2.0 moci
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
2.0 moci
A 2.0-es soros mociba hogyan lehet a 2,8-as dugókat befaragni, mit kel módosítani?
Ha jól tudom ilyenkor lesz 2100cm3.
Ha a veztengely kopott, felújítja valaki?
Ha jól tudom ilyenkor lesz 2100cm3.
Ha a veztengely kopott, felújítja valaki?
Ford Capri MkI Essex
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.0 moci
Veztengelyt ne újíttass! Vegyél újat. Nem olyan vészes az ára!
A motort meg kell fúrni!
Ha később esetleg turbós tervek vannak, akkor használd a 2,9i dugatyúit (abban van kis bemélyedés--> minusz sűrítés)
Ádámé a Szakál Metálnál készült!
Tudom őket ajánlani!
Többeknek csináltak már motort, én is oda viszem a 2,8-at.
http://www.szakalmetal.hu/
Nagyüzemben és ezért viszonylag olcsón dolgoznak és jóesélyel veztengelyt is tudnak szerezni. Vagy Süni.
A motort meg kell fúrni!
Ha később esetleg turbós tervek vannak, akkor használd a 2,9i dugatyúit (abban van kis bemélyedés--> minusz sűrítés)
Ádámé a Szakál Metálnál készült!
Tudom őket ajánlani!
Többeknek csináltak már motort, én is oda viszem a 2,8-at.
http://www.szakalmetal.hu/
Nagyüzemben és ezért viszonylag olcsón dolgoznak és jóesélyel veztengelyt is tudnak szerezni. Vagy Süni.
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
Re: 2.0 moci
-2.8 dugó és 1.6D hajtókar:
a fő probléma abból adódik, hogy a hajtókar nagyszeme kisebb mint a főtengelyé, ezért le kell szedni a főtengely csatlakozó átmérőjéből 3mm-t, viszont ezt érdemes offszett köszörüléssel megtenni, hiszen 3 mm-el nagyobb lesz a lökete a motornak.
A hajtókar szintén a nagy szemnél vastagabb, 26,95mm-ről le kell marni 24,9mm-re.
A hajtókar hosszabb mint a pinto karja, ezzel kompenzálja a dugótető alacsonyabb voltát. 9,2es alap pinto
blokknál a dugó felső holtpontban 0,2mm-re van a blokk tető síkjától, ezzel kell ki kalkulálni a sűrítési
viszonyt.(N4B blokk magasabb!)
A dugó és a kar a pinto gyári megoldásától eltérően lebegő(floating) csapszeget használ, amiből teflon
bevonatút érdemes használni.
Mindenképpen cserélni kell a szelepfedél alatt lévő olajfecskendező hidat (oil spray bar).
Tuningolt blokkhoz ajánlott erősebb hajtókarcsavarok használata(ARP)
Nagy nyitású/emelésű tengelynél fontos a gyakrabban cserélni a vezérlést, amiből kapható sélesebb,
erősített(Burton FT1045A)
-Lendkerék és kuplung:
A kétliteres gyárija nagyon erős, hátuljából le lehet szedetni, így a több mint hat kiló helyett kb. 4kg-os
lesz, bár az alapjárat romlik (85.o).
Az 1.6 lendkereke 1collal kisebb, ezért könnyebb is, szinterkuplunggal jól használható.
-Szelepek:
A 2 literes szelepeinél nagyobbat csak erős portolás mellett érdemes berakni, nagyobb nyomatékot
eredményez.
"Lash cap"-szelepsapka használata javalott, segít belőni a helyes himba beállítást.
50. és az 51. oldalon látható ábra a szelepek környékén alkalmazandó könnyítésnek.
-Tengely:
280/305ös tengelyhez 11-12,5mm szelepemelés tartozik, ettől 2000rpm felett fog jól működni a motor.
Ajánlott ehhez a tengelyhez 145-165pounds erejű szimpla szeleprugó.
Fokolókerék használata több mint ajánlott, komoly tengelygyártók alapvetően adják a tengely mellé a
beállítási adatokat(mivel a blokk/hengerfej síkolva lesz sima kerékkel elmászna a vezérlés a főtengelyhez
képest).
-Karbi:
nem ír konkrétumot, de már a húzott kétlitereshez is 45-ös dupla Dellorto DHLA-t ajánl:
38mm szivató szelep
150es főfúvóka
7772.6 "emulsion tube" -ez nemtommelyikalkatrész a karbiban
190es levegő kiegyenlítő
40-45ös gyorsító fúvóka
8011.1 "auxiliary venturi"
15mm,25mm úszó fennt, lennt
a fő probléma abból adódik, hogy a hajtókar nagyszeme kisebb mint a főtengelyé, ezért le kell szedni a főtengely csatlakozó átmérőjéből 3mm-t, viszont ezt érdemes offszett köszörüléssel megtenni, hiszen 3 mm-el nagyobb lesz a lökete a motornak.
A hajtókar szintén a nagy szemnél vastagabb, 26,95mm-ről le kell marni 24,9mm-re.
A hajtókar hosszabb mint a pinto karja, ezzel kompenzálja a dugótető alacsonyabb voltát. 9,2es alap pinto
blokknál a dugó felső holtpontban 0,2mm-re van a blokk tető síkjától, ezzel kell ki kalkulálni a sűrítési
viszonyt.(N4B blokk magasabb!)
A dugó és a kar a pinto gyári megoldásától eltérően lebegő(floating) csapszeget használ, amiből teflon
bevonatút érdemes használni.
Mindenképpen cserélni kell a szelepfedél alatt lévő olajfecskendező hidat (oil spray bar).
