'86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

A forum látogatói álltal épített verdák...

Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28

User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by Bogyo28 »

a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by TomiCaPri »

Timeslip-en tavaly azt olvastam, hogy csak csavaros lehet, amit utcai használatban ki is kell szedni :roll:
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
User avatar
Pudva
rengetegetirogatide
Posts: 2543
Joined: Mon Feb 28, 2005 4:59 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Nyóc + a Tizenhárom
Contact:

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by Pudva »

Bogyo28 wrote:a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...
TomiCaPri wrote:Timeslip-en tavaly azt olvastam, hogy csak csavaros lehet, amit utcai használatban ki is kell szedni :roll:
Nem kötözködés csak érdekel, hogy vajon miért?
'80 Ford Capri Mk III. V6 2.8
'94 Ford Escort Mk Vb 1.4 CLX
-= Az utcának az a színfoltja, kinek van egy FORD-ja =-
.: DayWalker :.
.: family rosso :.
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by TomiCaPri »

Én max annyi logikát látok benne, hogy egy ütközésnél a bukócső nélküli kocsi nagyobb kárt szenvedne, a becsövezett autó plusszmerevsége miatt...
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by ittyu »

Bogyo28 wrote:a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...
valamennyi csövezés, amit nevezzünk merevítésnak az tudtomal engedélyezett.ahhoz, hogy tényleges bukócső legyen az autódban ahhoz már át kell minősíttetni versenyautóvá.elvileg van valamilyen átmeneti kategória 'utcai versenyautó' néven.nem tudom sajnos, hogy mik a lehetőségek.nemsokára beszélek majd egy ismerős kpm-sel, és ő majd felvilágosít.amit tudok azt kihozom belőle.másik lehtőségem az, hogy az 1ik haveromnak van Miskolcon 1vizsgáztató haverja aki el tudja intézni, hogy a változtatások dokumentálva legyenek.gondolom készül egy hivatalos papír, ha nem is gékönyv.az a lényeg, hogy a cop ne ugathason.szal a vizsgát megtom oldani.
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by TomiCaPri »

Ha már úgy is kérdezősködsz a kpm-es haverodnál... :D
Meg tudnád érdeklődni nekem, hogy ha két oldalt van kivezetve a kipufogóm, akkor az mehet-e forgalomba, vizsgára?
Vagy ha más meg tudja mondani, akkor azt is megköszönném 8)
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
User avatar
ittyu
nemleszgondhasegítis
Posts: 136
Joined: Mon Mar 24, 2008 6:34 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: deby

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by ittyu »

ha jól látom a Bogyóé két oldalt van kivezetve. :wink:
jobb oldalon csak magas autókon nem lehet, hogy a gyalogos ne szíjja a gájszt.ez a cumi a tengerentúlról hozott terepjárókkal ha itthon forgalomba akarod helyezni..át kell vezetni a másik oldalra.
TomiCaPri
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 270
Joined: Mon Jun 04, 2007 10:30 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest - Csepel

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by TomiCaPri »

Áhh, nagyon köszönöm, ez jó hír :D
"Nagy célhoz hosszan visz az út"
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by Bogyo28 »

TomiCaPri wrote:Ha már úgy is kérdezősködsz a kpm-es haverodnál... :D
Meg tudnád érdeklődni nekem, hogy ha két oldalt van kivezetve a kipufogóm, akkor az mehet-e forgalomba, vizsgára?
Vagy ha más meg tudja mondani, akkor azt is megköszönném 8)
a küszöbnél oldalt nem lehet mindkét oldalon, azzal megb@szhat a rendör. hátul mindkétoldal az lehet.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Bogyo28
Überführer
Posts: 5459
Joined: Sat Dec 04, 2004 9:11 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest-Budakalász
Contact:

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by Bogyo28 »

ittyu wrote:
Bogyo28 wrote:a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...
valamennyi csövezés, amit nevezzünk merevítésnak az tudtomal engedélyezett.ahhoz, hogy tényleges bukócső legyen az autódban ahhoz már át kell minősíttetni versenyautóvá.elvileg van valamilyen átmeneti kategória 'utcai versenyautó' néven.nem tudom sajnos, hogy mik a lehetőségek.nemsokára beszélek majd egy ismerős kpm-sel, és ő majd felvilágosít.amit tudok azt kihozom belőle.másik lehtőségem az, hogy az 1ik haveromnak van Miskolcon 1vizsgáztató haverja aki el tudja intézni, hogy a változtatások dokumentálva legyenek.gondolom készül egy hivatalos papír, ha nem is gékönyv.az a lényeg, hogy a cop ne ugathason.szal a vizsgát megtom oldani.

nem a vizsga a gáz, mert elmész cső nélkül vizsgára és másnap már benne van, hanem ha megállít a rendőr, és nem gépkönyves versenyautod van, akkor a mit keres ez a cső itt fiatalember na adjon vagy 30-at gyorsan (nem fekvőtámaszt) címü játék lehet belőle. tehát hiába kapsz pl műbizonylatot a csőről, ha nem lehet egy mezei autóba.
"...ha Detroit-nak végevan, a világnak végevan..."
"...akkor vedd meg ezt, vagy egy ilyet..."

