Page 19 of 22

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Wed Jun 09, 2010 3:05 pm
by SONI
Bogyo28 wrote:
Süni wrote:Ezért kell DOT5.1-et használni, az nem higroszkóp.
van itthon 5.1 hangkártya meg dvd meg erősítő is hangfalakkal, de miért használjam azt a fékhez? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Tisztelt Vezír F.SZ. 6. 14. pont azt montad ezt itt ne firkáljuk össze. Mert ez nem azért van! :mrgreen: :mrgreen:

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Thu Jun 10, 2010 3:41 pm
by Bogyo28
SONI wrote:Tisztelt Vezír F.SZ. 6. 14. pont azt montad ezt itt ne firkáljuk össze. Mert ez nem azért van! :mrgreen: :mrgreen:
a ló is megbotlik.... :oops:

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Mon Jun 28, 2010 1:21 pm
by daytona
Tegnap este voltam autozni egyet a caprival, most hogy megvan az uj karbi, kezdem vegre kielvezni a kocsit. Jobban is megy, foleg magas fordulaton. Viszont ahogy a fekre lepek, egnek all az osszes hajszalam. A fekek teljesen felujitottak, 2 zsir uj Brembo tarcsa, Textar betetek, teljesen felujitott 2 elso nyereg. Megis ha a fekre lepek, olyan, mintha egy jo nagy tehenlepenyt taposnek szet a talpam alatt, a fekhatas pedig a 205-os gumikkal eleg rossz. Nem huz egyik oldalra sem a kocsi, viszont tenyleg nem bizalomgerjeszto a fekhatas. Ugyhogy eldontottem, szeretnem upgradelni a fekrendszert. Ebben szeretnek tanacsot kerni toletek. Elso korben mi mindent gyujtsek be? Koszi!

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Mon Jun 28, 2010 1:37 pm
by Tibi
Nekem 260-as Sierra hűtött van elől a hozzá való nyergekkel + Scorpio elektromos főfékhenger. Elég jó. Offon nekem is Brembo tárcsa Textar betét, azzal eddig elégedett vagyok. A méretek hasnlóak lehetnek a Sierrás apgrédhez.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Mon Jun 28, 2010 1:46 pm
by szszaby
Fékrásegítő működik rendesen?

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Mon Jun 28, 2010 1:48 pm
by Natalie Driver Gabe
daytona wrote:Ugyhogy eldontottem, szeretnem upgradelni a fekrendszert. Ebben szeretnek tanacsot kerni toletek. Elso korben mi mindent gyujtsek be? Koszi!
Nálam u.a volt a jelenség.
I. lépésként annyi volt hogy beheckeltem egy nagyob szervós féket.
de az igazi változás az akkor következett be amikor felszereltük a sierra féle elektromos féket.
A rendszerem még teljesen gyári és 3x jobb mint volt.
csupán az elektronikus fék miatt.
SZVSZ első lépésként építsd be azt.
Ugyanis sokkal nagyobb az üzemi nyomása mint a mechanikus fékeké.
Aztán ha aztán is kevés akkor jöhet a nagyobb hekkelés.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Mon Jun 28, 2010 2:37 pm
by daytona
szszaby wrote:Fékrásegítő működik rendesen?
Szerintem igen. Nem sziv falsot sehol a cso, a fofekhenger sem folyik bele. Viszont eleg kicsi a rasegito, marmint meretre (mellekelek egy kepet a motorterrol, meg a solex karbival).

