cosworth

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Megnéztük. Motor tiszta, nem frissen takarítva, egyenletesen jár, nem füstöl. Pöccre indul, kb 1300ra felpörög indítás után aztán szépen lassan visszaesik kb 950-re és marad is. Fordulatot szépen vette. Kaszni itt - ott hibás, fékek a csomagtartóban, menni nem tudtunk vele. ( Eladta a 16"-os alukat és a 15"-ös lemez mögé nem fértek be a nyergek.) Ott tartunk , hogy kb 200ért váltó nélkül adná ide. Itt a hirdetés szerinti leírás :

"ABS blokkolásgátló, állítható kormány, alufelni, automata
váltó, belülről állítható tükrök, elektromos ablakemelő,
elektromos tükrök, fedélzeti számítógép, fordulatszámmérő,
katalizátor, klíma manuális, ködlámpa, központi zár,
légzsák x2, metálfény, napfénytető, plüss kárpit,
rádiós magnó, szervokormány, színezett üveg, téli kerékgarnitúra,
tempomat, tetőablak"

:smt017 :smt017 :smt017 :smt017
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

Szia!

Szerintem jól hangzik, de én laikus vagyok mondjuk 8)
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

gizmo wrote:Szia!

Szerintem jól hangzik, de én laikus vagyok mondjuk 8)
Egyébként ez az amit mondtam neked. Közben összeáll a fejemben a dolog: saját lábon kellene elhoznom, a váltóra meg kauciót hagyok ott. Mert trélerezni megint plusz zs :( főleg, hogy nem egyből a szétkapó helyre kerül, tehát mindenképpen lábra kell állítani így vagy úgy.
Szóval várok egy- két vélemyényt még hátha van jó / jobb ötlet. Főleg aki már tapasztalattal rendelkezik. ;)
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

bogyo28 wrote:
álltalában igazad szokott lenni, de most mégsem :lol: mivel ugye nem béka scorpioról beszélünk, ezért a tárcsák felejtősek erröl az autoról, mivel 5 lukas a kerék, nem 4x108. Ezért én csak a nyergekről beszéltem, ami felhsználható, persze más tárcsákkal. Bár hátra felesleges lenne szerintem a hűtött tárcsa...
jaaaa??
értem már :D
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Halihó !
Olvastam valahol csak nem találom, hogy kell valami "speed sensor" a kézi váltóhoz. Ez mi, hogy, merre ? Honnan lehet kitermelni? Ez benne van az aut. váltóban, vagy kábelen lóg, csak mert váltó nélkül jön a motyó és nem akarom már itt megszívni ! Homályosítsatok fel !
köszi
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

MT75-ös váltón van ugyanúgy. ha azzal rakod össze, akkor nem lesz sok gondod a mókolással, ha nem akkor másképp kel megoldjad, de bogyóék ebben is otthon vannak már, ne aggódj.
egyébként az elektronikának segít be, érzékelő a váltó oldalában.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

CAPRI-3 wrote:MT75-ös váltón van ugyanúgy. ha azzal rakod össze, akkor nem lesz sok gondod a mókolással, ha nem akkor másképp kel megoldjad, de bogyóék ebben is otthon vannak már, ne aggódj.
egyébként az elektronikának segít be, érzékelő a váltó oldalában.
Oks, köszi azt nem tudtam , hogy abban van.
Type 9 megy rá, az van kéznél ezért kérdeztem mert úgy tudom, hogy annál nincsenek ilyen dolgok. De mivel kint sok fut ezzel a váltóval ezért nem hiszem, hogy lesz gond ( olyan nagy :):) )
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Post by driver »

Nem fogja birni egy hétnél tovább!
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

driver wrote:Nem fogja birni egy hétnél tovább!
Ami azt illeti olvastam, hogy nem ez a legjobb választás, de most ez, aztán majd lépünk tovább. Nem ez a fő gond , idáig még nem jutottam el :)
A tieddel miujs? Sikerült beszerezni a komputert? Hogy haladsz vele?
User avatar
driver
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 291
Joined: Sun Dec 26, 2004 6:39 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Szigethalom

Post by driver »

Köszi a kérdésed, végre beindult szinte kész. Tokajra már avval megyek. :D :D
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

Tibi wrote:
driver wrote:Nem fogja birni egy hétnél tovább!
Ami azt illeti olvastam, hogy nem ez a legjobb választás, de most ez, aztán majd lépünk tovább. Nem ez a fő gond , idáig még nem jutottam el :)
A tieddel miujs? Sikerült beszerezni a komputert? Hogy haladsz vele?
hát ha megéri neked tönkretenni egy váltót emiatt, akkor hajrá, utána lesz egy váltód kuka és alakíthatod át a dolgokat az MT75-höz. kardán, tartóbak, kulissza, alagút, és ott az akkor már használható speedsensor.
miért nem eccerűbb a jobb megoldást megcsinálni eleve?
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Gratula Driver , Tokajban meglesem !!!
Capri-3 : az a helyzet,h nem a rombolás a cél, csak annyira messze van még, h bármi lehet. Most mondhatnám, hogy majd vigyázni fogok rá meg nem nyomok kövéret. De úgyis fogok ;) Azért köszi a jótanácsokat, tippeket, nem lesz itt fejjel falnak rohanás :)
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

egyenlőre az a tapasztalat (ami még nem sok) hogy VSS szenzor nélkül is vígan elmegy az autó. Type 5 jobb választás akkor ha nem akar az ember mókolni a váltóval , igaz az csak 4 sebességes, de bírja. Tibi szerintem alkudozz még, egy papir nélküli autó üzemképtelenül nem ér ennyit szerintem. És lehet magyarázkodni, de a lényeg hogy most pillanatnyilag üzemképtelen az auto....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gizmo
Überführer
Posts: 1359
Joined: Mon Nov 29, 2004 4:54 pm
ClassicFord klubtag?: Nem
Contact:

Post by gizmo »

driver wrote:Nem fogja birni egy hétnél tovább!
Üdv!

Ennyire gyenge lenne a TYPE9-es váltó? Hiszen a 2.8i-k is ezzel voltak, az pedig már 160Le volt gyárilag, a Cossie motor meg mondjuk 190Le kb. Ezt a +30Le-t már nem bírja a szerkezet? Nem egy nagyságrendi változás azért...

Gratula a tiedhez, gondolom most örülsz ám neki 8) :burn:
- '79 Ford Capri 2.8
- '91 Ford Sierra DOHC
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

gizmo wrote:
driver wrote:Nem fogja birni egy hétnél tovább!
Üdv!

Ennyire gyenge lenne a TYPE9-es váltó? Hiszen a 2.8i-k is ezzel voltak, az pedig már 160Le volt gyárilag, a Cossie motor meg mondjuk 190Le kb. Ezt a +30Le-t már nem bírja a szerkezet? Nem egy nagyságrendi változás azért...

Gratula a tiedhez, gondolom most örülsz ám neki 8) :burn:
a 2.8i is meg tudja enni a T9-et, csak lassabban :)
a 24v pedig 195-204 lóerő.. és bő 280Nm, 20-30% növekedés neked nem nagyságrendi? azt a váltót a V motorokhoz tervezték, 90-114 lóerőhöz, a 160 is sok ahhoz képest. a 200 meg a kétszerese. nem ahhoz méretezték, nem bírja.
Post Reply