Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Már régóta volt róla szó hogy miképp lehetne kicsit komolyítani a kis pirost.
felkerült a V8 a lehetőségek táblájára de ott sajnos sok minden szolt sajna ellene főként az alaktrész ellátás lett volna a gond.
Így egy járt útra tereltem a dolgot. Egy nagyon kedves ismerős felajánlott egy 2.9 es scorpit megvételre igen jutányos áron.
Ezúton is köszönöm neki. Ő magára ismer.
Elmentünk megnéztük beindult minden gond nélkül szépen jártveszi a lapot nem föstől OKnak tűnik a dolog.
Váltó hibás. Oszt !! az ugysem kell .
Órálya szerint 130.000 volt benne.
Elhoztuk s jött az agyalás. Miképp hogyan , kellene csinálni.
Bálnacsbpát egy MK1 es tankba !!!
Én személy szerint nagyon óckodtam az ötlettől.
Jött a "B" terv.
""Pufer tartály"" alias elókészítő tartály.
A tank legméllyebnek itélt pontjára beiktattunk egy csövet az alá egy kisseb tartályt.
abból szív az AC. A szűrő is hátra került , így nem kellet telezsúfolni a motorteret.
még annyit variálltunk hogy a visszafolyó ág is a puffer-ba (remélem Jó a szó amit használok)lett bekötve, így erősítve meg , hogy állandó legyen az üzemanyagszint.
s szerintem pofás is.
felkerült a V8 a lehetőségek táblájára de ott sajnos sok minden szolt sajna ellene főként az alaktrész ellátás lett volna a gond.
Így egy járt útra tereltem a dolgot. Egy nagyon kedves ismerős felajánlott egy 2.9 es scorpit megvételre igen jutányos áron.
Ezúton is köszönöm neki. Ő magára ismer.
Elmentünk megnéztük beindult minden gond nélkül szépen jártveszi a lapot nem föstől OKnak tűnik a dolog.
Váltó hibás. Oszt !! az ugysem kell .
Órálya szerint 130.000 volt benne.
Elhoztuk s jött az agyalás. Miképp hogyan , kellene csinálni.
Bálnacsbpát egy MK1 es tankba !!!
Én személy szerint nagyon óckodtam az ötlettől.
Jött a "B" terv.
""Pufer tartály"" alias elókészítő tartály.
A tank legméllyebnek itélt pontjára beiktattunk egy csövet az alá egy kisseb tartályt.
abból szív az AC. A szűrő is hátra került , így nem kellet telezsúfolni a motorteret.
még annyit variálltunk hogy a visszafolyó ág is a puffer-ba (remélem Jó a szó amit használok)lett bekötve, így erősítve meg , hogy állandó legyen az üzemanyagszint.
s szerintem pofás is.
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Előtte természetesen a motor némi takarításon és szimering + tömítéscserén.
Némi dekoráció is került rá.
Némi dekoráció is került rá.
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Majd jött a beépítés .ami nálam kicsit nem olyan egyszerű.
Ugyanis Valami okból kifolyólag a kocsim alvázába egy keresztartó van betéve .
Hogy ez gyári-e vagy sem azt senki nem tudná megmondani.
A lényeg hogy emiatt előbb a váltó s csaz aztán a moci tud bemenni..
Ja itt jegyzem meg hogy kapott egy dízel váltót s egy 240-es nagykuplungot.
Szóval jött a vicces beemelési ceremónia .
Nagynehezen becuppant a helyére .
igen ám de mivel nem kevés sört integráltunk a szervezetünkbe így hamar szembesültünk a dologgal melyszerint a jobb oldalt 2 db Brezon cső feszül egymásnak .
Így a motort nem tudjuk összehúzni.
Csak széjjelebb , kitéptük a brezoncsövet és végre összehúztuk a motort.
Öröm s boldogság.
Vayg mégsem ??
sajnos hamar kiderült hogy a kuplung villa nem igen jó .
Ugyanis a helyén ide-oda libegett s még csak hozzá sem ért a szerkezethez..
Na ekkor volt hogy azt mondtuk iszunk mégegy sört és mára annyi.
Ugyanis Valami okból kifolyólag a kocsim alvázába egy keresztartó van betéve .
Hogy ez gyári-e vagy sem azt senki nem tudná megmondani.
A lényeg hogy emiatt előbb a váltó s csaz aztán a moci tud bemenni..
Ja itt jegyzem meg hogy kapott egy dízel váltót s egy 240-es nagykuplungot.
Szóval jött a vicces beemelési ceremónia .
Nagynehezen becuppant a helyére .
igen ám de mivel nem kevés sört integráltunk a szervezetünkbe így hamar szembesültünk a dologgal melyszerint a jobb oldalt 2 db Brezon cső feszül egymásnak .
Így a motort nem tudjuk összehúzni.
Csak széjjelebb , kitéptük a brezoncsövet és végre összehúztuk a motort.
