
Ötletek, megoldások autóhifiben egy Capriban!
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
Citchicame=kicsikém :D legalábbis gondolom, ismerve Sanca észjárását!Kola wrote:Még két szösszenet:
-13-as is jó lehet, csak négyszer annyiba kerül egy ugyanakkora tudású mint a 16-os, de legalább kulturáltabban lehet betenni a helyére
-mi az a Citchicame
Kola wrote:No, az én tapasztalatom. (ami eddig bevállt, eléggé hifibuzi szemmel):
-erősítő (4csat) jobb első ülés alatt falapon (nincs szem előtt, nem melegszik a szőnyeg miatt) első két csat a komp szet hátsó hídban mély
-első ajtóban 16cm-es komp szet (most már a laposabbat venném->nem kéne akkora kiemelö gyűrű, hogy az ablakot is le lehessen húzni és elférne az ablakletekerő kar)
-csomagtartóban méretre gyártott/gyártatott mélynyomó (nekem kb fél nap volt mecsinálni és elég jó lett.) asszem ha jól emlékszem még egy 25 centis hangszóróval szerelt doboz sem fér el az alacsonysága miatt
Mivel jó 5-6 éve "erőteljesen" érdekel a hifi, megosztanék egy-két tapasztalatot:
HIFI: a hang előlről jön (tehát mindenféleképp első ajtó, mint egy színpadról) a mélynyomó hátul (ha jól van hangolva sz.tem max 100 Hz) akkor ezt nem hallod, hogy hátul van, csak van és kész.
Nekem a magas abelső tükör állító helyén van (a nem gyári tükör miatt)
Hátsó hangszórót, főleg "ovált" a kalaptartón el kell felejteni. (bár itt szerencsére erről nem volt szó)
Ami nagyon fontos és min 50% zenei többletet jelent az a szigetzelés és kábelezés. Semmiképpen se maradjon ki "nem fontos" alapon. Pontosabban, ha már beépítetted a zenét (kb3ezer Ft plussz költség ha nem csengődrótot használsz) hallgasd meg, majd szánj rá pár óra plussz melót, és akár csak ideiglenesen is, de merevítsd ki, tömd ki csillapítóanyaggal (pl mackófelső) ill ha lehetőséged van nehéz lemezzel (nem egy ajtózsanérbarát módszer) az ajtód és hallgasd meg a különbséget. Biztos, hogy sűrű fejvakarások után azon fogsz gondolkodni, hogyan lehet ezt az állapotot állandósítani.
Persze most itt nem az észt akarom osztani, csak segíteni abban hogy akár plussz anyagi ráfordítás nélkül (vagy csak minimálissal többért) mennyivel "több" és jobb minőségű zenét kapsz. Mondjuk a Capri nem egy zenebarát kocsi, de hát mit csináljunk ha nekünk már csak ez jutott![]()
Ja, a müszerfalborítást sajnos tényleg vágni kell egy DIN szabványos rádió beépítéséhez...
Van képed esetleg róla? Érdekelnének a megoldások, illesztések, egyéb pontok, ne adj' isten mindenről valami...Kola wrote: Az én mélyládám pont olyan széles mint a csomagtartó, pont olyan magas, mint a kalaptartó és trapéz alakú. Hátul az ülés szögével egyezik így jól be lehet passzíntani, elöl pedig elfér a két db 20 cm mély (szobai 8ohmos párhuzamban= 4ohm így nem cseszi szét az erősítőt sem hídban) Ez foglalja relatív a legkisebb helyet és a mélységével játsszva lehetett méretezni. Nekem elég ahogy szól, nem üvölt, de érezhetően VAN, nem döng, nem buhog-huhog, nem mossa el a hangokat mint a béna ötforintos mélynyomónak csúfolt csövek, és a két hangszóró+1 tábla MDF lap árából megvan.
Nézem ezt a Hertz-et, elég szimpatikus a maga 25 ezrével, csak az lenne a kérdésem, hogy hangzásban mi a különbség egy keresztváltó, illetve egy külön alul-felül áteresztő szűrő között, mert mint látjuk, a Hertznek az utóbbi van...Kola wrote:http://www.autohifibolt.hu/index.php?P= ... AT=42&TXT=
pl itt érdemes körülnézni 13-as kérdésben. sztem a Hertz 19e Ft-os-ánál alább ne add. Még ez is necces. Viszont (papiron már 60-70 Hz-től megy -> mehet az a 100Hz leválasztás (egyik hangszóródat sem nyírja ki, és még esetleg jól is szólhat).