Motorcsere
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Mad Max
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 429
- Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dombóvár
Szerintem igen is van értelme a légszűrő cserének. Én csak a saját tapasztalatomból indulok ki: a Fiestámba vettem egy Green betétszűrőt és próbálgattam ki-be cserélgettem a gyárit és az újat: magassab fordulaton jobban pörgött. Ezért próbálok én is most egy nagyon mutatós dirktszűrós projektet a Capriba.
hiszel amit akarsz, mérni nem tudod, márpedig mások megtették:Mad Max wrote:Szerintem igen is van értelme a légszűrő cserének. Én csak a saját tapasztalatomból indulok ki: a Fiestámba vettem egy Green betétszűrőt és próbálgattam ki-be cserélgettem a gyárit és az újat: magassab fordulaton jobban pörgött. Ezért próbálok én is most egy nagyon mutatós dirktszűrós projektet a Capriba.
http://www.ford-klub.hu/cikkek/technika ... szurok.php
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Ennyit emelnek ki: ami kulcsmondat "a mérőpad ventillátorai közel sem képesek annyi levegőt befújni, mint amit a menetszél, ezért a mért eredmények a gyakorlati használat során eltérhetnek... "
Elterhetnek?
Elternek! Nem csak a szallitott levego mennyisege, hanem a HOMERSEKLETE!
A gyari legszuros teszt es direkszuro kozott 10 fok kulonbseg van, nevetseges! Nem adnam a nevem a Jansport helyeben ilyenhez...
A komoly versenyprogiknal paratartalomhoz, levego homersekletethez allitjak a vezerlest, par fokos elteresnel is mar mas beallitast alkalmaznak, nemhogy 10foknal! Mikror van 46.3 fokos menetszel egy halado autonal? Talan a dakar rallyn 60fokos levegonel...
K&N a legnagyobb nev, valoszinu, hogy tobb szazezer embert es versenycsapatot marketingel meghulyit...ugyanmar...
Az egyertemuen hulyeseg, kijelentik egyes gyartok hogy ezzel ennyi meg annyi %al erosebb lesz meg jobb, de ez a meres sem sokkal kulonb...
Elterhetnek?

A gyari legszuros teszt es direkszuro kozott 10 fok kulonbseg van, nevetseges! Nem adnam a nevem a Jansport helyeben ilyenhez...
A komoly versenyprogiknal paratartalomhoz, levego homersekletethez allitjak a vezerlest, par fokos elteresnel is mar mas beallitast alkalmaznak, nemhogy 10foknal! Mikror van 46.3 fokos menetszel egy halado autonal? Talan a dakar rallyn 60fokos levegonel...

