétezres Pinto van benne, ami Sierrából származik. Túl sokat ezeken felül nem tudok róla, csak amit így kintről láttam és nagyon tisztán van tartva! (felnyitotta a gépházat és kisütött a nap :))
Jól hangzik! :)
a rendszámát el tudod küldeni akár 1 priviben is?
Mert csinálgatok egy Mo.-i Capri regisztert és hátha még nincs benne a "vas"
Holnap reggel megnézem. Meg megkérdezem milyen motorja volt eredetileg. Meg megpróbálom rávenni, hogy regeljen be.
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: váltók

Post by Pudva »

patuha wrote:Holnap reggel megnézem. Meg megkérdezem milyen motorja volt eredetileg. Meg megpróbálom rávenni, hogy regeljen be.
Szuper köszi :ru:
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: váltók

Post by Nitrobuster »

patuha wrote:Üdvözlet a kedves Capris uraknak. Nekem Sierrám van, viszont van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa. Amiért idearcátlanodtam kérdezni az az, hogy akar venni tőlem egy T9 váltót a gépbe. Az ötlet nem teljesen elrugaszkodott, miután a Capriba egy karbis Pinto dolgozik, amie gy Sierrából származik, ellenben a váltóval, ami maradt az eredeti. Én még nem láttam ezt a váltót, így azt sem tudom milyen. A kardán már faragva van neki, vágtak belőle, meg hegesztés is volt. A kérdés, hogy ha ő erre a motorra ráakaszt egy T9 váltót, akkor a kardánt hogyan tudja megoldani? A Capri hídja van alatta. Ha alátesz egy Sierra kardánt kompletten és hozzáfaragja a difihez, az járható út? Vagy esetleg létezett Capriba az a config, hogy Pinto T9-el?

Bocsi a tudatlanságért, de minden kezdet nehéz :)
Köszönet
Ha most type-e van benne. Akkor csak a váltótartó bakot kell átfaragni. A kardánhossz az stimmel.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
patuha
szerszámadogató
Posts: 34
Joined: Wed Nov 18, 2009 4:14 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Ercsi

Re: váltók

Post by patuha »

Nitrobuster wrote:
patuha wrote:Üdvözlet a kedves Capris uraknak. Nekem Sierrám van, viszont van egy kollégám aki egy 1980-as évjáratú Capri boldog tulajdonosa. Amiért idearcátlanodtam kérdezni az az, hogy akar venni tőlem egy T9 váltót a gépbe. Az ötlet nem teljesen elrugaszkodott, miután a Capriba egy karbis Pinto dolgozik, amie gy Sierrából származik, ellenben a váltóval, ami maradt az eredeti. Én még nem láttam ezt a váltót, így azt sem tudom milyen. A kardán már faragva van neki, vágtak belőle, meg hegesztés is volt. A kérdés, hogy ha ő erre a motorra ráakaszt egy T9 váltót, akkor a kardánt hogyan tudja megoldani? A Capri hídja van alatta. Ha alátesz egy Sierra kardánt kompletten és hozzáfaragja a difihez, az járható út? Vagy esetleg létezett Capriba az a config, hogy Pinto T9-el?

Bocsi a tudatlanságért, de minden kezdet nehéz :)
Köszönet
Ha most type-e van benne. Akkor csak a váltótartó bakot kell átfaragni. A kardánhossz az stimmel.
Köszi!
Ezt hogyan tudjuk kideríteni? A kolega nem sejti, hogy milyen típusú van neki. A Type E-nek ugyanilyan a kihajtása, hogy a T9-nek? Ricniszámra, meg ilyenekre gondolok.
Csak egy Sierra 2.0i ami 92-ben született.
Post Reply