Motorcsere
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Gondolom Blant kolléga arra gondolt, hogy ezek a dohc mocik is előbb, utóbb a gépműhelyben, vagy a vastelepen végzik. És dohc-t még a v6-nál is drágább felújítani.
Egyébként nagyon nem értem mi kerül ebbe 150 pénzbe. Gondolom a kipufogó, de nem mindíg a legdrágább megoldásokat kell keresni egy tuningnál.
1, Sport légszürő
2, Sport leőmlő
3, Felpolirozott szivó cső
4, Legalább 60-as kipuff rendszer
Egyébként nagyon nem értem mi kerül ebbe 150 pénzbe. Gondolom a kipufogó, de nem mindíg a legdrágább megoldásokat kell keresni egy tuningnál.
1, Sport légszürő
2, Sport leőmlő
3, Felpolirozott szivó cső
4, Legalább 60-as kipuff rendszer
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Nekem nagyon bejön a dohc! Nem mondtam rá hogy rossz. Csupán arra utaltam finoman, hogy drágább fenntartani hosszútávon mint egy pintot.
8)
8)
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
a dokk mocik átlagban 10 vagy 20 évvel fiatalabbak, ugyhogy a bontóba és gépműhelybe kerülés is átlagosan ennyivel később kerülhetnek sorra... ha ez nem előny, akkor mi?:)Nitrobuster wrote:Gondolom Blant kolléga arra gondolt, hogy ezek a dohc mocik is előbb, utóbb a gépműhelyben, vagy a vastelepen végzik. És dohc-t még a v6-nál is drágább felújítani.
Egyébként nagyon nem értem mi kerül ebbe 150 pénzbe. Gondolom a kipufogó, de nem mindíg a legdrágább megoldásokat kell keresni egy tuningnál.
1, Sport légszürő
2, Sport leőmlő
3, Felpolirozott szivó cső
4, Legalább 60-as kipuff rendszer
kétharmad annyi alkatrész kell hozzá, mint a V6-hoz és korából adódóan később.. és még van hozzá cucc.
mi kerűl ennyibe?
ezt kifejtettem már párszor, de nálam nem lesznek átmenő furkált csövekből dobok és patentívekből összehegesztett kipufogók meg csőleömlők... és aluplatírozott csőből... ebből nem engedek és ennek megvan az ára... egy 4leömlő 50-60 körűl van manapság, egy 60-as rendszer (ami feleslegesen sok 2 literes nem pörgős szívóhoz) 2 dobbal kb 80 Ft, a polírozás meg akkor olcsó, ha otthon nekiállsz, de hozzáértésben ezt csak Geree-re vagy Mániára bíznám...
jaaa, és ettől még nem lesz 19 lóerővel erősebb a pintó.
pénzkidobás, mert ha ugyanezeket a dokkra költöd, az sokkal erősebb lesz... de alapból erősebb, mint a pintó így módosítva.
zsákutca.
- German Capri
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 340
- Joined: Sun Dec 05, 2004 1:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Értem én, hogy mit mondasz ezzel nincs is semmi gond. Csak egy picit elkalandoztunk. Mert valahol ott állt a téma, hogy a kollégának van 100 pénze az égész műtétre. És egy valag cuccot kéne berakni a capriba, hogy a dokk működjön is. És ez biztosan nem állna meg 100 pénzbe, főleg, hogy erre is kéne egy másik kipuf rendszer.De ha belemegy a projectbe és megtólja még egy pár db tizessel akkor nincs semmi gond vele.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
és a pintó meghúzása kipuffal leömlővel meg egyebekkel megvan 100-ból??? nincsNitrobuster wrote:Értem én, hogy mit mondasz ezzel nincs is semmi gond. Csak egy picit elkalandoztunk. Mert valahol ott állt a téma, hogy a kollégának van 100 pénze az égész műtétre. És egy valag cuccot kéne berakni a capriba, hogy a dokk működjön is. És ez biztosan nem állna meg 100 pénzbe, főleg, hogy erre is kéne egy másik kipuf rendszer.De ha belemegy a projectbe és megtólja még egy pár db tizessel akkor nincs semmi gond vele.
és még talán el sem éri a 120 lovat.
akkor inkább a dokkhoz toldja meg a pénzt mint kézzel nem fogható lovakért.
