Page 1 of 2

solex 2 l V6 karburátor gondok

Posted: Thu Nov 22, 2007 11:34 am
by afbalint
Karburátorommal van egy kis gond: amíg nem melegszik be a motor, addig van, hogy nem tartja magasan a fordulatszámot, hanem van, hogy leesik, aztan dadogni kezd, majd leall. A jelenseg rapszodikus, van, hogy elojon, van, hogy nem. Mivel ezen a karbin mar van valami elektromos kütyű is, lehet, hogy érintkezés? Ha bemelegszik, nincsen gond, stabil az alapjárat.
A szervizben azt mondtak, hogy ki van kopva (szerintük), de ha nem szükséges, nem újítattom fel a karbit.
Meleg motornál nincsen tehat gond, azaz korabban előjött egy: ha nagy sebességgel mentem tartósan (150 felett, több, mint 10 percig) utána hirtelen gázelvételnél nagyon leesett a fordulatszám - akár annyira, hogy le is állt a motor). Igaz, az alapjárati fordulatszámot is nagyon alacsonyra vitték a szervizben (650/perc), felvittem 900 körülire, azóta ezt nem tapasztalatom - lehet, hogy ez volt az ok? De a bemelegedesi fazisban meg mindig megvan a gond, tehat az nem az alacsony alapjarat miatt lehet.

Posted: Thu Nov 22, 2007 12:00 pm
by Blant
Vidd el Árva ANdráshoz.
Vagy beállítja, vagy felújítja, de utána tuti jó lesz.

Posted: Thu Nov 22, 2007 12:10 pm
by afbalint
Na, az ő nevét már mintha hallottam volna..
Hol lehet őt elérni? Pesten van műhelye?

Posted: Thu Nov 22, 2007 1:13 pm
by holecz
Biztos hogy elektromos az automata szívatód??Mert van olyan (a régebbiek)ami egy UFO-szerű házban a karbi oldalán található kakaóscsiga-féle fémszál tekeredik benne és a vízhőfok melegedésével működteti a szívatót.(ahogy melegszik a víz úgy csökken az alapjárat)Nekem volt olyan hogy levegős volt a rendszer, és nem jutott el a kütyühez a wasser csak néha, ezáltal ingadozott az alapjárat és néha le is állt.Melegen nekem is működött rendesen. :roll: :roll: Ha tényleg elektrokütyüs akkó nem tom mi van. :?: :wink: Aztat nem ösmerem sajna.

Posted: Thu Nov 22, 2007 3:25 pm
by TomiCaPri
Nekem is solex van a 2.0 V6-on, de nekem speciel nem megy oda semmi elektromos kütyü :oops:
A szivató meg olyan ahogy Holecz Úr is leírta, egy bimetál van benne és annak a hossza változik a vízhőfoktól függően, ha jól aszondom :)

Posted: Thu Nov 22, 2007 4:16 pm
by holecz
TomiCaPri wrote:Nekem is solex van a 2.0 V6-on, de nekem speciel nem megy oda semmi elektromos kütyü :oops:
A szivató meg olyan ahogy Holecz Úr is leírta, egy bimetál van benne és annak a hossza változik a vízhőfoktól függően, ha jól aszondom :)
Ja-ja, úgy-úgy. :roll: :wink:

Posted: Thu Nov 22, 2007 6:35 pm
by CapriTurbo
TomiCaPri wrote:Nekem is solex van a 2.0 V6-on, de nekem speciel nem megy oda semmi elektromos kütyü :oops:
A szivató meg olyan ahogy Holecz Úr is leírta, egy bimetál van benne és annak a hossza változik a vízhőfoktól függően, ha jól aszondom :)
Az újabb fajták elektromosak :!:

Posted: Thu Nov 22, 2007 6:39 pm
by TomiCaPri
CapriTurbo wrote: Az újabb fajták elektromosak :!:
:o :shock:
Jó tudni :oops:
Akkor annak valami hőgomba állítja a szivatóját?

Posted: Thu Nov 22, 2007 6:47 pm
by holecz
CapriTurbo wrote:
TomiCaPri wrote:Nekem is solex van a 2.0 V6-on, de nekem speciel nem megy oda semmi elektromos kütyü :oops:
A szivató meg olyan ahogy Holecz Úr is leírta, egy bimetál van benne és annak a hossza változik a vízhőfoktól függően, ha jól aszondom :)
Az újabb fajták elektromosak :!:
Az jobb vagy rosszabb :?: :oops: :oops:

Posted: Thu Nov 22, 2007 6:48 pm
by CapriTurbo
TomiCaPri wrote:
CapriTurbo wrote: Az újabb fajták elektromosak :!:
:o :shock:
Jó tudni :oops:
Akkor annak valami hőgomba állítja a szivatóját?
Hőgomba adja a jelet, és elektromos fűtésű bimetál állítja.

Posted: Thu Nov 22, 2007 6:54 pm
by holecz
CapriTurbo wrote:
TomiCaPri wrote:
CapriTurbo wrote: Az újabb fajták elektromosak :!:
:o :shock:
Jó tudni :oops:
Akkor annak valami hőgomba állítja a szivatóját?
Hőgomba adja a jelet, és elektromos fűtésű bimetál állítja.
Akkor az nem olyan tartós mint a régi,de v.színűleg pontosabb és jobb ugye? :roll: (vagy valami ilyesmi) :oops: :wink:

Posted: Fri Nov 23, 2007 12:11 am
by Bogyo28
CapriTurbo wrote:
TomiCaPri wrote:
CapriTurbo wrote: Az újabb fajták elektromosak :!:
:o :shock:
Jó tudni :oops:
Akkor annak valami hőgomba állítja a szivatóját?
Hőgomba adja a jelet, és elektromos fűtésű bimetál állítja.
Pontosabban 2 szálon kap 7 voltot a generátor csillagpontjáról, az egyiket direktben a másikat pedig egy hőgomba kapcsolja. direkt 12 volt rákötésével szépen haza lehet b@szni...

Posted: Fri Nov 23, 2007 12:43 am
by afbalint
Na, annyi hasznosat irtatok, hogy idobe telik, mig felfogom...becsaptunk nehany sort a kollegakkal (meg -inakkal), ezert meg nem vagyok reakciokesz teljesen...
Lenyeg: elektromos a cuccos. Ha jol tudom (konyv ezt irja), 1979 juniustol volt valtoztatas a solex 32/32 EEIT karburatoron, azota elektromos a hideginditas...
De holnap - jozanul - meg egyszer atnezem, amit irtatok, aztan...aztan jobb lesz,ha megkeresem ezt az Arva Andras nevu lilletot...

Árva Andrást hol lehet elérni?

Posted: Wed Nov 28, 2007 12:48 pm
by afbalint
Valaki biztosan leírta már, hogy hol érhető el, de egy telszamot tudnatok adni? Illetve hogy helyileg hol találhato?

koszi:-)

Re: Árva Andrást hol lehet elérni?

Posted: Wed Nov 28, 2007 10:36 pm
by Bogyo28
afbalint wrote:Valaki biztosan leírta már, hogy hol érhető el, de egy telszamot tudnatok adni? Illetve hogy helyileg hol találhato?

koszi:-)
XIII. ker tengerszem utca 80

pannon 460 harincöt 15