túrbós motorok
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- balagecapri
- márokosanistudnézni
- Posts: 66
- Joined: Sat Dec 18, 2004 11:15 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Érd
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Egyszer meséltem haveromnak a turbó működéséről, erre az arc hazament, kiszedte a gépéből a hűtőventilátort és felszerelte az ETZ-jén a karbira. Bekötötte szépen direktbe azt rakenró! Onnantól az egyes meghalt, kettesben épphogy el tudott indulni.Dartonit wrote:Mit nekünk drága turbósítás, és mechanikus feltöltés? Csak be kell szerezni egy elektromos levélfúvót!!!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
http://videos.streetfire.net/hottestvid ... CA9564.htm

Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Pudva
- rengetegetirogatide
- Posts: 2543
- Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Nyóc + a Tizenhárom
- Contact:
Csak okosan a Turbóval...
http://totalcar.hu/magazin/technika/turbotuning/
http://totalcar.hu/magazin/technika/turbotuning/
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
-
- márokosanistudnézni
- Posts: 96
- Joined: Fri Oct 28, 2005 11:29 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Nekem erre ezt mondta egy tunning guru:Nitrobuster wrote:Hát legalább 2 éve bróbálok rájönni, hogy működik egy csigás térkép, de lehet, hogy 2 év kell még, hogy rá is jöjjek. :D
"Ha sokat nézegetsz ilyen grafikonokat, akkor előbb utóbb megérted."

Amit tudok:
Az y tengelyen van a nyomás (pressure ratio)
Az x tengelyen pedig a légszállítás (air flow lbs/min-ben)
A kettő metszetében pedig az, hogy adott nyomáson és légszállításon mekkora hatásfokkal üzemel a turbó.
A turbóval elérhető teljesítmény értelemszerűen a vízszintes tengellyel arányos.
Van egy olyan általánosan elfogadott képlet, hogy lóerő = 10xlbs/min
Persze ez csak közelítő...
"...és természetesen a turbó kompresszor-oldaláról van szó és arról, hogy mennyi levegőt, mekkora nyomáson tud szállítani és ebből kb mekkora teljesítmény nyerHETő
Ehhez még Hozzá kell venni a turbó turbinaoldalának karakterisztikáját, a motor lökettérfogatát, fordulatszámát, volumetrikus hatásfokát, a külső hőmérsékletet, az intercooler hatásfokát és még kb 150 paramétert..."
..szóval majd mania, capri3 vagy valami szaki (aki már csinált is ilyet) elmondja a nagytutit.

Addig is, ha jól bírod az angolt:
http://www.turbomustangs.com/turbotech/ ... ressormaps
1972' 1500 V4
1973' ???? ()
1973' ???? ()
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Hát ezzel csak az a baj, hogy nincs rá keret, hogy csak úgy válogassak a turbok között, főleg ha egy felújítás költségét is nagy nehezen köhögöm ki. Ráadásul már képben vagyok, hogy mekkora turbicsek kell mondjuk egy 2lityós motorra. És általában a turbokban amit éppen használok rettenetesen sok tartalék van. Legalább is az összes turbinám ami volt és még lesz is mindegyik 300 le- feletti max teljesítményre képes. Csak akkor jön a többi sallang hozzá. Pl: injektor, dugó, hftömítés, hogy a moci bírja is ne csak csörögjön.
Egyébként szerintem kis hazánkban közel 0 az esélye annak, hogy valaki turbo térkép alapján turbosítson autót.
Egyébként szerintem kis hazánkban közel 0 az esélye annak, hogy valaki turbo térkép alapján turbosítson autót.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Kell a speckó karbi. Gyárilag turbós gépekről lehet leműteni. A turbót jobb a karbi elé rakni, bár lehet mögé is, csak nem a legbiztonságosabb. A Mustangokban a korai 2.3T, '79-'81 között ilyen volt, aztán egy időre leálltak vele és áttervezték...szszaby wrote:Olvasgattam itt a topikot de nem igazán találok választ arra, hogy lehet építeni egy túrbót karbival.
Kell ehozzá valami spec karbi vagy sem?
A karbi a túrbó elé vagy mögé kell? Túrbó előtt lévőt már hallottam.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Fordnak volt ilyen karbija?proteus wrote:Kell a speckó karbi. Gyárilag turbós gépekről lehet leműteni. A turbót jobb a karbi elé rakni, bár lehet mögé is, csak nem a legbiztonságosabb. A Mustangokban a korai 2.3T, '79-'81 között ilyen volt, aztán egy időre leálltak vele és áttervezték...szszaby wrote:Olvasgattam itt a topikot de nem igazán találok választ arra, hogy lehet építeni egy túrbót karbival.
Kell ehozzá valami spec karbi vagy sem?
A karbi a túrbó elé vagy mögé kell? Túrbó előtt lévőt már hallottam.
Ford Capri MkI Essex
- taunus73sw
- nemleszgondhasegítis
- Posts: 150
- Joined: Mon Dec 06, 2004 1:39 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: BUDAPEST
- Contact: