tankmokolás

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Ezt csak simán berakod hátra a csomiba? Fekete Lacival a féktartályom után gondolkodtunk tank készítésén is, de aztán elvetettük az ötletet, mert a gyári tank másolása macera lett volna, de ez egyszerünek néz ki...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

A potkerek sullyesztekebe probalom majd belemokolni vhogy, de vhova arra a kornyekre.

A kepen is latszik az also el menten fut vegig egy nehany centi szeles alucsik,azon lesz furva oldalankent ket lyuk, gumialatettel felfogatva.

A szivocso korul lett bele csinalva az a bili(swirl pot) ami vegulis az i-s tank lenyege, meg nehany hullamtoro termeszetesen.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Hogy is néz ki pontosan egy ilyen mókolás ? A scorpio-ból van ami felhasználható, kötelező felhasználni, vagy más donort nézzek ? Esetleg van ábrás műveleti sorrendterv vagy ilyesmi ? :D

Másik kicsit rozsdás a tank felülete,azt szerintem drótkoronggal megkaparom remélem nem lyukad ki. Egyesek szerintem hagyjam a pics@ba és tegyem vissza rozsdásan. Szépen is mutatna egy felújított autó alatt....
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Tibi wrote:Hogy is néz ki pontosan egy ilyen mókolás ? A scorpio-ból van ami felhasználható, kötelező felhasználni, vagy más donort nézzek ? Esetleg van ábrás műveleti sorrendterv vagy ilyesmi ? :D

Másik kicsit rozsdás a tank felülete,azt szerintem drótkoronggal megkaparom remélem nem lyukad ki. Egyesek szerintem hagyjam a pics@ba és tegyem vissza rozsdásan. Szépen is mutatna egy felújított autó alatt....
Kérdezd meg Lórit, neki a multkor vettem le a tankját, hátha nem kell neki.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Az ilyen atalakitott tankok, egyreszt idosek, rohadgatnak belul is nem csak kivul, ami forgacs vagy femdarab belekerul hegeszteskor, jol szetbassza egy ido utan az ac-t, mivel az i-s rendszernel ac utan van a szuro.

Az enyem is tele volt femreszelekkel, biztos jot tett...eladni nem akarom, ha a jovoben problemam lenne a yardal akkor vissza tudom rakni barmikor.

Amugy Lacko 25ert barmikor csinal olyat szep alutankot(30lityosat, a nagyobb dragabb persze), mint amit en hoztam, persze nem gyari masolatot, de varialhato meretut, olyan felfogatasi pontokkal,csovekkel hogy a gyari tanktarto helyere fel lehessen muteni.
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Amúgy minek bele az a vödör a tankba?
Kűlső AC nem tudja ugyanúgy szívni az anyagot azon a csövön mint a mechanikus?
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Nekem az eredeti helyére kell eredeti méretű tank. Lóri, a haverod olyat is csinál vagy csak kockatankot ? A fémreszelékektől én is tartok egy cseppet, de úgy látszik ez a bevált megoldás eddig és ez fog maradni. Hallottam valahol, valmikor, valakitől :D műanyagtankról. Az eredeti mintájára csinálják. Erről valami tapasztalat?
1980 Capri MK3
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

szszaby wrote:Amúgy minek bele az a vödör a tankba?
Kűlső AC nem tudja ugyanúgy szívni az anyagot azon a csövön mint a mechanikus?
Az a vodor azert kell, hogyha keves a benzin, akkor az ac mindig kapjon benyat, ne szivjon luftot. Ugy van kialakitva, hogy szinte az utolso csepp is a szivocsohoz keruljon.
De sima tank is mehet i-s ac val, csak nem szabad kijarni a tankot.
User avatar
gigford
egyedülisszerelhet
Posts: 735
Joined: Sun Dec 12, 2004 6:51 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Debrecen

Post by gigford »

Tibi wrote:Nekem az eredeti helyére kell eredeti méretű tank. Lóri, a haverod olyat is csinál vagy csak kockatankot ? A fémreszelékektől én is tartok egy cseppet, de úgy látszik ez a bevált megoldás eddig és ez fog maradni. Hallottam valahol, valmikor, valakitől :D műanyagtankról. Az eredeti mintájára csinálják. Erről valami tapasztalat?
Nem hiszem, hogy hajlitgatna lemezt, ezt az egyszru format konnyen meg lehet csinalni, akarni kell, es teglatest format is be lehet rakni az eredeti helyere, le kell merni es kesz.

