
Fékhatás
Moderators: SONI, Pudva, Bogyo28
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Fékhatás

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- Mad Max
- akárhozzáisnyulhatvalamihez
- Posts: 429
- Joined: Wed Nov 16, 2005 9:55 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Dombóvár
Re: Fékhatás
Hopp! Igazad van, ha nincs rendessen vagy egyáltalán légtelenítve, inkább könnyűnyomni a féket.
Az autó egy kifejezési eszköz.
Kifejezi az egyéniséged.
A Capri egy különleges autó!!!!!
Kifejezi az egyéniséged.
A Capri egy különleges autó!!!!!
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Fékhatás
Valakinek még ötlet? 10-én vizsgázik a kocsi, és nem volna rossz, ha addigra meg is állnaBlant wrote:Sziasztok!
Van némi gondom az autóval...
Lecseréltem a hibátlan felújított 20 as főfékhengeremet 23-as granadáéra,Amit szépen felújítottam szintén. Azóta nem csak, hogy nehéz nyomni a féket, de szinte no fékhatás. Mi lehet a baj? A nyergeket is felújítottam, hátul új munkahengerek vannak és a fékcsövek is újak. Granadaszervó van fenn, és a 20-as főfékkel kb 1 újjal állóra lehetett fékezni a kerekeket betonon is. AZ oké, hogy mondjuk levegős, tehát no fékhatás, de mért nehéz nyomni? A csövek egy részét én peremeztem. lehet, hogy kicsi lett a luk a cső végén és azért nehéz nyomni? Légtelenítésnél is mintha kevés olajat nyomott volna... Ahogy felhajtogattam pl a hátsó hosszú fékcsövet az autó aljára, lehet, hogy elszűkült a járat benne a hajlítástól? A másik gond, hogy mikor szétszedtem a főfékhengert a hátsó fékkör dugaggyúján van az a csavar, amivel állítod a hátsó dugattyú hosszát. azt nem jegyeztem meg, hogy mennyire volt becsavarva. Végül úgy raktam össze, mint a hogy a többi 22-es főfékhegeremen volt.
Mi lehet a gond? Ötletek? Tapasztalatok?

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Fékhatás
Ott szurtad el a dolgot hogy szétszedted és felujitottad a föfékhengert.Szoptam én is vele elég sokat.Cseréld le egy másikra ami használt de müködik....
- levelboss
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1065
- Joined: Wed Sep 06, 2006 4:05 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Fékhatás
capriv6 wrote:Ott szurtad el a dolgot hogy szétszedted és felujitottad a föfékhengert.Szoptam én is vele elég sokat.Cseréld le egy másikra ami használt de müködik....

Én is szereztem egy Granada főfékhengert a Tibitől. Akkor inkább fel se újítsam? Vagy honnan tudjam hogy működik?
Ford Capri 1978 2600 GT :D
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Fékhatás
Rakd be és jó lessz:)levelboss wrote:capriv6 wrote:Ott szurtad el a dolgot hogy szétszedted és felujitottad a föfékhengert.Szoptam én is vele elég sokat.Cseréld le egy másikra ami használt de müködik....![]()
Én is szereztem egy Granada főfékhengert a Tibitől. Akkor inkább fel se újítsam? Vagy honnan tudjam hogy működik?
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: Fékhatás
Én is felújítottam azt a 22-est ami most fönt van (mondjuk rá is fért, mert rosszul volt összerakva) Aztán felszereltem és néztem okosan ki a fejemből, mert a hátsó fékköbe nemjutott a fékfolyadékból. Ezután vagy hatszor fel-le a főfékhenger, szét is szedtem párszor és összeraktam úgyanúgy ahogy addig volt. Egyszercsak megindult, azóta jó. Ha valaki erre tudna mondani valami okosat, hogy miért viselkedett így azt megköszönném.
Ha meg ezek után kiderül, hogy mégsem működik rendesen, akkor fogok venni egy zsírúj 20-ast, aztán csókolom.
Ha meg ezek után kiderül, hogy mégsem működik rendesen, akkor fogok venni egy zsírúj 20-ast, aztán csókolom.
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Fékhatás
Mennyiért van a azsír új 20-as a BMW-hez? TOMTOM írta asszam, de nem találom... Hol lehet kapni?
Krissz: Én is ettől félek, bár a 20-asomnál jól sült el a felújítás! Mit lehet elszúrni egy felújításnál?
Krissz: Én is ettől félek, bár a 20-asomnál jól sült el a felújítás! Mit lehet elszúrni egy felújításnál?
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: Fékhatás
Süni tud szerezni valahogy 18-20 körül. 

Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Fékhatás
Elég szemét dolog én amiota elbasztam vele legalább 25órát és igy sem möködött rájöttem hogy felesleges a küzdelem kibas...am a kukába és szereztem egy másikat.Az a helyzet hogy u.i. járt az eggyik barátom is megkért hogy menjek segiteni és az is a kukában landolt.Blant wrote:Mennyiért van a azsír új 20-as a BMW-hez? TOMTOM írta asszam, de nem találom... Hol lehet kapni?
Krissz: Én is ettől félek, bár a 20-asomnál jól sült el a felújítás! Mit lehet elszúrni egy felújításnál?
De legalább utánna jol berugtunk

Jelmondat:
Addig használd amig müködik
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Fékhatás
Na előkaptam egy leharcolt csuparozsdavirágos 22-est a polcról. Volt is otthon 22-es felújító. Ez lett belőle:
ÁÉs a 23-as télleg szar volt... nem szedtem szét, de valszeg rosszul raktam össze, mert hátsó kör abszolutte nem nyomta az olajat.
Ha holnap a légtelelnítés után folytatódik a bíztató kezdet, maradok továbbra is a felújítás híve!
Egyből máshogy muzsikált... Lelégteleníteni nem tudtam, mert egyedül vagyok, de beindítottam a vasat, és mint a vaj... Beesik a pedál a talpam puszt(ito)a közelségétől is, pont mint régen 
ÁÉs a 23-as télleg szar volt... nem szedtem szét, de valszeg rosszul raktam össze, mert hátsó kör abszolutte nem nyomta az olajat.
Ha holnap a légtelelnítés után folytatódik a bíztató kezdet, maradok továbbra is a felújítás híve!

A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- capriv6
- egyedülisszerelhet
- Posts: 530
- Joined: Sun Oct 22, 2006 12:25 am
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Contact:
Re: Fékhatás
Egyedül is tudol légteleniteni csak kell egy kompresszor ami tud legalább 1bárt
En igy csinálom
En igy csinálom

- proteus
- rengetegetirogatide
- Posts: 1629
- Joined: Mon Dec 13, 2004 7:15 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Rákosszentmihály
Re: Fékhatás
Mester Úr, ismertesse a technikát!capriv6 wrote:Egyedül is tudol légteleniteni csak kell egy kompresszor ami tud legalább 1bárt
En igy csinálom
Alfa Romeo 145 1.6 boxer - 1995
MZ ES 125/1 - 1970
MZ ES 125/1 - 1970
- Blant
- nagyonsokatirogat
- Posts: 1352
- Joined: Sun Dec 05, 2004 6:24 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Budapest
Re: Fékhatás
Hát ez engem is érdekel, mert kompresszotr avn, ami tud 6-ot!!!!
A hangom, a rangom tartom pardon
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
NEM ELADÓ!
A kedvem, a lelkem, a nemem, a szlengem
NEMM ELLADÓÓ
'78 Ford Capri mkIII Ghia 2,8i EFI, az imádott!
'85 Ford Fiesta mkII 1.6D, az Istencsászár, az 5literrel rohangálós, a hidegben is beindulós.
- szszaby
- rengetegetirogatide
- Posts: 4629
- Joined: Tue Jun 28, 2005 2:37 pm
- ClassicFord klubtag?: Igen
- Location: Karcag
Re: Fékhatás
Rácsatlakoztatod a levegőt a tartályra, max 1 bár nyomással és ha kinyitod a légtelenítőt folyik a fékfolyadék. Valami hasonló a hívatalos tachnika is. A pumpálgatós lényegében az ilyen "otthoni" megoldás.
Ford Capri MkI Essex