Hengerfej,szelepek.....
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Tisztességesen megvalósítva 2,5-3 misi a turbósítása a 2.8 12V nek, de a szelepemelőrudak miatt igazából nem érdemes belevágni mert azok nem bírják a fordulatot, márpedig egy turbós mocinak célszerű legalább 7-7500 ig biztonsággal elpörögni különben a hasznos fordulatszámtartomány nagyon szűk lesz, a 24V cossival már érdemesebb foglalkozni az tudja teljesíteni a fent leírt elvárásokat, persze lehet kompromisszumokat kötni de én úgy voltam vele ha már ennyi lé beletemetődik akkor ne legyenek kompromisszuomok, az árban a hajtáslánc feljavítása is benne van, MT75 elvileg 300 lóig megbirkózik a feladattal de a kardán és a difi tuti nem, és itt már illik komoly toronymerevítéseket csinálni és a hátső tengely felfüggesztési pontjait is merevíteni erősíteni....
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
hát le kell gyártatni a rudakat valami jó anyagból, hogy ne görbüljenek. Én is MT75ben gondolkozom. Sper a Burtontól. A kardánt elég olcsón le lehet gyártatni. Barátom most csináltatott a terepjárójához. Nem volt vészes. SZerintem az egyedüli igazi nehézség egy jó motorvezérlő elektronika beszerzése és főleg a beprogramozása. Főleg, hogy szeretnék lehetőleg egyy eco üzemmódot is. Amitől még fázom picit a kaszni megerősításe. A laprugó felfogatást mindenképp muszály megerősíteni. Hátulra tárcsafékek, az alap.szerintem a 2,5 3 misi elég jó közelítés! De 280 körüli lóerő egy authentikus motorból sem rossz cserébe...
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
- Bogyo28
- Überführer
- Posts: 5459
- Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest-Budakalász
- Contact:
3-4 elbaszott block, váltó, hátsóhíd, a nem kevés tömítés és egyéb munkák. esetleg néhány turboDavidMolnar wrote:úgy nagy vonalakban leírnátok (kíváncsi vagyok), hogy miből ál össze a turbósítás 3000000 Ft-os ára?



"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."
...A Xikla...
1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
tehát ha az ember előbb gondolkodik, akkor kb 1 millel kevesebből is megússza?:)Bogyo28 wrote:3-4 elbaszott block, váltó, hátsóhíd, a nem kevés tömítés és egyéb munkák. esetleg néhány turboDavidMolnar wrote:úgy nagy vonalakban leírnátok (kíváncsi vagyok), hogy miből ál össze a turbósítás 3000000 Ft-os ára?![]()
![]()
lehet én nem értek hozzá.
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
tehát az egyenlet:
3-4 blokk, váltó, hátsóhíd, sok tömítés és egyéb munkák, néhány turbo = 1misi
8)
Viszont akkor rámegyek a részletezésbe, cél kb. a 100ló/litér.
(új tételekkel, árakkal kiegészíteni ér, kérdőjeles szerintem nem biztosan kell stage 0,2-ben)
?blokk
?csökkentett CR dugók
turbo
blow off valve
?wastegate
leömlő
kipuff
?intercooler
?olaj hüttő
csövezés
kenés a turbónak
tömítéskészlet
?fém hf töm
?ARP hf csavarok
?nagyobb injektor/karbi
?szinterkuplung
?aftermarket ecu
?fokolókerék
És különösen kíváncsi vagyok Nitro Bácsi véleményére.

3-4 blokk, váltó, hátsóhíd, sok tömítés és egyéb munkák, néhány turbo = 1misi
8)
Viszont akkor rámegyek a részletezésbe, cél kb. a 100ló/litér.
(új tételekkel, árakkal kiegészíteni ér, kérdőjeles szerintem nem biztosan kell stage 0,2-ben)
?blokk
?csökkentett CR dugók
turbo
blow off valve
?wastegate
leömlő
kipuff
?intercooler
?olaj hüttő
csövezés
kenés a turbónak
tömítéskészlet
?fém hf töm
?ARP hf csavarok
?nagyobb injektor/karbi
?szinterkuplung
?aftermarket ecu
?fokolókerék
És különösen kíváncsi vagyok Nitro Bácsi véleményére.



- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Csak neked
Hát ha 100le/liter teljesítmény a cél akkor az első lépés kiválasztani az alapmotort. Ugye ez lehet akár pinto, cologne, vagy teljesen más motor.
Erős idegzetüeknek ajánlom a kent motorokat.
Mivel pintoval a legközelebbi a kapcsolatom ezért inkább nem boncolgatom a cologne és egyéb motorokban rejlő lehetőségeket.
A blokk az elég széria állapotában. Érdemes 8,2-es, vagy 8,5-es sűrítésű motort keresni a 9,2-es nem a legjobb választás turbós alapnak. Nekem 8,5-es volt a motorom. Persze a pinto motorok 3 féle öntvényel készülnek a régi b20-as és a sierrákból ismert 205-ös és a cosworth-ból ismert 200-as.
Ha valaki teheti 205-öst válaszon, mert egyszerűbb turbosítani erősebb az öntvény, más a hajtókarok(anyagában). És egy hangyányit jobban bírja a magas fordulatszámot és a hengerfej is jobb. Ezt kozé cuccokkal még jobbá tehető, csak mi most olcsó megoldásokról beszélünk.
És, hogy legyen valami tuning a hozzászólásban is.
ha szereztünk egy 8,5-es mocit érdemes acél Hf tömítéssel (2,3mm vastag) levinni a sűrítést 8-ra.
A turbo kérdést álltalában egyénenként változó valaki a picit szereti mert alul is tölt, de felül nem. A nagyal fordítva. Tehát marad az arany középút.
A turbohoz általában jár wastegate és azt ki sem szabad felejteni. A blow off is kell, mert a turbó bánja.
Pénzügyileg egy alap turbomoci semi csicsa pinto esetében.
Generál 130+gépműhely 40
turbo, wastegate 60-80
acél Hf tömítés 4
olajzócsövek 5
blow off 15
leömlő 40, vagy otthoni barkács 8db patentívből 5
380-as befecsik kb 20-30
aftermarket ecu talán 130+ a progizás, de lehet gyári efi-t ill k-jet-et hekkelni. Az egy picit olcsóbb (sokkal) csak sok agyalást igényel.
csővezés lehet home made szintén patentívből, vagy sok pénzért szilikon is.
A lista közel sem teljes, mert mindíg van valami error :D
Sok mindent lehet bontott cuccokkal pótolni ezért lehet, hogy jóval kevesebb pénzből meg lehet úszni.

Hát ha 100le/liter teljesítmény a cél akkor az első lépés kiválasztani az alapmotort. Ugye ez lehet akár pinto, cologne, vagy teljesen más motor.
Erős idegzetüeknek ajánlom a kent motorokat.
Mivel pintoval a legközelebbi a kapcsolatom ezért inkább nem boncolgatom a cologne és egyéb motorokban rejlő lehetőségeket.
A blokk az elég széria állapotában. Érdemes 8,2-es, vagy 8,5-es sűrítésű motort keresni a 9,2-es nem a legjobb választás turbós alapnak. Nekem 8,5-es volt a motorom. Persze a pinto motorok 3 féle öntvényel készülnek a régi b20-as és a sierrákból ismert 205-ös és a cosworth-ból ismert 200-as.
Ha valaki teheti 205-öst válaszon, mert egyszerűbb turbosítani erősebb az öntvény, más a hajtókarok(anyagában). És egy hangyányit jobban bírja a magas fordulatszámot és a hengerfej is jobb. Ezt kozé cuccokkal még jobbá tehető, csak mi most olcsó megoldásokról beszélünk.
És, hogy legyen valami tuning a hozzászólásban is.
ha szereztünk egy 8,5-es mocit érdemes acél Hf tömítéssel (2,3mm vastag) levinni a sűrítést 8-ra.
A turbo kérdést álltalában egyénenként változó valaki a picit szereti mert alul is tölt, de felül nem. A nagyal fordítva. Tehát marad az arany középút.
A turbohoz általában jár wastegate és azt ki sem szabad felejteni. A blow off is kell, mert a turbó bánja.
Pénzügyileg egy alap turbomoci semi csicsa pinto esetében.
Generál 130+gépműhely 40
turbo, wastegate 60-80
acél Hf tömítés 4
olajzócsövek 5
blow off 15
leömlő 40, vagy otthoni barkács 8db patentívből 5
380-as befecsik kb 20-30
aftermarket ecu talán 130+ a progizás, de lehet gyári efi-t ill k-jet-et hekkelni. Az egy picit olcsóbb (sokkal) csak sok agyalást igényel.
csővezés lehet home made szintén patentívből, vagy sok pénzért szilikon is.
A lista közel sem teljes, mert mindíg van valami error :D
Sok mindent lehet bontott cuccokkal pótolni ezért lehet, hogy jóval kevesebb pénzből meg lehet úszni.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Inkább csak a turbo max nyomását szabályozza. Ha van wastegate attól még túl lehet hajtani a turbót. Elég ha falslevegőt kap a motor.DavidMolnar wrote:Kösz Nitro!
Akkor nem álltam messze az elméleti síktól...
Wastegate:elereszti a kipufgázt egy tubót megkerülő ágba, ezel csökkentve kipufogó oldal ellenállását, turbó túl- és felesleges pörgését
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar