Page 1 of 22

Re: :o)

Posted: Wed Sep 27, 2006 2:02 pm
by guriga
kombany wrote:Most találtam egy fantasztikusan eladó Capri -t, éd délutánik döntenem kell, hogy megveszem-e. teljesen tanácstalanm vagyok. A kaszni most lett felújítva, tökéletes állapotban van, a motor is elmegy.. de mivel tényleg használni akarom a hétköznapokban, érdekelne, hogy durván mennyi a fenntartása egy 72 -es Caprinak??
Hello!

Nekem egy 72-es 1500v4-es van, úgyhogy nagyjából tudom milyen... :-)
Hmmm...
Nem tudom melyiket nézetd ki magadnak, a használtautón van az a fekete nagyon lepukkant , meg egy eger környéki kékes.
Hááát nem tudom. Én megnéztem mindkettőt, de tiszta szívből egyiket sem merném ajánlani.

Persze attól függ mit szeretnél vele.
Én egy játszós autónak szeretnék egy másodikat, amin kiélhetem a teljesítményhajszolás keltette átlakítási vágyaimat... :-)
A mostani eredeti. A másik durván átépített lesz. :-)

Sajnos az 1500-ös nem egy nagy durranás. Én mondjuk imádom, mert a hangja és az érzés ahogy ketyeg utánozhatatlan.
..de akkor is, ki kell mondani: sportos vezetésre alkalmatlan.
Alapban szerintem a Capri is.
Gyárilag gyenge fékek, gyengécske futómű, billegő karosszéria.
Viszont ha ezeket megszoktad... Élmény lesz vele minden pillanat.
70-es évek Frisco utcáin, fülig érő vigyorral :-)

Fentartás nem olyan durva. Szerintem minden beszerezhető.
Ezeket a motorokat 500.000km-re tervezték, nem pörgős, alul nyomatékos, szinte elnyűhetetlen gépek.
..de hidd el, ha nem teljesen eredeti az autód, kis idő múlva kevésnek fogod találni ezt a teljesítményt.
..és akkor kezdődik minden... :-)

guriga

Posted: Wed Sep 27, 2006 3:20 pm
by German Capri
naja a V4-től sok sportosságot nem várnék énse,ezért találták ki a több hengert :) bár egy 2000-es V4-es vajon milyen lehet??????

Posted: Wed Sep 27, 2006 4:23 pm
by guriga
German Capri wrote:naja a V4-től sok sportosságot nem várnék énse,ezért találták ki a több hengert :) bár egy 2000-es V4-es vajon milyen lehet??????
Szétoffoljuk a topikot, mingyá' szétcsap közöttünk egy moderátor!
:-)
Nem egy rezgésmentes gépezet az biztos.
Szerintem azért sportos a v4 a maga módján. Jó, nem egy pörgős sor 4-el kell összehasonlítani, de azért van benne tartalék.
Pont tegnap írtam gizmónak, hogy a saab csinált ezekből kemény rally autókat, amikkel nyertek is folyamatosan.
90-120 LE -t kihoztak belőlük (turbo nélkül) és ezeket ilyen minimál (lada alapfogások) tunninggal érték el.
Mindez a pici és könnyű saab kasznival gondolhatod hogy túrta az utat.

Itt van 2 link erre kihegyezett cégekkel, ha valakit érdekel:
http://www.motorsportsweden.com/TECHNIC/90HpV4.HTM
http://pages.prodigy.net/jackashcraft/saabperfdyno.html

És itt pedig egy megszálllot v4 fickó aki injektoros turbósítástól vár 200 körüli lóerőt: (eddig egy 120 ló körüli sima szívóval nyomult)
http://personal.inet.fi/koti/kalle.heik ... chdata.htm


bocs az offért. (de hátha segít kombany döntésében)
guriga

ui: moderátorok tegyétek át valami v4 topikba ha gondoljátok :-)

Posted: Wed Sep 27, 2006 5:13 pm
by gizmo
V4 topic még amúgy sem volt! :roll:

Posted: Wed Sep 27, 2006 9:20 pm
by szszaby
gizmo wrote:V4 topic még amúgy sem volt! :roll:
Végre nekünk is van topic-unk. :D

Posted: Wed Sep 27, 2006 11:40 pm
by guriga
szszaby wrote:
gizmo wrote:V4 topic még amúgy sem volt! :roll:
Végre nekünk is van topic-unk. :D
Állandó tag 2 fő:
:-)

Posted: Wed Sep 27, 2006 11:45 pm
by guriga
gizmo wrote:V4 topic még amúgy sem volt! :roll:
Amúgy kösz, hogy megnyitottad...
:-)

FÉÉÉLISTEN!!! FÉÉÉLISTEN!!!
:lol:

Posted: Thu Sep 28, 2006 9:38 am
by gizmo
:D :D :D :D :D :D :fcp45:

:o)

Posted: Thu Sep 28, 2006 9:53 am
by kombany
Azt néztem ki, ami most újra fent van 1.3 -as, bordó..
Engem nem zavar a kis motor, mivel normál hazsnálatra kéne, és így a fogyasztás sem mindegy, így nekem az 1.3 vagy 1.5 bőven elég lenne.
De azthiszem egyenlőre hagyom a vásárlást, mert pont annyi pénzem lenne, hogy megvegyem, és azzal kifújt. Úgy gondolom így nem érdemes belevágni. Asszem várok egy fél évet, gyűjtök még hozzá, és akkor veszek egy olyat, ami felújításra szorul, és szépen megcsinálom úgy, ahogy nekem tetszik, és akkor nem fogok azon szenvedni, hogy úristen itt a kocsi, és nincs pénzem megcsinálni.

Engem annyira nem vonz a nagy motor és a sok lőerő. A kocsi alakába, stílusába szerettem bele, nem a sebességbe. Nem széthajtani, hanem használni akarom. Az utcán, a hétköznapokban, nem csak a gyorsulásokon és a találkozókon.

Posted: Thu Sep 28, 2006 9:59 am
by gizmo
tetszik a hozzállásod! :smt023 nekem azért hiányzik a 160-200Le, mert azért végülis ez egy sportos autó, egy új 1.3as buzuki ne toljon már le... nem hajtanám szét, de néha kihasználnám az erejét. :idea:

:O)

Posted: Thu Sep 28, 2006 10:07 am
by kombany
Elhiheted, hogy én legszívesebben megvenném azt a élelakott 1.5 -öst a hasznaltauto.hu -ról, ráköltenék vagy 1-2 milliót, teljesen felújítani egy jó kis motort bele.. Csak az a baj, hogy egynelőre nincs pénzem egy nagy motort ellátni üzemanyaggal.. :)))

Re: :O)

Posted: Thu Sep 28, 2006 12:13 pm
by guriga
kombany wrote:Elhiheted, hogy én legszívesebben megvenném azt a élelakott 1.5 -öst a hasznaltauto.hu -ról, ráköltenék vagy 1-2 milliót, teljesen felújítani egy jó kis motort bele.. Csak az a baj, hogy egynelőre nincs pénzem egy nagy motort ellátni üzemanyaggal.. :)))
Az én hozzáállásom (kb. 2 - 3 éve) a következő volt:

- Gyönyörű forma, abszolút 70-es évek kupé fíling. Hozzá kis motor, kis fentartási költség. Azaz: KELL!
- Minél közelebb álljon a szalonból kitolt állapothoz.
- Eredeti motorral, eredeti papírokkal.
- Semmiféle jürgen felni, szélesítés, recaro esetleg sportdob.

Találtam is egy nagyjából megfelelő állapotú példányt, amihez azóta még nem nagyon nyúltam hozzá, (egy nagyobb kipufogót kapott csupán), de annyira jó vele menni, hogy egy idő után szeretnéd kitolni a határait az autónak. Na nálam ez nem gyorsulásit jelent, hanem inkább jobb kezelhetőséget, bevállalósabb kanyarokat, kicsit könyebb driftet, harapósabb fékeket...

Csak ehhez már mindent kell alakítani. :(
Az meg nem biztos hogy megéri.

Fogyasztás: Szerintem egy 2000 sor4 nagyjából ennyit ehet, de egy jó 2000, 23000 v6 sem fogyaszt sokkal többet. Majd szszaby megmondja a nagytutit az 1.3 fogyasztásáról, de nekem átlag 8-10l.

Fenntartás: Amíg papíron kicsi az autó motorja, addig kevés a fenntartási költség is. ;-)

guriga

Re: :O)

Posted: Thu Sep 28, 2006 12:30 pm
by szszaby
guriga wrote:Majd szszaby megmondja a nagytutit az 1.3 fogyasztásáról, de nekem átlag 8-10l
Mondom Én nekem is annyit fogyaszt. Igaz amikor Alsóőrsön voltunk spurival kijöttem 7-ből.

Posted: Thu Sep 28, 2006 1:24 pm
by Mad Max
Hát szerintem a Capri igen is alkalmas a gyors, sportos be vállalós közlekedésre, legalábbis az egyém igen, szerintem! Kanyarban tud olyat, mint a 2003-as évjáratú Fiestam 195/50-es gumikkal, Iregszemcsei kanyar 100-110! A fékek is jók, igaz hamal blokkol, de fog mint a kutya!
A fogyazstás nekem 8,5 - 12 liter, be ezt talán már irtam!
Viszont ne legyen már mindenkinek V6-a, úgy hogy hajrá ti is!!!

Posted: Thu Sep 28, 2006 6:12 pm
by German Capri
Max-nek igaza van teljesen alkalmas hiszen okos motorral igazi sportkocsi,de gondolom azért csinálták ennyiféle motorral,hogy mindenki megvehesse,na meghogy kinek mi jön be?(szerintem az Mk I elég jól hasíthatott mint Peranha :lol: )