K&N a legnagyobb nev, valoszinu, hogy tobb szazezer embert es versenycsapatot marketingel meghulyit...ugyanmar...
Az egyertemuen hulyeseg, kijelentik egyes gyartok hogy ezzel ennyi meg annyi %al erosebb lesz meg jobb, de ez a meres sem sokkal kulonb...
akkor nem érted... :)gigford wrote: Elterhetnek?Elternek! Nem csak a szallitott levego mennyisege, hanem a HOMERSEKLETE!
A gyari legszuros teszt es direkszuro kozott 10 fok kulonbseg van, nevetseges! Nem adnam a nevem a Jansport helyeben ilyenhez...
adott hőmérséklet volt minden mérésnél és a beszívott levegőt mérték.
a direktszőrűnél azért nagyobb a hő, mert nem be vagy rávezetett levegőt szív, hanem nagyrészt a motortérből táplálkozik... ezért szoktak rávezetni levegőt előlről vagy "ledobozolják".
ez nem tegnapi teszt, én ezután kifurkált légszűrőházzal használtam az RS-t és aztán a V6 sierrát is és én meg azt tapasztaltam, hogy az sokkal jobb, mint a direktszűrő.
és a beszívott levegő is tisztább marad. nem mindegy, erre nagyon sokan panaszkodnak direktszűrőnél.
- gigford
- egyedülisszerelhet
- Posts: 735
- Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Debrecen
Na ez a baj hogy adott homerseklet volt es nem azonos!CAPRI-3 wrote:akkor nem érted... :)gigford wrote: Elterhetnek?Elternek! Nem csak a szallitott levego mennyisege, hanem a HOMERSEKLETE!
A gyari legszuros teszt es direkszuro kozott 10 fok kulonbseg van, nevetseges! Nem adnam a nevem a Jansport helyeben ilyenhez...
adott hőmérséklet volt minden mérésnél és a beszívott levegőt mérték.
a direktszőrűnél azért nagyobb a hő, mert nem be vagy rávezetett levegőt szív, hanem nagyrészt a motortérből táplálkozik... ezért szoktak rávezetni levegőt előlről vagy "ledobozolják".
ez nem tegnapi teszt, én ezután kifurkált légszűrőházzal használtam az RS-t és aztán a V6 sierrát is és én meg azt tapasztaltam, hogy az sokkal jobb, mint a direktszűrő.
és a beszívott levegő is tisztább marad. nem mindegy, erre nagyon sokan panaszkodnak direktszűrőnél.
Santit nalam ez a meres meg ott is, hogy miert utoljara mertek a direktszurot es nem elsonek? Kemeny 5 percet hagytak a meresek kozott, ha ezt barki elhiszi, hogy annyi ido alatt visszahul a motorter a kiindulasi homersekletre, hat... A motorterben levo alkatreszek homerseklete egyenesen aranyosan no, minel tobb ideig jar a motor. Itt nem a direktszuro nagyobb felulete miatt szivott melegebb levegot, hanem azert mert 3 pados meres tortent az auton elotte ami igencsak felmelegithette a kipuffot es ezaltal az egesz motorteret.
Azt meg eszre sem vettek , hogy a motor +10fokos homerseklet kulonbseg ellenere is kepes volt produkalni ugyanazt a teljesitmenyt. Hogy sikerult ez? A direktszuro tobb levegot juttatott a motorba, mert ha ugyanannyit engedett volna at mint egy gyari szuro, akkor a +10fokos levego kisebb surusege miatt nem lett volna kepes leadni a motor ugyanazt a teljesitmenyt.
Akkor lenne hiteles a meres, ha meg tudtak volna oldani az azonos homersekletet ami a legszurohoz er. Ahol nincs megoldva gyarilag a levego hozzavezetes vagy "tuning" soran erre nem figyelnek oda ott nem a direktszuro a hibas, hanem az aki nem figyel erre.
Ha a homersekletet nem veszik figyelmbe akkor nem er a meres egy fabatkat sem, +10 fok hatranybol indul a direktszuro.
Teljesen igazad van hogy sokkal macerasabb a direktszuro, de az eredmeny amit el lehet erni vele, jobb mint a hagyomanyos szurovel.
- nyujoe
- egyedülisszerelhet
- Posts: 765
- Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Nem
- Location: Zselickislak
Re: Motorcsere
...üdv...
MkI v4-ről v6-ra alakítás 5-ös váltóval - esemény miként is kivitelezhető?
...bentvan, de nem az igazi...kicsit "lóg"? a váltó, mindenesetre nagyon lentvan, oka? vajon mi nincs jó helyen?
...még nemvolt időm rendesen alámászni...csakhogy mégis mire készüljek...
előre is köszi
MkI v4-ről v6-ra alakítás 5-ös váltóval - esemény miként is kivitelezhető?
...bentvan, de nem az igazi...kicsit "lóg"? a váltó, mindenesetre nagyon lentvan, oka? vajon mi nincs jó helyen?
...még nemvolt időm rendesen alámászni...csakhogy mégis mire készüljek...
előre is köszi
Last edited by nyujoe on Thu Jul 17, 2008 5:03 pm, edited 1 time in total.
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
- nyujoe
- egyedülisszerelhet
- Posts: 765
- Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Nem
- Location: Zselickislak
Re: Motorcsere
...ööö...de...az egyikbeTibi wrote:Akkor úgy látom ezek szerint nem a tiédbe kell...

"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
- Tibi
- rengetegetirogatide
- Posts: 4408
- Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Miskolc - Bp
- Contact:
Re: Motorcsere
nyujoe wrote:...ööö...de...az egyikbeTibi wrote:Akkor úgy látom ezek szerint nem a tiédbe kell...

1980 Capri MK3
- FEFE
- alkatrészbegyűjtő
- Posts: 441
- Joined: Sun Sep 17, 2006 2:01 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Székesfehérvár
Re: Motorcsere
Grat a géphez akkor te voltál a másik érdeklődő Kaposvárról!
- nyujoe
- egyedülisszerelhet
- Posts: 765
- Joined: Mon Dec 13, 2004 8:45 pm
- ClassicFord klubtag?: Nem
- Location: Zselickislak
Re: Motorcsere
...Köszi :) én voltam...
...most este alámásztam végül és megnéztem hogy is van felhekkelve...nyitok topikot és leírom hogy mi a helyzet vele...
...most este alámásztam végül és megnéztem hogy is van felhekkelve...nyitok topikot és leírom hogy mi a helyzet vele...
"Az arany egy halott fém, míg a szarból új élet fakad."
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4
1972 Ford Capri MKI 2.0 V6
1982 Ford Capri MKIII 2.0 R4