Épülő CAPRI-k
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Besantcapri
- csúcsnigger
- Posts: 19
- Joined: Wed Apr 13, 2005 1:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyál
drótkorong/ecset
Az autóm felújítása idején én is minden egyes alkatrészt fémig pucoltam. Például az egész hátsó hídra a 30 éves rozsda leszedésére körülbelül 2 drótkorongom 3 napom, ecset, hammerite ment el. És persze nem lett tökéletes. Már a felújítás vége felé jöttem rá hogy van ennek egy sokkal egyszerűb módja is. Igaz azt nem te csinálod de az eredmény sokkal minőségibb és tartós lessz.
Minden koszos szutykos alkatrészt elvittem homokfujatni, ami természetesen a rozsdát másodpercek alatt leszedte hibátlanul, és egy jó vastag réteg szintert rakattam rá. Én úgy gondolom/tapasztaltam hogy a drótkorong és a homokfúlyás/szinterezés páros minden tekintetben jobb. Például a hátsó hidamat az (utólagos érdeklődésemre) kb 2000Ft-ért megcsinálták volna. Ez természetesen olyan minőség, amit a drótkorong/ecset párossal soha nem fogok elérni. Javaslom nektek is.
Ja és azt még nem is említettem hogy a szinterezett felületnek nagyon szép fényes (a futóműbe tökéletesen elég) felülete van.
Minden koszos szutykos alkatrészt elvittem homokfujatni, ami természetesen a rozsdát másodpercek alatt leszedte hibátlanul, és egy jó vastag réteg szintert rakattam rá. Én úgy gondolom/tapasztaltam hogy a drótkorong és a homokfúlyás/szinterezés páros minden tekintetben jobb. Például a hátsó hidamat az (utólagos érdeklődésemre) kb 2000Ft-ért megcsinálták volna. Ez természetesen olyan minőség, amit a drótkorong/ecset párossal soha nem fogok elérni. Javaslom nektek is.
Ja és azt még nem is említettem hogy a szinterezett felületnek nagyon szép fényes (a futóműbe tökéletesen elég) felülete van.
Ford Capri MKII
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: drótkorong/ecset
Az én automon is sok homokfujt/szinterezett cucc van, a macera csak az hogy elvinni mindig a cuccokat meg visszahozni. Azt nem tudja véletlenül hogy lehet e szerezni valami egyszerü otthon is használható homokfuvo szerü cuccot? nagy böszme kompresszor van otthon, gondoltam hátha meg lehet ezt otthon is oldani, meg néha jól jönne olyan cuccokhoz amit nem szintereztetni akarnék utánnaBesantcapri wrote:Az autóm felújítása idején én is minden egyes alkatrészt fémig pucoltam. Például az egész hátsó hídra a 30 éves rozsda leszedésére körülbelül 2 drótkorongom 3 napom, ecset, hammerite ment el. És persze nem lett tökéletes. Már a felújítás vége felé jöttem rá hogy van ennek egy sokkal egyszerűb módja is. Igaz azt nem te csinálod de az eredmény sokkal minőségibb és tartós lessz.
Minden koszos szutykos alkatrészt elvittem homokfujatni, ami természetesen a rozsdát másodpercek alatt leszedte hibátlanul, és egy jó vastag réteg szintert rakattam rá. Én úgy gondolom/tapasztaltam hogy a drótkorong és a homokfúlyás/szinterezés páros minden tekintetben jobb. Például a hátsó hidamat az (utólagos érdeklődésemre) kb 2000Ft-ért megcsinálták volna. Ez természetesen olyan minőség, amit a drótkorong/ecset párossal soha nem fogok elérni. Javaslom nektek is.
Ja és azt még nem is említettem hogy a szinterezett felületnek nagyon szép fényes (a futóműbe tökéletesen elég) felülete van.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Besantcapri
- csúcsnigger
- Posts: 19
- Joined: Wed Apr 13, 2005 1:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyál
Homokfujas
nem tud csak 100 kbyt
fordítás: kimenű üzenet várakozik bontja az adatkapcsolatot az üzenet fogadásához?
Nekem teljesen véletlenül pont van otthon homokfújóm. Sőt teljesen véletlenűl még egy csomó speckó pont erre a célra forgalmazott kvarchomokom is van. De biztos vagy benne hogy a kompresszorod elég nagy hozzá?
Amikor én otthon használtam egy 4200 köbcentis dizel kompressztort (az utánfutós fajtát) nem vitte a homokfujó nyomását 6,5 BAR fölé. Első hallásra természetesen nem tünik túl soknak a 6,5 BAR, de ezt olyan levegőmennyiség mellett kell biztosítania, amit dugattyús kompresszorral (a kompresszor kölcsönző szerint) nem lehet megvalósítani. De természetesen ha ki szeretnéd otthon próbálni szívesen odaadom a homokfújót, és adok homokot is (Én már úgysem fogom otthon elhasználni). Valamire biztosan jutni fogsz vele. Egyébként hogyha neked "Tibi" úgyis teljesen szét van szerelve az autód, akkor ennél jobb alkalmom nem is nagyon adódhatna, hogy minden alkatrészt egyszerre (külön kiszerelés nélkül) elvigyél egy jó műhelybe. Szerintem nagyon megéri a pénzt. Én a kasztnimat otthon homokfújtam de azt a mocskot amit ezzel a kertben (nem csak a mienkben hanem a szomszédokéban is) okoztam, azt a port, azt a rengeteg nehézséget (kompresszor kölcsönzés, homokszerzés, technológia felkutatása, hozzánemértés) okozot inkább beváltottam volna egy minőségi műhelyre.
fordítás: kimenű üzenet várakozik bontja az adatkapcsolatot az üzenet fogadásához?
Nekem teljesen véletlenül pont van otthon homokfújóm. Sőt teljesen véletlenűl még egy csomó speckó pont erre a célra forgalmazott kvarchomokom is van. De biztos vagy benne hogy a kompresszorod elég nagy hozzá?
Amikor én otthon használtam egy 4200 köbcentis dizel kompressztort (az utánfutós fajtát) nem vitte a homokfujó nyomását 6,5 BAR fölé. Első hallásra természetesen nem tünik túl soknak a 6,5 BAR, de ezt olyan levegőmennyiség mellett kell biztosítania, amit dugattyús kompresszorral (a kompresszor kölcsönző szerint) nem lehet megvalósítani. De természetesen ha ki szeretnéd otthon próbálni szívesen odaadom a homokfújót, és adok homokot is (Én már úgysem fogom otthon elhasználni). Valamire biztosan jutni fogsz vele. Egyébként hogyha neked "Tibi" úgyis teljesen szét van szerelve az autód, akkor ennél jobb alkalmom nem is nagyon adódhatna, hogy minden alkatrészt egyszerre (külön kiszerelés nélkül) elvigyél egy jó műhelybe. Szerintem nagyon megéri a pénzt. Én a kasztnimat otthon homokfújtam de azt a mocskot amit ezzel a kertben (nem csak a mienkben hanem a szomszédokéban is) okoztam, azt a port, azt a rengeteg nehézséget (kompresszor kölcsönzés, homokszerzés, technológia felkutatása, hozzánemértés) okozot inkább beváltottam volna egy minőségi műhelyre.
Ford Capri MKII
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Hát az álltalánoshoz képest nagy, de az utánfutoshoz képest kicsi a kompresszor. Elég nagy tartály van hozzá, de csak egy hengeres a cucc. 380-ról megy, egy elég nagy böszve villanymotor tekeri, a tartály ugy kb 1,2 m hosszu és 60 cm átméröjü. Ha ki lehetne próbálni az jó lenne, igazándiból elég lenne egy kis időre, csak azért hogy megéri e vele foglalkozni egyáltalán vagy sem...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Besantcapri
- csúcsnigger
- Posts: 19
- Joined: Wed Apr 13, 2005 1:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyál
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Úgy tudom itt nálunk a vasgyárban fújnak, de mondták, hogy vékony lemezes cuccot ne vigyek oda ( pl: kaszni ) mert szitávályuggatják, ott elég nagy teljesítményű dolgok vannak hatalmas vasszerelvényeket homokolnak. Egy másik helyről meg elég rossz dolgokat hallottam. Bár egy hátsóhidat, nem hiszem,h kilyuggatnának :)
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
A héten még betegállományban vagyok, küzdöm a korral, de jövő héten mindenképpen kereslek. Méret nem számit, a kitroen dobozában sok minden elfér. Ugyis kell menjek a Sunyához is, majd max 2 fogunk zaklatni pár percre....Besantcapri wrote:Gyálon vagyok.
Hétvégén általában otthon. Ha telefonon lebeszéljük, bármikor elviheted.
Hétköznap általában csak késő este vagyok otthon. Méretét tekintve a Capri csomagtartójában is gond nélkül elfér.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Besantcapri
- csúcsnigger
- Posts: 19
- Joined: Wed Apr 13, 2005 1:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyál
Valóban vannak olyan homokfújó gépek amelyeket hatalmas vasszerelvények tisztításához használnak fel, de vannak olyanok is amelyekkel kézbe vehető legapróbb tárgyakat tisztítanak. A karosszéria homokkal történő tisztítása (nem csak az én véleményem szerint, megnézed bármelyik komolyabb autorestaurálást mindenhol a karosszéria munka első lépése a homokfújás) nagyon alapos, kihoz minden egyes rozsdafoltot, ahol a karosszéria el van már a rozsda miatt gyengülve vékonyodva, ott természetessen átlyukassza. Ha érdekel akkor tudok küldeni before/after fotót a kocsim ajtajának a sarkairol, egyéb helyekről. A homokfújásnál csak arra kell figyelni hogy mekkora fuvókát használsz. Az egyetlen hátránya a fujatásnak (amit tapasztaltam) az hogy azt a rengeteg homokot nyom nélkül kitakarítani szinte lehetetlen. Ez késöbb a fényezésnél jelent kisebb gondot. De azt hiszem erre is van egy nagyon jó megoldás. Veterán autós körökben előszeretettel vásárolnak a homok helyett szárazjeget, amit a IX. kerületben az illatos úton lehet venni erre a célra is. A célnak ugyanolyan tökéletesen megfelel, és további előnye hogy nagyon hamar nyomtalanúl eltünik.
Ford Capri MKII
- Besantcapri
- csúcsnigger
- Posts: 19
- Joined: Wed Apr 13, 2005 1:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyál
A Sunya úgyis tudja hol lakom.bogyo28 wrote:A héten még betegállományban vagyok, küzdöm a korral, de jövő héten mindenképpen kereslek. Méret nem számit, a kitroen dobozában sok minden elfér. Ugyis kell menjek a Sunyához is, majd max 2 fogunk zaklatni pár percre....Besantcapri wrote:Gyálon vagyok.
Hétvégén általában otthon. Ha telefonon lebeszéljük, bármikor elviheted.
Hétköznap általában csak késő este vagyok otthon. Méretét tekintve a Capri csomagtartójában is gond nélkül elfér.
Ford Capri MKII
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
igen, tudom, hogy van kisebb / nagyobb, csak amit nálunk elő tudtam keríteni az ez volt. Írtam, hogy vasgyár, nem restauráló műhely ;) olyan mondta, hogy ne vigyem aki ott dolgozik, mert nem finomkodnak az ottani homokfúvó arcok :? ha egy kis fekete meló beugrik. Sajna nem adott minden lehetőség a tökéletes restauráláshoz, ezért én inkább azt mondom, hogy teljes felújítás amit én csinálok :)Besantcapri wrote:Valóban vannak olyan homokfújó gépek amelyeket hatalmas vasszerelvények tisztításához használnak fel, de vannak olyanok is amelyekkel kézbe vehető legapróbb tárgyakat tisztítanak. A karosszéria homokkal történő tisztítása (nem csak az én véleményem szerint, megnézed bármelyik komolyabb autorestaurálást mindenhol a karosszéria munka első lépése a homokfújás) nagyon alapos, kihoz minden egyes rozsdafoltot, ahol a karosszéria el van már a rozsda miatt gyengülve vékonyodva, ott természetessen átlyukassza. Ha érdekel akkor tudok küldeni before/after fotót a kocsim ajtajának a sarkairol, egyéb helyekről. A homokfújásnál csak arra kell figyelni hogy mekkora fuvókát használsz. Az egyetlen hátránya a fujatásnak (amit tapasztaltam) az hogy azt a rengeteg homokot nyom nélkül kitakarítani szinte lehetetlen. Ez késöbb a fényezésnél jelent kisebb gondot. De azt hiszem erre is van egy nagyon jó megoldás. Veterán autós körökben előszeretettel vásárolnak a homok helyett szárazjeget, amit a IX. kerületben az illatos úton lehet venni erre a célra is. A célnak ugyanolyan tökéletesen megfelel, és további előnye hogy nagyon hamar nyomtalanúl eltünik.
Egyébként szívesen megnézném képekben, hogyan született újjá a géped. Ha esetleg sok a kép és fel van töltve valahová, akkor egy link is jöhet.
Köszi
- Besantcapri
- csúcsnigger
- Posts: 19
- Joined: Wed Apr 13, 2005 1:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Gyál
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
anyi képet ami besantcaprinak van elég macerás lenne a tar.hu-ra felrakni. nekem kirita dvd-re, és a mennyiség miatt nem tudom még itt felhasználni, pedig tényleg érdemes. Ha valakit érdekel a képeket fel tudom tenni a cégtöl a yousendit-re, akkor leszedheti az akit érdekel, persze csak ha a szerző is hozzá járul...
izelitőül elötte:

utánna:

izelitőül elötte:

utánna:

"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4