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue Jun 29, 2010 9:00 am
by Bogyo28
daytona wrote:
szszaby wrote:Fékrásegítő működik rendesen?
Szerintem igen. Nem sziv falsot sehol a cso, a fofekhenger sem folyik bele. Viszont eleg kicsi a rasegito, marmint meretre (mellekelek egy kepet a motorterrol, meg a solex karbival).
elsőkörben szerezz egy granada rásegítőt a hozzá való 23-s főfékkel. már érezhető lesz a különbség. Ha nincs elöl hűtött tárcsa (mert azt leírtad hogy brembo, csak azt nem hogy sima vagy hűtött), akkor javasolnék egy 2.8 granada nyerget, saxo 1.6i első hűtött tárcsát és volvo 240-s fékbetétet. Ez szinte bolt-on cucc, nem kell semmit vágni, faragni stb. Az elektromosról sem beszéllek le, de ahoz konzolt kell gyártani, meg féktartályt, és a sierra nagyobb fékéhez is kell gyártani konzolt meg le kell szedni az első kerékagyakból. persze ez jobb is meg nagyobb is mint az előbb leírt, de messze van a gyáritól még kinézetre is, és lehet hogy ez is számít. a granada fék és a hozzá való nyereg meg tárcsa az gyári cucc, a 2.8i caprikon is akkora volt, tehát nem idegen a kortól.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue Jun 29, 2010 10:43 am
by daytona
Bogyo28 wrote:elsőkörben szerezz egy granada rásegítőt a hozzá való 23-s főfékkel. már érezhető lesz a különbség. Ha nincs elöl hűtött tárcsa (mert azt leírtad hogy brembo, csak azt nem hogy sima vagy hűtött), akkor javasolnék egy 2.8 granada nyerget, saxo 1.6i első hűtött tárcsát és volvo 240-s fékbetétet. Ez szinte bolt-on cucc, nem kell semmit vágni, faragni stb. Az elektromosról sem beszéllek le, de ahoz konzolt kell gyártani, meg féktartályt, és a sierra nagyobb fékéhez is kell gyártani konzolt meg le kell szedni az első kerékagyakból. persze ez jobb is meg nagyobb is mint az előbb leírt, de messze van a gyáritól még kinézetre is, és lehet hogy ez is számít. a granada fék és a hozzá való nyereg meg tárcsa az gyári cucc, a 2.8i caprikon is akkora volt, tehát nem idegen a kortól.
Koszi a valaszt Bogyo! Jelenleg a fekjeim teljesen gyarikusak - sima tarcsa (nem hutott), sima ATE 2 dugos fek nem hutott tarcsahoz.

Atnyalaztam az elektromos pumpa topicot is, abban azt olvastam, hogy fektartalyt csak a 24v eseteben kell cserelni. Ez tenyleg igy van, vagy valamit felreolvastam? :oops:

Kulonben egyelore maradok azt hiszem az original look-nal, megprobalok beszerezni granadas cuccokat.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue Jun 29, 2010 10:56 am
by Natalie Driver Gabe
daytona wrote:[Atnyalaztam az elektromos pumpa topicot is, abban azt olvastam, hogy fektartalyt csak a 24v eseteben kell cserelni. Ez tenyleg igy van, vagy valamit felreolvastam? :oops:

.
Szerintem mindenképpen kell cserélni tartályt mert a gyári nem fér be a magassága miatt.
Nekem legalábbis úgy tünt.
Bár szerintem bemókolható lenne a gyárikkal is.

Ha cossi moci lenne akkor az ahoz való Cossi fékmunkahenger kellene mert azon külön van az ABS vezérlő mert külömben nem férne el a motortól.
(az a szögletes izé a munkahenger mellet.)
A sima v6 nál mindegy Melyik kerül be.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue Jun 29, 2010 11:05 am
by tomtom
daytona wrote:Tegnap este voltam autozni egyet a caprival, most hogy megvan az uj karbi, kezdem vegre kielvezni a kocsit. Jobban is megy, foleg magas fordulaton. Viszont ahogy a fekre lepek, egnek all az osszes hajszalam. A fekek teljesen felujitottak, 2 zsir uj Brembo tarcsa, Textar betetek, teljesen felujitott 2 elso nyereg. Megis ha a fekre lepek, olyan, mintha egy jo nagy tehenlepenyt taposnek szet a talpam alatt, a fekhatas pedig a 205-os gumikkal eleg rossz. Nem huz egyik oldalra sem a kocsi, viszont tenyleg nem bizalomgerjeszto a fekhatas. Ugyhogy eldontottem, szeretnem upgradelni a fekrendszert. Ebben szeretnek tanacsot kerni toletek. Elso korben mi mindent gyujtsek be? Koszi!

szerintem első körben állítsd be a hátsó doboknál az autómatát, lehet, hogy kicsit be van ragadva és nem követi a kopást! ha túl bent fog ettől a féked, egyrészt kisebb erőkaron rúgod a főfékhengert, másrészt nagyobb a fékrendszer reakcióideje.
a taun egy pár hete állítottam be, előtte ugyancsak fosbalépés hangulatú volt, azóta olyan , mint a beton. persze egy fékolajcserés légtelenítés is sokat számít. sőt, kifejezetten javallt. prefect capriján is csodát tett a fenti karbantartás.
szóval első körben ez majdnem ingyen van. ha akkor se tetszik, akkor nyitogasd a bukszát!

