Page 2 of 22

Posted: Wed Jul 27, 2005 1:39 pm
by CAPRI-3
teljesen jo a 2.8i tarcsahoz a granada feknyereg, csak az a kis tavtarto kell a csonk es a nyereg koze, ami a 2.8i-ken gyarilag is ott van (vagy 2-3 vastagabb alatet)
elonye a sokkal jobb es tartosabb fekhatas, hatranya, hogy a gyari hatso dobfek karcsu lesz a rendszerben es vizen vagy extrem helyzetekben konnyebben keresztbe all az auto. ehhez persze nagyon kell szekalni, de aki ismer, az tudja en pont ilyen vagyok:)

ezert nekem Cosworth rendszerem epul 4 hutott tarcsaval:)

Posted: Wed Jul 27, 2005 9:16 pm
by CAPRiMANiA
Nem a vita kedvéért mondom, de én másképp tapasztaltam. A granada 2.8i nyereg + hűtött capri tárcsa összepárosításához nem elég 2 esztergált távtartó (a sok egymásra rakott alátét barbárság, és biztonsági szempontból sem kielégítő - a fékkel nem jó játszani). Nekem jócskán kellett esztergálni a kerékagyból, illetve flexelni kicsit a nyeregből (vannak fotóim)

Továbbá minél gyengébb a hátsó fék az elsőhöz képest, annál stabilabban viselkedik a kocsi fékezéskor (bizonyos határig) - a fékezéskori kitörést ("keresztbeállást") a túl erős hátsó fék okozhatja - ezért van bizonyos autókon terhelésfüggő fékerőszabályzó.

Posted: Thu Jul 28, 2005 1:42 am
by CAPRI-3
nyugi, a vita mindig egeszseges (legalabbis kozottunk:)

az alatet csak a meret szemleltetese volt, ellenben nekem cuppra volt fennt a cucc a 2.8i-men, nem emlexem semmilyen alakitasra.
talan capripower petit kene megkerdezni, hogy szetbontaskor mit latott.

fekero elosztas...

teherautos jogsi vizsga alapkerdes pl a tengelyek fekezesi sorrendje es ez ugye hatulrol kezdodik.
ha nem fekezed a tomeget hatul, az nem lassul, ellenben az elejevel.
ezt konkretan tapasztaltam is, amikor atszakadt a fofekhengerem hatso traktusa es csak elol volt fekem.
mintha nem is lett volna, ugy tancolt az auto az eleje korul.
lehet szamodra is logikatlannak tunik, amit irsz, az csak abban az esetben el, ha nyilegyenesen megy az auto, ez pedig ugyebar szinte lehetetlen, millio okbol mehet jobbra vagy balra fekezeskor a kocsi eleje, megha lehelletnyit is.
az epp eleg ahhoz, hogy a fekezetlen vagy gengebben fekezett fara elkezdjen elozni.

barhogyis legyen, en azert pofatlanul nagy fekeket epitek, hogy sose kelljen maxon hasznalni:)

Posted: Thu Jul 28, 2005 2:01 am
by Peti
Nekem is úgy rémlett, hogy "cuppra" van fönt, de nem voltam rest megnézni, és van alatta egy 4mm-es alátét. De ezenkívül semmit nem kellett alakítani, és mindigis hibátlan volt a fék!

Posted: Thu Jul 28, 2005 8:53 am
by Nitrobuster
Szerintem nem kéne összehasonlítani egy teherautó légfékjét egy személygépkocsiéval.

Posted: Thu Jul 28, 2005 12:24 pm
by CAPRI-3
nem is tettuk, olvasd el megeccer... aztan megeccer, megeccer :twisted:

Posted: Thu Jul 28, 2005 7:02 pm
by Nitrobuster
Már elolvastam egy párszor :roll: Csak azt nem értem, hogy fékerőszabályzóval akarsz hátra cossi tárcsát, vagy anélkül?
Mert ha pl fékerőszabályzó nélkül építed meg, akkor valószínüleg
Mániának igaza van, mert valószinű felborul a 75-25 fék balance (a 70-30 is jó, csak esőben szintén trabantos+ poros úton)és akkor trabantos módjára kézifék nélkül fogsz tudni farolni :D .
Ja és függetlenül a te példád egy 0%-os hátsó fékre vonatkozik, mert nekem a gyári dobbal nem volt ilyen problémám(csak szimplán nem tudok megállni!!!)
Attól függetlenül nem egy rossz ötlet, elég sokan szögelnek cossi féket capri alá+ külön vannak átalakító szettek is.

Posted: Thu Jul 28, 2005 7:20 pm
by CAPRI-3
nem borul fel semmi, mert elol is novekedik a fek es hatul is, fekeroszabalyzot es egy kezi szabalyzot is kap a dolog, hogy palyan hangolni lehessen a dolgot:)

a peldam nem csak fekhibara vonatkozik, menjetek el egyszer versenypalyara, hajtasatok meg jo kemenyen es meglatod, mennyire gyenge a capri fekje:(

Posted: Thu Jul 28, 2005 7:34 pm
by Nitrobuster
Az igaz, hogy a 2,8i-n gyárilag volt fékerő szabályzó?

Posted: Thu Jul 28, 2005 7:38 pm
by CAPRI-3
volt, de nem aktiv, azaz nem vette figyelembe az auto fekezesbol adodo bolintasat, ami a modern autokon azert eleg jo dolog.

de mint irtam, nekem ez mechanikusan, allithatoan lesz megoldva.
ehhez majd nagyon sokat kell tapasztaljak, de akkor viszont nagyon tuti lesz:)

Posted: Thu Jul 28, 2005 7:53 pm
by Nitrobuster
Ha nem volt aktív, akkor milyen szempont szerint szabályzott?

Posted: Thu Jul 28, 2005 10:59 pm
by CAPRI-3
hogyhogy?

hat az elso es a hatso kor is atment rajta es amelyik "vonal" hamarabb megfeszult, abbol ateresztett a masik vonalra, nagyjabol ennyi.

1-2 autoban lattam, felujitasok utan nagyreszt kikerultek az ilyesmik sztem a nemetek nem szerettek. a behozott kocsik altalaban nem rendelkeztek mar ilyennel.

modern autokon ugyebar aktiv van, azaz a hatso koron volt csak es a futomu mozgasat figyelembe veve vette el illetve adta a plusz fekerot.
ezt pl egy ultetes vagy futomutuning utan illik beallitani.

Posted: Thu Jul 28, 2005 11:06 pm
by Peti
Az enyémben még van! :)

Posted: Thu Jul 28, 2005 11:13 pm
by Blant
Szerintem Te erre gondolsz:

Image

Én úgy tudom, hogy ez csak azt jerlzi, ha valamelyik ör elszáll. Nekem kicsit erősek a hátsó fékeim mióta granada szervó van bent, szal szerintem semmit nem szabályoz, de nem tudom pontosan.

Posted: Thu Jul 28, 2005 11:30 pm
by Peti
Hát az enyémben nem egészen így néz ki, (sajna nincs róla képem) de valóban arra gondoltam! Nincs benne gomba, viszont a közepén látszik, hogy két részből van összeillesztve. Talán egy kicsit nagyobb is. De majd CAPRI-3 biztos elmagyarázza, hogy mi is a különbség. :)