Mua tank temat nem tudom.
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

Szerintem ne drót korongat tisztisd le a tankot, maradj a cr, smirgli, megoldás mellet. Ha rozsdás ki lyukad így is.

Én 4-5 napon keresztül vakargattam a tankot, pedig az elég jó állapotúnak nézett ki, a tank felfogató pánt egyik fele így is kilyukadt a munka során, de a vég eredmény nagyon tetszett!

Ha a belselye is rozsdás akkor pasz piros.
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Mad Max wrote:Szerintem ne drót korongat tisztisd le a tankot, maradj a cr, smirgli, megoldás mellet. Ha rozsdás ki lyukad így is.

Én 4-5 napon keresztül vakargattam a tankot, pedig az elég jó állapotúnak nézett ki, a tank felfogató pánt egyik fele így is kilyukadt a munka során, de a vég eredmény nagyon tetszett!

Ha a belselye is rozsdás akkor pasz piros.
:D 4 - 5 nap , én is ettől tartok a legjobban. Beveszek vagy 4 levél nyugtató aztán majd elmatatok vele :D.

Egyébként a tied akkor nem lyukadt ki sehol?
1980 Capri MK3
User avatar
Mad Max
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 429
Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Dombóvár

Post by Mad Max »

A dörgölés során kilyukadt, mert már áttette a rozsda, de csak kicsi apró helyen. A tank felfogatópánt alatti részen lyukadt ki.
Amúgy az enyém nem lett széttvágva mert én maradok a karbinál.
Megéri az a 4-5 nap nagyon szép lesz!!!
User avatar
Szelei Szilard
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Mon Mar 12, 2007 8:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Simontornya

Post by Szelei Szilard »

szszaby wrote:Amúgy minek bele az a vödör a tankba?
Kűlső AC nem tudja ugyanúgy szívni az anyagot azon a csövön mint a mechanikus?
Nekem is kell "vödör" a tankba mert a benzin hirtelen gyorsításnál, fékezésnél ellöttyenik, ilyenkor levegőt szív az AC.
Egyébként a belső ac-t is bele lehet rakni csak kell rá egy 14-15cm-es lukat vágni a tankra(felülről) és az ac fém csöveit is le kell röviditeni, kisebb csövet hegeszteni rá.(Ford :!: Transitnál bevált)
'76 Capri MK II 2.9 V6
'92 Scorpio 2.9 V6
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Hogy is néz ki pontosan egy ilyen mókolás ? A scorpio-ból van ami felhasználható, kötelező felhasználni, vagy más donort nézzek ? Esetleg van ábrás műveleti sorrendterv vagy ilyesmi ? :D

Másik kicsit rozsdás a tank felülete,azt szerintem drótkoronggal megkaparom remélem nem lyukad ki. Egyesek szerintem hagyjam a pics@ba és tegyem vissza rozsdásan. Szépen is mutatna egy felújított autó alatt....
egyszerübb ha veszel külső AC-t, egy uj 16 papir, a scorpiót belemokolni is kerülne ennyibe, ivel az belső. Egyébként a fémforgácsról annyit, hogy az AC elé is kell rakni szürőt, és no problem, nekem is igy van megcsinálva, dupla szűrő. a kivitelezés rendkívül egyszerü. ahol vettem az AC-t, ott lehetett venni sűrű rézfonatot. egy 15mm-es rézcsőből levágtam egy kb 2 cm hosszú darabot, és mindkét végére ráforrasztottam a rézfonatot. ez pont belemegy a vastag benzincsőbe a tank és az AC közé, mivel az ac is meg a tank kifolyoja is 15mm-es, és persze a benzincső is. Home-made, de igen kis helyen elfér, olcsó, és nagyon jó, nem kell attól félni hogy tönkremegy az AC, nekem enélkül 3 hónap alatt beszart egy használt AC.

a műanyag vödörről majd igyekszem képet csinálni hogy hogy néz ki, nemsoká lesz nálam egy...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Szelei Szilard
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Mon Mar 12, 2007 8:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Simontornya

Post by Szelei Szilard »

Akkor is kell az ac elé szűrő, hogyha a tankba lévő búvárcső végén rajta van a gyári henger alakú műanyag szűrő? Mert az szerintem megakadályozza, hogy kosz jusson az ac ba. Üdv :)
'76 Capri MK II 2.9 V6
'92 Scorpio 2.9 V6
Post Reply