cosworth

mindenféle kapcsolódó technikai kérdés, megoldások, ötletek...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

A szelepfedéltömítés és a fedél az egyben van? Szétmegy ha leveszem? Valami külföldi lapon mintha ilyesmit olvastam volna csak nem tudom már pontosan mi volt. Nincs kedvem újat venni...
1980 Capri MK3
User avatar
TÉCSÉ
offtopiccommando
Posts: 1943
Joined: Sun Sep 03, 2006 2:40 pm
ClassicFord klubtag?: Igen

Post by TÉCSÉ »

Tibi wrote:A szelepfedéltömítés és a fedél az egyben van? Szétmegy ha leveszem? Valami külföldi lapon mintha ilyesmit olvastam volna csak nem tudom már pontosan mi volt. Nincs kedvem újat venni...
Pedig nem árt......
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Tibi wrote:A szelepfedéltömítés és a fedél az egyben van? Szétmegy ha leveszem? Valami külföldi lapon mintha ilyesmit olvastam volna csak nem tudom már pontosan mi volt. Nincs kedvem újat venni...
Nem olyan drága az.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

szszaby wrote:
Tibi wrote:A szelepfedéltömítés és a fedél az egyben van? Szétmegy ha leveszem? Valami külföldi lapon mintha ilyesmit olvastam volna csak nem tudom már pontosan mi volt. Nincs kedvem újat venni...
Nem olyan drága az.
de sajnos igen.... 120 körül árulják a cromaxban vagy a fordéknál...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:A szelepfedéltömítés és a fedél az egyben van? Szétmegy ha leveszem? Valami külföldi lapon mintha ilyesmit olvastam volna csak nem tudom már pontosan mi volt. Nincs kedvem újat venni...
a régi (BOA) kozának ugye nagy előnye hogy egyszerübb és erősebb avezérlése a dupla lánc miatt. egyik hátránya a kevesebb lóerő mellett az, hogy gyárilag a szelepfedél tömítés és a szelepfedél egy egységet képeznek. aminek ára igencsak meghaladja a kurva sok kategoriáját (120.000,- HUF). még mielőtt valaki okosan megnézné a bárdi katalogust, hogy de hát lehet kapni ocsoé, az vegyen egy raklappal, azt árulja külföldre is, mert az nem jó. szeretett mutyi autoalkatrészkereskedőink okosan az ujjabb kozé (BOB) tömítését adják a régihez is, csak hát ugye nem csak a profilja de a mérete sem stimmel (ha kell valakinek van még egy fölös garniturám, én ugyanis anno 2 helyen is vettem ,hátha..). ha leszeded a szelepdeknit, akkor a minimum 14 éves tömítés tényleg szarrá megy, ez kétségtelen. a megoldás igénytelenebb helyeken lehet kartonpapírból tömítés, szilo, a kissé igényesebbek használnak tömítöpasztát, de ha igazán inyenc akarsz lenni, akkor leszeded a szelepdekniket, elmész a jókai téren levő tömítéskészítőhöz és gyártatsz vele tömítést fillérekért. Ha mész szolj, nekem is kellene most 2 garnitúra, csak még nem szedtem le a szelepfedőimet...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Csak leakarom pucolni meg fújni a fedőket, azért szedném le mert ugye jóval egyszerűbb. Tehát ha szétmegy a tömítés akkor már régen rossz nekem. A filléres dolog nem tudod mit jelent pontosan? És ezt a figurát is megtudja csinálni az ember jól? ( Eszembe jutott a dvd, valóban egyben van a cucc )

Image
1980 Capri MK3
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Csak leakarom pucolni meg fújni a fedőket, azért szedném le mert ugye jóval egyszerűbb. Tehát ha szétmegy a tömítés akkor már régen rossz nekem. A filléres dolog nem tudod mit jelent pontosan? És ezt a figurát is megtudja csinálni az ember jól? ( Eszembe jutott a dvd, valóban egyben van a cucc )

Image
a pontos öszeget nem tudom, mert ilyet még nem csináltattam, de a Sunya kipuff tömítése, ami mindkét oldalon lemezelt az volt 1500, tehát nem lehet olyan hatalmas összeg. A multkor amikor én is vettem AJUSA tömítést, és odaadtam egy ismerősnek, akkor derült ki hogy nem jó bele amit az összes autoalkatrész katalogus hoz hozzá. ők pasztával meg tudták oldani. de azért is érdemes lenne cserélni, mert ilyen idős korára már szinte az összes kozé tudja a szelepdekninél oldalt ereszteni az olajat....
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

Eresztette is. Tényleg nem lehet elszállva az ember ha ennyibe volt.
Ja és még valami. A szívósor tömítés legalább jó a bárdinál ?
1980 Capri MK3
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

Tibi wrote:Eresztette is. Tényleg nem lehet elszállva az ember ha ennyibe volt.
Ja és még valami. A szívósor tömítés legalább jó a bárdinál ?
A fedélnél ha bekened azzal a pasztával amit adtam maradhat a régi tömítés is.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Post by Bogyo28 »

Tibi wrote:Eresztette is. Tényleg nem lehet elszállva az ember ha ennyibe volt.
Ja és még valami. A szívósor tömítés legalább jó a bárdinál ?
én még nem vettem rá magam hogy szétborítsam a motort, ezért a szívosortömítés ott figyel a dobozban a nem jó szelepdekni tömítések mellett, kipróbálni még nem tudtam. bár az ha jól emlékszem gyári, a cromaxnál vettem...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Post by Tibi »

bogyo28 wrote:
Tibi wrote:Eresztette is. Tényleg nem lehet elszállva az ember ha ennyibe volt.
Ja és még valami. A szívósor tömítés legalább jó a bárdinál ?
én még nem vettem rá magam hogy szétborítsam a motort, ezért a szívosortömítés ott figyel a dobozban a nem jó szelepdekni tömítések mellett, kipróbálni még nem tudtam. bár az ha jól emlékszem gyári, a cromaxnál vettem...
Nagy zúzást én sem akarok mert tényleg nem lesz ebből semmise... :roll:
1980 Capri MK3
User avatar
capriv6
egyedülisszerelhet
Posts: 530
Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Contact:

Post by capriv6 »

Az öreg tömités készitö aránylag jo munkát végez és ha valami prob. lenne a tömitéssel nyugodtan vissza lehet vinni (volt rá esetem)
Már kb. 7-éve vele csináltatom a tömitéseket mivel nekem voltak ez ugybe problémák az ESSEX nehezen beszerezhetö tömitéseivel..
Egyszoval nyugodtan tudom ajánlani nektek...
(Szerintem valami megoldást biztos tud találni a dolgokra)
CAPRI-3
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 427
Joined: Sun Dec 05, 2004 12:21 pm

Post by CAPRI-3 »

szszaby wrote:
Tibi wrote:Eresztette is. Tényleg nem lehet elszállva az ember ha ennyibe volt.
Ja és még valami. A szívósor tömítés legalább jó a bárdinál ?
A fedélnél ha bekened azzal a pasztával amit adtam maradhat a régi tömítés is.
ideig óráig

mi is szívunk ezzel, pedig nekünk is van mindenféle színű és szagú pasztánk... sajna le kell cserélni, nincs mese
User avatar
szszaby
rengetegetirogatide
Posts: 4629
Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Karcag

Post by szszaby »

CAPRI-3 wrote:
szszaby wrote:
Tibi wrote:Eresztette is. Tényleg nem lehet elszállva az ember ha ennyibe volt.
Ja és még valami. A szívósor tömítés legalább jó a bárdinál ?
A fedélnél ha bekened azzal a pasztával amit adtam maradhat a régi tömítés is.
ideig óráig

mi is szívunk ezzel, pedig nekünk is van mindenféle színű és szagú pasztánk... sajna le kell cserélni, nincs mese
Ez egy nagyon jó anyag, kartert is ezzel raktam fel és ha kiveszed a csavarokat akkor se hagyod el.
RETECH nevű tömítő anyag.
Ford Capri MkI Essex
User avatar
Szelei Szilard
nemleszgondhasegítis
Posts: 133
Joined: Mon Mar 12, 2007 8:18 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Simontornya

Post by Szelei Szilard »

Nekem a régi v6-os mocin nem is volt tömítés, piros hőálló szilóval körbe lett kenve, évekig birta. :D
'76 Capri MK II 2.9 V6
'92 Scorpio 2.9 V6
Post Reply