...A Xikla...

1978 Ford Capri MKIII 2.9 V6 24V cosworth
1974 Ford Transit MKI 1.7 V4
User avatar
Nitrobuster
egyedülisszerelhet
Posts: 728
Joined: Fri Dec 03, 2004 7:41 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by Nitrobuster »

Bogyo28 wrote:
ittyu wrote:
Bogyo28 wrote:a legális dologhoz: utcai autoban lehet már cső? mert régebben csak gépkönyves versenyvasba lehetett...
valamennyi csövezés, amit nevezzünk merevítésnak az tudtomal engedélyezett.ahhoz, hogy tényleges bukócső legyen az autódban ahhoz már át kell minősíttetni versenyautóvá.elvileg van valamilyen átmeneti kategória 'utcai versenyautó' néven.nem tudom sajnos, hogy mik a lehetőségek.nemsokára beszélek majd egy ismerős kpm-sel, és ő majd felvilágosít.amit tudok azt kihozom belőle.másik lehtőségem az, hogy az 1ik haveromnak van Miskolcon 1vizsgáztató haverja aki el tudja intézni, hogy a változtatások dokumentálva legyenek.gondolom készül egy hivatalos papír, ha nem is gékönyv.az a lényeg, hogy a cop ne ugathason.szal a vizsgát megtom oldani.

nem a vizsga a gáz, mert elmész cső nélkül vizsgára és másnap már benne van, hanem ha megállít a rendőr, és nem gépkönyves versenyautod van, akkor a mit keres ez a cső itt fiatalember na adjon vagy 30-at gyorsan (nem fekvőtámaszt) címü játék lehet belőle. tehát hiába kapsz pl műbizonylatot a csőről, ha nem lehet egy mezei autóba.

Ha jól emlékszem utcára csak homolog sorszámozott cső engedélyezett. Akár csak a toronymerevítő. (igaz a simota sportszűrő is engedély köteles :D ). Amatőrre rally meg társai oda még forgalmi sem kell. :lol:
1978 MkIII LimaTI AiResearch T3 boosting 0,7bar
User avatar
levelboss
nagyonsokatirogat
Posts: 1065
Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Budapest

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by levelboss »

Elvileg kell a toronymerevítőre is engedély? Ez elég humoros... :D

Viszont visszatérve a becsövezett utcai autóra, az jutott eszembe, hogy, ha a gyűrődőzónában is van cső, akkor egy karambol esetén a másik autója és testi épsége lehet veszélyeztetve. Mi van a terepjárós gallytörőkkel? És a gyalogosvédelemmel?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by CapriTurbo »

Hát én utaztam múltkor kb. 180 km-t becsövezett Caprival, és azon gondolkodtam, ha valami probléma van, sisak nélkül szétposszan az ember feje :fcp37:
User avatar
Tibi
rengetegetirogatide
Posts: 4408
Joined: Tue May 31, 2005 10:12 am
ClassicFord klubtag?: Igen
Location: Miskolc - Bp
Contact:

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by Tibi »

CapriTurbo wrote:Hát én utaztam múltkor kb. 180 km-t becsövezett Caprival, és azon gondolkodtam, ha valami probléma van, sisak nélkül szétposszan az ember feje :fcp37:
Pont azon agyaltam, hogy ez a cső csak egy rendszernek egy eleme nem? Ülés, öv, bukó ahogy írtad. Bár én nem ültem ilyenben csak átvillant az agyamon.
1980 Capri MK3
User avatar
CapriTurbo
akárhozzáisnyulhatvalamihez
Posts: 310
Joined: Fri Dec 10, 2004 2:42 am

Re: '86 Merkur Xr4Ti (1.8benzin-gáz to BOA)

Post by CapriTurbo »

Tibi wrote:
CapriTurbo wrote:Hát én utaztam múltkor kb. 180 km-t becsövezett Caprival, és azon gondolkodtam, ha valami probléma van, sisak nélkül szétposszan az ember feje :fcp37:
Pont azon agyaltam, hogy ez a cső csak egy rendszernek egy eleme nem? Ülés, öv, bukó ahogy írtad. Bár én nem ültem ilyenben csak átvillant az agyamon.
Az én agyamon azért is villantak át ilyen gondolatok, mert a sofőröm egy közepes forgalmú német autópályán lelkesen próbálta bemutatni autója tudását, sötétbe, és néha esőbe. :shock:
Post Reply