Re: Karburátor felújítás
Posted: Tue Mar 12, 2013 1:51 pm
mivel nincs a dgas-on külön csonk a dúsítószelep vezérlőmembránjának bekötéséhez, kellett beépíteni egy T elosztót a gyújtáselosztó vákuum csövéhez.
Asszem írok egy problémamegoldásos témájú cikket is...tomtom wrote:mivel nincs a dgas-on külön csonk a dúsítószelep vezérlőmembránjának bekötéséhez, kellett beépíteni egy T elosztót a gyújtáselosztó vákuum csövéhez.
Ez utóbbi mondatodat sajnos pontosan ismerem...tomtom wrote:1.
köszi az építő hsz.-t!
2.
amikor este összerakósban voltam, már be voltam zsongva, hogy milyen lesz, és átgondolatlanul bekötöttem, mert meg voltam győződve, hogy be kell kötni, csak gyorsan-gyorsan, vagy ha lehet, akkor mielőbb.
szerencsére könnyű ezen segíteni...
(amúgy nem fuldoklik, nem áll meg- eléggé ki van keményedve az a membrán, az is lehet, hogy nem műkszik (jól) )
ja, és ugye aki dolgozik, csak az hibázik.
daytona wrote:Ez a tipusu karbi nalam is nagyon bejott, en a 2.3 V6-on csereltem le a 35os Solexet egy 38as DGMS-re, egesz mas lett vele a motor, sokkal nyersebb reakciok lettek gazadasra, gazelvetelre.
Erdekes irany egyebkent, kivancsi leszek a fogyasztasi adatokra. Ugye a ket kulonbozo atmeroju keveroter pont azert lett kialakitva a sor motoros karbikhoz, hogy alacsony fordulatszamon csak a kisebb keveroter dolgozzon elegendo depresszioval, majd amikor belep a masik keveroter, akkor ne novekedjen meg tulzottan a depresszio.
Nemtom, hogy aktuális-e még az F50-es keverőcső, de nekem ilyentomtom wrote:korábban kerestem keverőcsövet, és nem volt belőle túlkínálat.
kis mankó, ha valaki fillérekből szeretné a 6000,-ft-os tétel kiváltani:
(lap közepén rajz-méretek)
http://www.webercarburatori.com/?p=handbook&s=2
köszi, már találtam.Geree wrote:Nemtom, hogy aktuális-e még az F50-es keverőcső, de nekem ilyentomtom wrote:korábban kerestem keverőcsövet, és nem volt belőle túlkínálat.
kis mankó, ha valaki fillérekből szeretné a 6000,-ft-os tétel kiváltani:
(lap közepén rajz-méretek)
http://www.webercarburatori.com/?p=handbook&s=2
van most bent a DGAV-ben, és pontosan le tudom mérni, hogy milyen
magasan vannak rajta a furatok. Merthogy a fenti linken ezt nem adták
meg (legalábbis én nem találtam meg) és pont az az egyik lényeg!
Geree wrote:Koárbban is volt már szó róla alu tisztítása kapcsán, de tegnap új eredményt
sikerült szereznem. Eddig is gond volt a spiáter tisztítása, erre találtam
most valamit.
Persze előtte a zsíros-olajos lerakódástól akár nitrohígitóval, akár brigéciolba
áztatva mindenképpen le kell tisztítani, de a vízköves és egyéb rerakódások
ellen, amit nem lehet házi löttyökkel leszedni, a következő lett a megoldás:
A 10-15, max 20%-os foszforsav nagyon szépen, kezelhetően megmarja a
spiáter felületét, és egy gyöngyörű, tiszta, matt halványszürke felületet ad.
Elég egy pár percre beletenni egy fazék löttybe, kevergetni és pöpec.
Ami még jó lehet:
- 20%-os ecet (ecetsav miatt): annyi nem volt otthon, hogy bele tudjam meríteni a cuccost, de ez is hasonlónak tűnő eredményt produkált ecsetelgetéssel, mint a foszforsav, de talán kíméletesebbnek tűnt
- Citromsav; ezt sem próbáltam, de ki fogom
- Esetleg sósav; de ezt sem próbáltam
Háztartási boltban biztosan be tudnak ilyet szerezni, de én a következőt
használtam:
- Ecet: egyértelmű
- Sósav: egyértelmű, háztartási sósav
- Foszforsav #1: Expressz vízkőoldő
- Foszforsav #2: a háztartási tisztítószerek összetevőit kell böngészni; a WellDone 8-10%-ot tartalmazott és az barátságosabb is
- Foszforsav #3: Ha jól emlékszem, akkor az alufelnitisztító is ilyen hatóanyagú
- Citromsav: valamelyik háztartási tisztítószeren láttam régebben ilyet; de talán mintha láttam volna régebben egy olyat, hogy salétrommentesítő, és annak is valami hasonló volt az összetevője
Van most nálam egy DGAS karbi, úgy néz ki, mintha egy vödör sósvízbe
tették volna egy fél évre, majd kivéve még naponta locsolgatták volna.
Mindenhol vízkőszerű és rozsdás lerakódások, szörnyű. A fojtószelep-
tengely konkrétan porózus rozsdássá korrodált és meg sem mozdult a
házban. A teljesítmény-szelep rugója konkrétan elporladt az első 5-6
meneten. El lehet képzelni, hogy milyen állapotok állapotok uralkodtak
a további részeken is.
Szétszedtem, beáztattam a házat a vízkőoldóba és bő öt perc után
nem ismertem fel. Majd dobok be fényképet összehasonlításképpen...
Szóval ilyet kell keresni, ha valaki karbit akar tisztítani.
Esztétikai tisztításra a foszforsav nem igazán jó a matt felület miatt;
de azt még nem találtam meg, hogy fényeset mivel lehet kapni...