Öröm s boldogság.
Vayg mégsem ??
sajnos hamar kiderült hogy a kuplung villa nem igen jó .
Ugyanis a helyén ide-oda libegett s még csak hozzá sem ért a szerkezethez..
Na ekkor volt hogy azt mondtuk iszunk mégegy sört és mára annyi.
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Másnap reggel folytattam a sz**kodást .
A motort széthúztam kerestem egy másik villát , szerencsém volt mert találtam is.
Majd visszatettem a motort a helyére.
Szépen becsöveztem , meg felszereltem.
sajnos egyenlőre a szervó vissza van forgatva önmagába, ugyanis nemigen volt még idő scorpio szervó betételére.
továbbá rá kellene jönnöm hogy miképp tudnám gátolni a kormányművet hogy egy adott pontnál ne menjen tovább. mert ügyebál az én futóművem e téren igen korlátolt.
De vissza a storyhoz.
A mocit felöltöztettem feltöltöttem minden nemű folyadékkal , majd vártuk az ""ÚR"" Hangját hogy mehetünk a kábelekért.
A motort széthúztam kerestem egy másik villát , szerencsém volt mert találtam is.
Majd visszatettem a motort a helyére.
Szépen becsöveztem , meg felszereltem.
sajnos egyenlőre a szervó vissza van forgatva önmagába, ugyanis nemigen volt még idő scorpio szervó betételére.
továbbá rá kellene jönnöm hogy miképp tudnám gátolni a kormányművet hogy egy adott pontnál ne menjen tovább. mert ügyebál az én futóművem e téren igen korlátolt.
De vissza a storyhoz.
A mocit felöltöztettem feltöltöttem minden nemű folyadékkal , majd vártuk az ""ÚR"" Hangját hogy mehetünk a kábelekért.
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Üdvözöllek az " EFI-s "ek klubjában....
Csak így tovább
Csak így tovább
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Miután az úr szólott hozzánk futottunk is egy kis kört a gyúkbélért.
Majd irány a műtő s bekötés .
Minden bekötve OK indíts, indítózunk nem indul, újra nemindul.
hamar rájöttünk hogy az ECU a polcon van így ekkora távolságból nem tudja vezérelni a motort.
Beköt , indít, indítt ,indít SEMMI !!!!!!
Valamiért a trafónál 12 helyett csak 9 volt jelent meg de az kevés volt ahoz hogy szikrát csiholjon.
Aznap estére itt felaldtuk.
Egy álmatlan éjjem ment rá de megszültem a megoldást.
mivel nekem a gyujtásom ez az elektromos fajta volt ami tatralmaz egy "Előtét ellenálást" aki nagyban ludas volt a fennálló problémáert.
Ecetbe mártott oldalcsípővel likvidáltam .
Indítózás és piff puff paff.
ok már valaki akar valamit !!! gyujtástörzs kicsit elteker és láss csodát """FELTÁMADT"""
Na igen élt de nem lehetett leállítani csak aképpen hogy trafót egy érintéssel megkérted hogy beléd invesztálja a gyujtást s ne a gyujtáselosztóba.
Telefonos segítséget kértem , mivel közönség nem volt , megfelezni meg nem akartam.
""ja igen ilyen szokott lenni kapcsolj neki valami fogyasztót akkor leáll !!
Nos én a létező összes elekrtomos kütyümmel sem tudtam megálljt parancsolni neki.
OK hogy menni akar , De ennyire?!?!?
Kaptam még egy elektromos sokkolást mikor leállítottam.
de kikurtam vele mert a Trafó pozitívját bekötöttem a gyujtáskapcsimba és lám MÚKODIK.
Első próbaúton eldurrantott egy vízcsövet .
de mindent összevetve elég izgalmasan viselkedik a drága.
Hazaúton egyik ámulatból a másik nadrágomba estem.
A körforgalmak igen izgalmasok . minden sarok játszik.
S amikor a köcsög szuzukis vagy szeatos előzni akar
csak finoman lenyomod a gázt és otthagyod.
Hát ez már kellet.
Viszont még azért vannak munkálatok.
A Termosztátot szerintem száműzöm mert vagy nem jó vagy télleg ennyire meleg ez a motor.
Egy próbát megér gondolom.
12 fogra lőttem be a gyujtást nem tudom jó e ott ??
STB STB STB
Majd irány a műtő s bekötés .
Minden bekötve OK indíts, indítózunk nem indul, újra nemindul.
hamar rájöttünk hogy az ECU a polcon van így ekkora távolságból nem tudja vezérelni a motort.
Beköt , indít, indítt ,indít SEMMI !!!!!!
Valamiért a trafónál 12 helyett csak 9 volt jelent meg de az kevés volt ahoz hogy szikrát csiholjon.
Aznap estére itt felaldtuk.
Egy álmatlan éjjem ment rá de megszültem a megoldást.
mivel nekem a gyujtásom ez az elektromos fajta volt ami tatralmaz egy "Előtét ellenálást" aki nagyban ludas volt a fennálló problémáert.
Ecetbe mártott oldalcsípővel likvidáltam .
Indítózás és piff puff paff.
ok már valaki akar valamit !!! gyujtástörzs kicsit elteker és láss csodát """FELTÁMADT"""
Na igen élt de nem lehetett leállítani csak aképpen hogy trafót egy érintéssel megkérted hogy beléd invesztálja a gyujtást s ne a gyujtáselosztóba.
Telefonos segítséget kértem , mivel közönség nem volt , megfelezni meg nem akartam.
""ja igen ilyen szokott lenni kapcsolj neki valami fogyasztót akkor leáll !!
Nos én a létező összes elekrtomos kütyümmel sem tudtam megálljt parancsolni neki.
OK hogy menni akar , De ennyire?!?!?
Kaptam még egy elektromos sokkolást mikor leállítottam.
de kikurtam vele mert a Trafó pozitívját bekötöttem a gyujtáskapcsimba és lám MÚKODIK.
Első próbaúton eldurrantott egy vízcsövet .
de mindent összevetve elég izgalmasan viselkedik a drága.
Hazaúton egyik ámulatból a másik nadrágomba estem.
A körforgalmak igen izgalmasok . minden sarok játszik.
S amikor a köcsög szuzukis vagy szeatos előzni akar
csak finoman lenyomod a gázt és otthagyod.
Hát ez már kellet.
Viszont még azért vannak munkálatok.
A Termosztátot szerintem száműzöm mert vagy nem jó vagy télleg ennyire meleg ez a motor.
Egy próbát megér gondolom.
12 fogra lőttem be a gyujtást nem tudom jó e ott ??
STB STB STB
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
a probléma forrás a aszalagkábel, ami még mindíg ott van...
mekkora előtét ell volt benne? mert az EFI-nek is kell valamekkora, nehogy eldurranjon a trafó idő elött...
mekkora előtét ell volt benne? mert az EFI-nek is kell valamekkora, nehogy eldurranjon a trafó idő elött...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Még az amit töled kaptam.Bogyo28 wrote:a
mekkora előtét ell volt benne?
Fogalmam sincs mekkora.
Szürke
- Machine
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 159
- Joined: Fri Nov 16, 2007 11:38 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dunakeszi
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Gratula a mocihoz, tetszetős lett !
Érdekes megoldás ez a puffertartály- miért nem raktátok be a "vödröt" a tankba?
Ilyen gyertyakábelekre hol lehet szert tenni?
Érdekes megoldás ez a puffertartály- miért nem raktátok be a "vödröt" a tankba?
Ilyen gyertyakábelekre hol lehet szert tenni?
"The highway still leads to hell"
- Süni
- OfficialGréTCSiTanárúr
- Posts: 2147
- Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Vál
- Contact:
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Szerintem az a szervó rövidre kötését szolgálja.Machine wrote:Gratula a mocihoz, tetszetős lett !
Érdekes megoldás ez a puffertartály- miért nem raktátok be a "vödröt" a tankba?
Ilyen gyertyakábelekre hol lehet szert tenni?
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Ezt nem értem , szájbarágósan ?Süni wrote:Szerintem az a szervó rövidre kötését szolgálja.
1980 Capri MK3
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Gratula! Vicces dolog az EFI!
Ford Capri 1978 2600 GT :D
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
A vödört azért mellőztük mert nem akartuk felvágni a tankot.Machine wrote:Gratula a mocihoz, tetszetős lett !
Érdekes megoldás ez a puffertartály- miért nem raktátok be a "vödröt" a tankba?
Ilyen gyertyakábelekre hol lehet szert tenni?
Ezt a gondolatot is hetekig érlelgettük mire melette döntöttünk.
Egyszerűbb, szerintem teccetősebb is. kicsit racsingosabb a hatás.
kábelt süni bátcsi tud eszközölni.
De vigyázz vele mert én amikor ki akartam úzni a trafóbol , elszakadt
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
ezt most én sem értem .Tibi wrote:Ezt nem értem , szájbarágósan ?Süni wrote:Szerintem az a szervó rövidre kötését szolgálja.
Tessék kifejteni.
Egyébként télleg rövidre kötöttem a szervót.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: Gabe MK I-ese Natalie :) avagy a DácsiaKápri
Süni úr összekeverte a kérdést, azt hitte hogy a puffer a szervóra vonatkozik, pedig a kérdés a tank puffer-re irányult...Natalie Driver Gabe wrote:ezt most én sem értem .Tibi wrote:Ezt nem értem , szájbarágósan ?Süni wrote:Szerintem az a szervó rövidre kötését szolgálja.
Tessék kifejteni.
Egyébként télleg rövidre kötöttem a szervót.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4