gyújtás probléma
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Bartfay
- szerszámadogató
- Posts: 23
- Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
gyújtás probléma
Sziasztok,
nem rég hozzájutottam egy szép piros 1978-as 2.3 V6-hoz.
Most azomban gyújtás problámáim akadtak, ezért kérném a segítségeteket.
Menet közben teljesen leállt a motor. (mág a vészvillogo se ment) Amikor elfordítom a kulcsot, az inditomotor megy, de nem indul, valamint a visszajelző fények sem villannak fel a műszerfalon.
pár napra rá, mintha mi sem történt volna beindult, de pár percre rá ismét előjött ugya ez a gond, és azóta se indul.
Megnéztem a trafót, és nem ad szikrát.
Egyszerű trafócsere, vagy más probléma is lehet?
Üdv,
Bartfay
nem rég hozzájutottam egy szép piros 1978-as 2.3 V6-hoz.
Most azomban gyújtás problámáim akadtak, ezért kérném a segítségeteket.
Menet közben teljesen leállt a motor. (mág a vészvillogo se ment) Amikor elfordítom a kulcsot, az inditomotor megy, de nem indul, valamint a visszajelző fények sem villannak fel a műszerfalon.
pár napra rá, mintha mi sem történt volna beindult, de pár percre rá ismét előjött ugya ez a gond, és azóta se indul.
Megnéztem a trafót, és nem ad szikrát.
Egyszerű trafócsere, vagy más probléma is lehet?
Üdv,
Bartfay
Bartfay
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
Re: gyújtás probléma
első körben a biztosítéktáblád lesz szar, hiszen azt mondtad hogy az indítomotor teker, de a műszerfalon semmi fény nincs. ez tiőikusan ez a hiba. a gyujtássan ne is foglalkozz, annak ehez semmi köze, föleg hogy egyébként meg szépen ketyeg a motor...Bartfay wrote:Sziasztok,
nem rég hozzájutottam egy szép piros 1978-as 2.3 V6-hoz.
Most azomban gyújtás problámáim akadtak, ezért kérném a segítségeteket.
Menet közben teljesen leállt a motor. (mág a vészvillogo se ment) Amikor elfordítom a kulcsot, az inditomotor megy, de nem indul, valamint a visszajelző fények sem villannak fel a műszerfalon.
pár napra rá, mintha mi sem történt volna beindult, de pár percre rá ismét előjött ugya ez a gond, és azóta se indul.
Megnéztem a trafót, és nem ad szikrát.
Egyszerű trafócsere, vagy más probléma is lehet?
Üdv,
Bartfay
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
a tank jeladója felé megy 2 vezeték. azok álltalában el szoktak oxidálódni teljesen, ki kell mindkettőt cserélni egész addig amig nem szép réz szinü a vezeték. álltalában a kasztnin kivül levő része teljesen fekete szokott lenni, az mindenképpen érdemes cserélni. valamint a jeladó csatlakozóit is jó alaposan érdemes megtisztítani, és ha szerencséd van, és a jeladó még nem ment el vadászni, akkor müködni fog a mutató. a mutatót egyszerüen le lehet tesztelni, ha a jeladóra menő egyik kábelt (nem a testelést) egy kicsit letesteled, akkor a mutató teljesen ki fog lendülni. elég egy pár másopercre odaérinteni valahová...Bartfay wrote:Köszönöm!!!!
műxik, csak az akku nem bírta a korábbi indítózásokat :)
reggelre feltöltöm :)
másik nem ide vágó kérdés, hátha az is orvosolható házilag;
a benzinmutató nem jo. sajna igy csak találomra megyek vele.
Akitől vettem, szerinte a műszer jó, a tank felől lehet valami gond.
Gábor
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bartfay
- szerszámadogató
- Posts: 23
- Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Sajna most sem megy. reméltem hogy a bizti megoldja a gondot,(elég durván szétolvadt) de sajna nem. továbbra sem akar beindulni. pilácsok már égnek, de ugyan ugy pörög az indito motor és semmi. Trafot probáltam testelni de nem ad szikrát, igaz a kábelt még nem teszteltem hogy szakadt-e... :)
Bartfay
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
a trafón mit akartál testelni? inkább mérd meg hogy a vastagabbik lábán van e 12 volt gyujtásnál. elektromos vagy megszakítós gyujtás?Bartfay wrote:Sajna most sem megy. reméltem hogy a bizti megoldja a gondot,(elég durván szétolvadt) de sajna nem. továbbra sem akar beindulni. pilácsok már égnek, de ugyan ugy pörög az indito motor és semmi. Trafot probáltam testelni de nem ad szikrát, igaz a kábelt még nem teszteltem hogy szakadt-e... :)
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Ha trafon megvan a 12V akkor a mások oldalát le lehet szagattottan húzni testre és igy kell szikráznia a gyertyának (ezzel utánozod a megszakotó szerepét)
Le lehet ellenörizni a trafót.
De ha nincs meg a 12V akkor kár erösködni nem fog szikrát adni..
Ja elöfordulhat hogy a csak 8V-ot fogsz mérni ez attol függ hogy mekora az elötétéllenállás a kábelkötegben de akkor is müködnie kell.
Az elötétellenállás függ hogy gyárilag milyen gyujtással szerelték az autót.
Sokan kicserélik a gyujtást elektronosra de az ellenállást ugy hagyák.Ezzel adnak a szarnak egy pofont..
Mondjuk a gyujtás stabilabb lessz de a szikra nygysága marad olyan amilyen volt LEPKEFING
Le lehet ellenörizni a trafót.
De ha nincs meg a 12V akkor kár erösködni nem fog szikrát adni..
Ja elöfordulhat hogy a csak 8V-ot fogsz mérni ez attol függ hogy mekora az elötétéllenállás a kábelkötegben de akkor is müködnie kell.
Az elötétellenállás függ hogy gyárilag milyen gyujtással szerelték az autót.
Sokan kicserélik a gyujtást elektronosra de az ellenállást ugy hagyák.Ezzel adnak a szarnak egy pofont..
Mondjuk a gyujtás stabilabb lessz de a szikra nygysága marad olyan amilyen volt LEPKEFING

- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
akkor neked még a rédi fajta müszerfalad van, az ujjabbakon ott már egy IC állítja elő a megfelelő feszültséget. ha az segít, tudok rajzot csinálni arról hogy mit kell a régi ketyere helyére rakni, ami egyébként nem bimetál, hanem rezgőnyelves feszültségstabilizátor. az egész kütyü egy kondenzátorból, egy diódából és egy 3 lábu 7805-ös feszstab IC-ből áll, könnyü odahekkelni, vagy a legegyszerübb ha le tudod szedni egy ujabb müszeregységről. azzal egy életre meg tudod oldani ezt a problémát...gigford wrote:Nekem is a benyamüszerrel volt gond, a müszeregység hátuljában, középen van egy asszem 3 lábu bimetal, ha az behal akkor sem megy a mutato.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Azt az előtétellenállást hol lehet megtalálni?capriv6 wrote:Ha trafon megvan a 12V akkor a mások oldalát le lehet szagattottan húzni testre és igy kell szikráznia a gyertyának (ezzel utánozod a megszakotó szerepét)
Le lehet ellenörizni a trafót.
De ha nincs meg a 12V akkor kár erösködni nem fog szikrát adni..
Ja elöfordulhat hogy a csak 8V-ot fogsz mérni ez attol függ hogy mekora az elötétéllenállás a kábelkötegben de akkor is müködnie kell.
Az elötétellenállás függ hogy gyárilag milyen gyujtással szerelték az autót.
Sokan kicserélik a gyujtást elektronosra de az ellenállást ugy hagyák.Ezzel adnak a szarnak egy pofont..
Mondjuk a gyujtás stabilabb lessz de a szikra nygysága marad olyan amilyen volt LEPKEFING

Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
benne van a kábelkötegben, egy szürke vastag vezetéknek néz ki, de egy ellenálláshuzal az egész. a trafó vastagabbik részére menő kábelt visszafejtve lehet megtalálni, valamint az indítomotorról ide jön a kis kerek csairól egy szál, hogy amikor indítozol kiiktassa ezt az ellenállást, és legyen megfelelő szikra amikor az indítozás miatt leesik a feszültség a rendszerben. elektromos gyujtáshoz ez nem kell, de az más trafót is igényel...proteus wrote:Azt az előtétellenállást hol lehet megtalálni?capriv6 wrote:Ha trafon megvan a 12V akkor a mások oldalát le lehet szagattottan húzni testre és igy kell szikráznia a gyertyának (ezzel utánozod a megszakotó szerepét)
Le lehet ellenörizni a trafót.
De ha nincs meg a 12V akkor kár erösködni nem fog szikrát adni..
Ja elöfordulhat hogy a csak 8V-ot fogsz mérni ez attol függ hogy mekora az elötétéllenállás a kábelkötegben de akkor is müködnie kell.
Az elötétellenállás függ hogy gyárilag milyen gyujtással szerelték az autót.
Sokan kicserélik a gyujtást elektronosra de az ellenállást ugy hagyák.Ezzel adnak a szarnak egy pofont..
Mondjuk a gyujtás stabilabb lessz de a szikra nygysága marad olyan amilyen volt LEPKEFING
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Abban van a legjobb a műszer.gigford wrote:Jaja ezaz, a nyelvemen voltbogyo28 wrote:rezgőnyelves feszültségstabilizátor. az egész kütyü egy kondenzátorból, egy diódából és egy 3 lábu 7805-ös feszstab IC-ből áll![]()
Köszi, de már tárgytalan az alu tank miatt.
Beledugtam ma is egy pálcát mint a Trabantba, és úgy mértem a benzin mennyiségét. Biztos és sose romlik el.
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
lehet hozzá kapni jeladót meg műszert, ha kell kikeresem hol láttam...szszaby wrote:Abban van a legjobb a műszer.gigford wrote:Jaja ezaz, a nyelvemen voltbogyo28 wrote:rezgőnyelves feszültségstabilizátor. az egész kütyü egy kondenzátorból, egy diódából és egy 3 lábu 7805-ös feszstab IC-ből áll![]()
Köszi, de már tárgytalan az alu tank miatt.
Beledugtam ma is egy pálcát mint a Trabantba, és úgy mértem a benzin mennyiségét. Biztos és sose romlik el.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
- Bartfay
- szerszámadogató
- Posts: 23
- Joined: Tue Oct 16, 2007 5:28 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
- Contact:
Beindult :):):)
megmértüka trafot, 9,5V. Bika kábel és egy Volvo segitségével pöccre indult:) már kezdtem aggodni, hogy valami komoly gond van, mert a traforol nem jött szikra. Az akksi lett tropa. :)
Benzin visszajelzővel még nem sikerült foglalkozni, de amikor alánézem az autonak, eléggé korrodált a két kábel. remélem hogy csak ennyi lesz. :)
megmértüka trafot, 9,5V. Bika kábel és egy Volvo segitségével pöccre indult:) már kezdtem aggodni, hogy valami komoly gond van, mert a traforol nem jött szikra. Az akksi lett tropa. :)
Benzin visszajelzővel még nem sikerült foglalkozni, de amikor alánézem az autonak, eléggé korrodált a két kábel. remélem hogy csak ennyi lesz. :)
Bartfay