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue Jun 29, 2010 11:12 am
by Bogyo28
daytona wrote:Atnyalaztam az elektromos pumpa topicot is, abban azt olvastam, hogy fektartalyt csak a 24v eseteben kell cserelni. Ez tenyleg igy van, vagy valamit felreolvastam? :oops:
félreolvastál. a 24v melett csak a 24v-ből vagy tádéból való fék fér el. a sima v6 melett a főfék elférne bármelyik, csak a tartálya túl magas, azért kell másik tartály hogy ne kelljen kivágni a géptetőt... 8-)

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue Jun 29, 2010 11:51 am
by daytona
Bogyo28 wrote:
daytona wrote:Atnyalaztam az elektromos pumpa topicot is, abban azt olvastam, hogy fektartalyt csak a 24v eseteben kell cserelni. Ez tenyleg igy van, vagy valamit felreolvastam? :oops:
félreolvastál. a 24v melett csak a 24v-ből vagy tádéból való fék fér el. a sima v6 melett a főfék elférne bármelyik, csak a tartálya túl magas, azért kell másik tartály hogy ne kelljen kivágni a géptetőt... 8-)
Ok, kosz a helyreigazitast! :oops: :oops:

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue Jun 29, 2010 11:58 am
by daytona
tomtom wrote:szerintem első körben állítsd be a hátsó doboknál az autómatát, lehet, hogy kicsit be van ragadva és nem követi a kopást! ha túl bent fog ettől a féked, egyrészt kisebb erőkaron rúgod a főfékhengert, másrészt nagyobb a fékrendszer reakcióideje.
a taun egy pár hete állítottam be, előtte ugyancsak fosbalépés hangulatú volt, azóta olyan , mint a beton. persze egy fékolajcserés légtelenítés is sokat számít. sőt, kifejezetten javallt. prefect capriján is csodát tett a fenti karbantartás.
szóval első körben ez majdnem ingyen van. ha akkor se tetszik, akkor nyitogasd a bukszát!
Ertem! Koszi a valaszt! Tavaly nyaron csinaltam fek generalt, felkerult a 2 kompletten felujitott, ATE pasztaval osszerakott elso nyereg, 2 uj Brembo tarcsa ill Textar betetek. Castrol fekolajat hasznaltam, termeszetesen ujat. A fofekhengerrel nem csinaltam semmit, nem folyt. Kozvetlenul azutan volt az auto rendes muszaki vizsgan, ahol a fekeket teljesen jonak iteltek a fekpadon.

Igazabol a gondom a fekkel a kovetkezo: a fekek rettento nehezkesek. A fekpedal meglehetosen kemeny, de nem fog lennt, sot ahogy ralepek, mar elkezd valamit fekezni a kocsi. A baj az, hogy nem lehet adagolni az intenzitast. Tehat, ha jobban ralepek, elvarnam hogy aranyosan erosebben is fekezzen. Ez nem tortenik meg, egy tavon a fekpedal erzeketlen. Aztan valamivel lejjebb egyszerre csak elerkezem egy masodik szintu fekhatasig, akkor mar meglehetosen taszitom a pedalt. Akkor mar olyan erzesem van, hogyha allora szeretnem fekezni a kerekeket, akkor minimum magamra kene tepnem a kormanyt.

Re: első hűtött tárcsa.

Posted: Tue Jun 29, 2010 12:18 pm
by vasparipa
daytona wrote:...A fekek teljesen felujitottak, 2 zsir uj Brembo tarcsa, Textar betetek, teljesen felujitott 2 elso nyereg....
Az nem úgy van, hogy egy zsír új szettnek kell néhány(száz) km., hogy elérje az optimális fékhatást? :roll: