gigford Mk3 5.0

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Süni wrote:
Bogyo28 wrote:.... nagyobb betét fér el benne mint a granadáéban...
:lol: :lol:
Pont ugyanaz a betét kell bele, mint amit a Granada nyereg/Saxo tárcsa párosításhoz használtok. ;-)

Igen, ha a 13-as keréknek maradni kell, akkor nincs mese....
Nagyobb a 4 dugós volvó betét, mint a garanada nyeregbe való szerintem.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Ugyanakkora a szélessége, magasság beli különbség van.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Süni »

gigford wrote:
Nagyobb a 4 dugós volvó betét, mint a garanada nyeregbe való szerintem.
A gyári Granadáénál valóban nagyobb. De CapriV6 útmutatása alapján ezt használjuk Saxo tárcsa, és Granada nyereg alkalmazása esetén. ;-)
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Süni »

szszaby wrote:Ugyanakkora a szélessége, magasság beli különbség van.
Lásd feljebb.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Granada betét: 98,2x68,9 Volvo: 98x60,9
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Süni wrote:Fékhatást sem a hűtött tárcsával, sem a 4 dugós nyereggel nem lehet növelni sztem. Ahhoz átmérőt kell növelni.
Múltkor pont néztem ezt a 4 dugós dolgot valami angol leirásban, nemcsak átmérővel lehet fékhatást növelni ahogy kivettem,
ha ugyanakkora tárcsához raksz 2 dugós helyett 4 dugósat, ugyanazt a fékbetét méretet több ponton nyomja az utóbbi.
De ha már csak fékbetétet cserélsz ugyanabban a nyeregben egy utcait valami EBC green vagy red betét félére, ami kopik mint az állat, attól is jobb lesz valamivel, surlódó felületek minőségének is számítania kell, nem?
Nameg a sima és hűtött tárcsa között is van előrelépés, nem hiszem, hogy nem lenne jobb ezzel, mint ami eddig volt.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Süni »

Igen, a verseny fékbetét valóban előrelépés. A hűtött/nem hűtött közt csak annyi a különbség, hogy nem "fárad el", tehát huzamosabb fékezés után kevésbé lesz kisebb a fékhatás, mint a teli tárcsánál. Ugyanakkor a hűtött tárcsa könnyebben vetemedik. A 2dugó vs 4dugó témában annyira nem hiszek, bár lehet benne valami, de közel sem akkora előrelépés, mint az átmérő növelés. Hiszen a nagyobb átmérőnek nagyobb a kerületi sebessége.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Süni wrote:Igen, a verseny fékbetét valóban előrelépés. A hűtött/nem hűtött közt csak annyi a különbség, hogy nem "fárad el", tehát huzamosabb fékezés után kevésbé lesz kisebb a fékhatás, mint a teli tárcsánál. Ugyanakkor a hűtött tárcsa könnyebben vetemedik. A 2dugó vs 4dugó témában annyira nem hiszek, bár lehet benne valami, de közel sem akkora előrelépés, mint az átmérő növelés. Hiszen a nagyobb átmérőnek nagyobb a kerületi sebessége.
Ja, 260as sierra tárcsa is beférne még a 13as alá, csak ahhoz hozzámenne e a volvo 4dugósa azt nem tudni.
Erre meg volt leírás hogy kell, majd elválik.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Süni »

gigford wrote: Ja, 260as sierra tárcsa is beférne még a 13as alá, csak ahhoz hozzámenne e a volvo 4dugósa azt nem tudni.
Erre meg volt leírás hogy kell, majd elválik.
Volvo nyereggel nem hiszem. Hátsó híd is Volvo lesz?
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Re: gigford Mk3 5.0

Post by gigford »

Süni wrote:
gigford wrote: Ja, 260as sierra tárcsa is beférne még a 13as alá, csak ahhoz hozzámenne e a volvo 4dugósa azt nem tudni.
Erre meg volt leírás hogy kell, majd elválik.
Volvo nyereggel nem hiszem. Hátsó híd is Volvo lesz?
Marad a gyári. Perana alatt vajon ugyanaz a híd volt mint az eu capri hidak?
Last edited by gigford on Mon Mar 05, 2012 2:50 pm, edited 1 time in total.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Re: gigford Mk3 5.0

Post by szszaby »

Tudtommal igen, a 3,09 áttétellel.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Tibi »

Azt írja a zinternet, hogy Borg Warner XB 2.92 lsd, ettől valószínűleg a híd meg a féltengely maradhatott a 3.0-ból való.

http://www.capri-perana.co.za/specs.html" onclick="window.open(this.href);return false;

meg ilyet is ír : "Power was fed through a four speed close ratio Mustang 'top loader' gearbox to a custom limited slip rear axle derived from the Australian Ford Falcon XW rear end."

meg ilyet is : "Final Drive: 3.080"

Szóval sokféle mondás van...
1980 Capri MK3
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Nitrobuster »

gigford wrote:
Süni wrote:Fékhatást sem a hűtött tárcsával, sem a 4 dugós nyereggel nem lehet növelni sztem. Ahhoz átmérőt kell növelni.
Múltkor pont néztem ezt a 4 dugós dolgot valami angol leirásban, nemcsak átmérővel lehet fékhatást növelni ahogy kivettem,
ha ugyanakkora tárcsához raksz 2 dugós helyett 4 dugósat, ugyanazt a fékbetét méretet több ponton nyomja az utóbbi.
De ha már csak fékbetétet cserélsz ugyanabban a nyeregben egy utcait valami EBC green vagy red betét félére, ami kopik mint az állat, attól is jobb lesz valamivel, surlódó felületek minőségének is számítania kell, nem?
Nameg a sima és hűtött tárcsa között is van előrelépés, nem hiszem, hogy nem lenne jobb ezzel, mint ami eddig volt.
Ilyen tárcsához még spéci betét sem kell. Nekem majdnem ilyen van csak nem lyuggatott, csak barázdás.
Ezen tuti nem ég meg a betét. Én évente cserélem darálja rendesen a betétet. A versenybetéttel meg vigyázni utcán! Az nagyon melegre lett fejlesztve hideg fékkel semmit sem fog.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
Blant
nagyonsokatirogat
Posts: 1352
Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Blant »

Befelé gebelyesedéééés!!!!
A fék leírását meg lehet kapni, hogy milyen volvo nyereg, milyen közbetét, stb?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ

'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
User avatar
Süni
OfficialGréTCSiTanárúr
Posts: 2147
Joined: Fri Sep 23, 2005 12:36 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Vál
Contact:

Re: gigford Mk3 5.0

Post by Süni »

Blant wrote:Befelé gebelyesedéééés!!!!
A fék leírását meg lehet kapni, hogy milyen volvo nyereg, milyen közbetét, stb?
200-as Volvo féknyereg.
Post Reply