Tuningolt blokkhoz ajánlott erősebb hajtókarcsavarok használata(ARP)
Nagy nyitású/emelésű tengelynél fontos a gyakrabban cserélni a vezérlést, amiből kapható sélesebb,
erősített(Burton FT1045A)
-Lendkerék és kuplung:
A kétliteres gyárija nagyon erős, hátuljából le lehet szedetni, így a több mint hat kiló helyett kb. 4kg-os
lesz, bár az alapjárat romlik (85.o).
Az 1.6 lendkereke 1collal kisebb, ezért könnyebb is, szinterkuplunggal jól használható.
-Szelepek:
A 2 literes szelepeinél nagyobbat csak erős portolás mellett érdemes berakni, nagyobb nyomatékot
eredményez.
"Lash cap"-szelepsapka használata javalott, segít belőni a helyes himba beállítást.
50. és az 51. oldalon látható ábra a szelepek környékén alkalmazandó könnyítésnek.
-Tengely:
280/305ös tengelyhez 11-12,5mm szelepemelés tartozik, ettől 2000rpm felett fog jól működni a motor.
Ajánlott ehhez a tengelyhez 145-165pounds erejű szimpla szeleprugó.
Fokolókerék használata több mint ajánlott, komoly tengelygyártók alapvetően adják a tengely mellé a
beállítási adatokat(mivel a blokk/hengerfej síkolva lesz sima kerékkel elmászna a vezérlés a főtengelyhez
képest).
-Karbi:
nem ír konkrétumot, de már a húzott kétlitereshez is 45-ös dupla Dellorto DHLA-t ajánl:
38mm szivató szelep
150es főfúvóka
7772.6 "emulsion tube" -ez nemtommelyikalkatrész a karbiban
190es levegő kiegyenlítő
40-45ös gyorsító fúvóka
8011.1 "auxiliary venturi"
15mm,25mm úszó fennt, lennt

- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: 2.0 moci
Tengelyt tudok szerezni azzal nincs gond, csak a dugóra lettem volna kíváncsi, hogy a csapszegfurat meg a dugótető magassága megfelelő e. Síkba lesz e a blokk tetejével ilyesmi.
Ford Capri MkI Essex
- SONI
- T.O.C.B.
- Posts: 908
- Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: PÁKOZD
Re: 2.0 moci
Nincs sikba a motr tetejével kb.1.5mmrel lentebb van ezért irják az 1.6D hajtókart.
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.0 moci
Ádám motorjában tuti nincs 1,6 D hajtókar!!!
Szerintem sima Pinto hajtókar van benne,, vagy talán az 1,6-os pintóé... Holnap majd megkérdezem. Nitro, te nem emlékszel, hogy a Cs. hogy oldotta meg?
Szerintem sima Pinto hajtókar van benne,, vagy talán az 1,6-os pintóé... Holnap majd megkérdezem. Nitro, te nem emlékszel, hogy a Cs. hogy oldotta meg?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- DavidMolnar
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 307
- Joined: Fri Apr 13, 2007 11:42 am
Re: 2.0 moci
Fordításból írtam be.Blant wrote:Ádám motorjában tuti nincs 1,6 D hajtókar!!!
Szerintem sima Pinto hajtókar van benne,, vagy talán az 1,6-os pintóé... Holnap majd megkérdezem. Nitro, te nem emlékszel, hogy a Cs. hogy oldotta meg?

- SONI
- T.O.C.B.
- Posts: 908
- Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: PÁKOZD
Re: 2.0 moci
Én valoszinű , hogy ezt az utat fogom választani 1X-üb.szszaby wrote:És ha a blokkból lenne leszedve ez a kevés?
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
- SONI
- T.O.C.B.
- Posts: 908
- Joined: Fri Dec 03, 2004 1:16 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: PÁKOZD
Re: 2.0 moci
Igen az kell mert egyébként is sport tengely lesz benne.szszaby wrote:Egy fokolható kerék az elmászó vezérlés miatt, és kész, nem?
SONI,CSAK EGYGÁZ LÉTEZIK A PADLÓ ))))
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
Fsz.25.pont http://www.fordcapri.hu/forford3/viewto ... f=7&t=1581" onclick="window.open(this.href);return false;
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: 2.0 moci
Mikor csinálod a tiedet?SONI wrote:Igen az kell mert egyébként is sport tengely lesz benne.szszaby wrote:Egy fokolható kerék az elmászó vezérlés miatt, és kész, nem?
Ford Capri MkI Essex
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.0 moci
Ha jól emlékszem az Ádám mocijából elég sokat levetettünk, talán egy picit túl is van járatva. A gyári pinto hajtókar nem teljesen jó a 2,8-as dugóhoz, mert a pinto hajtókar felsőcsapja szélesebb mint a 2,8-as-é. De ki lehet gyalulni a dugattyút a csapszegnél. ha esetleg valaki meg akarja úszni a fokolókerék beszerzését, meg lehet próbálni 1,6-os pinto vezszíjal mert 1 foggal kissebb. Vagy a sima gyárival szoktuk összehozni, hogy egy picit siessen a veztengely, nekem a turbon bevált.
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
- Nitrobuster
- egyedülisszerelhet
- Posts: 728
- Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: 2.0 moci
Látom te legalább forgatod a pinto bibliát.DavidMolnar wrote:Fordításból írtam be.Blant wrote:Ádám motorjában tuti nincs 1,6 D hajtókar!!!
Szerintem sima Pinto hajtókar van benne,, vagy talán az 1,6-os pintóé... Holnap majd megkérdezem. Nitro, te nem emlékszel, hogy a Cs. hogy oldotta meg?
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
Re: 2.0 moci
én is forfatom......már vagy a 3. fejezetig eljutottam de amugy má átböngésztem az egészet.
8)