(a kipuffhoz meg 1 cső kell, hisz a bal oldalon megy a soros rendszer és a pinto jobbon jön le... azt levág és a dokk leömlővel összeköt... még egyszerűbb és egyenesebb is lesz a rendszer)
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
CAPRI-3 wrote:és a pintó meghúzása kipuffal leömlővel meg egyebekkel megvan 100-ból??? nincsNitrobuster wrote:Értem én, hogy mit mondasz ezzel nincs is semmi gond. Csak egy picit elkalandoztunk. Mert valahol ott állt a téma, hogy a kollégának van 100 pénze az égész műtétre. És egy valag cuccot kéne berakni a capriba, hogy a dokk működjön is. És ez biztosan nem állna meg 100 pénzbe, főleg, hogy erre is kéne egy másik kipuf rendszer.De ha belemegy a projectbe és megtólja még egy pár db tizessel akkor nincs semmi gond vele.
és még talán el sem éri a 120 lovat.
akkor inkább a dokkhoz toldja meg a pénzt mint kézzel nem fogható lovakért.
(a kipuffhoz meg 1 cső kell, hisz a bal oldalon megy a soros rendszer és a pinto jobbon jön le... azt levág és a dokk leömlővel összeköt... még
egyszerűbb és egyenesebb is lesz a rendszer)
Hát én tuti, hogy nem állnék le szarozni a kipufogóval ez nálam kb olyan mint a direktszűrő. Jól hangzik, hogy sport meg tuning. Az erő nem a csőből jön hanem a mociból. tehát full port hengerfej+ egy max 286-os tengely, vagy kissebb. Ez pl kijön durván 100-ból ez nálam a tuning.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
ERRŐL BESZÉLEK ÉN IS!!!!Nitrobuster wrote: Hát én tuti, hogy nem állnék le szarozni a kipufogóval ez nálam kb olyan mint a direktszűrő. Jól hangzik, hogy sport meg tuning. Az erő nem a csőből jön hanem a mociból. tehát full port hengerfej+ egy max 286-os tengely, vagy kissebb. Ez pl kijön durván 100-ból ez nálam a tuning.

csak hozzáteszem, hogy még akkor is olcsóbb átállni az erősebb motorra, mert úgyis kevés lesz a 120 ló is :D
és neki ugye a 2.0 ohc, azt is vennie kéne...
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Na ez már ajánlat! Ha ez még müködik is, akkor nehéz lesz olcsobbat találni... az OFF-ot meg este megint takarítomMad Max wrote:Mikor neki álltam olvasni ezt a topicot azt hittem, nem érek a végére, OFF!
Ha Iván még is a pintot választod, nálam van 5000 ft-ért!

"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
hát a direktszőrő az tényleg csak akkor jó, ha más megoldás bonyolultabb (nálam a kozé gyári szűrőháza nem féért el, a direktszűrő meg pont méret volt), de egy jó kipuff azért jót tud tenni a verda egészének. nem lesznek tőle lóerő hegyek, de azért nem véletlenül csinálják a fonottkalács szerü csőcsomokat a versenygépeken sem...Nitrobuster wrote: Hát én tuti, hogy nem állnék le szarozni a kipufogóval ez nálam kb olyan mint a direktszűrő. Jól hangzik, hogy sport meg tuning. Az erő nem a csőből jön hanem a mociból. tehát full port hengerfej+ egy max 286-os tengely, vagy kissebb. Ez pl kijön durván 100-ból ez nálam a tuning.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Bogyo, azert direktszurovel jobban lelegzik a motor, ez szerintem vitathatatlan...
Kipuffal kapcsolatban csak szereny, netrol osszeolvasgatott velemenyem van:
3 egyszeru dolgot vontam le amitol fugghet (biztos van sok mas egyeb parameter is de a fobb dolgok ezek)
Mekkora a motor,mennyire tuningolt, es mire hasznaljuk az autot
Sokfele tablazatot lehet talalni, kulonbozo motorokon vegzett kiserletek, de altalaban megvan, mekkora atmero ajanlott bizonyos kobcentihez es tuningoltsagi fokhoz.
Ha tul nagy az atmero az adott motorhoz(szeria vagy tuning) negativan hathat ugyanez kisebbre is igaz csakugy mint a tulsagosan nyilt rendszer vagy a dobokkal torteno tulzott folytas.
Utcara nem lehet akarmilyen hangos kipuffal kimenni, de autosportban ahol a motor altalaban a vegletekig ki van hegyezve nem szokas, leglabbis erosebb nem lesz ha dobot rakunk ala, csak halkabb.
Lasd F1 vagy komoly drag gepek. Mit latni? Leomlo van es viszont latasra. Biztos nem a dobokon meg a csovon sporolnak mert nem telik ra...
A fonottkalacs megoldas is azert lehet laikusan, mert vagy nincs eleg hely maskeppen elvezetni vagy a szetallo csovek rossz legellenallast eredmenyeznenek pl F1, vagy a turbohoz kell osszehozni, de nem azert , mert ezzel tobb erot tudnak kisajtolni a motorbol.
(Ez is jo nagy OFF, mehet majd a kipuff topikba :) )
Kipuffal kapcsolatban csak szereny, netrol osszeolvasgatott velemenyem van:
3 egyszeru dolgot vontam le amitol fugghet (biztos van sok mas egyeb parameter is de a fobb dolgok ezek)
Mekkora a motor,mennyire tuningolt, es mire hasznaljuk az autot
Sokfele tablazatot lehet talalni, kulonbozo motorokon vegzett kiserletek, de altalaban megvan, mekkora atmero ajanlott bizonyos kobcentihez es tuningoltsagi fokhoz.
Ha tul nagy az atmero az adott motorhoz(szeria vagy tuning) negativan hathat ugyanez kisebbre is igaz csakugy mint a tulsagosan nyilt rendszer vagy a dobokkal torteno tulzott folytas.
Utcara nem lehet akarmilyen hangos kipuffal kimenni, de autosportban ahol a motor altalaban a vegletekig ki van hegyezve nem szokas, leglabbis erosebb nem lesz ha dobot rakunk ala, csak halkabb.
Lasd F1 vagy komoly drag gepek. Mit latni? Leomlo van es viszont latasra. Biztos nem a dobokon meg a csovon sporolnak mert nem telik ra...
A fonottkalacs megoldas is azert lehet laikusan, mert vagy nincs eleg hely maskeppen elvezetni vagy a szetallo csovek rossz legellenallast eredmenyeznenek pl F1, vagy a turbohoz kell osszehozni, de nem azert , mert ezzel tobb erot tudnak kisajtolni a motorbol.
(Ez is jo nagy OFF, mehet majd a kipuff topikba :) )
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
a direktszűrős témában arra gondoltam, hogy az vicc, amit néhány "tuningcég" hirdet, hogy felrakod a szűrőt és plusz 10 százalék LE. Na persze....gigford wrote:Bogyo, azert direktszurovel jobban lelegzik a motor, ez szerintem vitathatatlan...
Kipuffal kapcsolatban csak szereny, netrol osszeolvasgatott velemenyem van:
3 egyszeru dolgot vontam le amitol fugghet (biztos van sok mas egyeb parameter is de a fobb dolgok ezek)
Mekkora a motor,mennyire tuningolt, es mire hasznaljuk az autot
Sokfele tablazatot lehet talalni, kulonbozo motorokon vegzett kiserletek, de altalaban megvan, mekkora atmero ajanlott bizonyos kobcentihez es tuningoltsagi fokhoz.
Ha tul nagy az atmero az adott motorhoz(szeria vagy tuning) negativan hathat ugyanez kisebbre is igaz csakugy mint a tulsagosan nyilt rendszer vagy a dobokkal torteno tulzott folytas.
Utcara nem lehet akarmilyen hangos kipuffal kimenni, de autosportban ahol a motor altalaban a vegletekig ki van hegyezve nem szokas, leglabbis erosebb nem lesz ha dobot rakunk ala, csak halkabb.
Lasd F1 vagy komoly drag gepek. Mit latni? Leomlo van es viszont latasra. Biztos nem a dobokon meg a csovon sporolnak mert nem telik ra...
A fonottkalacs megoldas is azert lehet laikusan, mert vagy nincs eleg hely maskeppen elvezetni vagy a szetallo csovek rossz legellenallast eredmenyeznenek pl F1, vagy a turbohoz kell osszehozni, de nem azert , mert ezzel tobb erot tudnak kisajtolni a motorbol.
(Ez is jo nagy OFF, mehet majd a kipuff topikba :) )

lehet hogy rosszul fogalmaztam, de a fonotkalács alatt azt értettem, hogy pl hengerenkénti leőnlő. Aminél ha jól tudom minden hengerből egyforma hosszu cső jön ki, és azért van ugy össze vissza hajtogatva hogy az első és az utolsó hengerből jövő cső is egyforma husszo legyen odáig ahol összeérnek. Ez azért nem rossz dolog, van értelme is szerintem, de azért túl sokat ettől se lehet várni...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Én vennék egy pintót és azt teljesen felújítanám!Beállíttatnám. Akkor van egy motorom, ami garantáltan elmegy 300+ezer KM-t. Mikor legközelebb lenne pénzem, akkor azt tuningolnám.
Hiszen pintóhoz kb ingyen lehet jutni. Kb semmit nem kell alakítani. Ha nem túlméretes dugóval építed meg, hanem megfuratod és más gyári dugót teszel be, pl 2,8-ét, akkor már a köbcenti is nőtt, ami a legfontosabb tuning elem. Ha mindent cserélsz, és új dugókat veszel
160-ból teljes komplett generál van. Ha gyártatsz dugót hozzá, még egy picit kevesebb erről hamarosan lesz referencia.
De kérdezd Lantot, hogy az ő motorja hogy készült (ha elárulja
. Az még olcsóbb megoldás. Közel belefér a 100asba és a végeredmény... hát elég meggyőző. 
Hiszen pintóhoz kb ingyen lehet jutni. Kb semmit nem kell alakítani. Ha nem túlméretes dugóval építed meg, hanem megfuratod és más gyári dugót teszel be, pl 2,8-ét, akkor már a köbcenti is nőtt, ami a legfontosabb tuning elem. Ha mindent cserélsz, és új dugókat veszel
160-ból teljes komplett generál van. Ha gyártatsz dugót hozzá, még egy picit kevesebb erről hamarosan lesz referencia.
De kérdezd Lantot, hogy az ő motorja hogy készült (ha elárulja


A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Igen, szivo autonal fontos a leomlocsovek hosszusaga, turbosnal ugy tudom annyira nem erzekeny erre(pl 2.8i turbonal az egyik oldalon van a turbo a masik oldalrol sokkal hosszab a cso nyulik at, sorosnal tobb hely van erre)bogyo28 wrote:a direktszűrős témában arra gondoltam, hogy az vicc, amit néhány "tuningcég" hirdet, hogy felrakod a szűrőt és plusz 10 százalék LE. Na persze....gigford wrote:Bogyo, azert direktszurovel jobban lelegzik a motor, ez szerintem vitathatatlan...
Kipuffal kapcsolatban csak szereny, netrol osszeolvasgatott velemenyem van:
3 egyszeru dolgot vontam le amitol fugghet (biztos van sok mas egyeb parameter is de a fobb dolgok ezek)
Mekkora a motor,mennyire tuningolt, es mire hasznaljuk az autot
Sokfele tablazatot lehet talalni, kulonbozo motorokon vegzett kiserletek, de altalaban megvan, mekkora atmero ajanlott bizonyos kobcentihez es tuningoltsagi fokhoz.
Ha tul nagy az atmero az adott motorhoz(szeria vagy tuning) negativan hathat ugyanez kisebbre is igaz csakugy mint a tulsagosan nyilt rendszer vagy a dobokkal torteno tulzott folytas.
Utcara nem lehet akarmilyen hangos kipuffal kimenni, de autosportban ahol a motor altalaban a vegletekig ki van hegyezve nem szokas, leglabbis erosebb nem lesz ha dobot rakunk ala, csak halkabb.
Lasd F1 vagy komoly drag gepek. Mit latni? Leomlo van es viszont latasra. Biztos nem a dobokon meg a csovon sporolnak mert nem telik ra...
A fonottkalacs megoldas is azert lehet laikusan, mert vagy nincs eleg hely maskeppen elvezetni vagy a szetallo csovek rossz legellenallast eredmenyeznenek pl F1, vagy a turbohoz kell osszehozni, de nem azert , mert ezzel tobb erot tudnak kisajtolni a motorbol.
(Ez is jo nagy OFF, mehet majd a kipuff topikba :) )![]()
lehet hogy rosszul fogalmaztam, de a fonotkalács alatt azt értettem, hogy pl hengerenkénti leőnlő. Aminél ha jól tudom minden hengerből egyforma hosszu cső jön ki, és azért van ugy össze vissza hajtogatva hogy az első és az utolsó hengerből jövő cső is egyforma husszo legyen odáig ahol összeérnek. Ez azért nem rossz dolog, van értelme is szerintem, de azért túl sokat ettől se lehet várni...
De fonottkalacs leomlonel nem azert kanyaritjak, mert olyan kellemes es muveszi ilyet csinalni, hanem mert egyszeruen a motorterben nincs eleg hely ahhoz, hogy maskepp oldjak meg a csovek hosszusaganak megtartasat. Ahol lehetoseg van ra, egyenesen elvezetik, mert a versenyauto mindket megoldastol ugyanolyan eros lesz. Tehat csak funkcionalis ertelme van a fonottnak, eroben nem tesz hozza semmit.